دانستنی اینستاگرام

همه چیز در مورد استوری اینستاگرام

استوری‌ها، 80 برابر بیشتر از پست‌های معمول دیده می‌شوند؟ بنابراین با توجه به اهمیت استوری ها در اینستاگرام یادگیری کاربردها و استفاده از آن ضروری به نظر می آید.

اما چرا استوری در اینستاگرام تا این حد پرطرفدار است؟ زیرا استوری های اینستاگرام برای مواقعی ساخته شده است که می خواهید تجربیات و اتفاقات روزانه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. رویدادهایی که می‌خواهید با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. استوری های اینستاگرام آنقدر کوتاه و شیرین هستند که طرفداران عاشق دیدن آن باشند. به همین جهت قصد داریم تا کاملاً شما را با بخش‌های مختلف استوری اینستاگرام آشنا کنیم و نحوه استفاده و لذت بردن از این ویژگی جالب اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

استوری اینستاگرام یا همان Instagram Story چیست؟

همانگونه که از نام آن پیداست، استوری اینستاگرام همان داستان کوتاه است. داستانی که با استفاده از گروهی از تصاویر و فیلم ها روایت می شود و تمام وقایعی که در نهایت در 24 ساعت برای یک فرد می افتد در آن قابل نمایش است. در طول این 24 ساعت، هرکسی که شروع به تماشای استوری شما کند، این عکس ها و فیلم ها را بر اساس زمان از ابتدا تا انتها می بیند و البته تمام اتفاقاتی که شما بارگذاری کرده اید را خواهد دید.

البته فقط این نیست؛ در استوری می توانید تصاویر و فیلم ها را با افکت های مختلف زیباتر کنید، شکلک‌های مختلف را روی آن ها قرار دهید، رنگ آمیزی کنید و غیره. در واقع، گزینه های زیادی در استوری های اینستاگرام خواهید داشت که احساس می کنید یک کانال تلویزیونی دارید و می توانید هر کاری که بخواهید انجام دهید و به مخاطبان خود نشان دهید. همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.

حالا بیایید به مهم ترین ویژگی استوری اینستاگرام بپردازیم: هر استوری اینستاگرام تنها برای 24 ساعت باقی می‌ماند. این بدان معناست که پس از یک روز استوری شما به طور کامل از صفحه اینستاگرام شما حذف می شود و هیچکس نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. با این حال، همانطور که احتمالا متوجه شده اید، می توانید به طور مداوم عکس ها و فیلم ها را در یک دوره 24 ساعته به استوری خود اضافه کنید.

آیا نگران هستید؟ پس اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم. تمام زحمات شما حتی بعد از 24 ساعت هدر نخواهد رفت. زیرا شما امکان ذخیره و نگهداری استوری‌های خود را دارید. علاوه بر این، باید مراقب باشید که حذف استوری اینستاگرام در واقع یک ویژگی بسیار خوب و سودمند است. دلیل آن را جلوتر توضیح خواهیم داد.

گوشی های موبایل به همراه تخفیف های ویژه مبیت را ببینید : قیمت گوشی 

یک نمونه خوب از استوری‌های اینستاگرامی

تصور کنید فردا صبح با دوستانتان به کوه می روید. (چنانچه صفحه اینستاگرام شما حاوی بیزنس و کسب و کار شما است، به جای کوه، می توانید فرض کنید که یک محصول جدید را تبلیغ خواهید کرد.) این دقیقا همان جایی است که استوری اینستاگرام وارد می شود.

داستان خود را با یک سلفی از خود و دوستانتان در حال رانندگی به سمت کوه شروع کنید. عکس بعدی زمانی است که با دوستانتان درحال صعود و بالا رفتن از کوه هستید و شما از آنها عکس می گیرید. بعد نوبت عکس غذاست، سپس ویدیوی سخنرانی یکی از دوستانتان. همچنین با افزودن مداوم عکس ها و فیلم های مختلف به تدریج این داستان را تکمیل کرده و مخاطبان خود را سرگرم خواهید کرد. تا زمانی که وقت خداحافظی فرا می‌رسد و از تمام دوستان کوهنوردی که در پایین کوه برای دوربین دست تکان می دهند عکس می‌گیرید. و به این ترتیب پایانی زیبا برای داستانتان رقم می‌زنید.

خب این همه عکس و فیلم ممکن است باعث شود صفحه اینستاگرام شما را بسیار شلوغ و تکراری شود.اما همانگونه که گفته شد اینستاگرام بعد از 24 ساعت همه محتوای استوری شما را حذف می کند تا از این شلوغی احتمالی جلوگیری نماید. در واقع، به بیان دیگر، استوری های اینستاگرامی، آن را را جذاب تر و پویاتر می کنند. (البته همانطور که پیشتر گفته شد می‌توانید استوری های اینستاگرام خود را ذخیره کنید (جلوتر توضیح خواهم داد).

استوری‌های اینستاگرام تا چه اندازه محبوب هستند؟

آماری که قصد داریم جلوتر به شما ارائه دهیم، تا حدی اعجاب آور است. اما پیش از ارائه آمار، نکته‌ای قابل ذکر است. استوری اینستاگرام، با الگوگیری از یک برنامه به اسم Snapchat طراحی شده است و بر ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن افزوده است.

به نمودار ذیل دقت کنید که آماری مقایسه‌ای از محبوبیت Instagram Stories نسبت به Snapchat ارایه می‌کند:

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می کنید، اینستاگرام تنها در عرض چند ماه موفق شد تعداد کاربران بیشتری را نسبت به تعداد کل کاربران اسنپ چت در 3 سال جذب کند. اما دقیقا چند کاربر؟ پاسخ یک رقم بزرگ و شگفت‌آور است: استوری اینستاگرام در حال حاضر ۲۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. این بدان معناست که جمعیتی بالغ بر 250 میلیون نفر از آن برای روایت زندگی و داستان های کاری خود استفاده می کنند. بنابراین بهتر است از استفاده از این قابلیت اینستاگرام نترسید و آن را بپذیرید.

استوری‌‌های اینستاگرام را چگونه می‌توان تماشا کرد؟

اول از همه باید بدانید که دسترسی به استوری های اینستاگرام فقط از طریق اپلیکیشن موبایل اینستاگرام امکان پذیر است و نمی توانید به صورت آنلاین و از طریق مرورگر به این استوری ها دسترسی داشته باشید. (بنابراین چنانچه همچنان اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب نکرده اید، همین الان اپلیکیشن اینستاگرام را برای iOS یا اندروید دانلود و نصب کنید.)

پس از اینکه از طریق اپلیکیشن اینستاگرام وارد حساب کاربری خود شدید، می توانید از نوار افقی بالای صفحه، یعنی بالای فید (feed) اینستاگرام خود، به آخرین استوری های اینستاگرام دسترسی داشته باشید. چنانچه نمی دانید فید چیست، نگران نباشید. فید بخشی از صفحه اینستاگرام است که در آن به جدیدترین عکس ها و ویدیوهای افراد دیگر دسترسی دارید.

برای درک بهتر این تعریف به دو تصویر زیر نگاه کنید. همانطور که مشاهده می کنید در بالای صفحه عکس افراد به صورت دایره های رنگی نمایش داده می شود. این حلقه ها آخرین محتواهای ارسال شده توسط دیگران را در 24 ساعت گذشته نشان می دهد. نکته دیگری که باید بدان توجه داشته باشی اینست که معمولاً اگر این دایره رنگی در اطراف عکس پروفایل شخصی ظاهر می‌شود، به این معنی است که او در حال روایت یک داستان است. در واقع روی دایره رنگی پروفایل کلیک کنید تا استوری‌‌ آنها را ببینید.

همانگونه که می دانید و در تصویر نیز مشخص است، چنانچه در صفحه اصلی اینستاگرام (که با آیکون Home مشخص شده است) باشید، می‌توانید به آخرین پست های دوستان خود، و همچنین در بالای صفحه، به استوری‌های دوستان خود دسترسی داشته باشید. اما هنگامی که در صفحه کاوش یا explore اینستاگرام (که با نماد ذره بین نیز مشخص شده است) هستید، اینستاگرام آخرین پست های شما و همچنین استوری های افراد دیگر را به شما نشان می دهد. افرادی که از نظر اینستاگرام می‌توانند دوستان مناسبی برای شما باشند.

شاید متوجه شده باشید که نوار افقی استوری اینستاگرام را می توان به چپ و راست کشید تا به استوری های بیشتری دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، گزینه Watch All وجود دارد که با فشار دادن روی آن، اینستاگرام تمام این استوری ها را به ترتیب نمایش می دهد. در آخر باید دو نکته را قابل ذکر است: نخست اینکه وقتی شروع به تماشای یک استوری می کنید، عکس‌ها و فیلم های آن استوری‌‌ به صورت تمام صفحه نمایش داده می شود و قابل لایک یا نظر دادن نیست. شما فقط می توانید پیام های مستقیم برای خالق استوری ارسال کنید. در همین حال با کشیدن انگشت به چپ و راست می توانید استوری دیگری را ببینید. نکته دیگر این است که زمانی که داستان در حال پخش زنده است، گزینه live روی آن نمایش داده می شود. Live Stories یکی دیگر از ویژگی های جالب اینستاگرام است که مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد. به ویژه که شما می دانید که آنها در حال حاضر اتفاق می‌افتند.

حالا توجه شما را به یک دایره جذاب و جذاب که مسیری به دنیای استوری‌هاست جلب می کنیم. در کنار و زیر آن دایره ای با علامت مثبت وجود دارد و پایین آن نوشته شده: You. این حلقه جایی است که داستان شما به زودی ظاهر می شود.

چگونه در اینستاگرام، استوری بگذاریم؟

برای آغاز داستان خود، روی عکس نمایه پروفایل خود در نوار داستان رنگارنگ کلیک کنید یا انگشت خود را روی صفحه به چپ بکشید. همچنین راه دیگر این است که آیکون دوربین را در منوی بالا لمس کنید. با این روش ساده می‌توانید وارد قسمت استوری اینستاگرام شوید و نخستین استوری خود را ارسال کنید.

 

حالا در صفحه جدیدی که باز می شود، می توانید یک عکس یا ویدیوی جدید بگیرید تا استوری‌‌ خود را شروع کنید. اینستاگرام در این بخش گزینه جالبی را برای استفاده از عکس ها یا فیلم هایی که در 24 ساعت گذشته با گوشی خود گرفته اید را ارائه می دهد برای دسترسی به گالری گوشی و دیدن آنها، کافی است صفحه را به سمت بالا بکشید.

یکی از روش‌های خلق یک استوری و داستان جالب، گرافیک حرفه ای است. در نهایت، زمانی که عکس (یا ویدیو) مورد نظر خود را ثبت نمودید و انتخاب کردید، می توانید جلوه ها و افکت های متنوعی را به آن اضافه کنید، یک تصویر زیبا روی آن بکشید یا حتی متنی بنویسید. در این مرحله، همیشه برای جذاب کردن پست های خود وقت بگذارید. اکنون فقط روی دکمه “Your Story+” کلیک کنید تا داستان شروع شود. تبریک می گوییم. نخستین استوری اینستاگرام شما به همین راحتی ارسال می شود! تا 24 ساعت آینده از این قسمت می توانید عکس ها و فیلم های مختلفی را به استوری خود اضافه کنید.

 

از چه فرمتی برای انتشار استوری‌ استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین ویژگی های بخش استوری اینستاگرام تنوع فرمت های پست استوری میباشد. وقتی دوربین شما در قسمت استوری روشن است، این گزینه‌ها در پایین صفحه (زیر دکمه عکسبرداری) در اختیارتان قرار خواهد گرفت و با کشیدن انگشتتان میتوانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

در ادامه به بررسی فرمت‌های مختلف در پست‌های استوری خواهیم پرداخت:

  • حالت Normal:یک عکس یا ویدئو کاملاً عادی است، درست مانند زمانی که با دوربین گوشی خود عکسی گرفته باشید. در این حالت، برای ثبت عکس روی دکمه لمس کنید و برای ثبت ویدیو تا 15 ثانیه، آن را نگه دارید.
  • حالت Boomrang:یک ویدئو به سبک GIF است و به طور مداوم عقب جلو می‌رود. حالت بومرنگ، روشی خلاقانه برای ثبت و ارسال محتوای سرگرم کننده شما است، که طرفداران زیادی دارد.
  • حالت Rewing:مانند یک ویدیو عادی است، با این تفاوت که از آخر به اول، به کاربر نشان داده می‌شود.
  • حالت Hands free:این حالت، شبیه به وضعیت نرمال و عادی است. با این تمایز که تنها برای ویدئو قابل اعمال است و دیگر لازم نیست دکمه دوربین را در زمان ضبط نگه دارید. تنها یک بار ضربه می‌زنید و سپس هر زمان قصد اتمام ضبط را داشتید، مجدداً آن را لمس کنید. توجه داشته باشید که در این مورد نیز با محدودیت 15 ثانیه‌ای مواجه هستید.
  • حالت Live: در این حالت، ویدئو شما به صورت زنده برای مخاطبان نمایش داده خواهد شد. در بخش بعدی بیشتر در مورد این قابلیت توضیح خواهیم داد.

 

چگونه به صورت Live (زنده) استوری بگذاریم؟

همانگونه که گفته شد، یکی از ویژگی های جذاب استوری های اینستاگرام این است که می توانید ویدیوهای زنده خود را در آنها ارسال کنید. این بدان معناست که بینندگان می توانند داستان شما را به صورت زنده ببینند. مطمئناً استوری‌های زنده راهی عالی برای ارتباط با فالوورهای پیج شما هستند.

اما چگونه از ویژگی Live Story استفاده می کنیم؟  استفاده از آن خیلی مشکل نیست. برای پخش مستقیم ویدیوی خود برای مخاطبان خود، هنگام باز کردن Story Camera، گزینه پخش زنده را در منوی زیر دکمه Capture (که در قسمت قبل ذکر شد) انتخاب کنید. سپس روی دکمه Start Video کلیک کنید. به این ترتیب، ویدیوی شما شروع به اشتراک‌گذاری در سراسر جهان (یا حداقل فالوورهای شما) می کند.

دقت داشته باشید که وقتی شخصی در اینستاگرام لایو می‌گذارد، فالوورهای او از طریق اعلان‌های پخش زنده مطلع می‌شوند. این در مورد شما نیز صدق می کند. یعنی به محض شروع پخش ویدیوی لایو شما، تمامی دوستان یا فالوورهای شما از پخش آن مطلع می شوند. البته اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، می‌توانید قبل از شروع ویدیوی زنده آن را خاموش کنید.

هم حساب‌های شخصی و هم حساب‌های تجاری می‌توانند پخش زنده انجام دهند. در طول این پخش زنده، بینندگان همچنین می توانند نظرات خود را در مورد ویدیوی شما درج کنند (مگر اینکه این گزینه را خاموش کنید). همچنین باید بدانید که وقتی ویدیوی لایو به پایان می رسد، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که استریم زنده خود را به عنوان یک فایل ویدیویی در گالری دوربین ذخیره کنید، البته نظرات و واکنش‌های مخاطبان با آن ذخیره نمی شوند.

چگونه استوری‌های اینستاگرام خود را جذاب‌تر کنیم؟

درست است که در زمان ضبط استوری خبری از فیلترینگ و امکانات  اینستاگرام نیست. ولی همانگونه که قبلاً گفتیم، شما امکانات زیادی خواهید داشت تا پست خود را تا حد امکان جذاب و شایان ستایش کنید. در تصویر زیر نمونه هایی از آنچه با افکت های داستانی امکان پذیر است را مشاهده می‌کنید.

شما می توانید از طریق آیکون های سمت چپ بالای صفحه به بیشتر این ویژگی ها دسترسی داشته باشید که نحوه استفاده از هر کدام در تصویر زیر نشان داده شده است. ولی چنانچه این قابلیت ها برای شما کمی پیچیده  هستند، جای نگرانی نیست. در این قسمت به بررسی این ویژگی‌های مختلف می پردازیم و هر کدام را معرفی می کنیم.

 

استفاده کردن از فیلتر، قلم‌موی نقاشی و نوشته در پست‌های استوری

نخست به بررسی امکانات اصلی ویرایش در استوری خواهیم پرداخت.

فیلترگذاری عکس یا ویدئوی استوری

یکی از امکانات ارائه شده، قابلیت اضافه نمودن فیلتر بر روی پست استوری است. البته در استوری دیگر خبری از آن فهرست متنوع فیلترها در پست‌های عادی نیست، ولی با این همه، همچنان به چندین فیلتر جذاب دسترسی خواهید داشت. برای جابجایی میان فیلترهای استوری، فقط باید انگشت خود را روی صفحه به راست یا چپ بکشید.

 

استفاده از قلم نقاشی در استوری

شما می‌توانید شروع به طراحی یک نقاشی روی پست خود کنید و با قلم یک پست سرگرم کننده ایجاد کنید (شکل، اندازه و رنگ را می توانید تنظیم کنید). اصلا نگران اشتباه کردن نباشید، زیرا اینستاگرام قابلیت پاک کردن و قابلیت undo (بازگشت به حرکت قبلی) به شما ارائه می دهد، بنابراین اگر در طراحی خود اشتباه کردید، می توانید به سادگی آن را اصلاح کنید.

 

در ادامه دو ترفند جالب برای استفاده حرفه‌ای از قلم مو به شما آموزش می‌دهیم:

  1. برای اینکه بتوانید همه صفحه را با یک قلم مو رنگ‌آمیزی کنید (این رنگ می‌تواند پشت آن قابل دیدن باشد) کافی است انگشت خود را روی صفحه نگه دارید. در ویدئو زیر این امکان به شما مشخص شده است.

 

  1. اینستاگرام در حالت پیش فرض، رنگ‌های محدودی را به شما نشان می‌دهد. ولی ممکن است شما بخواهید بیشتر از این گزینه‌ها بروید و دقیقاً رنگ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار تنها باید روی یکی از رنگ‌ها انگشت خود را نگه دارید تا قسمت انتخاب رنگ در دسترس شما قرار گیرد.

افزودن متن به استوری

قابلیت دیگری که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم، امکان اضافه کردن متن های مختلف است. این بدان معناست که می توانید متن خود را در هر نقطه از صفحه در هر رنگ و اندازه ای که می خواهید قرار دهید. این قابلیت به خوبی می‌تواند نبود کپشن ها را برای شما جبران کند. هنگام نوشتن متن، می توانید اندازه و رنگ متن خود را درست مانند یک قلم مشخص کنید. همچنین می توانید با نگه داشتن دو انگشت متن را در جهتی که می‌خواهید بچرخانید. جهت و سبک ویرایش متن نیز قابل انتخاب است. می توانید از آیکون متن برای افزودن متن به تصویر استفاده کنید یا در هر نقطه از صفحه که می خواهید متن ظاهر شود ضربه بزنید.

 

استفاده کردن از استیکرهای جذاب و متنوع استوری

استوری اینستاگرام ابزار قدرتمندی به نام استیکر دارد که به شما امکان میدهد شکلک ها و تصاویر مختلفی را به عکس ها یا فیلم های خود بچسبانید. این استیکرها واقعا سرگرم کننده هستند و می توانند تا حد زیادی ظاهر تصویر شما را جذاب کنند. روی نماد شکلک خندان در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید تا این استیکرها را به عکس اضافه کنید. سپس یکی را که میل دارید انتخاب کنید و ویرایش و جابجایی را انجام دهید تا نتیجه مطابق میل شما باشد.

بیایید نگاهی به بعضی استیکرهایی که در تلگرام برای شما ایجاد شده، بیندازیم:

  • استیکر دما: با استفاده از استیکر دما، قادر خواهید بود دمای هوا (در زمانی که عکس شما ثبت شده) را مشخص کنید.
  • استیکر ساعت:با کمک استیکر ساعت، زمانی که عکس‌تان گرفته شده است برای مخاطب مشخص کنید.
  • استیکر روز: با کمک استیکر روز، قادر خواهید بود روزی که عکس شما گرفته شده است را مشخص کنید.
  • استیکر مکان (Location): زمانیکه شما از این استیکر استفاده می‌کند، اینستاگرام از شما می‌خواهد موقعیت دقیق تصویر را مشخص کنید تا آن را به صورت برچسب روی تصویر قرار دهید. دقت داشته باشید که وقتی شما از استیکر مکان استفاده می‌کنید، سایر افراد می‌توانند با سرچ این مکان، به پست شما دسترسی داشته باشند.
  • استیکر هشتگ: چنانچه قصد دارید برای استوری خود هشتگی بسازید، می‌توانید از این استیکر بهره ببرید. تا پس از سرچ هشتگ‌ها، پست شما هم ظاهر شود. ما توصیه می‌کنیم همیشه از این استیکر استفاده کنید، چرا که موجب افزایش مخاطبان شما میشود.
  • استیکر نظرسنجی (Poll): این یکی از ویژگی‌های جذابی است که در استوری وجود دارد. با کمک استیکر نظرسنجی، شما می‌تواند از مخاطبان خود بخواهید میان چند گزینه انتخاب کنند تا ببینید که کدام محبوب تر است.
  • استیکر خود شما: با انتخاب استیکر دوربین شکلی که در مجاورت استیکر هشتگ وجود دارد، شما می‌توانید عکس خود را ثبت کرده و از خود یک استیکر بسازید.

در نهایت نکته جالب دیگری در مورد استیکرها وجود دارد. وقتی استیکر را به ویدیو اضافه می‌کنید، می‌توانید استیکر را طوری تنظیم کنید که در مکان مشخص‌شده بماند. این بدان معناست که این برچسب مطابق با حرکت دوربین شما حرکت می کند، بنابراین می تواند موقعیت ثابتی را در تصویر حفظ کند.

چگونه کسی را در استوری خود مخاطب قرار دهیم؟

همانگونه که می‌دانید، می‌توانید با علامت @ در اینستاگرام به افراد دیگر خطاب (یا منشن) کنید. این عمل به آنها پیامی می فرستد و به آنها اطلاع می دهد که شما برای آنها پستی گذاشته‌اید. استوری اینستاگرام نیز ویژگی مشابهی دارد.

برای مخاطب قرار دادن شخصی در پیام، متنی را روی پست استوری‌‌ خود بنویسید و از علامت @ در این متن استفاده کنید. با این کار، اینستاگرام نیز مانند مطالعه، پیشنهادهای مختلفی را به شما نشان می دهد و می توانید از میان گزینه ها، فرد مورد نظر خود را پیدا کرده و او را به عنوان گیرنده پست خود قرار دهید. درست مانند پست های معمولی، پس از انتشار یک استوری، به مخاطبان شما اطلاع داده می شود که نام آنها در استوری اینستاگرام شما به کار برده شده است.

 

فیلترهای چهره در استوری اینستاگرام چگونه استفاده می‌شوند؟

فیلترهای چهره یکی از قابلیت های جدیدی است که اینستاگرام با الهام از اپلیکیشن های مشابه به امکانات خود افزوده است. این فیلترهای چهره هنگام ساختن داستان نیز در دسترس شما خواهند بود و به مدد هوش مصنوعی و تشخیص چهره این امکان را فراهم می آورند تاج های مختلف، بینی حیوانات، کلاه و بسیاری موارد دیگر را روی صورت خود بگذارید.

تمایز بین فیلترهای چهره و سایر ابزارهای ویرایشی که قبلاً به آنها اشاره کردیم این است که می توانید قبل از گرفتن عکس یا شروع ویدیو، فیلتر مدنظرتان را به آن اضافه کنید. برای این کار، بر روی دکمه شکلک در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

مشاهده آمار بازدید یک استوری اینستاگرام

پس از شروع داستان خود، قطعاً می خواهید بدانید که چند نفر آن را دیده‌اند. اینستاگرام پاسخ این سوال را خیلی ساده به شما می دهد. فقط استوری خود را باز کنید و انگشتتان را بر روی عکس یا ویدیوی مورد نظر خود به سمت بالا بکشید. به این ترتیب، نه تنها می توانید ببینید که استوری شما چند بازدید داشته است، بلکه می توانید ببینید چه افرادی آن را نگاه کرده‌اند.

ذخیره یک استوری و اشتراک گذاری آن بین عکس‌های اصلی صفحه‌ شما

برای اینکه استوری خود را ذخیره کنید تا بعد از 24 ساعت پاک نشود، روی نمایه پروفایل خود کلیک کنید و وقتی استوری شما باز شد، در سمت راست پایین صفحه، گزینه “…” را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

دقت داشته باشید که اینستاگرام دو آپشن برای ذخیره استوری در اختیار شما می‌دهد. نخستین روش این است که به سادگی یک عکس یا ویدیو را از استوری خود ذخیره کنید. روش دوم ذخیره کل تاریخچه است. در حالت دوم اینستاگرام استوری شما را به ویدیو تبدیل می کند. این ویژگی اینستاگرام واقعا عالی است. زیرا می تواند یک دفتر خاطرات ویدیویی از ماجراهای شما  باشد. همچنین همانطور که قبلا اشاره کردیم، می توانید پست های خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با فشار دادن دکمه “…” share as a post را انتخاب کنید. به این ترتیب صفحه اشتراک گذاری پست اینستاگرام در دسترس قرار می گیرد و می توانید قبل از ارسال محتوای مورد نظر خود را مانند یک پست عادی اینستاگرام ویرایش کنید.

 

سخن آخر

استوری اینستاگرام یک ویژگی بسیار جالب است که به شما امکان می دهد با فالوورهای خود ارتباط نزدیک تری داشته باشید و افکار و فعالیت های خود را با آنها در میان بگذارید. استوری ها در اینستاگرام بسیار محبوب هستند و اگر استوری ارسال کنید، بدون شک مخاطبان شما با خوشحالی از آن استقبال خواهند کرد.

فقط به یاد داشته باشید که اگرچه استفاده از ویژگی ها و ترفندهایی که در این مقاله به شما آموزش دادیم می تواند در جذابیت بیشتر داستان شما موثر باشد، در نهایت این نوآوری و خلاقیت شماست که تعیین کننده موفقیت استوری شما خواهد بود.

حالا بیایید یک تاریخ تعیین کنیم، در 3 روز آینده باید یک استوری در اینستاگرام ارسال کنید. موبایل خود را بردارید و وارد قسمت استوری شوید. لازم نیست نگران جذابیت نخستین استوری خود باشید زیرا به هر حال 24 ساعت دیگر حذف خواهد شد. همچنین خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا