اخبارفناوری

عرضه رسمی تلفن همراه nubia Z40 Pro با ویژگی‌های برجسته

بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده دریافتیم که شرکت نوبیا چندی پیش اولین تلفن همراه اندرویدی خود که از شارژ بی‌سیم مغناطیسی پشتیبانی می‌کند را به‌طور رسمی معرفی کرد. این تلفن همراه کهnubia Z40 Pro دارد، دارای طراحی بسیار زیبا و چشمگیری نیز است که می‌تواند در همان نگاه اول نظر کاربران زیادی را به خود جذب کند. علاوه بر این، تلفن همراه جدید نوبیا ویژگی‌های برجسته دیگری نیز دارد که نقطه عطفی در فروش آن محسوب می‌شود. انتظار می‌رود پس از عرضه رسمی این دستگاه در بازارهای جهانی، رقابت سختی بین بهترین‌های دنیای تلفن‌های همراه ایجاد شود. برای شناخت بهتر تلفن همراه نوبیا زد 40 پرو در ادامه به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

در قاب جلویی تلفن همراه nubia Z40 Pro یک نمایشگر نسبتا بزرگ به اندازه‌ی 6.67 اینچ وجود دارد که از نوع پنل‌های AMOLED است. این صفحه‌نمایش در هر یک ثانیه تصاویر نمایش داده شده را 144 مرتبه به‌روزرسانی می‌کند که سرعت بسیار مطلوبی به شمار می‌رود. با این نرخ تازه‌سازی مطمئنا بازی با این تلفن همراه برای شما بسیار جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود. از طرفی این پنل نمایشی قادر است تصاویر را با وضوح فول اچ دی پلاس نمایش دهد و حداکثر روشنایی در آن برابر 1000 نیت است. از این رو، شما می‌توانید فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی را با این تلفن همراه تماشا کنید و لذت ببرید.‌ از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر باکیفیت می‌توان به پشتیبانی از پوشش 100 درصدی طیف رنگی DCI-P3 اشاره کرد.

تلفن همراه نوبیا زد 40 پرو به پردازنده مرکزی اسنپ دراگون 8 نسل 1 مجهز شده است. این پردازنده مرکزی یکی از بهترین پرچمداران شرکت کوالکام است که عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد شرکت نوبیا این تلفن همراه را در پنج نسخه برای عرضه به بازار آماده کرده که به شرح زیر خواهد بود:

  • نسخه اول: 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه دوم: 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه سوم: 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه چهارم: 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه پنجم: 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی

بدیهی است که قیمت تلفن همراه nubia Z40 Pro با توجه به ظرفیت حافظه داخلی و حافظه رم تغییر خواهد کرد. به هر حال تنوع در انتخاب نسخه مناسب با نیاز خود یکی از ویژگی‌های بارز این تلفن همراه رده بالا است.

تلفن همراه nubia Z40 Pro

با نگاه به تصاویری که از تلفن همراه نوبیا زد 40 پرو منتشر شده می‌توان در پنل پشتی یک ماژول مستطیلی شکل بزرگ را مشاهده کرد که سه دوربین درون آن قرار گرفته است. دوربین اصلی به یک سنسور جدید به اندازه‌ی 1/1.3 اینچ مجهز شده که قادر است تصاویری با رزولوشن 64 مگا پیکسل ثبت کند. این دوربین که دریچه دیافراگمی برابر f/1.6 دارد از فناوری لرزشگیر اپتیکال OIS پشتیبانی می‌کند. این لنز به‌طور پیش‌فرض تصاویر 16 مگا پیکسلی را با ترکیب 4 به 1 می‌گیرد. در کنار این دوربین، یک لنز فوق عریض قرار گرفته که تصاویری با زاویه دید بسیار گسترده ثبت می‌کند. تصاویر ثبت شده با این دوربین رزولوشنی برابر 50 مگا پیکسل دارند.

در آخر نیز یک دوربین تله فوتو پریسکوپ  نصب شده که از زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی می‎‌کند. رزولوشن تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شوند برابر 8 مگا پیکسل خواهد بود. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی با رزولوشن 16 مگا پیکسل وجود دارد. بر اساس گزارش‌ها منبع تغذیه تلفن همراه nubia Z40 Pro یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ سیمی 80 واتی پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری این تلفن همراه MyOS 12 نام دارد که مبتنی بر اندروید 12 است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه جذاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از فناوری NFC
  • پشتیبانی از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر
  • پشتیبانی از پورت USB-C
  • پشتیبانی از پورت USB 3.1

همچنین لازم به ذکر است که تلفن همراه nubia Z40 Pro فاقد اسلات کارت میکرو SD و جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. منتظر در دست گرفتن این تلفن همراه پرچمدار هستیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا