اخبارفناوری

افشای تاریخ برگزاری کنفراس WWDC 2022 اپل

امروز صبح اپل در طی بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که کنفرانس توسعه دهندگان WWDC، از تاریخ دوشنبه 6 ژوئن تا جمعه 10 ژوئن برگزار خواهد شد. این شرکت همچنین می‌گوید که این کنفرانس و سخنرانی اصلی خود را که در روز افتتاحیه برگزار می‌شود، به‌صورت آنلاین پخش خواهد کرد. علاوه بر این‌ها ما احتمال می‌دهیم که اپل طبق معمول می‌خواهد در این رویداد در مورد نسخه‌های نرم افزاری آتی خود سخن بگوید. همچنین احتمال می‌رود اپل در این کنفرانس همه چیز را در مورد سیستم عامل Ios 16، سیستم عامل watchOS 9 که مختص ساعت‌های هوشمند اپل است و iPadOS 16 توضیح دهد.

قابل ذکر است که این سومین سالی است که اپل کنفرانس WWDC را به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌کند. فید این کنفرانس در برنامه Apple Developer و در وب سایت اصلی اپل قابل مشاهده خواهد بود. اپل با قرار دادن پستی در برنامه Apple Developer مردم را با گفتن این جمله که “از تاریخ 6 تا 10 ژوئن به توسعه دهندگان در سراسر جهان بپیوندید تا در طی یک هفته از تمام اطلاعات جامعه و فناوری‌ها باخبر شوید”، ترغیب به شرکت در این کنفرانس آنلاین کرده است. در این جلسات شما می‌توانید نگاهی به پلت فرم‌ها و فناوری‌های اپل داشته باشید و جدیدترین ابزارها و نکات را بررسی کنید و با کارشناسان اپل در آزمایشگاه‌ها و سالن‌های دیجیتال ارتباط برقرار کنید. به علاوه برای شرکت در این جلسه آنلاین نیازی به پرداخت هزینه هم نخواهد بود.

این شرکت قبلا برای شرکت در این کنفرانس چیزی حدود 1599 دلار از توسعه دهندگان دریافت می‌کرد اما در این سه سال و با توجه به موضوع همه‌گیری ترجیح داد که این نمایشگاه را بدون دریافت هزینه‌ای و به‌صورت مجازی برگزار کند. در خبرهای فاش شده امروز گفته شده است که بعد از رونمایی اپل از سیستم عامل‌های Ios 16 و iPadOS 16، نسخه‌های بتای این سیستم عامل‌ها در تابستان و تا زمانی‌که نسخه‌های نهایی در سه ماهه سوم در دسترس قرار بگیرند، توزیع خواهند شد.

در این رویداد، کاربران علاوه بر این‌که می‌توانند نگاهی به تکرارهای جدید سیستم عامل‌های اپل بیاندازند، با توجه به آموزش‌ها و ترفندهایی مجازی که توسعه دهندگان و پرسنل اپل در طی این جلسات می‌دهند، می‌توانند راهکارهای بهتر و بیشتری را درباره ساخت اپلیکیشن‌ها آموزش دیده و ارائه دهند. طبق خبرهای منتشر شده، در اولین روز افتتاحیه کنفرانس یعنی در تاریخ 6 ژوئن، تعدادی از دانش آموزان و توسعه دهندگان دعوت خواهند شد تا سخنرانی اصلی و ویدیوهای وضعیت اتحادیه را همه باهم در برنامه Apple Park تماشا کنند. اطلاعات بیشتر درباره نحوه درخواست این بلیط‌ها برای شرکت در این دورهمی به زودی توسط اپل اعلام خواهد شد.

باید بگوییم حداقل یک افشا کننده معروف توییتر را می‌شناسیم که از شنیدن این شایعه که امکان دارد اپل در این کنفرانس از Mac Pro خود نیز رونمایی کند، بسیار خوشحال خواهد شد. البته خود این شرکت نیز در رویداد مارس اعلام کرد که ممکن است از چنین دستگاهی در رویداد بعدی رونمایی کند. شما برای آگاهی بیشتر درباره طراحی مک بوک‌ پروهای 2022 اپل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. علاوه بر این‌ها در خبرهای فاش شده امروز در مورد Google ذکر شده است که رویداد توسعه دهندگان I/O نیز از چهارشنبه 11 مه تا پنجشنبه 12 می، برگزار خواهد شد. قابل ذکر است که Google این برنامه‌ها را به‌صورت کاملا رایگان پخش خواهد کرد اگرچه برخی از شرکا برای شرکت در این کنفرانس به‌صورت حضوری، دعوت خواهند شد. همچنین گفته شده که گوگل اولین نسخه بتای اندروید 13 را در این ماه در دسترس قرار خواهد داد و در تمام جلسات I/O درمورد بیلد بعدی اندروید صحبت خواهد شد.

همان‌طور که برخی از شما می‌دانید گوگل هر ساله یک اپلیکیشن و برنامه‌ای را در پلی استور منتشر می‌کرد که به افرادی که در این کنفرانس شرکت نمی‌کردند اجازه می‌داد تا برخی از جشن‌ها را به‌صورت رایگان از این برنامه تماشا کنند. امسال نیز مانند سال‌های قبل که گوگل اجازه شرکت در I/O را به‌صورت زنده به توسعه دهندگان نمی‌داد و توسعه دهندگان جلسات را به‌صورت مجازی از اپلیکیشن ارائه شده تماشا می‌کردند، برنامه‌ای برای این‌که توسعه دهندگان بتوانند به‌صورت مجازی این رویداد را دنبال کنند ارائه خواهد شد و این اپلیکیشن نقش بسیار مهمی را برای توسعه دهندگان خواهد داشت. قابل ذکر است که گوگل در سال 2020 کنفرانس توسعه دهندگان را به دلیل بیماری کووید لغو کرد.

این برگزاری آنلاین کنفرانس‌ها، فرصت رقابت برخی از توسعه دهندگان Ios و Android را محدود می‌کند و به نوعی به ضرر آن‌ها خواهد بود. اما برخی دیگر نیز از این بابت خوشحال هستند که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای گرفتن بلیط و سفر و اقامت، می‌توانند این کنفرانس‌ها را به‌صورت آنلاین تماشا کنند. به علاوه احتمال می‌رود که برای جلوگیری از شیوع گسترده کووید، اپل و گوگل کنفرانس سال آینده توسعه دهندگان را به‌صورت زنده در مقابل تماشاگران پولی برگزار کنند.

برای شرکت در این کنفرانس می‌توانید برنامه Apple Developer را از اپ استور نصب کنید. در پایین این برنامه یک گزینه WWDC وجود دارد که شما می‌توانید برای دریافت بیشتر اطلاعات درباره کنفرانس توسعه دهندگان 2022 روی آن ضربه بزنید. اپل می‌گوید: از هرکجا که مشاهده می‌کنید، منتظر یک کنفرانس WWDC بی‌نظیر باشید.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا