علم و تکنولوژی

شخصی سازی اخبار با استفاده از هوش مصنوعی برای کاربران

مایکروسافت استارت، یک سرویس جدید برای تولید و نشر خبر های شخصی سازی شده است که از هوش مصنوعی برای نشان دادن یک خبر بر اساس علایق کاربر استفاده می کند. امروزه تولید محتوا توسط هوش مصنوعی می تواند تفاسیر و معانی گوناگونی داشته باشد، از جمله این تفاسیر می توان به اخبار شخصی سازی شده اشاره کرد که مطابق با علایق خوانندگان و مقاله های مکتوب جمع آوری می شود. با در دسترس داشتن اطلاعات بسیار زیاد، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید اخبار در هر روز از هفته و در هر 24 ساعت از روز، منطقی به نظر می رسد و کمک شایانی به تولید و نشر اخبار می کند.
رونالد اشملزر، یکی از مدیران و تحلیلگران اصلی شرکت cognilytica، در یک مصاحبه بیان نموده: “برای انسان منطقی نیست که وقت خود را صرف تولید انواع محتوا کند، زیرا در این کار هیچ خلاقیتی وجود ندارد و فقط ذهن را از تفکر باز می دارد و این سیستم های هوش مصنوعی برای کار کردن بدون تفکر ساخته شده اند.”

مایکروسافت استارت

شرکت مایکروسافت، در سپتامبر 2021، مایکروسافت استارت را به دنیا معرفی کرد که به عنوان یک تحلیل گر خبری های شخصی سازی شده، ایفای نقش می کند و مجموعه ای از اخبار را از ناشران برتر اخذ نموده و بروزرسانی های لازم را برای متناسب کردن آن ها با علایق کاربران مختلف انجام می دهد و در هر زمان و مکان که بخواهید از این مطالب استفاده کنید، این اخبار را در اختیار شما قرار می دهد.
این پلتفرم شامل بیش از 1000 ناشر، کانال های خبری و رسانه ای به همراه الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است تا بتواند از طریق این سیستم اخبار را به کاربران خود بر اساس نیازشان ارائه دهد. همچنین محتواهای مختلف را بر اساس علایق و نحوه تعامل کاربر با برنامه، خصوصی سازی می کند. ماکروسافت استارت در قالب برنامه تلفن همراه، وب سایت مستقل و صفحه جدیدی به نام ماکروسافت ایج تب در حال راه اندازی است.
پروژه مایکروسافت استارت پس از سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت روی غول فناوری APIs در سال 2019، کلید خورد؛ که در آن از نوعی هوش مصنوعی به نام 3GPT استفاده شده است.
3GPT یک مولد متن می باشد که به فناوری هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای مجهز شده است. این تکنولوژی می تواند یک عنوان با یک متن ساده را تحویل بگیرد و با پردازش روی آن، متن بلند و با معنی ای را ارائه دهد.

انتخاب خبری که می بینید

اخبار

بنا به گزارش کارشناسان، شرکت مایکروسافت در پلتفرم مایکروسافت استارت از نوع خاصی از الگوی های هوش مصنوعی استفاده کرده اند. به نظر می رسد که مایکروسافت واقعاً درگیر این الگوریتم هوشمند خصوصی سازی شده است. با کمک هوش مصنوعی، شما می توانید اخبار خود را شخصی سازی کنید زیرا دیگر خبری از نسخه های چاپی که به صورت مشترک در اختیار مردم قرار می گیرد، نیست و همه به صورت آنلاین خبر ها را دنبال می کنند بنابراین شما می توانید اخبار را به دلخواه خود تنظیم کنید تا تنها خبرها و مقالاتی با موضوع دلخواه خود را مطالعه کنید.
این نوع از شخصی سازی اخبار چیز جدیدی نیست، بلکه یک فناوری می باشد که در طول سال ها، ارتقاء و گسترش یافته است. به عنوان مثال، فیس بوک در سال 2017 عملکردی به نام “مقالات مرتبط” را ایجاد نمود تا به کاربران با دیدگاه متفاوت داستان ها، با موضوعات مختص به هر فرد را نشان دهد، همچنین گوگل نیوز از سال 2018 برای جمع آوری اطلاعات به هوش مصنوعی متکی است تا به خوانندگان کمک کند تا از آنچه اتفاق می افتد با خبر شود.
در این پلتفرم ها و پلتفرم مایکروسافت استارت، به خوانندگان کمک می شود تا به جای فیلتر کردن اخباری که برای آنها جالب نیست، از موضوعات مورد علاقه خود مطلع شوند. اشملزر در این باره می گوید: “من می توانم افرادی را ببینم که صنایع خاصی را دنبال می کنند یا زمینه ها و سرگرمی های خاص خود را دنبال می کنند بنابراین اخبار ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای آن ها روز به روز بهتر و بهینه تر می شوند.”

تولید اخبار

راه دیگری که می توان اخبار را با کمک هوش مصنوعی تغییر داد، تولید محتوای واقعی توسط هوش مصنوعی است، به این معنا که فناوری هوش مصنوعی در نحوه ایجاد محتوا دخیل باشد. ایده استفاده از هوش مصنوعی برای تولید متن، در زمینه ای به نام تولید زبان طبیعی (NLG) است که بخشی از پردازش زبان طبیعی NLP می باشد. که تاریخ استفاده از آن، حداقل به سال 2016 بر می گردد.
این لزوما به این معنا نیست که هوش مصنوعی جایگزین روزنامه نگاران حرفه ای می شود، بلکه هوش مصنوعی تنها مقالاتی را ایجاد می کند که برای نگارش آن ها نیازی به مهارت یا خلاقیت نیست.
البته قبلاً هم شاهد این اتفاق بوده ایم. در المپیک تابستانی 2016 در ریودوژانیرو، یک روبات نویسنده هوش مصنوعی روزانه 58 مقاله درباره نتایج بازی ها می نوشت. حتی سازمان های معتبری مانند فوربز از روباتی به نام برتی برای نوشتن داستان های مختلف استفاده می کند.

منبع: lifewire

محمدعلی ابراهیمی

محمدعلی ابراهیمی هستم به هوش مصنوعی و تکنولوژی علاقه مندم و مقالاتی که در این زمنیه می‌خونم رو برای شما به ساده‌ترین شیوه ممکن می‌نویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا