سبک زندگیمد و فشن

ساعت مکمل استایل شما

ساعت مچی در گذشته‌­هایی نه‌چندان دور، ابزاری ضروری برای افراد به‌شمار می‌رفت، زیرا تنها راه واقعی برای دانستن زمان بود. مردم مثل این روزها، موبایلی به‌همراه نداشتند تا ساعت داشته باشد. بنابراین، برای یک زندگی نرمال و روان باید ساعت خود را همیشه به همراه می‌داشتند. برای اینکه سروقت به محل کار برسند یا حتی برای حملات نظامی.

ساعت مچی به آن شکل امروزی که ما می‌شناسیم (قابل حمل بودن و عقربه داشتن)، با ساعت جیبی و از زمان جنگ جهانی اول شروع شد. سربازان متوجه شدند که بستن ساعت به مچ، بسیار کارآمدتر از گذاشتن آن در جیب است. زیرا باید در بحبوحه عملیات جنگی دنبال آن می‌گشتند. این سربازان برای برنامه‌ریزی حملات، ساعت‌های خود را با یکدیگر تنظیم می‌کردند تا بتوانند به‌راحتی زمان را چک کنند. اما تا جنگ جهانی دوم، بستن ساعت مچی تنها مختص خانم‌ها بود.

امروزه دلایل استفاده از ساعت مچی بسیار متفاوت‌تر از روزهای اولیه آن است. البته از آنجا که این روزها، همه تلفن همراه دارند، شاید پوشیدن ساعت مچی کمتر از گذشته شده باشد. بسیاری از افرادی که دیگر دنبال ساعت مچی نیستند، می‌گویند: چرا باید ساعت بپوشم، وقتی که می‌توانم زمان را از روی موبایلم بفهمم؟

نکته اینجاست که ساعت مچی علاوه‌بر اعلام زمان، مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. چند کلیک تا خرید اسمارت واچ مورد‌علاقه خود بیشتر فاصله ندارید.

مزایای استفاده از ساعت مچی

ساعت مچی، اکسسوری بی‌نظیر

در حال حاضر، اکثر افراد ساعت مچی را یک اکسسوری می‌دانند. اکسسوری که استایل و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد. ساعت مچی تا حد زیادی تنها شی گرانبهایی‌ست که آقایان می‌توانند بدون اینکه ظاهر زنانه‌ای پیدا کنند، بپوشند.

خانم‌ها اکسسوری‌ها و اشیا گرانبهای زیادی برای انتخاب دارند: از حلقه، دستبند، کیف‌دستی گرفته تا …. اما اکثریت آقایان تنها ساعت مچی را اکسسوری می‌دانند که همیشه می‌توانند روی آن حساب باز کنند.

یک ساعت شیک می‌تواند به‌شدت بر ظاهر و استایل شما تاثیر مثبت بگذارد. شما می‌توانید ساعت مچی را با لباس‌های مختلف ست کنید و با این اکسسوری بی‌نظیر استایل بهتری داشته باشید. در گذشته افراد به ظاهر و شکل ساعت مچی توجه چندانی نداشتند و از آن برای اطلاع از زمان استفاده می‌کردند. پس بیشتر جنبه ابزاری داشته است تا اکسسوری برای زیبایی استایل. اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید “5 ساعت هوشمند برتر با قیمت زیر سه میلیون” را از دست ندهید.

راحتی در استفاده

شاید شما هم زیاد شنیده باشید که افراد مختلف از زیر پوشیدن ساعت شانه خالی می‌کنند، زیرا معتقدند که تلفن همراهشان ساعت دارد و این برایشان کافیست. اما نکته اینجاست که نگاه کردن به مچ دست برای فهمیدن زمان خیلی راحت‌تر از گشتن داخل جیب و کیف برای پیدا کردن موبایل است. علاوه بر اینکه دیدن ساعت مچی زمان کمتری نیاز دارد. تصور کنید که بیرون آوردن موبایل وسط جلسه کاری برای دیدن ساعت چه وجهه بدی دارد. بعلاوه این کار می‌تواند بی‌ادبی تلقی شود.

اگر قصد خرید یک اکسسوری هوشمند را دارید “تفاوت ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند؛ دو اکسسوری جذاب و کاربردی” را بخوانید

البته موقعیت‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که یا امکان بیرون آوردن تلفن همراه از جیب وجود ندارد یا کار بی‌ادبانه‌ای خواهد بود. برای مثال، زمانیکه سر جلسه کنکور یا هر آزمون دیگری حضور داشته باشید، به همراه داشتن موبایل قدغن است. اما ساعت مچی هیچ‌گاه جزء وسایل ممنوعه نبوده است. پس شما می‌توانید با خیال راحت، زمان را مدیریت کنید.

درضمن، ساعت با وزن کمی که دارد، به‌راحتی پشت دست بسته می‌شود. حتی در سفر و موقع خواب نیز می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

ساعت مچی، هنری فوق‌العاده

نقش ساعت در استایل شما

اکثر مردم، هنر عظیمی که در ساخت ساعت‌های نفیس و پیشرفته  (یا حتی برخی از ساعت‌های معمولی) به کار رفته است را نادیده می‌گیرند. ساعت مچی، تنها محصولی برای نشان دادن زمان نیست. بلکه محصولی هنری است که بسته به نوع آن، فردی برای ساخت آن، زمان زیادی وقت گذاشته است.

پوشیدن ساعت مچی یعنی به همراه داشتن هنر، تاریخ و سمبلی از سنت. بعلاوه اگر بدانید که چه میزان تلاشی برای ساخت یک ساعت انجام شده است، بیشتر قدر آن را خواهید دانست. ساخت برخی از ساعت مچی‌ها، برخلاف موبایل‌ها، به چند صد ساعت زمان نیاز دارد. بعلاوه، سال‌هایی که صرف توسعه یک ساعت پیشرفته می‌شود تا دقیق و قابل‌اعتماد شود نیز واقعا شگفت‌انگیز است.

کاربردی بودن

هرچند ساعت مچی دیگر ابزار ضروری برای زندگی روزمره محسوب نمی‌شود ولی به‌قدری کاربردی است که می‌تواند باعث بهبود کارهای روزانه شود. دیگر دوره استفاده از ساعت مچی برای هماهنگ کردن مانورهای نظامی گذشته است. در عوض، ساعت‌هایی طراحی و ساخته شده اند که به غواصان در قعر اقیانوس‌ها یا خلبانان در اوج آسمان‌ها کمک کنند.

اگر قصد خرید ساعت

در حقیقت، ساعت‌های مچی فراوانی برای حوزه‌های مختلف ساخته شده است: غواصی، ماشین سواری، اکتشاف، پرواز و … . شما می‌توانید ساعت خود را با عملکردی براساس اوضاع قمری، گاه شمار، عقربه مخصوص ساعت گرینویچ، و … خریداری کنید.

درست است که وظیفه اصلی ساعت، نشان دادن زمان است که ویژگی عالی به‌شمار می‌رود. اما اگر نیاز به کارکردهای دیگر نیز دارید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست.

علاوه‌بر اعلام زمان، ساعت مچی می‌تواند تاریخ را نشان دهد یا با داشتن کرونومتر، ثانیه‌شماری کند، و … .

سادگی و کارایی ساعت مچی

تا به حال شده تا موبایل خود را برای دیدن ساعت، بردارید ولی در عوض، برای مدتی طولانی مشغول اپ‌های داخل گوشی شوید و از زمان و کارهای خود غافل بمانید؟ بله، موبایل می‌تواند حواس شما را از کارهای اصلی که دارید، پرت کند.

یکی از دلایلی که پوشیدن ساعت مچی اهمیت دارد، سادگی آن است. ساعت نسبت به تلفن همراه، حواس پرتی  کمتری به‌دنبال دارد.

ساعت مچی، نشان‌دهنده استایل شما

شکی نیست که از ساعت مچی اغلب به عنوان نمادی از استایل شما یاد می‌شود. شاید دیده باشید که برخی افراد تنها از ساعت کلاسیک استفاده می‌کنند، برخی ساعت هوشمند را ترجیح می‌دهند، برخی ساعت اسپرت را می‌پسندند و … . چنین انتخاب‌هایی نشان‌دهنده استایل شخصی افراد است.

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند زیبا با قیمت مناسب هستید “راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی تا یک میلیون” را از دست ندهید

همانطور که پیشتر اشاره شد، اکسسوری‌هایی که آقایان می‌توانند استفاده کنند، محدود هستند. ساعت مچی به آقایان اجازه می‌دهد تا خود، ویژگی‌های شخصیتی، و استایل خود را بهتر بیان کنند. پوشیدن ساعت نوعی بیان خود است و اگر به ساعت اشخاصی که علاقه به پوشیدن ساعت دارند، دقت کنید، از نمایان شدن استایل و شخصیت آنها در ساعت‌هایشان، شگفت‌زده خواهید شد.

ساعت مچی، ارثیه‌ای ماندگار

ساعت مچی یکی از نمادین‌ترین و ارزشمندترین مواردیست که می‌توانید از خود به‌جای بگذارید. ساعت‌های قدیمی، دربردارنده تاریخ هستند. به همین دلیل است که گردآوری ساعت‌های مچی کلاسیک در چند سال اخیر به‌شدت محبوب شده است.

داشتن ساعتی که از نسل‌های قبل به شما رسیده باشد، برای هرکسی عزیز است. این ساعت یادآور عزیزان، روزهایی که این ساعت دیده و نحوه و مکان مورد استفاده از آن است و داستان‌ها برای گفتن دارد. شعار پتک فیلیپس این است که “آداب و رسوم خودت را ایجاد کن”. به همین دلیل است که ساعت‌های مچی فاخر، اثر هنری محسوب می‌شوند. زیرا می‌توانند بازگوی زمان باشد و نسل‌به‌نسل، دست‌به‌دست شوند. اگر ساعت را مرتب سرویس کنید، عمر درازی خواهد داشت. بنابراین، می‌توانید به نسل‌های بعد از خود نیز آنها را هدیه دهید.

شروع رابطه

ساعت مچی می‌تواند شروع خوبی برای باز‌کردن صحبت و یا حتی شروعی برای ایجاد رابطه‌ای طولانی با عاشقان ساعت باشد. صنعت ساعت‌های مچی بسیار بزرگ و گسترده است. هم افراد زیادی در این صنعت مشغول به‌کار هستند و هم علاقه‌مندان زیادی در جامعه دارد. آنها حول همین علاقه و اشتیاق مشترک دور هم جمع می‌شوند. ساعت می‌تواند ارتباط جدیدی میان این افراد ایجاد کند.

قابل اعتماد

ساعت مچی خیلی قبل‌تر از اختراع برق وجود داشته است. این بدان معناست که این ساعت‌های مکانیکی برای کار کردن، نیازی به برق ندارند. بعلاوه، ساعت‌های کوارتز که خودشان باتری دارند، به شدت قابل اطمینان هستند و می‌توانند باتری را برای مدتی طولانی (حدود یک سال) در خود نگه دارند.

اگر برای چک کردن ساعت، متکی به تلفن همراه باشید، وقتی باطری گوشی تمام شود، دیگری دسترسی به ساعت نخواهید داشت. اما ساعت‌های مچی مکانیکی همیشه و همه‌جا روی دست شما هستند و می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

بسیاری از  گوشی های هوشمند ظرف یک روز باطری تمام می کنند ولی اگر ساعت به دست داشته باشید، خیالتان بابت دانستن زمان راحت است.

ساعت مچی رابطه شما با زمان

انسان همیشه مجذوب زمان بوده است. از دوران قدیم که از ساعت آفتابی یا شنی برای درک زمان استفاده می‌کرده تا ساعت‌های هوشمند امروزی. زمان در جهان ما محدود است و پوشیدن ساعت این محدودیت را یادآوری می‌کند. اینکه ما باید هرلحظه را قدر بدانیم و شکرگزار باشیم.

برای بسیاری از افراد، پوشیدن ساعت تاثیر مثبتی بر نحوه گذران زمان آنها دارد. زیرا می‌دانند که در هر شبانه روز، 24 ساعت بیشتر وجود ندارد. علاوه بر این، افراد تیزبین یا کسانیکه عاشق ساعت هستند نیز با دیدن افرادی که ساعت پوشیده‌اند، متوجه علاقه و تا حدی شخصیت فرد نیز می‌شوند.

انتخاب ساعت مچی و شخصیت شما

نقش ساعت هوشمند در استایل

ساعت مچی از آن اکسسوری هایی‌ست که توانایی برملا کردن شخصیت افراد را دارد. این روزها می‌توانید انواع مختلف ساعت مچی را در بازار پیدا کنید: از بند چرمی گرفته تا استایل‌های سنتی‌تری مانند ریسمانی. انواع ساعت‌های هوشمند که مخصوص آقایان و خانم‌ها طراحی شده‌اند نیز در دسترسند که هرکدام ویژگی‌ها، طراحی و ظاهر ویژه خود را دارند. مشخص است که هر کس براساس نیازهای شخصی خودش اقدام به خرید ساعت می‌کند.

برای مثال، برای محیط کار و اداری شما نیاز به استایل رسمی دارد، پس باید دنبال کالکشن‌های رسمی باشید. اگر دنبال ساعت مچی ساده و در عین‌حال، برازنده‌ای می‌گردید که به ظاهر و لباس‌های شما بیاید، باید بدانید که چه‌نوع ساعتی مناسب شماست. در ادامه، برخی از ساعت مچی‌هایی که می‌توانند بیانگر شخصیت شما باشند را معرفی خواهیم کرد:

ساعت نظامی یا فیلد

این ساعت برای نظامیانی که می‌خواهند با یکدیگر و افسر خود هماهنگ شوند، استفاده می‌شود. این ساعت معرکه را می‌توانید با لباس‌های کژوال خود برای کار یا بازار بپوشید. این ساعت‌های خشن و استالیش و در عین حال کاربردی موردپسند اکثر نوجوانان خواهند بود. سایز اسمال تا مدیوم این ساعت با زه چرخشی(بزل) ضخیم و صفحه دیجیتال، آن را تبدیل به پکیج کاملی کرده است.

بعلاوه، این ساعت‌ها اغلب با تیپ کژوال ست می‌شوند. بنابراین، طراحان از بندهای چرمی یا برزنتی در ساخت آن‌ها بهره می‌برند. ساعت فیلد با شلوار جین و تیشرت، به‌خوبی ست می‌شود.

ساعت کلاسیک

ساعتی ایده آل برای بزرگسالان، به‌خصوص افراد میانسال. این نوع ساعت سایز متوسطی دارد و بر پایه سیستم آنالوگ یا عقربه‌ای است. برای اینکه ظاهر رسمی ساعت حفظ شود، طراحان از بند دستبندی برای ساخت آن استفاده می‌کنند. البته برای مدل‌های ساده تر از بند چرمی نیز استفاده می‌شود. ساعت کلاسیک ظاهری صیقلی، شیک و در عین حال پیچیده دارد. صفحه ساعت کلاسیک انواع مختلفی دارد و با اعداد رومی، نشانگر شمشیری یا نشانگر ساعتی، زمان را نشان می‌دهند. این ساعت ساده هیچ پیچیدگی برای تنظیمات ندارد. ساعت‌های کلاسیک، برازنده هستند و نقش مهمی در آراسته نشان دادن شخصیت شما دارند.

ساعت غواصی

یکی دیگر از ساعت‌های مچی که می‌توان برای مواقع کژوال روزمره نیز استفاده کرد، ساعت غواصی است. ساعت غواصی از جمله ساعت‌های اسپرتی است که ضدآب‌اند. اصولا این ساعت در سایز مدیوم و زه‌چرخشی یک طرفه دارد. اکثر این ساعت‌ها با بندهای برزنتی ساخته می‌شوند تا ظاهری معقول داشته باشند.

ساعت اسپرت

اگر عاشق ورزش هستید و می‌خواهید ظاهرتان همیشه کژوال باشد، پس این ساعت مناسب شماست. ساعت مسابقه اکثرا با سیستم دیجیتال ارائه می‌شود. چنین ساعتی دارای ویژگی‌هایی مانند کرونومتر زمان و تاریخ، ماشین‌حساب و تایمر است. در نتیجه، شما یک پکیج کامل را پشت دست خود می‌بندید. ساعت مسابقه در طرح‌ها، رنگ‌ها، و شکل‌های مختلف در بازار موجود است.

ساعت هوشمند

ساعت ترند و مورد‌علاقه تمامی افراد، به‌خصوص جوانان و نوجوانان، ساعت هوشمند است. این ساعت چندمنظوره، طی دهه گذشته، تبدیل به بهترین ساعت شده است. زیرا با خرید ساعت هوشمند، علاوه‌بر فهمیدن زمان، می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید، پیام‌ها را بخوانید، و اپ‌های سازگار با ساعت را دانلود کنید. در واقع، این ساعت‌ها علاوه‌بر استایل، بر راحتی زندگی روزمره شما نیز تاثیر می‌گذارند.

اگر به ساعت‌های هوشمند اپل علاقه دارید “مقایسه اپل واچ سری 7 با سری 6” را از دست ندهید

قوانینی برای ست کردن ساعت مچی با لباس آقایان

تصور کنید در مهمانی شام رسمی و مهمی هستید. مردی با کت و شلوار رسمی و استایل و حرکات منحصر به‌ فردش، توجه همه را جلب کرده است. ناگهان دستش را بلند می‌کند تا ساعتش را نگاه کند… یک ساعت کاسیو ماشین حساب‌دار با بند پلاستیکی! همه تصورات شما از این فرد به هم نمی‌ریزد؟

بله، انتخاب ساعت تا این اندازه اهمیت دارد. پس هنگام انتخاب و یا خرید ساعت مچی، سعی کنید تا بر‌اساس نیازها و استایل شخصی خودتان عمل کنید. حالا که انواع مختلف ساعت را می‌دانید، راحت‌تر برای قوانین پوشش مختلف، ساعت انتخاب می‌کنید.

در ادامه به قوانین انتخاب ساعت برای آقایان خواهیم پرداخت:

مجلس کاملا/نیمه رسمی

برای مواقع کاملا رسمی لازم نیست تا ساعت بپوشید و اگر هم پوشیدید، نباید آن را در انظار دیگران چک کنید. مجلس رسمی، زمانی جدا از زمان‌های دیگر است و باید خودتان را با چنین موقعیتی کاملا ادغام کنید. با این وجود، یک ساعت مچی ساده و کلاسیک  با صفحه‌ای مینیمال و بند چرم مشکی می‌تواند مناسب چنین محافلی باشد.

لباس تجاری

برای تاجران و کسانی که برای جلسات تجاری مهیا می‌شوند، ساعت مچی طلایی یا نقره‌ای با استایلی ساده و کلاسیک، با عقربه‌هایی باریک و بدون هیچ پیچیدگی مناسب خواهد بود. بهترین ترکیب با یک کت و شلوار تیره با طراحی محتاطانه، ساعت مچی کلاسیک است. برخی معتقدند که هیچ‌گاه نباید کت و شلوار را با ساعت غواصی ست کرد. اما اگر کت و شلوار شما چندان هم رسمی نیست، شاید بتوانید ساعت بند چرمی نیز بپوشید.

تیپ کژوال شیک

منظور ما از چنین استایلی، پیراهن، جین تیره، کت اسپرت بدون کراوات، کفش چرمی و … است. چنین تیپی بیشتر مناسب محیط کاری روزانه یا یک قرار عصرانه است. در چنین حالتی، ساعت مچی با صفحه بزرگ و پیچیدگی بیشتر مناسب خواهد بود. ساعت‌های خلبانی، اسپرت یا فیلد می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

تیپ کژوال

با تیپ‌های کاملا کژوال (پولو شرت، شلوار جین، پیراهن کتان و تیشرت) هر نوع ساعت مچی به‌جز ساعت‌های کلاسیک مناسب خواهند‌بود. اگر می‌خواهید فعالیت فیزیکی داشته باشید، باید ساعتی بپوشید که تحمل ضربه را داشته باشد، مانند ساعت نظامی (فیلد).

چه زمانی ساعت هوشمند بپوشم؟

ساعت مچی

طراحی ساعت‌های هوشمند به‌گونه‌ای است که عموما با لباس‌های کژوال ست می‌شوند. درست است که اپل واچ، بندهای جذابی دارد که ظاهر شیکی به آن می‌بخشد. یا ساعت‌های هوشمند سونی نیز بسیار مینیمال هستند، اما تقریبا هیچ‌گاه این ساعتها به درجه‌ای از رسمی بودن نمی‌رسند که برای مواقع کاملا رسمی یا حتی برای جلسات تجاری یا کژوال اداری مناسب باشند.

نکاتی برای ساعت مچی آقایان

انتخاب بند ساعت براساس کفش و کمربند

اگر کفش و کمربند قهوه‌ای می‌پوشید، انتخاب ساعت مچی با بند مشکی چرم، کاملا بی‌ربط خواهدبود. این مورد برای کفش و کمربند سیاه نیز صادق است. اگر ساعت مچی اسپرت با بند پلاستیکی یا ساعت فیلد بپوشید، اوضاع بدتر نیز خواهدشد. به یک چرخه رنگ آنلاین را به‌خوبی نگاه کنید تا بدانید که هر رنگی با کدام رنگ بهتر ست می‌شود. با این کار می‌توانید تعادلی در پوشش خود ایجاد کنید.

ساعت‌های فلزی

زمانیکه تصمیم به پوشیدن ساعت طلایی یا نقره‌ای می‌گیرید، حواستان به سایر اکسسوری‌های فلزی باشد. از حلقه، گوشواره و گردنبند گرفته تا سگک فلزی کمربند و دکمه‌های سردست، نباید به گونه‌ای انتخاب شوند که کلیت نقره‌ای‌رنگ آنها با ساعت طلایی در تضاد باشد (یا برعکس). به رنگ لباس خود دقت کنید، اگر اکثر لباس‌ها مشکی، خاکستری، و یا آبی هستند، ساعت نقره‌ای انتخاب بهتری است. اگر لباس‌های شما تناژ قهوه‌ای یا برنزی دارند، بهتر است تا از ساعت طلایی استفاده کنید.

استایل لباس خانم ها با ساعت مچی

ست کردن ساعت مچی با لباس اهمیت زیادی دارد. به‌ویژه بانوان شیک‌پوش که به متمایز بودن در مجالس مختلف فکر می‌کنند، باید اهمیت بیشتری برای ست بودن ساعت و لباس خود قائل شوند. در صورتی که برخی اصول ساده برای هماهنگی بین لباس مجلسی و ساعت مچی رعایت نشود، تیپ شما هم خراب خواهدشد. خانم‌های خوش استایل “معرفی بهترین ساعت های هوشمند زنانه” را از دست ندهند.

در ادامه به دو نکته کلی و مهم برای ست‌کردن ساعت مچی و لباس اشاره می‌شود که به‌نظر می رسد رعایت کردن آن‌ها در هنگام خرید ساعت مچی بسیار ساده است. در نتیجه بهتر است تا جای ممکن این نکات را به خاطر بسپارید.

رسمی یا غیر رسمی؛ مسئله این است!

اولین اصل برای انتخاب ساعت مچی و ست کردن آن با یک لباس، رسمی یا غیر‌ رسمی بودن ساعت است. فرقی نمی‌کند از ساعت‌های آنالوگ استفاده می‌کنید یا ساعت‌های دیجیتال، در هر صورت باید سعی کنید ساعت را با نوع لباس خود ست کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید در مهمانی کت و شلوار یا کت و دامن به تن کنید، بهتر است دور ساعت‌های اسپرت را خط بکشید. در مقابل اگر تصمیم دارید در مهمانی از لباس اسپرت یا لباس کاملا غیر رسمی استفاده کنید، انتخاب ساعت مچی اسپرت می‌تواند گزینه مناسبی به‌نظر برسد.

در نتیجه در گام ابتدایی باید با توجه به میهمانی یا مجلسی که دعوت هستید، رسمی یا غیر رسمی بودن تیپ خود را مشخص کنید. شاید کار سختی به نظر برسد؛ اما با مشخص شدن این موضوع، کار شما برای ست کردن ساعت با لباستان ساده‌تر خواهد‌شد.

آنالوگ، دیجیتال، هوشمند

عموما برای تیپ‌های رسمی یعنی زمانی که از کت و شلوار با کفش پاشنه بلند و… استفاده می‌کنید، ساعت مچی دیجیتالی مناسب نیست. در بین انواع ساعت آنالوگ نیز دو نوع ساعت رسمی و غواصی می‌توانند برای تیپ رسمی شما مناسب باشند. برای تیپ‌های اسپرت دست بازتری برای انتخاب ساعت خواهید داشت. اگر یک ماکسی شیک و اسپرت را برای میهمانی در نظر گرفته‌اید، تقریبا انواع ساعت مچی آنالوگ قابلیت ست شدن با آن را دارد. بهتر است استفاده از ساعت‌های دیجیتالی را برای میهمانی‌هایی در نظر بگیرید که لباس‌های کاملا غیر رسمی می‌پوشید.

بند ساعت نیز قواعد خاص خود را دارد. اگر تیپ رسمی دارید، برای ست کردن ساعت مچی با لباس مجلسی خود باید از ساعت با بند رسمی‌تر استفاده کنید. برای مثال، در بین انواع ساعت مچی، ساعت‌هایی که بند چرمی مشکی دارند، رسمی‌تر هستند. در مقابل اگر تیپ اسپرت دارید، می‌توانید رنگ بند ساعت را با رنگ لباستان ست کنید.

اکسسوری تکمیلی

حال که انتخاب خود را بر اساس نوع میهمانی و نوع تیپ خود مشخص کردید، باید به فکر ست کردن ساعت با جنس لباس و دیگر اکسسوری ها باشید. اگر قرار است از یک ساعت مچی با بند چرمی استفاده کنید، حتما باید کفش چرمی متناسب با آن را بپوشید. علاوه بر این بهتر است کت و شلوار یا لباس شب انتخابی شما، جلوه متناسبی در کنار چرم داشته باشد یا در صورت امکان، قسمتی از آن چرم کار شده باشد.

اگر تیپ اسپرت دارید و قرار است به همراه لباس خود شلوار جین بپوشید، برای ست کردن لباس و ساعت مچی با بند چرمی، بهتر است به سراغ ساعت‌هایی بروید که بافت چرم آن‌ها بزرگ است. در این صورت جلوه ساعت شما همانند دیگر اجزاء تیپی که دارید، خاص جلوه می‌کند.

بسته به اینکه قاب ساعت چه رنگی است و چه جنسی دارد، باید از اکسسوری متناسب با آن استفاده کنید. اگر خرید ساعت مچی زنانه با قاب طلایی رنگ را برگزیده‌اید، بهتر است فکری به حال گردنبند مناسب آن کنید. گردنبند طلا یا اکسسوری‌های طلایی رنگ، می‌توانند جذابیت خاص خود را داشته باشند. همچنین با توجه به این موضوع، باید تمامی موارد دیگر را با ساعت مچی خود هماهنگ کنید. اگر لباس شما سگک دارد، حتما باید رنگ و جنس آن با بدنه ساعت مچی و دیگر اکسسوری‌ها متناسب باشد. در چنین شرایطی می‌توانید به‌جای بند چرمی، ساعت با بند طلایی رنگ انتخاب کنید. ساعت مچی با رنگ رزگلد نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای ست شدن با اکسسوری‌های طلایی رنگ باشد.

نکات استایل ساعت هوشمند

ظاهر و استایل ساعت هوشمند تنها به لباس‌های روزمره و کژوال شما می‌آید. پس اگر لباس رسمی مانند کت و شلوار یا پیراهن شب پوشیده‌اید، بهتر است ساعت مچی شما هم رسمی و کلاسیک باشد.

بندهای قابل‌تعویض ساعت هوشمند به شما امکان عالی برای تنوع بخشیدن به ظاهر و استایل خود را می‌دهد. از امتحان‌کردن رنگ‌ها و چرم‌های مختلف نترسید و از این تنوع لذت ببرید.

ساعت‌های هوشمند شیک برای خانم‌ها

ساعت‌های هوشمند مخصوص خانم‌ها، علاوه‌بر کاربردی بودن، شیک و زیبا نیز باید باشند. خرید ساعت هوشمند با چند کلیک ساده در مبیت.

اپل واچ سری 5

با اپل واچ سری 5 در محل کار یا باشگاه، شیک و به‌روز باشید. صفحه نمایش همیشه روشن و اپ مخصوص سلامت به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ظاهر زیبا، احساس خوبی نیز داشته باشید. به‌علاوه، این ساعت هوشمند دارای اپ ECG، کنترل نویز، و پیگیری تمرینات ورزشی برای بهبود یا شروع زندگی سالم است.

سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

این ساعت هوشمند از آنالیز خواب برای مقاصدی کاملا جدید استفاده و به شما پیشنهاداتی در زمینه چگونه خوابیدن می‌دهد. از کنترلگر سطح استرس و اپ Calm نیز می‌توانید بهره ببرید. گلکسی واچ اکتیو 2 ظاهری زیبا دارد و راحت پوشیده می‌شود. بعلاوه، فناوری مورد استفاده در این ساعت، از سنسورهایی برای ردگیری و مانیتور و هشدار ضربان قلب بالا یا پایین بهره می‌برد.

هووای واچ

ساعت هوشمند هواوی با طراحی لوکس و در عین حال، کلاسیک و فناوری پیشرفته، تبدیل به اکسسوری فوق‌العاده ای شده است. ظاهر این ساعت به شدت شیک است و بیشتر شبیه اکسسوری برای زینت دادن به شماست تا گوشی هوشمندی برای مچ دست شما. با این وجود، عملکرد این ساعت نیز فوق العاده است. پیام‌ها و اعلانات، روی صفحه ظاهر می‌شوند، و شما می‌توانید تماس نیز بگیرید. در عین حال، فعالیت‌های فیزیکی و ضربان قلب شما را می‌سنجد.

سامسونگ فیت2 پرو

اگر جزو خانم‌های فعال و پرجنب و جوش به حساب می‌آیید، سامسونگ فیت2 پرو، همان ساعت هوشمندی است که دنبالش بودید. این ساعت خارق العاده، به صورت خودکار، فعالیت‌های شما را تشخیص می‌دهد و قدم‌ها، فاصله، کالری و .. شما را می‌سنجد. بعلاوه، دارای یک GPS داخلی است که برای نقشه‌برداری مسیرهای دویدن ایده‌آل است. این ساعت با بهره‌گرفتن از فناوری هوشمند، به شما اجازه می‌دهد تا اعلانات را روی مچ خود دریافت کرده و جواب دهید.

تاثیر ساعت پوشیدن بر شخصیت افراد

در تحقیقی در دانشگاه گلاسکو، رفتار و شخصیت افرادی که ساعت مچی می‌پوشند با کسانیکه ساعت نمی‌پوشند، مقایسه شد. در واقع، در این تحقیق به دنبال پاسخ به این سوال بودند که آیا پوشیدن یا نپوشیدن ساعت به برخی از رفتارهای شخصیتی مرتبط است یا خیر.

از 112 نفر شرکت کننده 17 تا 54 ساله خواسته شد تا پرسشنامه‌ای را پر کنند. نتیجه اولیه به این شرح است: شرکت کنندگانی که گفته بودند، مرتبا ساعت در دست دارند، در مقایسه با گروه کنترل، بیشتر خود را وظیفه‌شناس می‌دانستند. همچنین، افرادی که ساعت مچی می‌پوشند، در برونگرایی، سازگاری و گشاده‌رویی نمره کمتر و در پایداری احساسی نمره بیشتری دریافت کردند.

البته این تحقیق اعلام کرده است که هنوز مشخص نیست که از ابتدا وظیفه‌شناس بوده اند یا این اخلاق با پوشیدن ساعت بهتر شده است.

سخن پایانی

ساعت مچی یکی از آیتم‌های پوشیدنی است که نقش پررنگی در استایل افراد دارد. از دیرباز تا کنون از ساعت مچی برای مطلع بودن از زمان استفاده می‌شود. هنوز هم ساعت مچی کلاسیک، بهترین انتخاب برای استایل رسمی است. سایر انواع ساعت مچی، از غواصی و نظامی گرفته تا اسپرت و هوشمند، هرکدام جایگاه ویژه‌ای در تعیین استایل کلی شما دارند. علاوه بر لباس، ساعت نیز توانایی خاصی در ارائه ویژگی‌های شخصیتی افراد دارد. شاید پوشیدن ساعت مچی با حس وظیفه‌شناسی افراد در ارتباط باشد. البته کسانیکه دوستدار ساعت مچی هستند، علاوه‌بر ظاهر و استایل، علاقمند به دانستن زمان نیز هستند. این افراد سعی دارند تا از زمان محدود خود بهترین استفاده را ببرند.

منابع:

watchbandit

azbigmedia

artofmanliness

watchshopping

saatlux

thetrendspotter

hodinkee

الهام اقاملایی

ارشد مترجمی رو که گرفتم، سرم با ترجمه و تدریس زبان گرم بود که خیلی اتفاقی با دنیای تولید محتوا آشنا شدم. دنیایی به وسعت یک اقیانوس ولی با عمق نیم سانت:) آماده ای تا با هم شیرجه بزنیم تو این اقیانوس جذاب! Let's Go

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. منم خیلی حساس بودم دائما خرید میزدم هر موقع هر مدلش خوشم میاد برمیدارم میبندم

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا