خانه و زندگیزیبایی و سلامتسبک زندگی

بهترین سشوار، نکاتی مهم برای افرادی که به دنبال یک سشوار حرفه‌ای اند

راهنمای خرید بهترین سشوار

سشوار یکی از محصولات پرکاربرد در منازل و آرایشگاه‌هاست که نقش مهمی در پیرایش و جلوه‌­گری موها دارد. هر چند هدف برخی از افراد از خرید بهترین سشوار، خشک کردن موها پس از استحمام است، اما اکثرا برای حالت دادن مو به سشوار وابسته هستند و با سشوار کشیدن موها، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌­کنند.

تفاوتی ندارد که به تازگی موهایتان را کراتینه کرده­‌اید و باید بعد از حمام با باد ملایم سشوار موهایتان را خشک کنید تا صاف و لخت باقی بمانند یا می‌­خواهید موهای لخت خود را حالت‌­دار کنید. در هر صورت، باید به دنبال سشواری باشید که ایمن باشد، قیمت منطقی داشته باشد، و از همه مهم‌­تر مناسب جنس موی شما باشد.

به طور کلی، سشوارهای معمولی از فناوری ساده­‌ای برخوردارند: ترکیبی از المنت حرارتی (رزیستور)، فن و موتور. این سشوارها به خاطر سیم پیچ حرارتی فلزی قیمت مناسب و بیشترین استفاده در میان مردم را دارند. میزان برق مصرفی سشوارهای معمولی بین 1000 تا 2000 وات است و هوای داغ غیریکنواختی تولید می‌­کنند. تکنیک‌هایی حرفه‌ای برای سشوار کشیدن وجود دارد که باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

انواع سشوار

هنگامی‌که به دنبال خرید سشوار هستید، احتمالا با اصطلاحات تخصصی زیادی برخورد خواهید کرد، برای مثال آیونیک، نانو، سرامیک، تورمالین و تیتانیوم. سشوارهای نانو و آیونیک از آخرین فناوری­‌های روز بهره می‌برند، در حالیکه سرامیک، تورمالین و تیتانیوم مربوط به کویل حرارتی سشوار هستند. انواع مختلف سشوار برای انواع مو مناسب هستند. هر یک از آنها ویژگی­‌ها، مزایا و قیمت مخصوص به خود را دارند. همین حالا و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید انواع سشوار را با مناسب‌ترین قیمت از وب‌سایت مبیت خریداری کنید.

سشوار آیونیک

سشوار آیونیک یون­‌هایی با بار منفی تولید می‌­کند که مولکول‌های با بار مثبت آب را می­‌شکنند. این نوع سشوار عموما برای موهای نازک ساخته شده‌­اند و برای موهای ضخیم و بسیار مجعد مناسب نیستند. میزان باد داغی که از سشوار آیونیک بیرون می‌­آید، بستگی به موادی که در سیم پیچ حرارتی به کار برده شده است، دارد. این سشوارها برای حالت دادن به مو مناسب نیستند چرا که یک میدان الکترومغناطیسی در آن‌ها وجود دارد. استفاده طولانی مدت از سشوارهای آیونیک ممکن است آسیب زننده باشد.

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای حفظ آراستگی آقایان ریش‌تراش است پس “راهنمای جامع خرید ریش تراش برای آقایانی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند” را از دست ندهید

سشوار سرامیکی

این سشوارها از مدل آیونیک ارزان‌تر هستند. یک لایه سرامیکی روی سیم پیچ حرارتی یا قسمت­‌های داخلی قرار دارد. خرید سشوار سرامیکی بهترین گزینه برای موهای بلند است زیرا باد داغ یکسانی تولید می‌­کند. سشوار سرامیکی اشعه مادون قرمز تولید می‌­کند که مضر نیست. انتخاب و خرید سشوار میان مدل آیونیک و سرامیکی کار سختی است. سشوارهای سرامیکی جز سشوارهای امن محسوب می­‌شوند و بهترین گزینه برای کسانی هستند که مدام از سشوار استفاده می­‌کنند، یا موهای بلند، ضخیم و فر دارند.

تورمالین و تیتانیوم

این دو ماده، مواد متفاوتی هستند که برای لایه دادن به سشوار استفاده شده و باعث بهبود کارایی دستگاه می­‌شوند. این دو نوع سشوار، نسبتا گران‌قیمت هستند زیرا تقاضای بالایی برای سنگ قیمتی تورمالین و تیتانیوم وجود دارد. این سشوارها بسیار ملایم و سریعتر از مدل­‌های آیونیک و یا سرامیکی هستند. سشوار تورمالین یا تیتانیوم، 50 بار سریعتر از سایر سشوارها هستند. خرید سشوار پرومکس مدل Max-5570  با مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی مبیت.

نکاتی مهم پیش از خرید بهترین سشوار

سشوار

سشوارها بر اساس سیم پیچ، المنت حرارتی، یا فناوری گرمایشی مورد استفاده، با یکدیگر تفاوت دارند. اصولا برخی از سشوارها برای موهای معمولی مناسب هستند و برخی برای موهای نازک و برخی برای موهای ضخیم و مجعد. سشوارها بر اساس ساختارشان به سه دسته تقسیم می­شوند:

1- سشوار دستی

2- سشوار سالنی

3- سشوار دیواری

سشوار دستی، متداول­‌ترین نوع سشوار است که سایز کوچکی دارند و گاهی به سشوار مسافرتی نیز معروفند. اما سشوارهای دیواری که سشوار هتلی نیز نامیده می­‌شوند، عموما برای هتل‌­ها، اقامتگاه‌ها، و کشتی­‌های کروز طراحی شده‌­اند. سشوار سالنی با نوع دیواری و دستی تفاوت دارد و در سالن‌­های آرایش یا خدمات اسپا توسط افراد حرفه­‌ای مورد استفاده قرار می­‌‌گیرد.

برگردیم به بحث اصلی، یعنی نکاتی که باید برای خرید سشوار در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید که می‌توانید هم سشوار روزیا مدل HC8301 را با مناسب‌ترین قیمت از مبیت خریداری کنید.ین حالا

میزان مصرف برق دستگاه

میزان برق مصرفی یا قدرت سشوار با وات سنجیده می­‌شود. هر چقدر وات آن بالاتر باشد، قدرت  آن نیز بیشتر است. عموما قدرت دستگاه‌­ها چیزی میان 1000 تا 3600 وات است. سشوارهای معمولی قدرتی میان 1000 تا 1800 وات دارند. چنین سشوارهایی ارزان‌تر از سشوارهای حرفه‌­ای هستند و سیم ­پیچ آنها اکثرا از جنس فلز است که نیکل کروم نامیده می­شوند. سشوارهای با وات بالا، بهترین گزینه برای موهای بلند؛ ضخیم و مجعد هستند.

وات بالا، حرارت بالایی تولید می‌­کند و چنین حرارتی برای موهای نازک و لخت مناسب نیست. برای کسانی‌که موهای کوتاه، لخت و نازکی دارند، سشوارهای با قدرت کمتر مناسب هستند.

جنس قطعات و سیم ­پیچ

عموما سشوارهای از قطعات حرارتی تشکیل می‌­شوند که سیم ­پیچ نام می‌شوند. این قطعات حرارتی از جنس نیکل و کروم هستند. نیکل کروم در گرما، اکسید نمی‌­شود. به همین دلیل فلز متداولی برای ساخت توسترها و سشوارهاست.

سیم پیچ حرارتی فلزی، گرمای غیر یکنواختی تولید می­‌کند و چنین باد داغ غیر یکدستی می‌­تواند در دماهای بالا باعث سوزاندن مو شود. این در حالیست که سشوارهای سرامیکی، تورمالین و تیتانیوم باد یکدستی تولید می­‌کنند و مو را براق نگه می­‌دارند و از آسیب دیدن آن جلوگیری می­‌کنند. سشوارهای با وات بالا، گران قیمت هستند ولی زمان خشک کردن موها را کاهش پیدا می‌کند زیرا قدرت زیادی دارند. مدل‌های سرامیکی سریعتر از مدل‌های نیکل کرومی هستند. در واقع، یک مدل سرامیکی 1200 وات برابر است با سیم پیچ نیکل کرومی 2200 وات.

برای جذابیت علاوه بر آراستگی استایل نیز اهمیت بالایی دارد پس “ساعت مکمل استایل شما” را حتما بخوانید

سشوارهای سرامیکی از مو در برابر آسیب حفاظت می‌­کنند و اجزای داخلی آن با سرامیک پوشانده شده است تا باد داغ یکدستی تولید کند و مو را براق و سلامت نگه دارد. قطعات داخل سشوار تورمالین نیز با سنگ گرانقیمت تورمالین پوشش داده شده‌­اند. چنین سشواری با ساطع کردن یون‌های باردار منفی باعث درخشش و حفظ رطوبت موها می‌­شود. اگر به دنبال خرید سشوار هستید که به طور منظم موهایتان را خشک کنید، مدل تورمالین گزینه مناسبی است.

وزن و سایز

وزن و سایز سشوار از مهم‌­ترین چیزهایی است که باید قبل از خرید سشوار به آن دقت کنید. سشوارها، دستگاه‌های دستی هستند و باید با دست آن را کنترل کنید. سشوارهای سنگین برای موهای بلند، ضخیم و فر مناسب نیستند زیرا چنین جنس مویی نیازمند زمان طولانی­‌تری برای خشک شدن هستند و سنگینی وزن سشوار ممکن است باعث دست درد شما شود.

بعلاوه، حالت دادن به موها نیز کار وقت گیری است و سشوار سنگین باعث اذیت شدن شما حین براشینگ می­‌شود. سشوار باید جمع و جور و قابل تا شدن باشد تا بتوانید آن را در کیفتان قرار دهید. سایر اکثر سشوارها کوچک است اما با این وجود، کسانیکه مرتب به سفر می‌­روند بهتر است تا برای خرید سشوار، علاوه بر کوچک بودن، به دنبال مدل‌­های تاشو باشند.

فناوری مورد استفاده

انواع مختلف سشوار از فناوری­‌های متفاوتی استفاده می­‌کنند. برای مثال، سشوار آیونیک از فناوری آیونیک بهره می‌برد. یعنی با آزادسازی یون منفی، مولکول­‌های با بار مثبت آب را می‌­شکند. این فناوری به شما کمک می­‌کند تا موهایی براق و خوش حالت داشته باشید و رطوبت مو نیز حفظ خواهد شد. سشوارهای آیونیک برای اقسام موها مناسب هستند.

پوست از مهم‌ترین شاخصه ها در حفظ زیبایی و آراستگی است پس برای داشتن پوستی تمیز “انواع روش‌های پاکسازی پوست” را حتما بخوانید

نانو تکنولوژی (Nanoe)؛ فناوری جدیدی است که توسط پاناسونیک به بازار معرفی شده است. به این فناوری، رویداد اتمی‌­سازی ساکن نیز گفته می­شود. این فناوری چیزی شبیه فناوری آیونیک است اما برخلاف سشوارهای آیونیک، سشوارهای نانو، ذرات بسیار ریز باردار در حد نانو آزاد می­سازد. این ذرات ریز باردار، کوتیکول را می­‌بندند و موهای شما را سالم و براق نگه می­‌دارند.

لوازم جانبی

سشوارها با لوازم جانبی نظیر حالت دهنده مو، سری متمرکزکننده، شانه و … عرضه می­‌شوند. تمامی این لوازم­ جانبی به شما کمک می‌­کنند تا هوا را روی منطقه مورد نظرتان متمرکز کنید. چنین لوازمی برای موهای ضخیم و مجعد مناسب هستند. چرا که جنس موی متراکم و ضخیم را نمی­‌توان به راحتی با باد خشک کرد.

هنگام خرید سشوار، اکثرا حالت دهنده مو و سری متمرکز کننده نیز روی محصول به شما داده می‌­شود اما سری برسی روی محصول نیست و باید جداگانه خریداری شود. با خرید سشوار ارزان قیمت حتی حالت دهنده مو هم نخواهید داشت و باید خودتان آن را تهیه کنید.

تنظیمات کنترل گرما

راهنمای خرید سشوار

قبل از سشوار کشیدن اولین چیزی که باید کنترل کنید، درجه حرارت آن است. همانطور که پیشتر درباره وات دستگاه صحبت کردیم، سشوارهایی که وات بالایی دارند، گرمای بیشتری تولید می­‌کنند ولی باید مواظب باشید زیرا ممکن است موها را نیز بسوزانند.

با تنظیم دمای سشوار می­‌توانید به همان اندازه که به حرارت نیاز دارید، باد داغ دریافت کنید. برخی از سشوارها سه درجه برای حرارت دارند: بالا، متوسط و پایین. بعضی از سشوارهای معمولی تنها دو درجه دارند: بالا و پایین. پس باید طبق نیازی که دارید، درجه حرارت را انتخاب کنید.

دکمه باد خنک

با فشردن این دکمه پس از خشک کردن موها، می­‌توانید باد خنک روی مو بگیرید. این کار باعث کاهش حرارت مو می­‌شود. برخی اوقات هنگام حالت دادن یا رنگ کردن مو نیز که باید از حرارت بالا استفاه کنید، می­توانید هر از گاهی  این دکمه باد خنک را بزنید و دمای مو و کف سر را پایین بیاورید یا حالت مو را فیکس کنید.

طول سیم سشوار

اگر موقع خرید سشوار، محصولی با سیم بلند بخرید، زمانیکه در حال سشوار کشیدن باشید، آزادی عمل و راحتی بیشتری خواهید داشت.

خرید سشوار برای آقایان

آقایان از سشوار برای خشک کردن مو، صاف کردن مو و یا حجم دادن به آن بهره می‌­برند. باد یک سشوار استاندارد به قدر کافی ملایم خواهد بود تا برای موهای کوتاه، شکنده و نازک نیز مناسب باشد. پس قبل از خرید سشوار باید به جنس موی خود دقت کنید.

برای موهای کوتاه و نازک باید دنبال سشواری با باد داغ یکدست و ملایم باشید، مثلا مدل‌­های آیونیک، سرامیکی، تورمالین و تیتانیومی برای این مورد مناسب هستند. برای کسانیکه اغلب اوقات از سشوار استفاده می­‌کنند، مدل سرامیکی، انتخابی خوب با قیمت مناسب خواهد بود. سشوارهای تورمالین یا تیتانیومی گرانقیمت هستند اما سریعتر از مدلهای سرامیکی و آیونیک خواهند بود.

7 اشتباه هنگام سشوار کشیدن

تصور کنید که مرحله خرید سشوار را با موفقیت طی کرده‌اید ولی حالا نمی‌دانید که چگونه باید از آن استفاده کنید. اکثر افراد با روش‌­های مختلف سشوار کشیدن آشنا نیستند و نمی‌­دانند که چگونه باید بهترین استفاده را از سشوار ببرند. اگر ندانید که چگونه باید از سشوار استفاده کنید، پس از ساعت‌ها تلاش و سشوار کشیدن، با حجمی از موهای نامرتب و به هم ریخته روبرو می­‌شوید. انگار نه انگار که وقت گرانبهای خود را صرف سشوار کشیدن کرده­ بودید.

اگر به یکسری نکات توجه کنید، و از اشتباهات گذشته درس بگیرید، می­‌توانید به مدل مو ایده‌­آل خود نزدیک شوید. بعلاوه، باید در نظر داشته باشید که سشوار، ابزاری حرارتی است و اگر درست از آن استفاده نکنید، ممکن است باعث آسیب رساندن به موها شود. به همین دلیل، هر آنچه که باید درباره سشوار کشیدن حرفه‌­ای بدانید را در ادامه برای شما آورده‌­ایم:

1- موها خیلی خیس هستند

اگر می­‌خواهید با موهای خیسی که آب از آنها چکه می­کند، شروع به سشوار کشیدن کنید،همان بهتر که سشوار را خاموش کنید! هنگامی که شروع به سشوار کشیدن  با برس مخصوص می‌­کنید، باید حدود 65 درصد موها خشک شده باشند. پس قبل از برس پیچ کشیدن، مو را با حوله یا باد سشوار خشک کنید. با انجام این کار علاوه بر کاهش وز شدن مو، آسیب‌­های ناشی از حرارت سشوار نیز کاهش خواهد یافت.

بعلاوه، اگر اجازه دهید تا موها قبل از سشوار و برس پیچ کشیدن کمی خشک شوند، در وقت خود نیز صرفه­‌جویی خواهید کرد. اگر حین سشوار کشیدن، دستتان درد گرفت و بی­‌حس شد، احتمالا موقع شروع کار، موهایتان خیلی خیس بوده‌­اند.

2- موها را از ریشه به سمت نوک مو سشوار نمی­‌کشید

بهترین راه برای سشوار کشیدن این است که از ریشه مو شروع کنید و به سمت نوک مو بیایید. اگر برعکس این کار را انجام دهید، در پایان با موهای وز شده روبرو خواهید شد. بعلاوه، نباید موهایتان را دور برس بپیچید و  باد داغ مستقیم را روی آن بگیرید. این کار هم وقت بیشتری از شما می­گیرد و هم در طولانی مدت به موها آسیب می‌­رساند.

شما باید از قسمت جلوی خط رویش مو شروع کنید. و از یک برس کمک بگیرید تا موها را از ریشه به سمت نوک مو بلند کند. سپس با سشوار، برس مو را دنبال کنید و این حرکت از ریشه تا نوک مو را اینقدر برای یک قسمت از موها تکرار کنید تا خشک شود و حالت بگیرد.

پس هنگام خرید سشوار به خوش دست و سبک وزن بودن محصول نیز دقت کنید تا بتوانید به خوبی آن را کنترل کنید. یکی از سبک‌ترین سشوارها محصولات ساخت شیائومی‌اند شما می‌توانید همین حالا و تنها با چند کلیک ساده سشوار شیائومی مدل showsee a4 را زا مبیت خریداری کنید.

3- موها را تقسیم‌­بندی نمی‌­کنید

اگر بخواهید کل موها را یکباره خشک کنید، احتمالا در آخر کار با موهای در هم گره خورده روبرو خواهید شد. برای اینکه خیلی حرفه­‌ای و مانند آرایشگران سشوار بکشید، باید ابتدا موها را به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید (بسته به تراکم موها). اگر هر بار فقط روی یک قسمت از موها کار کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

4- استفاده از بالاترین درجه سشوار

موقع خرید سشوار به وات دستگاه دقت کنید تا بدانید که قدرت حرارتی آن تا چه اندازه خواهد بود. اگر موقع سشوار کشیدن از بالاترین درجه آن استفاده کنید، ممکن است که کارتان سریعتر تمام شود اما به ضرر مو خواهد بود. حرارت بیش از اندازه ممکن است در طول زمان به مو آسیب وارد کند. شما باید به جنس موی خود توجه کنید و حرارت سشوار را بر همان اساس تعیین کنید.

برای موهای نازک، دمای پایین تا متوسط کافیست. موهای ضخیم­‌تر می­‌توانند کمی دمای بیشتر را تحمل کنند. مهم نیست که در طول سشوار کشیدن از چه درجه حرارتی استفاده می‌­کنید، فقط مطمئن شوید که در پایان کار، روی موها باد خنک سشوار بگیرید.

5- از برس اشتباه استفاده می‌­کنید

انتخاب سشوار حرفه ای

شاید تعجب کنید ولی موپیچ­‌های گرد که اکثرا برای سشوار کشیدن استفاده می‌­شوند، نتیجه دلخواه را به شما نخواهند داد. موپیچ گرد، تنش زیادی به ریشه مو وارد می­‌کند و در صورت خیس بودن موها می‌­تواند به مو آسیب برساند. بسیاری از موپیچ­ها دارای میله مرکزی فلزی هستند که با باد داغ سشوار، داغ می‌­شوند و مشکلات بیشتری برای مو به وجود می­‌آورند.

برای اینکه موی نرم و ابریشمینی در پایان کار تحویل بگیرید، از برس حجیم استفاده کنید. این برس­ها دارای فضاهای زیادی هستند و همانطور که به مو اجازه خشک شدن می‌­دهند، قسمت­‌های بیرونی مو، نرم و ابریشمی خواهند شد. شاید بهتر باشد دنبال یک برس معمولی با موی گراز یا برس معمولی نایلونی باشید. مخصوصا اگر در معرض باد قرار خواهید گرفت.

6- سریع عبور می­‌کنید

اگر به موهایی که در برس پیچیده‌­اید اجازه دهید تا کمی خنک شوند و سپس به قسمت بعدی موها بروید، نتیجه کار بهتر خواهد شد و برای مدت طولانی­‌تری حالت خود را حفظ می‌­کنند.

7- از سری مخصوص استفاده نمی­‌کنید

هنگام خرید سشوار، یکسری لوازم جانبی نیز دریافت خواهید کرد. پس بهتر از آنها استفاده کنید، چرا که تزئینی نیستند و کاربردی برای آنها در نظر گرفته شده است. در واقع، آنها برای رسیدن به حالتی خاص در موها طراحی شده‌­اند. زمانیکه از سری سشوار استفاده نمی‌­کنید، یعنی در حال گرفتن هوای داغ روی کل سر به جای تمرکز روی منطقه خاصی که مدنظر دارید، هستید.

پس همین حالا سری­‌های مختلف را از کیف سشوار دربیاورید و جلوی دید قرار دهید تا بهترین نتیجه را از سشوار کشیدن بگیرید. توضیحات مربوط به هر سری را در ادامه مقاله آورده‌ایم. در ضمن،توضیحات لازم در دفترچه راهنمای محصول نیز نوشته شده است.

چگونه حرفه‌­ای سشوار بکشم؟

حالا که می‌­دانید چه کارهایی در حین سشوار کشیدن نباید انجام دهید، وقت آن است که نکاتی درباره سشوار کشیدن موفق اشاره کنیم.

اجازه دهید تا مو کمی خشک شود

بهتر است ابتدا موها را با حوله خشک کنید و سپس به حال خود بگذارید تا هوا بخورد و تا حدود 65 درصد خشک شود. پس از آن شروع به سشوار کشیدن کنید.

از اسپری محافظ مو استفاده کنید

سشوار باد داغ تولید می­‌کند، پس باید از موها در برابر گرما محافظت کرد. بهتر است قبل از سشوار کشیدن از اسپری محافظ مو استفاده کنید تا جلوی هر نوع آسیبی را بگیرید. اگر موهای فری دارید، حتما اسپری محافظ را به موها بزنید و سپس شروع به بالا کشیدن فرهای مو کنید.

موها را تقسیم کنید

اگر موهای صاف یا موج‌داری دارید و می­‌خواهید ظاهری لخت به موها بدهید، پس بهتر است تا از سری متمرکزکننده استفاده کنید. این سری به شما کمک می­‌کند تا هوای داغ را روی قسمتی که لازم است، متمرکز کنید.

اگر هم موهای فری دارید و می­خواهید فر موهایتان بیشتر به چشم بیاید، از حالت دهنده مویی که هنگام خرید سشوار روی محصول داده شده است، استفاده کنید تا باد داغ را پخش کند و فر موها حفظ شوند و حالت وز نگیرند.

سشوار بکشید

سشوار کشیدن را از قسمت جلوی سر شروع کنید و سپس به پشت سر بروید. باید هر قسمت مو را از ریشه سشوار بکشید و به سمت نوک مو بیایید تا آن قسمت خشک شده و حالت بگیرد. برای اینکه به مو حجم دهید، موها را هنگام سشوار کشیدن بالا دهید. صبور باشید. پروسه سشوار کشیدن بسته به حجم و بلندی مو، ممکن است نیم تا یک ساعت طول بکشد.

پایان کار با شامپو خشک

اگر می­‌خواهید کاری حرفه‌­ای انجام دهید، در پایان سشوار کشیدن به ریشه مو شامپو خشک بزنید. با این کار موها برای مدت طولانی­‌تری تمیز می­‌مانند و حجیم‌­تر بنظر می‌رسند. می‌­توانید روز بعد نیز شامپو خشک بزنید تا کار دشوار سشوار کشیدن را دوباره تکرار نکنید.

4 لوازم جانبی متداول سشوار

لوازم جانبی سشوار

شما هم بعد از اینکه از آرایشگاه به خانه برمی‌­گردید،از نرمی و لطافت و خوش حالتی موها به وجدتان می­‌آیید؟ جالب است بدانید که خودتان هم می­‌توانید با سشواری که در منزل دارید به همین نتیجه برسید اما باید از ابزار و لوازم جانبی مناسب استفاده کنید. مهم نیست که جنس مویتان چیست. در ادامه نکاتی را توضیح می­دهیم که بتوانید سری مناسب برای رسیدن به بهترین حالت مو را انتخاب کنید.

فرض ما این است که خرید سشوار را انجام داده­‌اید. حمام رفته‌­اید و موهایتان تمیز و کمی مرطوب است و آماده سشوار کشیدن هستید. همانطور که پیشتر گفتیم، اجازه دهید تا مو حدود 60 درصد خشک شود. موهای خیس در معرض آسیب بیشتری هستند. پس  ابتدا با حوله موها را خشک کنید، بعد هم به موها اجازه دهید تا در مجاورت هوا خشک شوند.

حالا که موها آماده سشوار کشیدن شدند، برس و گره باز­کن محبوبتان را استفاده کنید و سپس از پایین مو سشوار کشیدن را شروع کنید و به سمت نوک مو بیایید. حتما موها را  تقسیم بندی کنید و از گیره مو برای نگهداری هر قسمت استفاده کنید. اما کدام سری سشوار به شما کمک خواهد کرد؟

1- سری معمولی

اولین سری سشوار که هنگام خرید سشوار، حتما روی محصول وجود دارد، سری حالت دهنده مو کلاسیک است. سری­‌های حالت دهنده روی سشوار سوار می­‌شوند. از این سری برای متمرکز کردن هوای داغ روی قسمت مورد نظر و صاف کردن یا حالت دادن موها استفاده می‌­شود.

با کمک گرفتن از یک سری کوچک و برس موپیچ گرد می‌­توانید موها را صاف و نرم کنید و به ظاهر دلخواهتان برسید. اگز از سری بزرگتری استفاده کنید، می‌­توانید قسمت­‌های بزرگتری از مو را در زمان کوتاه‌تری خشک کنید. اگر سری را نزدیک ریشه مو نگه دارید، حجم مویی که انتظارش را دارید، به دست خواهد آمد. حتی اگر نمی­‌خواهید موها را حالت دهید، باز هم از ریشه مو سشوار بکشید تا موها سریعتر خشک شوند.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به موها، سری سشوار را حداقل 2.5 سانت از برس موپیچ دورتر نگه دارید و سشوار را برای مدت طولانی روی یک قسمت از مو نگه ندارید.

2- سری حجم دهنده

این سری همان وسیله‌­ای است که افراد مو فرفری در ذهن دارند. این سری برای حفظ حالت طبیعی فر مو طراحی شده است. اگر موهای شما در عین فر بودن، نازک و مستعد آسیب دیدگی هستند، این سری را باید حتما داشته باشید. سری حجم‌­دهنده، سوراخ­‌های متعددی دارد تا هوا در قسمت‌­های وسیع‌­تری از مو جریان پیدا کند و بعلاوه، جلوی آسیب مو نیز گرفته شود.

با حرارت کم شروع کنید تا حالت فر مو خراب نشود. یک دسته از موها را بگیرید و در سری حجم دهنده قرار دهید و با سشوار از قسمت بالا مو به سمت کف سر حرکت کنید.

 

علاوه بر این، این سری با حجم دادن به ریشه مو، حجم کلی موها را نیز بیشتر نشان خواهد داد. با این وسیله، وز مو کاهش و حجم مو افزایش پیدا می­کند. اگر فکر می­‌کنید که سری معمولی حجم دهنده جای زیادی در چمدان مسافرتی شما می­‌گیرد، می­‌توانید سری تاشویی که از جنس سیلیکون است را به همراه ببرید تا فضای کمتری اشغال شود.

3- سری برسی

برخی از برندها هنگام خرید سشوار، این سری مفید را به همراه محصول اصلی عرضه می­‌کنند. ولی اگر این سری در جعبه محصول نبود، می‌­توانید آن را جداگانه بخرید و روی سشوار نصب کنید. شانه سشوار به همراهی یک برس موپیچ، همان چیزیست که برای صاف کردن موهای فر نیاز دارید. با این سری می­‌توانید گره مو را باز کنید و فر مو را در حین خشک کردن مو، باز کرد.

کار خود را با قسمتی از موها شروع کنید. ابتدا از برس موپیچ سپس با سری برسی روی موها بکشید. استفاده از این سری بسیار راحت است زیرا مانند برس کشیدن طبیعی و معمولی موهاست. برای اینکه موها به کف سر نچسبند و بی­‌حالت نشوند، در جهت‌­های مختلف (بالا، پایین، زیر و رو) حرکت کنید.

افرادی که موهای صاف و لختی دارند، با استفاده از این سری برسی می‌­توانند به ریشه موها حجم دهند.

4- کلاه سشوار

یکی از ریلکس‌­کننده‌­ترین صندلی‌­های آرایشگاه بعد از اینکه آرایشگر موها را می­‌شوید، محل مخصوص خشک کردن موهاست. کلاه سشوار به شما کمک می­‌کند تا بدون دردسر در خانه موهایتان را خشک کنید. همانطور که از نام این محصول جانبی مشخص است، کلاه سشوار با یک لوله به سشوار متصل می­‌شود و شما مثل یک کلاه، آن را روی سر می­‌گذارید.

اگر پوست شما کدر شده و یا زیبایی قبل را ندارد “ماسک‌­های خانگی برای پوستی شاداب” را بخوانید

با این محصول، انواع موها به طور یکنواخت خشک خواهند شد. اگر موهای شکننده‌­ای دارید، این سری مخصوص شماست. چرا که کمتر از باد مستقیم سشوار به موها آسیب می‌­زند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که موها را بالای سر جمع کنید و کلاه را سرتان کنید. سشوار را روشن کنید و منتظر بمانید تا کلاه شروع به باد شدن کند.

مهم نیست که موهایتان صاف، مجعد، فر یا تابدار هستند، در هر صورت یکی از انواع سری سشوار برای شما مناسب خواهد بود و باعث بهبود ظاهر موهای شما می­شود.

خطرات سشوار

مضرات سشوار

به قدری استفاده از سشوارهای خانگی راحت و بی­‌دردسر است که شاید به خطرات احتمالی آن فکر نکرده باشید. باید بدانید که کجا و چه زمانی باید از سشوار استفاده کنید و چگونه از آن نگهداری کنید.

اگر حین حمام کردن از سشوار استفاده کنید، خطر برق گرفتگی وجود دارد. مهم نیست که سشوار خاموش باشد یا روشن، کافیست تا در حمام به برق متصل باشد و داخل وان پر از آب بیفتد تا خطر برق گرفتگی شما را تهدید کند.

شما هنگام خرید سشوار باید بدانید که در حال خرید یک محصول الکتریکی هستید و حتی اگر در شرایط معمولی از آن استفاده کنید، باز هم باید مراقب باشید. برای اینکه خطرات ناشی از سشوار شما را درگیر نکند، باید به موارد ایمنی زیر دقت کنید:

• قبل از شروع به استفاده از سشوار، تمامی موارد ایمنی و دستور العمل­‌های موجود در کتابچه راهنما را مطالعه کنید.

• زمانیکه از سشوار استفاده نمی­‌کنید، آن را از برق بکشید.

• هنگام حمام کردن از سشوار استفاده نکنید.

• سشوار را در جایی نگذارید که احتمال افتادنش در وان یا روشویی حمام وجود داشته باشد.

• سشوار را در آب یا سایر مایعات نیندازید.

• اگر سشوار متصل به برق داخل آب یا سایر مایعات افتاد، به آن دست نزنید. ابتدا برق را قطع کنید و سپس سشوار را دربیاورید.

• قسمت سری سشوار را مسدود نکنید. هنگامی که روشن است، آن را روی سطوح نرمی مانند تخت یا مبل نگذارید، زیرا احتمال آتش سوزی وجود دارد.

• چیزی داخل سشوار فرو نکنید.

• زمانیکه از اسپری استفاده می­‌کنید یا ماسک اکسیژن دارید از سشوار استفاده نکنید.

• از سری­‌هایی که کارخانه سازنده توصیه نکرده است، استفاده نکنید.

• سیم محصول را از سطوح داغ دور نگه دارید.

سخن پایانی، راهنمای خرید بهترین سشوار

سشوار از جمله وسایل الکتریکی است که جزء وسایل ضروری هر منزلی محسوب می­شود. افراد برای خشک کردن مو، حالت دادن به موهای فر یا صاف کردن آنها به خرید سشوار فکر می‌کنند. سشوارهای متنوعی در بازار موجود است، از سشوارهای معمولی با سیم پیچ فلزی و سرامیکی گرفته تا مدل­های گران‌قیمتی که دارای پوشش تورمالین یا تیتانیوم هستند. تکنیک­‌هایی برای استفاده بهینه از سشوار وجود دارد که در مقاله به آنها اشاره شده است. اگر نکات ایمنی را حین استفاده از سشوار، رعایت کنید، می‌­توانید ظاهر بهتری به موهای خود ببخشید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

الهام اقاملایی

ارشد مترجمی رو که گرفتم، سرم با ترجمه و تدریس زبان گرم بود که خیلی اتفاقی با دنیای تولید محتوا آشنا شدم. دنیایی به وسعت یک اقیانوس ولی با عمق نیم سانت:) آماده ای تا با هم شیرجه بزنیم تو این اقیانوس جذاب! Let's Go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا