اخبارفناوری

لو رفتن طراحی شماتیک iphone 14 Pro Max

یک افشاگر به نام ShrimpApplePro که با نام کاربری VNchocoTaco@ در توییتر فعالیت می کند و اولین کسی  که طراحی جدید iPhone 14 Pro و Pro Max را فاش کرد، اکنون با جزئیات دقیق تری از iPhone 14 Pro Max بازگشته است. انتظار می‌رود که آیفون 14 پرو مکس به جای یک بریدگی، دارای  دو سوراخ دایره‌ای و حبه‌ای باشد.طبق اطلاعات جدید، اندازه‌ی قطر سوراخ حبه‌ای 7.15 میلی‌متر و قطر سوراخ دوربین pinhole  برابر  5.59میلی‌متر خواهد بود. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که بین بریدگی حبه‌ای شکل و دایره‌ای نیز شکافی وجود خواهد داشت. برای مقایسه،ناچ آیفون 13 پرو مکس 26.83 میلی ‌متر عرض دارد.

علاوه براین،ظاهراً آیفون 14 پرو مکس حاشیه‌های 1.95 میلی‌متری دارد که در مقایسه با قاب‌های  2.42 میلی‌متری 13 پرو مکس کوچک‌تر است. که این کاهش اندازه، نسبت صفحه نمایش به بدنه را بیشتر می‌کند. انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند دارای طولی برابر با 160.71 میلی‌متر، عرض 78.53 میلی‌متر به همراه دکمه کناری و عمق 12.16 میلی‌متر در کنار برآمدگی دوربین باشد.علت این افزایش عمق را می توان به برآمدگی دوربین نسبت داد که ظاهراً ضخامت آن از 3.60 میلی متر به 4.18 میلی متر افزایش یافته است. به نظر می رسد که این برآمدگی به دلیل سنسور اصلی جدید  48 مگا پیکسلی که جایگزین دوربین 12 مگا پیکسلی شده است، ضخیم‌تر خواهد شد.  مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، قبلاً گفته بود که دوربین در 14پرو مکس  25 تا 35 درصد بزرگ‌تر از دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو و پرو مکس خواهد بود و ارتفاع لنز 7P ان نیز  5 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس افشای جدیدی از حساب کاربری شخصی در weibo به نام Fishing 8 که سابقه زیادی ندارد، این تلفن هوشمند یک حسگر 1/1.3 اینچی با پیکسل‌های کوچکتر 1.22 میکرومتر خواهد داشت. آیفون 13 پرو مکس دارای سنسور اصلی کوچکتر 1/1.65 اینچی با پیکسل‌های بزرگتر 1.9 میکرومتری است. اپل احتمالاً از فناوری با نام pixel binning برای ترکیب داده‌های چند پیکسل در مواقع ضروری مانند در شب، استفاده خواهد کرد. اگر به طراحی‌های  لورفته نگاه کنیم، اپل سال گذشته با ترکیب سنسور نور محیط و dot protector  در یک واحد و انتقال بلندگوی گوشی به قاب بالایی، اندازه بریدگی را کوچک کرد.

امسال، این شرکت ممکن است ارتفاع بلندگوی گوشی را از اندازه 1.52 میلی‌متر به 0.57 میلی‌متر کاهش دهد. انتظار می‌رود آیفون 14 پرو مکس اندازه پنل نمایش 6.7 اینچی مدل قبلی خود را حفظ کند.به این ترتیب آیفون 14 پرو دارای صفحه نمایش6.1 اینچی خواهد بود. هر دو مدل احتمالاً از یک تراشه جدید 4 نانومتری A16 Pro استفاده می‌کند که احتمالاً آن‌ها را بسیار سریعتر از بهترین تلفنن‌های امروزی می‌کند. انتظار نمی‌رود مدل‌های معمولی تغییرات زیادی نسبت به نسل گذشته داشته باشند. نکته قابل ذکر این است که آیفون 13 مینی با آیفون 14 مکس 6.7 اینچی جایگزین خواهد شد. ظاهراً سری آیفون 14 در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا