اخبارفناوری

فاش شدن برخی مشخصات Honor X8

به تازگی خبرهای جدیدی در وب سایت WinFuture منتشر شده است. این خبرها نشان می‌دهند که آنر قصد دارد به زودی یک گوشی هوشمند میان رده با نام Honor X8 را به بازارهای جهانی عرضه کند. همچنین با توجه به این خبرها متوجه شدیم که این دستگاه بر پایه تلفن هوشمند دیگر این شرکت یعنی Honor X30i طراحی و ساخته شده است که در ماه نوامبر به بازارهای چین ارائه شد.

طبق شایعات موجود، گوشی هوشمند Honor X8 بر خلاف X30i از اینترنت نسل پنجم یا همان 5G پشتیبانی نخواهد کرد و به اینترنت 4G محدود شده است. بنابراین درمی‌یابیم که تراشه آن نیز با X30i که مجهز به پردازنده Dimensity 810 مدیاتک که بر پایه فناوری 6 نانومتری ساخته شده و دارای 4 هسته ARM Cortex-A76 با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته ARM Cortex-A55 با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتز است، کاملا متفاوت است و از چیپست دیگری قدرت می‌گیرد. اما متاسفانه هنوز مشخص نیست که آنر از چه تراشه‌ای برای آن استفاده کرده است. تنها اطلاعاتی که از پردازنده این دستگاه فاش شده است این است که تراشه آن دارای 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته  Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است.

در خبرهای فاش شده گفته شده است که آنر ایکس 8 دارای 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی پایه خواهد بود اما میزان حافظه رم آن نیز هنوز مشخص نیست. قابل ذکر است که در این دستگاه پورتی برای قرارگیری کارت حافظه microSD طراحی نشده است بنابراین شما نمی‌توانید در صورت نیاز به حجم بیشتر میزان حافظه آن را افزایش دهید و این موضوع احتمالا برای کاربران زیاد خوشایند نیست. ظاهرا بقیه مشخصاتی که از این گوشی هوشمند میان رده فاش شده مانند تلفن همراه X30i است. اگر این خبرها صحت داشته باشند می‌توان گفت X8 نیز مانند X30i دارای صفحه نمایشی از نوع IPS LCD با اندازه‌ای برابر 6.7 خواهد بود. نرخ بازسازی این نمایشگر 90 هرتز برآورد شده است. در نتیجه انتظار می‌رود حرکت محرک‌ها و محتواها در این تلفن سریع و روان باشند.

دستگاه Honor X8 در سه رنگ آبی، مشکی و نقره‌ای و با قیمتی حدود 200 یورو به بازار ارائه خواهد شد. ایضا در برخی خبر گزاری‌ها نیز گفته شده است که این تلفن در کنگره جهانی موبایل یا همان MWC سال 2022 و در بارسلون رونمایی خواهد شد.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا