راهنمای خرید

راهنمای خرید اسپیکر

مقدمه

سلام مبیت مگی های عزیز؛ امروز با یک موضوع دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم. موضوعی که امروز به آن می پردازیم اسپیکر است. برای لذت از گوش دادن موسیقی باید هم دستگاه پخش کننده موسیقی و هم اسپیکر از کیفیت خوبی برخوردار باشند، امروزه گوشی های هوشمند بخش اول را پوشش می دهند و کیفیت خوبی از لحاظ پخش موسیقی دارند اما بخش دوم که  داشتن اسپیکر با کیفیت مناسب است نیاز به بررسی بیشتر دارد.

برخلاف تصور از برخی افراد انتخاب یک اسپیکر خوب کار راحتی نیست و باید معیار های خاصی را در نظر گرفت تا بهترین گزینه را انتخاب کرد. در ادامه ما تمامی موضوعاتی که هنگام خرید اسپیکر باید به آن توجه نمائید را مورد بررسی قرار می دهیم. لطفا اگر شما قصد خرید یک اسپیکر را دارید و یا مشتاق هستید در این باره بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

هدفتان از خرید اسپیکر چیست؟

قبل از هر چیزی شما باید مشخص کنید که برای چه فضایی به اسپیکر نیاز دارید؟ اسپیکر برای خانه، ماشین یا می خواهید آن را همراه خود داشته باشید؟ اصلا چه نوع صدایی را دوست دارید؟ صدای شفاف را می پسندید یا صدای بم؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی و قوی شدن شرکت های سازنده این حوزه، امروزه انواع مختلفی از اسپیکر ها برای نیاز های گوناگون در بازار وجود دارند که جوابگوی نیاز های مختلف افراد هستند و ما در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

اسپیکر

دسته بندی کلی Speaker ها

اسپیکر Floor

این نوع اسپیکرها معمولا دارای دو بلندگو هستند که صدا را از دو طرف پخش و لذت شنیدن صدا را دو صد چندان می کنند. اما تفکیک صدای زیر و بم در این نوع اسپیکر ها چشمگیر نیست. اسپیکر های فلور به دلیل پخش صدای نسبتا معمولی، افرادی را که فقط صدا برایشان مهم است و به جزئیات اهمیت زیادی نمی دهند، به خود جلب می نمایند.

اسپیکر Floor

این نوع بلندگو ها با قدرت های مختلفی در بازار عرضه می شوند و شما بسته به میزان صدایی که نیاز دارید آن را انتخاب می کنید.

اسپیکر Bookshelf

اسپیکر Bookshelf

این اسپیکر ها صدای زیر تری تولید می کنند به همین خاطر شفافیت صدای بیشتری دارند ولی برای کسانی که صدای بم دوست دارند شاید گزینه جالبی نباشند. این اسپیکر ها تقریبا شبیه اسپیکر های فلور هستند اما به دلیل اندازه کوچکشان برای استفاده در محیط های کوچک مناسب تر هستند.

اسپیکر Center-channel

اسپیکر Center-channel

این نوع اسپیکر ها بیشتر در خانه و در سینمای خانگی استفاده می شوند. محل قرار گیری این اسپیکر ها در مرکز تلویزیون است جوری که بلندگو ها در طرفین تلویزیون قرار بگیرد. این اسپیکر ها صدایی با کیفیت بالا ارائه می دهند،  به طوری که برای دیدن سریال ها و فیلم ها که نیاز به شنیدن حرف ها و صدا هایی با فرکانس متوسط دارید بهترین گزینه هستند.

اسپیکر های فراگیر

اسپیکر های فراگیر

این اسپیکر ها در اطراف شنونده قرار می گیرند. یعنی با قرار دادن این اسپیکر ها در حوالی، شنوده صدا را از اطراف خواهد شنید. فکر کنید در حال تماشای یک فیلم اکشن هستید و صدا ها را از تمام جوانب خود می شنوید و این حالت لذت تماشای آ فیلم را چندین برابر خواهد کرد.

اسپیکر های ایستاده

اسپیکر های ایستاده

همانگونه که از اسم آن ها مشخص است، این اسپیکر ها قامت بلندی دارند و ارتفاع نسبتا زیاد این اسپیکر ها از سطح زمین، باعث می شود صدا مستقیم به گوش شما برسد.

اسپیکر های قابل حمل

اسپیکر های قابل حمل

اسپیکر های قابل حمل جوری طراحی شده اند که میتوانید به راحتی آنها را همراه خود به هر مکانی ببرید. اصولا این اسپیکر ها دارای باتری هستند و براساس توان مصرفی که دارند، باتری را مصرف می کنند.

این اسپیکر ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند. چرا که برای تمام سلیقه ها با توان های مختلف به بازار عرضه می شوند و می توانند به پلیر ها مانند گوشی وصل شوند. این نوع از اسپیکر ها پورت هایی برای اتصال فلش مموری ها و کارت های حافظه دارند.

اسپیکر های بی سیم

اسپیکر های بی سیم

امروزه این نوع اسپیکر ها بیشترین تقاضا را در بازار دارد. زیرا در کنار جمع و جور بودن بسیار کاربردی هستند. این اسپیکر ها بسته به پلیر ها با استفاده از فناوری wifi ، Bluetooth یا AirPlay به دستگاه متصل می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. این اسپیکر ها سلایق بسیاری از مردم را پوشش می دهند.

اسپیکر های ساب ووفر

اسپیکر های ساب ووفر

این اسپیکر ها صدا هایی با انرژی زیاد و بم تولید می کنند. اصولا این اسپیکر ها را در کنار اسپیکر هایی با صدای زیر قرار می دهند تا هم کیفیت صدا و هم صدای باس (بم با فرکانس پایین) را در کنار هم داشته باشند. این اسپیکر ها امروزه در مکان هایی مثل خانه و محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرند.

اسپیکر های قابل نصب

این اسپیکر ها اندازه های کوچک تری نسبت به بقیه اسپیکر ها دارند و در محل های مختلف مثل سقف یا دیوار در محیط های گوناگون با توجه به نیاز های مختلفی که خریداران دارند، نصب می شوند.

شرکت های سازنده ی اسپیکر

برخی از شرکت ها در تولید اسپیکر برای خود نامی و شهرتی دست و پا کرده اند. در برخی از برند های نو پای اسپیکر، امکانات و مشخصاتی که در مورد اسپیکر گفته شده، در عمل متفاوت است. اما برند های مطرح اسپیکر های با کیفیتی را ارائه می دهند که مشخصات روی بسته بندی آن ها با عملکردشان یکیست. در واقع با خرید اسپیکر از شرکت های پرچمدار می توانید کیفیت صدایی واقعی را که آن برند مدعی آن است را به صورت واقعی تجربه کنید.

بهترین برند ها در زمینه ساخت و عرضه اسپیکر را در ادامه در اختیار شما قرار خواهیم داد تا هنگام خرید، انتخاب بهتری را تجربه نمائید.

  • یاماها (Yamaha)

  • سونی (sony)

  • جی بی ال (JBL)

  • هارمن کاردن (Harman Kardon)

  • سامسونگ (Samsung)

  • ال جی (LG)

  • اسپیکر های جدید اپل

  • لاجیتک (Logitech)

معیار های خرید اسپیکر

امپدانس اسپیکر

هر اسپیکری یک مقاومت الکتریکی را دارا است که با واحدی به نام اهم اندازه گیری می شود. مقاومت رابطه مستقیم با فرکانس دارد اما به طور متوسط اکثر اسپیکر ها امپداسن 8 اهمی دارند. امپدانس دستگاه و اسپیکر باید باهم برابر باشد. اگر از دستگاهی استفاده می کنید که مقاومت الکتریکی دیگری دارد بایستی به امپدانس آن دقت کنید.

وات خروجی

یکی از مهمترین معیار ها توان خروجی اسپیکر است که باید به آن توجه ویژه ای کرد. هرچه توان خروجی بیشتر باشد، قدرت اسپیکر برای تولید صدا بیشتر است. واحد اندازه گیری توان خروجی، وات است که در محل درج مشخصات اسپیکر درج شده است.

فرکانس قابل پشتیبانی

گوش انسان فرکانسی بین 20 تا 20 هزار هرتز را می شنود. فرکانس قابل پشتیبانی محدوده فرکانسی است که اسپیکر می تواند آن را تولید کند. پس هنگام خرید اسپیکری را انتخاب کنید که محدوده فرکانسی بیشتری را پوشش دهد.

اندازه اسپیکر

اندازه اسپیکر به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. جالب است بدانید کیفیت صدای اسپیکر ها با اندازه آنها رابطه مستقیمی دارد. یعنی اسپیکر هایی با اندازه های بزرگ تر، از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

جنس و طراحی اسپیکر

در انتخاب و خرید هر چیزی، ظاهر و طراحی خوب آن می تواند بشدت موثر باشد. اسپیکر ها علاوه بر کاربردی بودنشان، به دلیل اینکه جزوی از دکوراسیون خانه و محل کار و همچنین سلیقه شما محسوب می شوند، بایستی زیبا هم باشند. اگر یک اسپیکر از هر لحاظ قوی و عالی باشد اما ظاهر مناسبی نداشته باشد، کمتر کسی را به خود جذب خواهد کرد.

جالب است بدانید جنس بدنه اسپیکر ها در کیفیت صدای آنها تاثیر گذار است. چرا که اگر بدنه اسپیکر از جنس نامرغوب تولید شده باشد، هنگام پخش صدای بلند، صدا های اضافه و آزار دهنده ای به گوش خواهد رسید.

تنظیم صدای مرکزی در رایانه ها

خرید اسپیکر

اگر می خواهید برای رایانه خود یک اسپیکر تهیه کنید، قبل از انتخاب اسپیکر باید به کارت صدای سیستم خود دقت کنید. اگر کارت صدای سیستم شما ضعیف باشد، بهترین اسپیکر ها هم کیفیت خوبی را به شما ارائه نخواهند داد.

جمع بندی

امروزه گوش دادن به موسیقی جزوی از عادات مردم شده است و افراد در شرایط و مکان های مختلف، تمایل دارند همواره موسیقی با کیفیتی گوششان را نوازش کند. تنها چیزی که در هر شرایطی میتواند حال شما را خوب می کند، موسیقی خوب است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای حال خوبتان ارزش قائل باشید و هر جا و هر زمانی با یک اسپیکر با کیفیت و اتصال آن به یک پخش کننده مثل گوشی موبایل تان، روزتان را بسازید. در حین کار؛ در حین آشپزی؛ هنگام آب دادن به گل هایتان؛ هنگام رانندگی؛ در هر جایی حال خوب را به خود و اطرافیان تان هدیه دهید. قطعا زندگی با گجت های جدید و با کیفیت، زیبا تر است.

موسیقی آرامشی مثال زدنی ای را برای انسان ها به ارمغان می آورد. پس چه بهتر که این موسیقی را با بهترین کیفیت و با گجت های بروز به گوش خود و اطرافیانمان هدیه دهیم. برای دیدن اسپیکر های جذاب و کاربردی مبیت، روی اسپیکر کلیک کنید.

در این مقاله راهنمایی لازم برای خرید مناسب اسپیکر را برای شما توضیح دادیم و امیدوارم که پس از مطالعه این مطلب بتوانید اسپیکر خوبی متناسب با نیازتان تهیه کنید. اگر به نظرتان موضوع دیگری وجود دارد که برای خرید اسپیکر مهم است ولی در این مقاله به آن پرداخته نشده است، آن را با ما در میان بگذارید.

انتقاد ها و پیشنهاد های شما به ما دلگرمی می دهد تا کار خود را با قدرت بیشتری ادامه دهیم. مبیت مگی های عزیز از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، بسیار ممنونیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا