اخبارفناوری

انتشار جزئیات مختلفی در مورد ویژگی‌های تلفن همراه آیفون 14 پرو

بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده دانستیم که شرکت اپل در حال کار بر روی سری جدید تلفن‌های همراه خود یعنی سری آیفون 14 است. در این میان به نظر می‌رسد که اپل بیشتر بر روی مدل‌های پرو این خانواده تمرکز کرده است. این در حالی است که انتظار می‌رود تلفن‌های همراه آیفون 14 و آیفون 14 مکس به پردازنده مرکزی جدید A16 Bionic مجهز شوند. اما در مورد دیگر سخت‌افزارها احتمالا از آنچه در ساخت سری آیفون 13 به کار گرفته شده، استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت مدل‌های پرو در سری آیفون 14 ویژگی‌های جذاب‌تری خواهند داشت. در ادامه نگاه دقیق‌تری به اعضای این خانواده می‌اندازیم، با ما همراه باشید.
شایعات حاکی از آن است که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای طراحی جدیدی خواهند بود که از طراحی ظاهری آیفون 4 الهام گرفته شده است. در تصاویر این تلفن‌های همراه می‌توانید یک قاب تیتانیومی را مشاهده کنید که بر روی آن دکمه‌های دایره‌ای صدا و گریل بلندگوی بلند تعبیه‌ شده است. تغییر اصلی مربوط به پنل جلویی می‌شود؛ زیرا در تصاویر مشخص است که در قسمت بالایی نمایشگر دو سوراخ پانچ وجود دارد و دیگر خبری از ناچ بزرگی که از حدود 5 سال پیش با آیفون X معرفی شد، نیست.
آنچه مشخص است این است که موارد گفته شده تنها تغییرات مدل‌های پرو نخواهد بود و ما در بخش تنظیمات دوربین نیز شاهد تغییراتی ویژه‌ای خواهیم بود. بر اساس گزارش‌ها در قاب پشتی تلفن همراه آیفون 14 پرو یک دوربین اصلی با رزولوشن 48 مگا پیکسل وجود دارد که اولین ارتقا دوربین اصلی پس از سری آیفون 6 است. این موضوع نشان می‌دهد شرکت اپل پس از 7 سال تصمیم دارد با مدل‌های پرو آیفون 14، جور دیگری کاربران خود را شگفت‌زده کند. البته باید بگوییم که شرکت اپل در این مدت بر روی موارد دیگر تمرکز داشته است. دو دوربین دیگر نیز احتمالا همان دوربین‌های 12 مگا پیکسلی با لنزهای زوم و فوق عریض باشند.
حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چرا اپل پس از این مدت طولانی تصمیم گرفته که دوربین اصلی خود را ارتقا دهد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اپل برای هدست AR/VR آینده خود بر روی وضوح دوربین اصلی تمرکز کرده است. زیرا شما می‌خواهید از طریق دو نمایشگر کوچکی که بر روی این دستگاه نصب شده، کل دنیا را با وضوح بسیار زیاد ببینید و این وضوح در مقابل نمایشگر تلفن‌های همراه از اهمیت بیشتری برخوردار است. از طرفی پردازنده‌های ساخته شده توسط اپل بسیار قدرتمندتر و برتر از تراشه‌های کوالکام یا اگزینوس سامسونگ هستند. به همین دلیل انتظار می‌رود کیفیت 8k در آیفون 14 پرو بسیار بهتر از آن چیزی باشد که در تلفن‌های همراه سامسونگ و شیائومی وجود دارد.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویدیوهای 8K ضبط شده توسط تلفن همراه آیفون 14 پرو برای پخش در هدست AR/VR اپل استفاده خواهند شد. خلاصه باید منتظر باشیم و ببینیم که سیاست‌های اپل برای رونمایی از محصولات جدیدش چگونه پیش می‌رود. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، باید در ماه سپتامبر سال جاری منتظر عرضه تلفن‌های همراه سری آیفون 14 باشید. اما در این میان گفته می‌شود هدست AR/VR اپل قرار است در اوایل سال 2023 برای عرضه به بازار آماده شود. البته شاید هم این دستگاه در اواخر سال جاری رونمایی شد تا در کنار تلفن‌های همراه آیفون 14 مدل پرو قرار بگیرد و ویژگی‌های جذاب آن‌ها را به تصویر بکشد. بی‌صبرانه منتظر فرارسیدن رویداد اپل هستیم.
منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا