زیبایی و سلامتسبک زندگی

بهترین اتو مو (در سال 1402، 2023)

راهنمای انتخاب و خرید بهترین اتو مو

خرید اتو مو شاید در نگاه اول کار آسان و بی­‌دردسری به نظر برسد. کافیست به نزدیک‌ترین فروشگاه سری بزنید و پس از بررسی قیمت‌ها، مناسب‌ترین مورد را بخرید! اما در واقع، تفاوت­‌های زیادی میان اتو موهای مختلف وجود دارد. برای مثال، جنس محصول می‌­تواند از سرامیک، تورمالین یا حتی تیتانیوم باشد یا اندازه آنها متفاوت باشد. هرچند عملکرد و هدف نهایی اتو موهای مختلف، یکسان است اما برخی دارای قابلیت­‌های اضافه‌­ای نظیر فرکردن یا موج­دار کردن موها نیز هستند.

اگر قصد خرید اتو مویی دارید که سال‌ها برای شما کار کند و در عین حال، مناسب جنس مو و نیازهای شما باشد، در ادامه با مبیت همراه باشید. فروشگاه اینترنتی مبیت یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین کشور است که علاوه بر فروش اینترنتی انواع کالا دیجیتال، سابقه درخشانی در فروش حضوری نیز دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مبیت، علاوه بر مطالعه نقد و بررسی انواع محصولات، در جریان نظرات خریداران سابق نیز قرار بگیرید و از همه مهم‌تر، قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در نظر داشته باشید که رویه‌های شفاف بازگشت کالا و کارشناسان مرکز پاسخگویی نیز دلیل دیگری برای اطمینان خاطر بخشیدن به کاربران برای تجربه یک خرید آنلاین جذاب و مطمئن است. مبیت همواره در تلاش است تا کالای خریداری شده شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل شما دهد.

جنس اتو مو

سرامیک

صفحات سرامیکی، متداول‌ترین جنس صفحه در میان اتو موها هستند. صفحه سرامیکی به اتو مو اجازه می­‌دهد تا خیلی سریع داغ شود (طی 10 ثانیه). بعلاوه، گرما را یکسان و یکدست پخش می­‌کند و برای انواع مو گزینه بسیار ایده‌­آلی است.

تورمالین

اتو مو صفحه تورمالینی، یون و گرمای مادون قرمز پخش می­‌کند که باعث حفظ رطوبت مو و براقیت آن می‌­شود. با خرید اتو موی تورمالین، موهایتان از شر وز شدن در امان خواهند بود و حتی با درجه حرارت کم هم، نتیجه ایده‌­آلی خواهید گرفت. اتو موی تورمالین بهترین گزینه برای موهای صاف، نازک و آسیب‌­دیده است.

تیتانیوم

اتو موی تیتانیومی سبک‌ترین و بادوام‌­ترین نوع اتو است و در عین حال بالاترین درجه حرارت ممکن را نیز دارد. در واقع، این اتو به قدری موثر است که بعد از اولین اتو کشیدن، موها صاف می­‌شوند. فناوری تیتانیومی استفاده شده در اتو موی تیتانیومی باعث می‌­شود تا صفحات آن سریع‌تر از اتوی سرامیکی داغ شوند.

این نوع اتو با آزاد کردن یون، باعث نرمی سریع‌تر و بدون سوختگی موهای شما می­‌شود. خرید اتو موی تیتانیوم بهترین راه حل برای صاف کردن موهای ضخیم و خشن است.

سایز اتو مو

خرید اتو مو باریک

اتو موی باریک برای موهای کوتاه یا ایجاد پیچ و تاب در موها مناسب است. اگر موهایتان چتری است و هر روز صبح درگیر صاف کردن و شکل دادن به آنها هستید، اتو موی کوچک، چاره کار شماست. بعلاوه، برای مسافرت نیز همسفر خوبی است.

سایز کلاسیک

اتوهایی با سایز کلاسیک، اتوهای همه‌فن‌حریفی هستند که پاسخگوی هر جنس و قد مویی خواهندبود. معمولا این اتوها به شکل گرد طراحی می­‌شوند و وسیله‌­ای ایده‌­آل برای موج­دار کردن موها هستند.

خرید اتو مو پهن

بزرگترین صفحه اتو مو به اتوی پهن تعلق می‌­گیرد که برای افرادی با موهای بلند و ضخیم مناسب است.

فناوری­‌های خاص اتو مو، معرفی ویژگی های بهترین اتو مو

اتو مو دارای مادون قرمز

آیونیزه کردن

اتوهای آیونیک با ساطع کردن یون منفی، باعث جلوگیری از وزشدن مو می‌­شوند. یون منفی با مسدود کردن کوتیکول مو، باعث می­‌شود تا مرطوب‌­تر و براق‌­تر باقی بماند و حفاظت بیشتری در برابر آسیب‌­های وارده به مو ایجاد می­‌کند.

خرید اتوی مو بخار

زمانیکه اتوی مو مجهز به بخار آب می­‌شود، با فیبر مو رفتار بهتر و دوستانه‌­تری خواهد داشت. بخار آب تاثیر مثبتی بر سلامت مو دارد و اتو موهای مجهز به بخار آب، بیشتر برای موهای نازک و شکننده مناسب هستند. نکته منفی درباره این محصول، قیمت بالای آن است، اما به خاطر نتیجه عالی که دارد، ارزش این مقدار پول خرج کردن را دارد.

گرمای مادون قرمز

از چنین فناوری جدیدی، بیشتر در سالن­‌های تخصصی مو و برای درمان آسیب­‌های وارد شده به مو، بهره می­‌برند.

تنظیم درجه حرارت اتو مو

زمان خرید اتو مو به دکمه‌­های تنظیم درجه حرارت آن دقت کنید. اتو مویی که دارای چندین درجه حرارت باشد به شما اجازه می‌­دهد تا دمای مناسب برای جنس و استایل موی خود را انتخاب کنید. برای مثال، بر اساس جنس مو به دماهای زیر نیاز داریم:

موهای بسیار شکننده و ضعیف: 100 تا 140 درجه سانتی­‌گراد

موهای نازک: 140 تا 160 درجه سانتی‌گراد

موهای معمولی: 160 تا 180 درجه سانتی‌گراد

موهای ضخیم: 180 تا 200 درجه سانتی‌گراد

برای خرید اتو مو به چه مواردی باید دقت کرد؟

اگر هنگام انتخاب بهترین اتو مو به چند ویژگی مهم محصول دقت کنید، هنگام استفاده از آن، راحت‌تر خواهید بود. برای مثال، سیم اتو مو، بلند و به صورت حلقه‌­ای باشد (حداقل 2 متر)، سیستم تنظیم حرارت و دما داشته باشد، طراحی ارگونومیک داشته باشد و … .

از دیگر نکاتی که باید حین خرید اتو مو به آن توجه کنید، سریع گرم‌شدن آن است. اکثر اتو موها در طی 30 ثانیه آماده استفاده می‌شوند. محافظ حرارتی اتو برای اینکه از صفحات داغ اتوی مو به خوبی محافظت شود، به کار برده می‌شود. بعلاوه، گزینه مناسبی برای مسافرت است. این محافظ را می­‌توانید جداگانه خریداری کنید.

برخی دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر شما بعد از گذشت 30 دقیقه از اتو استفاده نکنید، دستگاه به صورت خودکار خاموش می­‌شود. قیمت دستگاه نیز از دیگر دغدغه­‌های افراد هنگام خرید اتو مو است، اما باید در نظر داشته باشند که صفحات اتو موهای ارزان­‌قیمت معمولا از جنس فلزی است که برای مو مناسب نیستند. این فلزات ارزان می‌­توانندبه موهای شما  آسیبی جدی وارد کنند.

خرید اتو مو، برس حرارتی یا فرکننده مو؟

برای خرید بهترین اتو مو، برس حرارتی یا فر کننده، تفاوتی ندارد که جنس موهای شما چیست… صاف، فر یا مجعد. حتی کسانی‌که موهای کوتاه یا کم پشتی دارند نیز مشتاق این لوازم زیبایی مو هستند. البته بهتر است قبل از خرید هر وسیله­‌ای، درباره­‌ی انواع مختلف آن، قیمت‌ها، ویژگی­‌ها و… تحقیق کنید تا بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید.

در ادامه، نکاتی به شما یادآور می‌شویم تا از میان سه وسیله پرطرفدار مخصوص استایل مو، بهترین مورد که متناسب با نیازهای شما باشد را انتخاب کنید.

موهای فر طبیعی

موهای فر انواع مختلفی دارند، از موهای فر ضخیم گرفته تا موهایی با پیچ و تاب ملایم. در هر صورت، اگر مایلید تا موهای صاف و لختی داشته باشید، باید از میان اتو مو، سشوار حرارتی، و بابلیس یکی را انتخاب کنید:

خرید اتو مو

وظیفه اتو مو، پرس کردن موها میان دو صفحه داغ اتو است تا پیوندهای هیدروژنی ساقه مو را بشکند. درجه حرارت بالا باعث خشک شدن سریع مو، و صفحات فلزی اتو نیز ممکن است باعث سوختگی مو شوند. بنابراین، همیشه اتوی مویی را انتخاب کنید که حداقل از فناوری سرامیک استفاده کرده باشد تا حرارت یکدست پخش شود و موها کمتر آسیب ببینند.

اتو موهای باکیفیت عموما از جنس سرامیک، تورمالین یا تیتنانیوم هستند و یون آزاد می‌­کنند. برای مثال، اتو مو تورمالینی باعث براقیت مو، کاهش وز و جلوگیری از آسیب رساندن به مو می­‌شود.

خرید اتو مو سرامیکی با چند کلیک!

خرید برس حرارتی

برس­‌های حرارتی، نوآوری و راه حلی جدید برای صاف و نرم‌کردن موهاست. در حقیقت، این وسیله، ترکیبی از برس و اتوی مو است و به همین دلیل، زمان حالت دادن به مو را کاهش می­‌دهد. برس حرارتی با استفاده از گرمایی که از صفحه کف برس می‌­آید و برسی که میان موهای خشک کشیده می‌شود، پیوندهای مولکولی که موها را فرفری نگه می­‌دارد، شکسته و آن‌ها را صاف می­‌کند.

این برس‌­ها هم موها را براق می­‌کنند و درعین‌حال، به آن‌ها حجم می‌­دهند. اگر موهایی متوسط تا باریک یا آسیب دیده دارید، این برس‌­های حرارتی، انتخاب مناسبی هستند. شانه­‌های برس از جنس نایلون، سیلیکون یا سرامیک ساخته می‌­شوند تا به‌راحتی در موها بغلتند.

خرید بابلیس

این محصول اکثرا شبیه موپیچ‌­هایی است که قبلا هم برای پیچ و تاب دادن به مو مورد استفاده قرار می‌گرفتند. البته برس موپیچی را در نظر بگیرید که از داخلش هوای داغ خارج می­‌شود تا بتوانید با کمک باد و برس، موهای نیمه‌مرطوب خود را حالت دهید. در برخی از مدل­‌ها، سری دستگاه چرخشی است تا کارایی آن بیشتر شود.

برخی از این دستگاه‌ها دارای سری­‌های مختلفی هستند. برای مثال، سری برس مانند، سری موپیچ بزرگ، موپیچ کوچک یا سری مخصوص خشک کردن موها.

مقایسه سریع خرید اتو مو، برس حرارتی و بابلیس

اتو مو
  • برای موهای ضخیم، بسیار فر و مقاوم به صافی
  • حرارت بسیار بالای تولید شده نیازمند دقت در حین استفاده است تا از آسیب دیدن مو جلوگیری شود
  • نتیجه سریع، البته موها را حجیم نمی‌کند
  • بهترین گزینه برای استفاده هر از گاهی، مثلا هفته‌­ای یکبار یا کمتر
  • قیمت کمتر نسبت به برس حرارتی
برس حرارتی
  • برای موهای متوسط تا نازک یا آسیب‌دیده
  • استفاده روزمره
  • حرارت کمتر و در نتیجه، کاهش ریسک آسیب به مو
  • زمان بیشتری برای صاف‌کردن موها نیاز است اما حجم و براقی مو حفظ می‌­شود
  • قیمت بالاتر نسبت به اتو مو
بابلیس (فرکن)
  • خشک کردن و استایل مو در یک زمان
  • برای موهای متوسط تا باریک یا آسیب دیده
  • استفاده روزمره
  • قابل استفاده برای موهای ضخیم اما در این صورت، زمان طولانی‌­تری برای خشک کردن موها نیاز است.
  • حرارت کمتر برای کاهش آسیب به مو
  • راحتی در استفاده، افزایش حجم مو و براق کردن آن
  • قیمت بالاتر در مقایسه با اتو مو
  • ایده‌­آل برای حالت دادن به موها در فاصله بین حمام کردن‌ها

به دنبال خرید بابلیس با صفحه LCD و تنظیم دما هستید؟ در وبسایت مبیت، گزینه‌های زیادی وجود دارد.

چطور موهایم را مانند آرایشگاه، درست کنم؟

حالت دادن به موها یا همان استایل کردن آنها، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از استفاده از محصولات بهداشتی مخصوص جنس مو گرفته تا ابزار استایل و رعایت نکاتی ریز و در عین حال حرفه­‌ای. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مگر آرایشگران چه کار خاصی انجام می‌­دهند که موها را به سرعت درست می­‌کنند و مو هم استایل خود را برای مدت طولانی حفظ می­‌کند.

برای آسان کردن کار استایل مو در منزل، به مباحث ویژه‌­ای نظیر اصول اولیه کوتاهی مو، مقابله با وز شدن مو، بهترین مواد برای حالت دادن به مو و … خواهیم پرداخت تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

خود آرایی

قدم اول: شناخت جنس مو

برای خرید اتو مو یا هر محصول استایل موی دیگری، باید بدانید که جنس مو چیست تا از آسیب­‌های احتمالی آینده جلوگیری کنید. مو اصولا در دو دسته قرار می­گیرد: نازک و ضخیم.

موهای شما در صورتی نازک است که یک تار مو را به سختی مشاهده کنید، برای حجم دادن به موها دچار مشکل می­‌شوید، و هنگامی موها را می­‌بندید، احساس سنگینی نمی­‌کنید. تعداد موهای شما به نسبت کمتر است و بسیار نازک هستند.

موهای ضخیم، حس خشونت و سختی بیشتری دارند، با یک گیره مو نمی­‌توانید موها را کنترل کنید، و بزرگترین مشکل شما، تحت کنترل درآوردن وز موهاست. تعداد موها بی­‌نهایت بنظر می‌رسد و وزن زیادی دارند.

قدم دوم: مدل مو مناسب

اصلاح مداوم موها فقط برای حذف موخوره نیست، بلکه راهی برای پرتر و شاداب‌تر نشان دادن موها نیز هست. یک مدل مو مناسب، پایه و اساس اجرای استایل­‌های مورد نظر شماست.

مدل مناسب موهای صاف

از مدل لایه‌­ای که صورت را قاب می‌­گیرد یا مدل لایه‌­ای (Layer) نرم و کوتاه استفاده کنید تا به موهایتان حجم دهید.

مدل مناسب موهای ضخیم

شاید بهتر باشد تا موهایتان را بلند کنید اما از حجم آنها بکاهید یا آنها را نوک‌گیری کنید. تنها کاری که نباید اصلا انجام دهید، بلند گذاشتن موها تا سر شانه است. این قد مو باعث می‌شود تا موها خیلی حجیم و بی‌قواره بنظر برسند.

قدم سوم: انتخاب محصولات مراقبت از مو

موهایی سالم و زیبا با داشتن شامپو و نرم‌کننده مویی شروع می­‌شود که فرمولاسیون آنها برای جنس موی شما مناسب باشد. بعلاوه، برای به حداکثر رساندن آبرسانی به موها، هفته‌­ای یکبار نیز از محصولات نرم کننده عمیق استفاده کنید. نکته مهم درباره محصولات مراقبت از مو این است که هر جنس مویی، نیازهای مخصوص به خود را دارد.

برای مثال، کسی که موهای صاف و نازکی دارد ممکن است به محصولات سبک‌­تری نظیر میست یا اسپری نیاز داشته باشد، چرا که نرم کننده­‌های قوی ممکن است باعث سنگینی مو شوند.

از سوی دیگر، افرادی که موهای ضخیم و فرفری دارند، ممکن است به روغن­‌های غنی‌­تر و کرم­‌های غلیظ‌­تری برای زیباسازی موهای خود نیاز داشته باشند. بعلاوه، نباید نگران سنگینی موها باشند.

قدم چهارم: محصولات استایلینگ مو

محصولات حالت دهی به مو ممکن است در باطن تفاوت‌­هایی داشته باشند اما یک چیز میان آنها مشترک است: همیشه اول با مقداری کم شروع می­‌شوند و اگر نیاز بود، بیشتر استفاده می­‌شوند.

ژل مو

این محصول حالت ژله مانند دارد و موقع تماس با دست، حس مایع بودن دارد اما سریعا خشک و براق می‌شود (و ظاهر نهایی مو را مرطوب نشان می‌­دهد). این محصول برای بالا دادن موهای کوتاه، کنترل موها، و مشخص کردن فرهای مو کاربرد دارد.

موس مو

این محصول یک فوم حالت‌دهنده سبک‌تر است که بدون خشک کردن موها، به آن‌ها حجم می‌­دهد. بهتر است دنبال موس مویی باشید که پس از یک دوره استفاده، رطوبت‌رسانی خوبی به موها کرده باشد.

کرم و سرم مو

این دو محصول، سبک­‌ترین محصولات موجود در بازار هستند و برای کسانیکه می‌­خواهند سریع و در لحظه آخر، موهایشان را حالت دهند، گزینه بسیار مناسبی است.

روغن مو

این محصول همه فن حریف، برای برخی افراد مانند معجزه عمل می­کند. زیرا به کوتیکول مو وارد می­‌شود، آسییب‌­های وارده به مو را درمان کرده، وز را برطرف می­‌سازد و باعث براق شدن موها می­‌شود.

قدم پنجم: استفاده از ابزار و لوازم مناسب

علاوه‌بر محصولات بهداشتی استاندارد و مناسب جنس مو، باید به دنبال لوازم استانداردی بود که به موها حالت داد. همیشه یک سشوار سبک داشته باشید که به موها آسیب وارد نکند. برای خرید برس موی استاندارد تعلل نکنید. علاوه بر اینها، سعی کنید تا گل­سر، کش مو و گیره­‌هایی که برای حالت دادن به موها استفاده می‌­کنید با رنگ مو و لباستان همخوانی داشته باشند.

قدم ششم: برس مو مناسب

برس مو از آن وسایلی است که هر روز چندین بار مورد استفاده قرار می­‌گیرد و هنگام خرید آن نباید خساست به خرج داد. امن­‌ترین برس برای موها، برس چوبی است اما برای استفاده روزمره می­‌توانید از برس مو تخت برای موهای خشک استفاده کنید. برس موپیچ می‌­تواند خیلی راحت تمامی موها را در خود بپیچد اما باید مواظب لوله فلزی وسط آن باشید زیرا در ترکیب با باد داغ سشوار ممکن است باعث خشک شدن سریع موها و آسیب رساندن به آنها شود.

البته همه برس‌­ها یکسان نیستند، بسته به جنس شانه­‌های برس و موهای شما، باید مورد درست را انتخاب کرد:

برای موهای نازک

برس‌­هایی که از موی طبیعی گراز ساخته شده‌­اند، بهترین گزینه ممکن هستند. چرا که نرم و روان هستند و بدون کشیدگی در مو، آن را براق می‌­سازند.

برای موهای نرمال تا ضخیم

ترکیب موی گراز و نایلون برای رفع گره‌­های مو ایده‌آل است. بعلاوه، موها را نرم و براق می­‌کند. اگر واقعا موهای ضخیمی دارید که هر برسی حریف آنها نمی‌­شود، برس‌­های نایلونی به اندازه کافی برای باز کردن گره­‌ها و پیچ و تاب­‌های مو قدرت دارند.

قدم هفتم: حالت طبیعی موی خود را بپذیرید

چه چیزی بهتر از اینکه خودتان و موهایتان را همانطور که هستند، بپذیرید. اما برخی از افراد نمی‌­دانند که برای رسیدن به بهترین حالت طبیعی موهای خودشان باید چه کارهایی انجام دهند.

برای موهای فرفری

شما باید از محصولات مخصوص موهای فر استفاده کنید. یعنی از محصولاتی نظیر سولفات، روغن­‌های مینرال، وکس‌­ها یا الکل­ که باعث دهیدراته شدن موها می­‌شوند، جدا پرهیز کنید. اگر موهایتان مجعد و موج­دار است نیز می‌­توانید از همین اصول پیروی کنید تا موهایتان در بهترین حالت خود قرار گیرند.

فر کردن مو

قدم هشتم: استایل بر اساس جنس مو

افرادی که موهای نازکی دارند برای استایل مو، دستشان بازتر است. به راحتی می‌­توانید، مدل شینیون شلخته، گیس جمع شده بالا یا پایین، یا حتی موی فر یا کاملا صاف را امتحان کنید. البته که انتخاب نهایی برعهده خود شما و بر اساس تیپ و استایل شما خواهد بود.

اگر موهای ضخیمی دارید و برخی روزها احساس سنگینی می­‌کنید و می­‌خواهید آنها را جمع کنید، می‌­توانید آن‌ها را ببافید، دم اسبی ببندید یا گوجه‌­ای جمع کنید. البته این جنس مو می­‌تواند به راحتی از انواع محصولات مو استفاده کند و نگران سنگینی موها و به هم ریختگی آنها نباشد.

قدم نهم: مبارزه با وز مو

اکثر افراد با وز مو دست و پنجه نرم می‌­کنند و دنبال راه حلی برای مبارزه با این ظاهر ناخوشایند مو می­‌گردند. راه­‌های مختلفی برای کنترل کردن وز مو وجود دارد: کوتاه کردن صحیح و خوب مو، استفاده از آب سرد، خوابیدن روی بالشی که روکش ابریشمی دارد، و پیدا کردن شامپوها و نرم‌کننده‌­هایی که برای شما مناسب باشند.

محصولات مراقبت از مویی که الکل زیادی داشته باشند، موها را خشک می‌­کنند و به همین دلیل مو دائما در حال جستجوی رطوبت است. اگر از خشکی کف سر رنج می‌­برید، حتما از شامپوهای حاوی مواد آبرسان یا نرم‌کننده‌­های مناسب استفاده کنید.

البته سرم­‌های مو نیز برای کمک کردن به برطرف کردن وز مو، کارآمد هستند. این سرم­‌ها موها را چسبناک یا مثل چوب خشک نمی­‌کنند اما توانایی کنترل وز را دارند.

قدم دهم: افزایش حجم مو

اگر موهای نازکی دارید، حجم دادن به آنها نیازمند وقت و مهارت است. بدترین راه حل برای پوش دادن به مو، شروع شانه کشیدن از انتهای ساقه مو و بالا پایین بردن شانه است. این کار باعث ایجاد گره در مو خواهد شد و برس کشیدن مو را سخت خواهد کرد.

روش صحیح پوش دادن به موها، این گونه است:

  1. قبل از شروع، مطمئن شوید که موها خشک و عاری از گره است.
  2. از شانه با دندانه­‌های ریز یا شانه مخصوص پوش دم‌دار استفاده کنید. موهای جلوی سر را به چند بخش تقسیم کنید و آنها را با گیره به دو طرف سر فیکس کنید.
  3. یک بخش از موهای تاج سر را بردارید و مستقیم به سمت بالا بیاورید. برای جلوگیری از آسیب زدن به موها، از وسط ساقه مو شروع کرده و شانه را به سمت ریشه مو حرکت دهید. شانه را از موها خارج کنید و دوباره از همان وسط ساقه مو، پوش دادن را به سمت ریشه مو تکرار کنید.
  4. در نهایت، برای رسیدن به نهایت حجم ممکن، یک برآمدگی از موها در مرکز سر ایجاد کنید و موهای تقسیم شده اطراف را روی آن پوش دهید
قدم یازدهم: فرکردن حرفه‌­ای مو

فر کردن مو، روشی عالی برای حجم دادن به موهاست، البته اگر موهای صافی دارید و دلتان برای موی فر غنج می‌­رود. ابتدا باید یک بابلیس پیدا کنید که قطر لوله فرکن آن 1/5 اینچ باشد (هرچه لوله کوچکتر باشد، فرها ریزتر می‌­شوند) و نشانگر حرارت نیز داشته باشد. موهای نازک در مقایسه با موهای خشن و زبر نیازی به حرارت بالا ندارند. مراحل فر کردن مو عبارتند از:

  1. موهای خشک را با اسپری کردن محافظ حرارتی و بازکردن گره­‌های مو آماده کنید.
  2. با یک اسپری مو سبک، از فاصله یک‌و‌نیم اینچی به یک قسمت از موهای پشت سر خود اسپری کنید تا فرهای مو مشخص شوند، سرجای خود باقی بمانند و براق شوند.
  3. همان قسمت اسپری زده شده را برای حدودا 5 ثانیه دور مو فرکن بپیچید و انتهای آن را دست نخورده باقی بگذارید. زمانیکه می­‌خواهید موهای دو طرف سرتان را استایل کنید، سر را به یک سمت بچرخانید تا فاصله ایمن میان پوست و لوله بابلیس وجود داشته باشد و از سوختگی جلوگیری شود.  کسانیکه برای اولین بار چنین کاری می­‌کنند و تازه کار محسوب ‌می­شوند، بهتر است یک دستمال یا روسری دور گردن خود ببندند تا نسوزد.
  4. بخش اسپری کردن و فر زدن را برای تمام قسمت‌های مو تکرار کنید تا کل موهای سر فر شوند.
  5. زمانیکه موها کاملا خنک شدند، به آرامی و با کمک انگشتان دست، فر موها را کمی بکشید تا حالت طبیعی به خود بگیرند. بهتر است که کل موها را اندکی اسپری مو بزنید.
قدم دوازدهم: روش صحیح صاف کردن مو با خرید اتو مو

برخی افراد دوست دارند تا موهای صاف و شلاقی داشته باشند. پس باید به فکر انتخاب بهترین اتو مو با کیفیت باشند. اگر موهای نازک یا آسیب دیده‌­ای دارید، دما را روی 300 درجه یا کمتر تنظیم کنید. موهایی با ضخامت متوسط نیاز به اتو کشی با درجه حرارت 300 تا 380 دارند. اما برای موهای ضخیم و خشن می­توانید دما را تا 400 درجه نیز بالا ببرید.

البته باید همیشه قبل از اتو کشیدن موها، از سرم یا محصولات محافظ حرارت برای موها استفاده کنید. سرعت اتوکشی نیز مهم است. اگر خیلی سریع این کار را انجام دهید، موها صاف نخواهند شد و اگر خیلی آهسته این کار را انجام دهید، باعث سوزاندن و آسیب رساندن به موهای خود می­‌شوید.

پس طبق دستور عمل کنید. موها را تقسیم‌بندی کنید و از سمت ریشه شروع کرده و به نوک موها اتو بکشید تا موها به خوبی صاف و براق شوند. در پایان نیز  موها را از میانه ساقه تا انتها، سرم آبرسان بزنید تا براق شوند. در مرکز سر هم یک اسپری مو لایت استفاده کنید تا جلوی وز شدن موها گرفته شود.

خرید اتو مو سوکانی با صفحه سرامیکی و چرخش 360 درجه سیم را از دست ندهید!

مزایا و معایب خرید اتو مو

هنگام خرید اتو مو باید دقت داشته باشد که اتو مو نیز مانند هر وسیله یا محصول دیگری، دارای مزایا و معایب خاص خود است. پس بهتر است از نکات مثبت و منفی آن آگاه باشید و با چشمانی باز اقدام به خرید کنید.

مزایای اتو مو

  • صاف، ابریشمی و یک‌دست کردن مو به‌خصوص برای افرادی که موهای مجعد، فر یا وز دارند.
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه زیاد برای صاف و یک‌دست کردن موها
  • قابل استفاده هم برای خانم‌ها و هم آقایان
  • قابل حمل بودن و استفاده راحت از آن در هر زمان و مکان
  • جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن مو
  • تاثیر آن معمولا تا زمانی که حمام نروید باقی می‌ماند.

معایب اتو مو

سوختن مو با اتو مو

  • استفاده مداوم از اتو مو به بافت و سلامت مو آسیب می‌رساند.
  • در صورت استفاده مکرر و بیش از حد اتوی مو، شادابی و درخشندگی موها از بین می‌رود.
  • استفاده هر روزه از اتو مو رطوبت موها را از بین برده و موها را خشک و شکننده می‌کند.
  • بهتر است از اتو مو برای موهای رنگ یا دکلره شده زیاد استفاده نشود. موهای رنگ شده ضعیف و آسیب‌پذیرتر هستند و استفاده زیاد از اتو مو سبب سستی و آسیب‌دیدگی بیشتر آن‌ها می‌شود.
  • اتو مو به دلیل حرارت بالا و مستقیمی که به مو وارد می‌کند سبب آسیب رساندن به مو می‌شود. پس بهتر است قبل از اتو کشیدن مو از اسپری، ژل و یا کرم‌های مخصوص این کار استفاده کنیم.
  • اگر از اتو مو با احتیاط استفاده نشود امکان دارد که پوست دست، صورت یا سر خود را بسوزانیم.
  • استفاده از آن به‌خصوص برای موهای بلند و حجیم بسیار زمان‌بر است.

با خرید اتو مو لبه گرد، علاوه بر صاف کردن مو، می‌توانید به آسانی به آنها حالت دهید.

نکات طلایی برای اتوکشی مو

1 – قبل از اتو کشیدن موها، حتما موها را با سشوار خشک کنید.

2 – بعد از خشک کردن، از براق کننده‌های مو در لابه‌لای موها استفاده کنید.

3 – اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، برای اتو کشیدن، لایه‌های باریک و نازکی از موها را بردارید. برای موهای فر، فقط قبل از اتو از براق کننده‌ها استفاده کنید و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و موخوره ها، آن هم به مقدار خیلی کم استفاده کنید (استفاده از واکس و کرم زیاد بعد از اتو برای موهای فر، آنها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل می‌سازد. )

4 – برای موهای صاف که فقط کمی موج دارند، حتما قبل از اتو، موادی مانند واکس یا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موهایتان بمالید تا پوششی بین مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، زیرا این موها نسبت به موهای فر شکننده‌تر و ضعیف‌ترند.

5 – برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن لایه‌های نازکی از مو، مقدار کمی واکس را کف دست‌ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه‌های ضخیم‌تر مو، آن ها را اتو کنید تا کاملا صاف شوند.

6 – اتو کشیدن موها از ریشه، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش آن‌ها خواهد شد. پس با فاصله از ریشه‌ی موها، آنها را اتو کنید.

7 – استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم‌شدن و فاصله‌انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، این کار را انجام دهید.

8 – موهای رنگ و مش شده و هایلایت را حتما قبل از اتو، با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می‌کنند و به‌راحتی در اثر گرما، موها از وسط می‌شکنند و می‌ریزند.

معرفی اتو مو BARABASNONO ST-3300

یکی از محصولات مختص آرایش مو، اتو مو باراباس مدل ST-3300 است که ساخت کشور چین است. این اتو مو با توجه به قیمتی که دارد، از کیفیت خوبی برخوردار است. لبه های این اتو مو حالت گرد دارد و به این منظور طراحی شده است که شما بتوانید به کمک آن، موها را به طور حلقه‌ای دور اتو بپیچید و موها را حالت دار کنید. این مخصول دارای سیمی به طول دو متر است که خیال مصرف کننده را راحت می‌کند. روی این اتو مو یک نشانگر دیجیتال تعبیه شده است که درجه حرارت را به شما نشان می‌دهد. این اتو دارای قابلیت تنظیم دماست و شما می‌توانید از 100 درجه تا حداکثر دمای 230 درجه آن را تنظیم کنید. جنس صفحات اتو مو باراباس مدل ST-3300  از سرامیک است و به همین دلیل، از موها تا حدی در برابر دمای بالا محافظت می‌کند. این اتو خیلی سریع و در عرض 30 ثانیه داغ می‌شود و اگر عجله داشته باشید، سریع کار شما را راه می‌اندازد. ابعاد این محصول 30*4*4 سانتی متر است و از سیستم ایمنی قفل دما بهره می‌برد.

معرفی اتو مو هیوندای مدل CA2000

یک اتو مو به شدت اقتصادی که با جنس صفحات سرامیکی خود، یکی از گزینه‌های افرادی با بودجه محدود است. این اتو مو با گستره دما 180 تا 200 درجه سانتی گراد دارای سیمی به طول 156 سانتی متر است. با توحه به ابعاد این اتو مو، می‌تواند گزینه خوبی برای سفرها باشد. توان این محصول 36 وات است و دارای یک چراغ LED است. اگر قصد دادن کادویی اقتصادی دارید، این اتو مو ارزان قیمت، گزینه بسیار مناسبی است.

معرفی اتو مو و حالت دهنده مو بای بابلیس نانو مدل ST3304

این اتو مو ظاهری صیقلی دارد و همان طور که در تصویر محصول نیز می‌توانید مشاهده کنید، قد بسیار بلند و باریکی دارد و رنگ آبی متالیک آن نیز ظاهر جذابی به محصول داده است. این اتو موی سه کاره تنها 300 گرم وزن دارد و به دلیل نازک بودن بدنه می‌توانید حتی قسمت‌های کوچک مو در کنار گوش را نیز صاف کنید. در واقع، این محصول علاوه بر صاف و فر کردن موها، توانایی موجدار کردن مو به دلخواه شما را نیز دارد. اتو مو و حالت دهنده مو بای بابلیس نانو مدل ST3304 در عرض 30 ثانیه به 230 درجه سانتی گراد میرسد که بهترین حالت برای صاف کردن سریع موهاست. البته می‌توانید بر اساس جنس مو و نیاز خودتان، درجه دستگاه را از 100 تا 230 درجه تنظیم کنید. بابلیس برای ساخت صفحات این اتو مو از سرامیک استفاده کرده است تا عملکرد بهتری داشته باشد. برای آزادی عمل و راحتی بیشتر کاربران در این دستگاه از یک سیم دو متری استفاده شده است که از محل اتصال به اتو، قابلیت چرخش 360 درجه دارد. اگر فراموش کنید که پس از صاف و حالت دادن موها، اتو را خاموش کنید، خود دستگاه به صورت اتوماتیک پس از نیم ساعت خاموش خواهد شد.

سخن پایانی بهترین اتو مو

تغییر و تنوع دادن به استایل و ظاهر، از کارهای پردردسر ولی شیرینی است که اکثر افراد دوست دارند، هر از گاهی انجام دهند. یکی از کارهایی که برای تغییر استایل می‌­توان با هزینه نسبتا کم به راحتی در منزل انجام دهید، صاف‌کردن موهای‌فر یا فرکردن موهای صاف است!

برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حفظ سلامتی موها باید قبل از خرید اتو مو و سایر لوازم استایل مو، به جنس مو و متریال به کار رفته در وسایل و نیازهای خود توجه کنیم. این روزها، خرید اتو موی سرامیکی متداول شده است. این اتو مو به‌خاطر فناوری سرامیک به کار رفته در آن، برای انواع موها مناسب است. بعلاوه، از آسیب‌­های احتمالی به مو نیز جلوگیری می­‌کند و قیمت مناسبی نیز دارد. اتو مو تورمالینی و تیتانیومی نیز فناوری پیشرفته‌­ای دارند که برای حفظ سلامت و براقیت موها مفید است. اما قیمت بالاتری نسبت به اتوهای سرامیکی دارند. برای حفظ سلامتی موها و رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است از یک سری نکات پیروی کنید که در مقاله به تفصیل آورده شده است. اگر قصد خرید اینترنتی بهترین اتو مو را دارید، فروشگاه اینترنتی مبیت، یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. شما می‌توانید نقد و بررسی تخصصی محصولات مورد نظر خود را در سایت مبیت مطالعه کنید تا مشخصات و امکانات هر کالا را به طور دقیق متوجه شوید و با در نظر گرفتن قیمت‌ها، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. پس از خرید نهایی، مبیت محصول مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل به شما تحویل خواهد داد.

الهام اقاملایی

ارشد مترجمی رو که گرفتم، سرم با ترجمه و تدریس زبان گرم بود که خیلی اتفاقی با دنیای تولید محتوا آشنا شدم. دنیایی به وسعت یک اقیانوس ولی با عمق نیم سانت:) آماده ای تا با هم شیرجه بزنیم تو این اقیانوس جذاب! Let's Go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا