اخبارفناوری

آغاز عرضه رسمی Nokia G11 با سه دوربین و باتری بزرگ

امروز نوکیا بدون سر و صدا یک محصول جدید به نام Nokia G11 را به صفحه فروش وب‌سایت خود اضافه کرد. این گوشی سخت‌افزار مشابهی با گوشی نوکیا جی 21 دارد؛ اما دوربین اصلی آن کیفیت کمتری داشته و در عین حال بدنه آن سبک‌تر است.
چیپست به کار رفته در نوکیا G11 از نوع Unisoc است. این چیپست 8 هسته از نوع Cortex-A75 و Cortex-A55 دارد که با فرکانس 1.6 گیگاهرتز داده‌ها را پردازش می‌کنند. به علاوه پردازنده گرافیکی که در این گوشی تعبیه شده، از نوع Mail-G57 MP1 است. برای نوکیا G21 سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در نظر گرفته شده است. اما به دلیل اینکه یک اسلات micro SD بر روی بدنه آن تعبیه شده است؛ می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید. ابعاد این گوشی برابر 164.6 در 75.9 در 8.5 میلی‌متر است و حدود 164.6 گرم وزن دارد. به علاوه بدنه پشتی و فریم آن از جنس پلاستیک است و برای ساخت بدنه جلویی از شیشه استفاده شده است.
نمایشگری که نوکیا برای گوشی جی 11 در نظر گرفته، از نوع IPS LCD است که قادر است در هر ثانیه 90 بار تصاویر خود را به روز رسانی کند. این نمایشگر 6.5 اینچی، حدود 81.6 درصد از بدنه جلویی را به خود اختصاص داده و تصاویر را با وضوح 720 در 1600 پیکسل نمایش می‌دهد. به علاوه نسبت تصویر در این صفحه نمایش برابر 20:9 و تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ برابر 270 تا است.
سیستم‌عامل نوکیا G11 اندروید 11 است. به علاوه سه دوربین بر روی بدنه پشتی آن قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی قادر است تصاویر را با رزولوشن 13 مگا پیکسل ثبت کند. همچنین دو لنز دیگر از نوع ماکرو و حسگر تشخیص عمق و با وضوح 2 مگا پیکسل هم بر روی بدنه این گوشی قرار گرفته است. کیفیت دوربین سلفی هم برابر 8 مگا پیکسل است و مانند دوربین‌های پشتی می‌تواند ویدئوهایی با وضوح 1080 پیکسل را در 30 فریم بر ثانیه ثبت کند.
نوکیا جی 21 از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند و حسگر اثر انگشت هم برای تامین امنیت آن در نظر گرفته شده است. به علاوه تامین انرژی این گوشی بر عهده یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپر ساعت قرار دارد. این باتری انرژی خود را با استفاده از یک شارژر سریع 18 واتی و از طریق درگاه USB Power Delivery 3.0 تامین می‌کند.
قیمت این گوشی در اروپا برابر 159 یورو است و در دو رنگ آبی یخی و خاکستری زغالی به بازار عرضه می‌شود. به علاوه نوکیا وعده داده است که تا سه سال به روز رسانی‌های امنیتی و تا دو سال به روز رسانی سیستم‌عامل را برای G11 ارائه دهد.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا