زیبایی و سلامتسبک زندگی

بهترین ماشین اصلاح، برای آقایانی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند

راهنمای انتخاب و خرید بهترین ماشین اصلاح

استفاده از ماشین اصلاح برقی راحت‌تر از ریش‌­تراش‌ دستی است و ویژگی‌های زیادی دارد: سرهای چندگانه، سرهای خنک‌کننده، ویبره سونیک و سنسورهایی برای اصلاح دقیق و تعیین قدرت دستگاه. برای اکثر آقایان، خرید بهترین ماشین اصلاح یکی از اجزای ضروری زندگی به شمار می‌رود. از ریش‌تراش برقی برای اصلاح موی بدن یا صورت استفاده می‌شود و زحمت افراد را برای تراشیدن موهای زائد کاهش می‌یابد. برای خرید ریش تراش برقی، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. شما باید بدانید که دقیقا دنبال چه هستید و ریش تراش ایده‌آل از نظر شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در این مقاله درباره ویژگی‌­های مختلف بهترین ماشین اصلاح برقی توضیحات کاملی خواهیم داد. علاوه بر این، به نکاتی کاربردی و حرفه‌ای درباره نگهداری و استفاده از ریش تراش نیز خواهیم پرداخت.

8 نکته برای خرید بهترین ماشین اصلاح

چرخشی یا فویلی

امروزه ماشین‌های ریش تراش در یکی از این دو دسته جای می‌گیرند: چرخشی و فویلی. هرچند، هر دوی آن‌ها برای مقصودی یکسان طراحی شده‌­اند اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند:

ریش تراش چرخشی

این ماشین‌ها از تیغه‌هایی دورانی بهره می‌برد که قابل انطباق هستند و سه سری دایره‌ای با کاترهایی دایره مانند چرخشی دارند تا با صورت شما همخوانی داشه باشد. کاترها با زاویه‌ای که دارند، موها را اصلاح می‌کنند. در عین حال، یک گارد از پوست شما در برابر تیغه‌ها محافظت می‌کند. ریش‌تراش برقی چرخشی عموما برای کسانی با جنس پوست معمولی تا خشن و با تراکم ریش متوسط تا زمخت مناسب هستند. این تیغه‌ها قادرند تا اصلاحی نزدیک‌تر به ریشه داشته را انجام دهند. بعلاوه، برای موهای بلندتر واقعا موثر هستند و موتورهایی دارند که اغلب بی‌صدا کار می‌کنند. ریش‌تراش چرخشی برای مردانی مناسب است که موهای بلند یا ضخیمی دارند همچنین خرید ریش تراش چرخشی برای کسانیکه نمی‌خواهند هر روز اصلاح کنند انتخابی مناسب است.

ریش‌تراش فویلی

ریش‌­تراش فویلی از فویل فلزی خمیده نازک ساخته شده است که مجموعه‌­ای از تیغ­ه‌ها را پوشش می­‌دهد. بهترین استفاده­ ریش تراش فویلی برای حرکت در جهت مستقیم و جلو و عقب­‌های طولانی روی صورت و گردن است. زمانیکه کاترها از سویی به سوی دیگر می‌روند و موها را اصلاح می­‌کنند، قسمت فویل همچنان سر جای خود ثابت باقی می­‌ماند. زمانیکه از ریش تراش استفاده می‌­کنید، فویل مسئول بلند کردن فیزیکی موها و هدایت آن‌ها به سمت تیغ­ه‌ها است.

زمانیکه ریش‌­تراش فویلی خریداری می­‌کنید، چندین تیغه کاتری مختلف دریافت خواهید کرد. بعلاوه، برخی از این ریش‌تراش‌ها دارای سری­‌های فنردار هستند. صدای چنین مدل­‌هایی کمی بلندتر از مدل­‌های دیگر است و برای موهای بلند نیز مناسب نیستند.

قیمت ریش تراش های مختلف

خرید بهترین ماشین اصلاح علاوه بر نیازهای شخصی افراد به وضع مالی آن‌ها نیز بستگی دارد. البته که نباید کیفیت را فدای قیمت پایین کرد. به همین دلیل، هنگام خرید باید علاوه بر قیمت کالا به کیفیت خوب آن نیز دقت کنید. کمی بیشتر پول خرج کردن ممکن است سودمند باشد اما همیشه هم هزینه زیاد نیاز نیست. بنابراین، نباید احساس کنید که مجبورید تا پول زیادی برای این کار خرج کنید.

برای خرید ریش تراش علاوه بر قیمت اولیه باید به دوام و عمر محصول نیز توجه کنید. قیمت روغن روان‌ساز و تیغ­ه‌های یدکی را نیز حساب کنید. مطمئن شوید که هزینه نگهداری از تیغ­ه‌ها نیز باید مطابق بودجه شما باشد تا ریش تراش عملکرد مناسبی داشته باشد.

رابط LCD یا LED

با نوآوری‌­های بیشتری که در حوزه ریش‌­تراش اتفاق می‌افتد، تعدادی بیشتری از محصولات مجهز به پنل­‌ها یا رابط‌­های LED می‌­شوند. چنین ویژگی­‌هایی ضروری نیستند اما می­‌توانند بسیار مفید باشند.

پنل LED به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمانی که بخواهید بتوانید وضعیت ریش‌­تراش را بررسی کنید. اگر باتری نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، با چک کردن پنل LED می­‌توانید سریعا مطلع شوید.

خرید ریش تراش سیم‌­دار یا بی‌­سیم؟

راهنمای خرید ماشین اصلاح صورت

ریش­‌تراش برقی می‌­تواند با سیم باشد اما مدل‌­های بی­‌سیم نیز وجود دارند. حتی ممکن است محصولی هر دو این ویژگی را با هم داشته باشد. ریش‌­تراش بی‌­سیم آزادی و راحتی بیشتری به همراه دارد، هرچند اگر نیاز به شارژ بیش از اندازه داشته باشد می­‌تواند موجب آزار و اذیت شود. مسافران مطمئنا ریش‌­تراش برقی بی­‌سیم را ترجیح می‌­دهند، اما کسانیکه به ندرت از خانه خارج می­‌شوند، ممکن است از مدل­‌های سیم‌­دار استقبال بهتری کنند. اگر به ریش‌تراش برقی سیمی علاقه داریدهمین حالا به سایت مبیت مراجعه کنید و تنها با چند کلیک ساده خرید ماشین اصلاح موی سر و صورت وی جی ار مدل V-122 را انجام دهید.

سیم محصول می‌تواند محدودکننده باشد اما برخی از افراد دوست دارند که همیشه به منبع انرژی متصل باشند. باید توجه داشته باشید که اگر از مدل ­سیم‌­دار استفاده می‌­­کنید، باید با دقت تمام سیم محصول را چک کنید. سیم دراز ریش تراش ممکن است برای جمع کردن و پیچیدن دست و پاگیر باشد. اما همین سیم می‌­تواند حین اصلاح باعث راحتی بیشتر شود. چندین نوع از سیم‌­ها نیز فنری یا جمع­‌شدنی هستند. چنین ویژگی‌هایی می‌­تواند کمک­‌کننده باشد و انبار کردن سیم را بسیار آسان‌تر می‌سازد. در نتیجه، برای خرید ریش‌‌تراش نیازهای شخصی خود را در نظر داشته باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

نکات مهم برای نگه‌داری ریش تراش

تمامی ریش تراش ها نیازمند نگه‌داری هستند. برخی از آن‌ها را باید هر روز به صورت کامل تمیز کنید، اما برخی دیگر تنها نیاز به تمیزکاری دوره‌­ای دارند. پس به سبک زندگی خودتان توجه کنید. آیا شما وقت کافی برای تمیز و روغن­‌کاری مداوم ریش‌­تراش را دارید؟ اگر نه، باید ریش تراش برقی را انتخاب کنید که نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارد.

لوازم جانبی

چه لوازم جانبی در پکیج ریش تراش وجود دارد؟ مهم است که هنگام خرید ریش تراش به تجهیزات جانبی که همراه آن ارائه می­‌شود، توجه کنید. برخی از ریش‌­تراش­ های برقی با کیف مسافرتی و روغن روان­‌کننده عرضه می‌­شود. برخی دیگر اما بدون روغن روان­‌کننده به فروش می‌رسند و در چنین حالتی، شما باید خودتان آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. بهتر است که ریش تراش برقی انتخابی شما دارای برس تمیزکننده باشد. این برس به شما کمک می­‌کند تا ریش تراش را تمیز نگه­ دارید.

طول عمر باتری، یکی از مهمترین نکات هنگام خرید ریش تراش

اگر ریش تراش برقی بی‌­سیم را انتخاب کردید، باید دقت ویژه‌­ای به عمر باتری محصول داشته باشید. اینکه اگر ریش تراش دارای شارژ کامل باشد، تا چند ساعت می‌­توانید از آن استفاده کنید؟ چقدر طول می‌کشد تا باتری کاملا خالی شود؟ به عنوان یک اصل کلی، باید بدانید که طول عمر بیشتر باتری همیشه بهتر است.

ضمانت­‌نامه

در آخر نیز باید حتما بدانید که چه ضمانت‌­هایی برای محصولی که می­‌خواهید بخرید، ارائه می­‌شود. شاید ضمانت­‌نامه آخرین چیزی باشد که به آن دقت می­‌کنید اما بعدا به شما ثابت می­‌شود که تا چه اندازه به درد بخور است. اگر ناخواسته نقصی در ریش‌­تراش پیش بیاید، مجبور خواهید بود تا آن را تعمیر یا جایگزین کنید. اینجاست که ضمانت‌­نامه به کار شما می‌­آید. داشتن ضمانت‌­نامه می‌­تواند به معنی جایگزین کردن محصول خراب با یک ریش تراش کاملا نو، بدون هیچ هزینه اضافی باشد. اطمینان یابید تا ضمانت­‌نامه بالاترین تاریخ ممکن را داشته باشد.

برای خرید ریش تراش به صورت منطقی و آینده‌نگر، باید مدل‌ها و ضمانت‌نامه‌های آن‌ها را به دقت مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونه ریش تراش برقی را تعمیر و نگهداری کنم؟

ریش‌­تراش ­ها بهتر از قیچی یا هر محصول دیگری، به شما چهره‌­ای آراسته و پیراسته می‌­بخشد. اما ریش‌­تراش­ ها نیاز به نگهداری و تمیزکاری دارند. نگران نباشید، نگهداری از یک ماشین اصلاح برقی چندان مشکل نیست. کافیست تا نکات ساده‌ای را که در ادامه به شما خواهیم گفت دنبال کنید تا ریش تراش خود را تیز و تمیز نگه دارید.

چگونه بفهمیم که ریش تراش نیاز به تمیزکاری دارد؟

اکثر ریش‌­تراش ­های برقی مدرن به خوبی مو را از اجزای داخلی محصول دور نگه می‌­دارند اما پوست یا مو هنگام اصلاح شدن ممکن است به قطعات داخلی و روی تیغ­ه‌ها برسد و قدرت اصلاح ماشین را کاهش و ریسک ایجاد زخم و بریدگی را افزایش دهد.

نشانه­‌های قطعی که ماشین ریش تراش شما نیاز به تمیزکاری دارد

صدای تق‌­تق یا وز­وز غیرعادی

تغییر در صدای دستگاه، برای مثال چیزی شبیه اینکه موتور کُند کار می­‌کند

تغییر رنگ یا زنگ خوردگی

اصلاح ناهماهنگ، ایجاد زخم یا ناراحتی

هر چند وقت یکبار باید ریش‌­تراش خود را تمیز کنم؟

بستگی به این دارد که هر چند روز یکبار اصلاح می­‌کنید و موهایتان چقدر ضخیم است. اما اینکه هر بار پیش از استفاده از ماشین اصلاح خود، کارهای ساده‌­ای برای نگهداری از آن انجام دهید، توصیه می‌­شود.

مطالعه دستورالعمل

اکثر لوازم کوچکی که خریداری می‌­کنید، شامل نوعی دفترچه راهنما هستند که به شما کمک می­‌کند تا بدانید چگونه از ماشین اصلاح خود استفاده صحیح کنید و چه تعمیرات و نگهداری­‌هایی باید انجام دهید. در صورتیکه این دستورالعمل را بیرون انداخته‌­اید یا آن را گم کرده‌­اید، می‌­توانید از نکاتی که در ادامه مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت، پیروی کنید تا از ریش­‌تراش برقی خود مراقبت کنید.

تمیز کردن دستگاه ریش تراش

اکثر اوقات، ریش تراش برقی همراه با آیتم‌­هایی نظیر روغن و برس عرضه می­‌شود. از برس برای جدا کردن هر نوع موی اضافی از داخل ماشین و تیغ­ه‌ها استفاده می‌­شود. زمانیکه مو به داخل تیغه‌ها می‌رود و گیر می‌کند، می‌­تواند ریش تراش را از کار بیندازد. زمانی‌که موهای اضافی را از داخل دستگاه برداشتید، حتما ماشین را برای چند ثانیه روشن کنید تا هرگونه موی زائد دیگری نیز شل شده و از میان تیغ­ه‌ها بیرون بیاید. بعلاوه، باید با استفاده از یک گوش پاک­‌کن پنبه­‌ای، داخل شکاف­‌های ماشین ریش‌­تراش برقی را از وجود هر گونه مویی پاک کنید.

روغن‌­کاری ماشین ریش تراش برقی

اکثر افراد نمی‌­دانند که چرا ریش تراش های باکیفیت همراه با یک بطری کوچک روغن عرضه می­‌شوند. اما باید بدانید که در نهایت، همین روغن است که تیغ­ه‌های ریش تراش شما را روان می­‌سازد. باید به خاطر داشته باشید که دستگاه ریش تراش یک ماشین کوچک با تعداد زیادی اجزای داخلی است. بنابراین، باید آن را روغن کاری کرد تا تمام قطعات کوچک‌تر، شامل تیغه‌­ها، همان‌گونه و همان وقتی که انتظار می‌رود، حرکت کنند.

اگر همراه با دستگاهی که خریده‌­اید، روغنی وجود نداشته، می­‌توانید از روغن­‌های گیاهی نظیر روغن زیتون برای ماشین ریش تراش خود استفاده کنید. فقط مواظب باشید تا از روغن زیتون فرا بکر، روغن موتور، وازلین یا هر ماده روغنی دیگری استفاده نکنید زیرا این موارد باعث خرابی ماشین ریش تراش شما خواهند شد.

نکاتی که باید هنگام استفاده از روغن در نظر داشته باشید

نکاتی در خصوص تیغه‌های ریش تراش

1- اول و مهم‌تر از همه این‌که، با توجه به نکات ذکر شده، تمامی موها و کثیفی­‌های داخل دستگاه را پاک‌سازی کنید. زمانی‌که دستگاه کاملا تمیز شد، می‌­توانید تیغه‌­ها روغن‌­کاری کنید.

2- قبل از روغن­‌کاری تیغه‌­ها، ابتدا دستگاه را خاموش کنید.

3- زمانیکه روغن‌­کاری می‌­کنید، دست و دلبازی را کنار بگذارید. زیرا تنها به یک یا دو قطره روغن برای روان شدن و کارکرد صحیح تیغه‌­ها نیاز دارید. اگر بیش از اندازه روغن بریزید، ممکن است ماشین به تلق و تولوق بیفتد و چکه کند.

4- قبل از استفاده از هر نوع روغن ریش‌­تراشی، ضمانت­‌نامه همراه با محصول را چک کنید و دنبال بندهایی مانند این باشید: هرگونه باز کردن دستگاه باعث باطل شدن ضمانت­‌نامه می‌­شود. زمانیکه از روغن دلخواه خود برای دستگاه استفاده می­‌کنید نیز ممکن است باعث باطل شدن گارانتی شود. شاید بنظر نکته مهمی نباشد اما اگر ماشین ریش تراش گران‌قیمتی خریده باشید و بخواهید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد.

ریش تراش برقی قابل شستشو و غیرقابل شستشو

اگر می­‌دانید که دستگاه شما قابل شستشو است، می‌­توانید سر دستگاه را زیر آب بشویید تا تیغه‌­ها بهتر تمیز شوند. این کار به حذف مو، چربی و کثیفی‌­ها از ریش تراش کمک می­‌کند. زمانیکه سر دستگاه را زیرآب گرفته­‌اید، مقدار کمی فوم روی تیغه‌­ها بریزید و دستگاه را روشن کنید تا فوم به داخل سری نفوذ کند و سپس با آب ولرم رو به سرد، آن را آبکشی کنید.

از سوی دیگر، اگر محصول قابل شستشو نباشد، باید از برس و گوش پاک­‌کن پنبه‌ه­ای کمک بگیرید و چربی و مو و کثیفی‌­ها را تمیز کنید.

سوالی که برای اکثر افراد پیش می‌­آید، درباره تیز کردن تیغه­‌های ماشین ریش تراش برقی است.

ماشین اصلاح موی سر و صورت وی جی ار مدل V-076 علاوه بر کاربردی بودن، دارای طراحی متفاوت و ارگونومی است. اگردنبال خرید ریش‌تراش با قیمت مناسب هستید، این مورد را از دست ندهید.

چگونه تیغه‌­های ماشین­ ریش‌تراش را تیز کنم؟

هر اندازه که تیغ­ه‌های ماشین شما بهتر کار کنند، راحت‌تر می‌­توانید خودتان را اصلاح کنید. اگر یکسری نکات را رعایت کنید و تیغه­‌های ماشین خود را تیز کنید، کل پروسه پیرایش و اصلاح مو، کمتر وقت می­‌گیرد و آسان‌تر خواهد بود.

اگر نمی‌­خواهید همیشه در حال خرید تیغ­‌های جدید باشید (که بعضی اوقات خیلی هم گران درمی‌­آید)، پس باید زمانی را به تیز کردن تیغه‌­های ماشین ریش‌­تراشی خود اختصاص دهید. هنگام خرید بهترین ماشین اصلاح به کیفیت تیغه‌ها توجه کنید و از فروشنده درباره جنس آنها سوال بپرسید.

برای تمیز کردن تیغه های ریش تراش به چه چیزی نیاز دارم؟

هرچند ترفندهای زیادی برای تیز کردن تیغ در اینترنت وجود دارد، اما بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از سنگ چاقو تیزکن با سختی متوسط است.

هر چند، این کار به نظر سخت می‌رسد اما یاد گرفتن اینکه چطوری آن را به طرز صحیحی انجام دهید، می­‌تواند وقت زیادی برای شما ذخیره کند. از ایده تیز کردن با سنگ نترسید، پروسه کار واقعا آسان است و نتیجه کار هم حرفه‌­ای و برای مدتی طولانی اثرگذار خواهد بود.

اگر ابزار لازم شامل  یک یا دو سنگ چاقو تیزکن، داشته باشید به نحوی می‌­توانید ریش‌­تراش خود را سرویس کنید که دیگر احتیاجی به فرستادن دستگاه برای سرویس حرفه­‌ای نخواهد بود. علاوه بر این، می‌­توانید در هزینه خرید تیغه‌­های جدید نیز صرفه­‌جویی کنید. لازم به ذکر نیست که داشتن سنگ چاقوتیزکن در منزل واقعا به درد بخور است زیرا می‌­توانید از آن برای تیز کردن اکثر چیزهایی که تیغ دارند، استفاده کنید، مثلا چاقوهای آشپزخانه. اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید “ماسک‌­های خانگی برای پوستی شاداب” را بخوانید.

ابزار ضروری برای تیز کردن تیغه‌­های ریش‌­تراش

پیچ گوشتی

بهترین راه برای اینکه بفهمید به چه نوع پیچ گوشتی نیاز دارید، نگاه کردن به ماشین ریش‌­تراش و دیدن پیچ­‌هایی است که تیغه‌­ها را سر جای خود نگاه داشته‌­اند. از آنجا که باید از پیچ گوشتی برای درآوردن تیغه‌­ها از ریش‌­تراش استفاده کنید، مطمئن شوید که پیچ گوشتی مورد استفاده شما کاملا اندازه است و شکل درستی دارد. بعلاوه، هنگامی که دوباره تیغه­‌ها را تیز کردید و می‌­خواهید دستگاه را سرهم کنید نیز به این پیچ­‌ها و پیچ گوشتی نیاز پیدا خواهید کرد.

ابزار تمیزکاری

زمانیکه تیغه‌­ها را جدا کردید، احتمالا پر از کثیفی و مو خواهند بود. پس باید ابزاری نظیر فرچه سیمی، سیم ظرفشویی، یا حتی یک مسواک قدیمی یا سایر مینی برس­‌ها را در دسترس داشته باشید تا کمی تیغه­‌ها را اسکراب کنید و ظاهری نو به آنها ببخشید.

محلول پاک­‌کننده تیغه­‌ها

خودتان می‌­توانید با ترکیب آب با سرکه سفید یا الکل ایزوپروپیل 90 درصد، محلول پاک‌­کننده بسازید. این محلول به شما کمک می­‌کند تا زنگ‌­زدگی و کثیفی‌­ها را تمیز کنید. اگر می‌­خواهید محلول تیغ پاک­‌کن آماده و تجاری بخرید، باید بدانید که این مواد با اینکه کار شما را راحت می‌­کنند ولی حاوی مواد سرطان‌زا هستند. محلول­‌های حاوی سرکه یا الکل مالشی جایگزین‌­های خوبی برای این مواد هستند.

روغن ماشین­ ریش تراش

این روغن برای روان‌­سازی تیغه­‌ها و تیز نگه داشتن آنها در طولانی مدت، ضروری است. اگر روغن ریش‌­تراش ندارید، می‌­توانید از روغن مو نیز استفاده کنید. روغن ایده‌­آل باید رنگی روشن داشته باشد و دارای غلظتی رقیق باشد. روغن‌­های خیلی تیره یا سنگین احتمال بیشتری دارند تا باعث قفل شدن تیغه‌­ها شوند.

هنگام خرید ریش تراش بهتر است به نکات توصیه شده درباره روغن، محلول پاک‌کننده و … توجه کنید تا دستگاه از گارانتی خارج نشود.

سنگ چاقو تیزکن

در نهایت نیز به یک سنگ چاقو تیزکن نیاز دارید تا پروسه را کامل کنید. برای شروع به سنگ سنباده با درجه سختی 4000 نیاز دارید.

حوله یا تکه پارچه

زمانی‌که در حال تیز کردن هستید، ممکن است دور و برتان خیلی ریخت و پاش شود. پس بهتر است دور و برتان فضای زیادی داشته‌باشید و برای آبکشی هم آب اضافی در کنارتان باشد. بعلاوه، مقداری حوله یا دستمال نیز در کنار دست خود داشته باشید تا وسایل را تمیز و مرتب کنید.

راهنمای قدم به قدم تیز کردن تیغه‌­های ماشین ریش‌­تراش

اکثر ماشین‌­های اصلاح، دو تیغ دارند که باید تیز شوند. اولین تیغه، بزرگتر است و سرجای خود ثابت مانده و موها را بررسی می‌­کند. تیغه دوم که کوچکتر است، حرکت می­‌کند تا موها را بتراشد. برای اینکه ماشین عملکرد خوبی داشته باشد، باید هر دوی این تیغه­‌ها را تیز کنید.

خیساندن سنگ سنباده

سنگ سنباده را قبل از استفاده خیس کنید. درباره طرز استفاده از این سنگ نیز از قبل مطالعه کنید. برخی از سازندگان توصیه می‌­کنند تا سنگ را در آب بخیسانید یا سطح آن را روغن­‌مالی کنید. اگر سنگ نیاز به خیس خوردن داشت، آن را برای مدتی در آب قرار دهید، به گونه‌­ای که دیگر از سطحش حبابی بلند نشود.

جدا کردن تیغه‌­ها

عموما تیغه­‌ها با پیچ به دستگاه متصل هستند. جداسازی آنها با پیچ گوشتی باید کار ساده‌­ای باشد. توجه داشته باشید که قطعات چگونه به یکدیگر متصل هستند، تا برای سرهم کردن مجدد آنها مشکلی پیش نیاید. حتما پیچ‌­ها را در جای امنی بگذارید، چرا که کوچک هستند و به راحتی گم می­‌شوند. حالا دو تیغه متفاوت پیش روی شماست. تیغه بزرگ‌تر همانیست که حرکت نمی‌­کند و اصولا برای شانه زدن موها است. اما تیغه کوچک‌تر حرکت می­‌کند و موها را کوتاه می­‌کند.

دفترچه راهنمای محصول که هنگام خرید ریش تراش به شما داده می‌شود را با دقت نگهداری کنید تا برای چنین موارد از آن بهره ببرید.

تمیز کردن تیغه­‌ها

برای طول عمر بهترین ماشین اصلاح باید عادت کنید که پس از هر بار استفاده، ماشین را تمیز کنید. اما تا زمانی‌که ریش تراش باز نشود، امکان دسترسی به تمام قطعات را نخواهید داشت. زمانیکه تیغه­‌ها را جدا کردید، بهترین زمان برای تمیزکاری اساسی است. اجزایی که دسترسی خوبی به آنها ندارید، بیشترین حجم کثیفی و مو مانده را دارند. مو، کثیفی یا هر چربی مانده‌­ای را برس بکشید. برخی اوقات، تیغه‌­ها زنگ زده شده‌­اند و بهتر است از محلول پاک­‌کننده برای برطرف کردن زنگ‌­ها استفاده کنید. تیغه‌­ها را چندین دقیقه در این محلول بخیسانید و سپس با دقت تمام، از یک پنبه یا دستمال کمک بگیرید تا هر نوع زنگ­‌خوردگی یا کثیفی را پاک کنید.

خشک کردن ریش تراش

بعد از تمیزکاری، نوبت خشک کردن تیغه­‌ها با حوله است. با حوله یا دستمال پارچه‌­ای کاملا رطوبت باقیمانده را خشک کنید. در این مرحله بهتر است دور و بر خودتان را جمع کنید و سپس وارد مرحله تیز کردن بروید.

علامت زدن تیغه

راه های تمیز کردن ریش تراش

قبل از شروع پروسه تیز کردن با یک ماژیک دائم روی کل تیغه خط بکشید. این علامت به شما کمک می­‌کند تا بدانید که به حد کافی تیغه را سمباده کشیده‌­اید یا خیر. بعلاوه، با این کار می­‌فهمید که تیغه را یکدست سمباده کشیده‌­اید یا نه.

اگر شما نیز با دیدن پوست‌های کره‌ای به دنبال راز آن‌ها هستید “9 ترفند خانم­‌ های کُره‌­ای برای داشتن پوستی عالی” را از دست ندهید

تیز کردن تیغه‌­ها

تیغه­‌ها در زاویه 30 تا 40 درجه نگه دارید و روی سنگ سمباده بکشید. تیغه­‌ها در راستای طول سنگ بکشید. لازم نیست که فشار زیادی وارد کنید. اگر تیغه‌­ها به آسانی روی سطح سنگ حرکت نمی‌­کنند، سنگ را با پاشیدن کمی آب روان کنید. در طول تیز کردن، مراقب زاویه باشید. باید زاویه کم حفظ شود تا حرکت رو به جلو موثر باشد و کل تیغه یکدست تیز شود (نه فقط دندانه‌­ها یا لبه‌­ها). بعد از پنج تا ده بار سایش، باید تیغه‌­ها براق شده باشند، یا هر دندانه‌­ای که روی تیغه است، یکدست شده باشد.

پاک کردن باقیمانده فلز ساییده شده

زمانیکه تیغه‌­ها را تیز می­‌کنید، احتمالا مقدار کمی پودر فلز روی سطح باقی می‌­ماند. با یک دستمال خشک این باقیمانده‎­‌ها را پاک کنید. بدنه دستگاه را نیز چک کنید و هر گونه مو و کثیفی را تمیز کنید.

سرهم بندی مجدد ریش‌تراش

حالا قطعات را سر هم کنید. مطمئن شوید که تیغه­‌ها را در جهت درست قرار داده‌اید تا بدون هیچ مشکلی جلو و عقب شوند. پس حواستان به حاشیه و فضای اطراف تیغه­‌ها نیز باشد. سپس پیچ­‌ها را سر جای خود بگذارید و با همان پیچ‌­گوشتی اولیه، آن‌ها را ببندید.

روغن­‌کاری ریش‌تراش

بهتر است پس از هر دو یا سه بار استفاده از دستگاه اصلاح، آن را روغن‌­کاری کنید. اما پس از تمیزکاری و تیز کردن تیغه‌­ها حتما باید روغن به آن‌ها بزنید. با انجام این کار تیغه‌­ها روان می­‌شوند که باعث جلوگیری از افزایش بیش از حد دما و کاهش خوردگی تیغه‌­ها می­‌شود. در روغن­‌کاری افراط نکنید. تنها یک یا دو قطره روغن را مستقیما روی تیغه‌­ها بریزید. با استفاده از یک گوش پاک­‌کن پنبه‌­ای به آرامی روغن را روی تمام سطح تیغه پخش کنید و اضافی آن را با پارچه بگیرید.

تست ریش‌­تراش برقی

برای چند دقیقه ماشین ریش‌­تراش برقی را روشن نگه دارید تا بتوانید آن را تست کنید. با انجام این کار مشکلات احتمالی در بخش سرهم بندی مشخص می­‌شود و بعلاوه باعث تیز شدن بیشتر دستگاه نیز خواهد شد.

یکی از محصولاتی که نامش همیشه همراه ماشین اصلاح می‌­آید، افترشیو است. در ادامه مقاله، برای کسانیکه دوست دارند خودشان، محصولات مورد نیازشان را بسازند، طرز تهیه افترشیو خانگی را آورده‌­ایم.

چگونه افترشیو خانگی درست کنم؟

اگرچه برخی از افراد حس تازگی بعد از اصلاح را دوست دارند، اما برخی دیگر ترجیح می‌­دهند تا اجازه دهند ریششان بلند شود. بی­‌توجه به اینکه اصلاح صورت را دوست دارید یا از آن متنفر هستید، یک مسئله وجود دارد که همیشگی و حالت روتین پس از اصلاح را دارد. بله، استفاده از افترشیو.

در اصل، هدف از افترشیو، ضدعفونی کردن پوست بوده است اما امروزه مقاصد دیگری نیز وجود دارد. در قدیم از افترشیو برای جلوگیری از زخم‌­هایی که توسط ریش‌­تراش ایجاد شده بود، استفاده می‌­شد. اما با خرید ریش تراش های مدرن، زخم شدن صورت کمتر از گذشته است و خاصیت ضدعفونی افترشیو به اندازه گذشته نیست.

بسیاری از مردان ترجیح می­‌دهند تا از محلول قابض پوست استفاده کنند تا هم از عفونت پیشگیری کنند و هم با پاک کردن منافذ از ایجاد آکنه جلوگیری کنند. اگرچه افترشیوهای مختلفی در فروشگاه‌ها موجود است اما هیچ چیز نمی­‌تواند جای محلولی را که با توجه به نیازهای پوستی شما ترکیب شده است، بگیرد.

اگر به مراقبت‌های پوستی علاقه دارید “ماسک LED چیست؟” را بخوانید 

مواد لازم برای ساخت افترشیو خانگی

برای تهیه این افترشیو خانگی و طبیعی نیاز به چند ماده اولیه پایه دارید. خبر خوب اینکه این مواد، ارزان و در دسترس هستند.

ویچ هیزل

برای دهه‌­ها، ویچ هیزل به عنوان قابض پوست که به تمیز کردن منافذ کمک و پوست را محکم می­‌کند، شناخته شده است. شما می­‌توانید از این ماده به تنهایی یا در ترکیب با یک عطر به عنوان افترشیو استفاده کنید.

الکل

الکل یک افترشیو ضدعفونی‌­کننده عالیست. از آنجاکه الکل سریعا بخار می­‌شود، شاید برای چند دقیقه، بو الکل شامه اطرافیان را پر کند. پس از خرید ریش‌ تراش بهتر است، دستگاه را با الکل یا سایر ضدعفونی‌کننده‌هایی که خاصیت ضدخوردگی دارند، ضدعفونی کنید.

اگر به محصولات دست‌ساز علاقه دارید “ضدآفتاب خانگی بساز” را حتما بخوانید

پوست مرکبات

پوست بیرونی لیمو، پرتقال و گریپ فروت حاوی مواد ضدعفونی ‌کننده و تقویت‌کننده است و از همه بهتر اینکه عطر خیلی خوبی دارند. اگر نمی­‌خواهید بوی مرکبات زیاد باشد، آن را با گیاهان توصیه شده، ترکیب کنید.

اسانس روغنی

اسانس‌­های روغنی، عطری عالی به افترشیو می‌­دهند و علاوه بر این خواص فوق‌­العاده‌­ای نیز دارند. برخی از عطرهای مردانه عبارتند از نعنای تند، رزماری، پاچولی، چوب صندل، فلفل سیاه، زنجبیل، وانیل، سرو و خس خس.

اگر از عطرهای قوی برای تهیه افترشیو خوشتان نمی­‌آید، عطرهای ملایم‌­تری نظیر یلانگ یلانگ را امتحان کنید.

طرز تهیه افتر شیو خانگی

مواد مرطوب­‌کننده­

آلوئه‌­ورا، گیلسیرین و شی ­باتر

مراحل ساخت

قدم اول

ابتدا ماده منقبض‌­کننده اصلی را انتخاب کنید. این ماده باعث جمع شدن منافذ می‌­شود. از آنجا که اکثر مردم از آب گرم برای اصلاح استفاده می­‌کنند، آب گرم باعث باز شدن منافذ می­‌شود، ماده منقبض­‌کننده، منافذ را می‌­بندد.

قدم دوم

در این مرحله باید محلول انقباضی دوم را انتخاب کنید. از آنجا که این ماده ممکن است برای پوست سنگین باشد، دومین ماده باید حالت تسکین‌­دهنده داشته باشد. یعنی در ترکیب با ماده منقبض‌­کننده اصلی، حس سوزش پوست را تسکین ­دهد.

قدم سوم

سپس نیاز به نرم­‌کننده دارید تا پوست را نرم و مرطوب کند.

قدم چهارم

حال باید درباره ماده بندآورنده خون تصمیم بگیرید. این ماده بعد از اصلاح به پوست‌زده می‌­شود تا خونریزی را بند بیاورد. اگر پوست شما مستعد بریدگی و زخم است، این مرحله را به شما توصیه می‌­کنیم.

قدم پنجم

روغن ضروری و عطر را اضافه کنید. این مواد برای معطر کردن افترشیو گزینه‌­هایی عالی هستند. برخی از نمونه‌­های روغن­‌های ضروری عبارتند از اکالیپتوس، اسطخودوس، و روغن‌های مرکبات.

زمانی‌که کلیه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید، آن‌ها را در یک بطری بریزید و خوب تکان دهید و قبل از استفاده برای 4 تا 5 روز کنار بگذارید تا استراحت کند. افترشیو خانگی شما آماده است!

سوالات متداول هنگام خرید بهترین ماشین اصلاح

1. آیا خرید ریش تراش برقی سبب صرفه‌جویی در وقت می‌شود؟

با خرید ریش تراش برقی، می‌­توانید در زمان صرفه­‌جویی کنید. زیرا با این ریش تراش دیگر قرار نیست یک نقطه را چندین و چند بار اصلاح کنید. بلکه بعد از یکبار ماشین کردن، پوست سریعا تمیز می­‌شود.

2. آیا می‌­توانم از ماشین ریش‌­تراش برقی زیر دوش استفاده کنم؟

اگر ریش‌­تراش برقی شما ضدآب باشد، بله، ممکن است هنگام دوش گرفتن از آن استفاده کنید. با این وجود، نباید دستگاه را در آب غوطه­‌ور کنید زیرا در هر صورت، محصولی برقی است.

3. آیا می‌­توان ریش تراش برقی را خشک استفاده کرد؟

بله؛ ممکن است. تیغه­‌های ریش تراش تنها روی سطح پوست لیز می‌­خورند و موها را کوتاه می­‌کنند. به همین دلیل، امن و روان است. هرچند اصلاح خشک امن است اما توصیه می‌­کنیم که کمی خمیر/فوم ریش استفاده کنید. خرید ریش تراش Enchen Steel 3S به شما امکان می‌دهد تا در دو حالت مرطوب و خشک اصلاح کنید.

سخن پایانی، بهترین ماشین اصلاح

از میان روش‌­های موزدایی در میان آقایان، ریش تراش برقی از محبوب­ترین­‌هاست. روشی امن و سریع که سالیان طولانی مورد استفاده بوده و کارایی خود را ثابت کرده است. با آمدن نسل جدید ریش تراش های برقی، محصولات دارای آپشن‌­های متنوع­‌تر، سریع­‌تر و ارزان‌تر شده‌­اند و این موضوع دست افراد برای خرید ماشین اصلاح را باز گذاشته است.

گزینه­‌های فراوانی برای خرید بهترین ماشین اصلاح پیش روی شماست اما آنچه که اهمیت دارد، توجه به نیازهای شخصی است. نگهداری صحیح از ماشین ریش تراش برقی بسیار مهم است، چرا که علاوه بر طولانی­ کردن عمر دستگاه، به بهبود کارایی آن هم کمک شایانی می­‌کند. پس از اصلاحی دقیق و سریع، بهترین کار استفاده از افترشیو است تا علاوه بر ضدعفونی شدن پوست، آبرسانی نیز صورت گیرد و بروز آکنه نیز به حداقل برسد.

ما در این مقاله سعی داشتیم تا به سوالات شما درباره تفاوت میان ریش‌تراش‌های برقی مختلف، نحوه نگهداری و تعمیر تیغه‌ها و استفاده کاربردی از آنها را آموزش دهیم. امیدواریم از مطالعه آن لذت برده و به پاسخ سوالات خود رسیده باشید.

الهام اقاملایی

ارشد مترجمی رو که گرفتم، سرم با ترجمه و تدریس زبان گرم بود که خیلی اتفاقی با دنیای تولید محتوا آشنا شدم. دنیایی به وسعت یک اقیانوس ولی با عمق نیم سانت:) آماده ای تا با هم شیرجه بزنیم تو این اقیانوس جذاب! Let's Go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا