اپلیکیشن های کاربردیاخبار

معرفی اپلیکیشن Trello

Trello یک ابزار برای مدیریت کار است که به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت سازمان‌یافته اقدام به طراحی فعالیت­‌های مختلفی همچون ایده‌پردازی، برنامه‌ریزی و سایر موارد مشابه دیگر نمایند. اگر قصد دارید یک پروژه جدید را آغاز نمایید و یا کارهای قبلی خود را بهتر سازماندهی کنید، قطعا این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند کار تیم خود را به روشی کاملا ساده و استاندارد مدیریت نمایید. اما این امکان وجود دارد که سادگی طرز کار آن، شما را فریب دهد و نتوانید به صورت صحیح از امکانات و قابلیت­‌های این برنامه بهره ببرید؛ در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بخش‌­های مختلف این ابزار به شما کمک کنیم تا بتوانید به صورت اصولی از این برنامه کاربردی استفاده نمایید.

1- تابلو (board) چیست؟

یک تابلو در واقع نشان دهنده مکانی برای پیگیری اطلاعات، اغلب برای اطلاعات مربوط به پروژه‌­ها، تیم­‌ها و یا گردش کار یک فعالیت مشخص مانند اقدامات مربوط به راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، ردیابی فروش یک محصول خاص یا برنامه‌ریزی فعالیت­‌های اداری شرکت است؛ به عبارت ساده‌­تر Trello مکانی برای سازماندهی وظایف و همکاری با سایر افراد دیگر تیم می­‌باشد.

2- لیست (list) در Trello چیست؟

شما به کمک لیست­‌ها در واقع می‌­توانید کارت­‌ها (cards)، وظایف خاص یا بخش­‌هایی از اطلاعات یک فعالیت مشخص را در مراحل مختلف پیشرفت کار، سازماندهی نمایید. در حقیقت از لیست­‌ها می­‌توان برای ایجاد یک گردش کار در زمان اجرا پروژه استفاده کرد. باید در نظر داشت که کارت­‌های موجود در لیست‌­های مختلف، می‌­توانند در هر مرحله از فرآیند جابه‌­جا ­شوند یا به سادگی به عنوان بخشی برای پیگیری ایده‌­ها و اطلاعات مختلف، مورد استفاده قرار گیرند. هیچ محدودیتی برای تعداد لیست‌هایی که می‌توانید به یک تابلو اضافه کرد، وجود ندارد و می‌توان آن‌ها را به هر صورتی که تمایل داشته باشید، مرتب کنید.

3- کارت (card) چیست؟

کارت­‌ها در واقع کوچک‌­ترین یا به عبارت دقیق‌­تر جزئی­‌ترین واحد یک تابلو محسوب می­‌شوند. از این بخش برای نمایش وظایف و ایده‌­های مختلف استفاده می­‌شود؛ برای مثال شما می‌­توانید روی یک کارت کاری که باید انجام گردد، مانند نوشتن یک پست وبلاگ یا چیزی که باید به خاطر بسپارد یا سیاست‌­های تعطیلات شرکت را ثبت نماید. برای اضافه کردن کارت­‌های مختلف به یک لیست، تنها کافی است تا روی «افزودن کارت…» در پایین هر لیست کلیک کرده تا یک کارت جدید به لیست شما اضافه شود و نامی مانند «استخدام یک مدیر بازاریابی جدید» یا «نوشتن یک پست وبلاگ» به آن تخصیص دهید.

کارت‌ها را می­‌توان برای نگهداری طیف گسترده‌­ای از اطلاعات مفید ایجاد نمود. شما می‌­توانید برای نشان دادن پیشرفت کار، کارت‌ها را در لیست‌­های مختلف با بکشیدن و رها کردن (Drag and drop)، جابه­‌جا نمایید. هیچ محدودیتی برای تعداد کارت­‌هایی که می‌­توان به یک تابلو اضافه کرد، وجود ندارد.

4- منوی تابلو (board menu) چیست؟

در سمت راست تابلو Trello شما منویی قرار دارد که از آن به عنوان منو تابلو یاد می‌­شود؛ در واقع این منو مرکز کنترل فعالیت­‌های موجود در تابلو شما می­‌باشد. این منو محلی برای مدیریت مجوز فعالیت­‌های مختلف، کنترل تنظیمات مربوط به تابلو، جستوجوی کارت­‌های موجود در پروژه و سایر فعالیت­‌های دیگر است که به شما کمک می‌­کند تا فعالیت­‌های پروژه خود را به صورت اتوماسیون مدیریت نمایید. با استفاده از این منو شما می‌توانید تمام فعالیت‌هایی را که روی یک تابلو در حال انجام است را در فید فعالیت (activity feed) منو مشاهده نمایید. کمی وقت بگذارید و همه چیزهایی را که منو ارائه می‌­دهد را بررسی کنید.

در پایان Trello یک اپلیکیشن فوق‌­العاده کاربردی برای مدیریت فعالیت­‌های یک پروژه یا یک کار مشخص است که با داشتن یک محیط ساده به شما کمک می‌­کند تا به راحتی بتوانید روی فرآیند انجام فعالیت­‌های مختلف احاطه کامل داشته باشید.

محمدعلی ابراهیمی

محمدعلی ابراهیمی هستم به هوش مصنوعی و تکنولوژی علاقه مندم و مقالاتی که در این زمنیه می‌خونم رو برای شما به ساده‌ترین شیوه ممکن می‌نویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا