موبایلنقد و بررسی

بررسی گوشی Honor X9 5G

در اوایل سال 2022، آنر یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند خود را وارد بازار رقابتی گوشی‌های میان رده کرد. کمپانی آنر پس از جدایی از هواوی توانست تا نظر کاربران را به خود جلب کند که پشتیبانی از سرویس‌های گوگل را می‌توان یکی از دلایل آن دانست. گوشی Honor X9 5G مشخصات و ویژگی‌های جالبی دارد ولی آنر برای پیروزی در میان رقابت با سایر برندها، باید بتواند از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند. مشخصات گوشی آنر X9 5G نشان‌دهنده یک گوشی اندرویدی اقتصادی و میان رده است که با وجود تمام خصایص مثبتی که دارد، مانند اکثر گوشی‌های اقتصادی، در بخش عکاسی و دوربین، دچار مشکل است.

 این گوشی در زمینه نمایشگر با وجود پنل IPS با رزولوشن 1080*2388 پیکسلی، کیفیت قابل قبولی دارد. نکته جالب توجهی که پس از بررسی گوشی Honor X9 5G متوجه آن خواهید شد، نرخ رفرش 120 هرتزی است که برای گوشی در این رده قیمتی، نقطه قوت پررنگی محسوب می‌شود. در پنل پشت گوشی آنر X9 5G، شاهد یک ماژول و سه دوربین هستیم: دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی. البته یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در پنل جلو و بریدگی ناچ جا خوش کرده است. یکی دیگر از جذابیت‌های این گوشی میان رده، پردازنده اسنپدراگون 695 است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. آنر به فکر نیازهای کاربران پرمصرف نیز بوده است و گوشی آنر X9 5G را با یک باتری بزرگ 4800 میلی آمپری و فست شارژ 66 واتی عرضه کرده است. 

خرید آنلاین گوشی آنر X9 5G

بررسی گوشی آنر ایکس 9

اگر شما هم قصد خرید آنر ایکس 9 را دارید یا می‌خواهید گوشی‌های مختلفی را قبل از خرید مقایسه کنید، فروشگاه اینترنتی مبیت را فراموش نکنید. مبیت که این روزها تبدیل به یکی از معتبرترین و کارآمدترین مارکت پلیس‌های کشور شده است، در زمینه فروش محصولات دیجیتال سابقه درخشانی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت مبیت، انواع محصولات دیجیتال، نظیر تلفن همراه هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، رایانه، کنسول بازی، قطعات سخت افزاری رایانه و لوازم جانبی مرتبط با این محصولات را با قیمتی رقابتی و منصفانه خریداری کنید. علاوه بر این، امکان بررسی تخصصی محصولات، یافتن بهترین قیمت‌ و مشاوره با کارشناسان نیز وجود دارد. 

معرفی و بررسی جدیدترین گوشی‌های آنر

مبیت علاوه بر ارائه بهترین و به روزترین محصولات دیجیتال با قیمتی منصفانه، سلامت کالا را نیز تضمین می‌کند. شفافیت در رویه‌های بازگشت کالا و ارسال سریع و امن کالای خریداری شده از دیگر مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی مبیت است.

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی آنر ایکس 9 در نظر اول توجه کاربر را به خود جلب می‌کند (حداقل با توجه به قیمتی که دارد). این گوشی تنها کمی کوچک‌تر از Pixel 6 است و ماژول دایره‌ای پنل پشتی شما را یاد طراحی گوشی‌های قدیمی آنر می‌اندازد، برای مثال، گوشی 50 Lite. هرچند شباهت ظاهری میان محصولات آنر، انکارناپذیر است اما زمانی که نوبت به انتخاب متریال ساخت می‌رسد، باید بگوییم که کیفیت این مواد پایین‌تر از گوشی‌های قبلی آنر است. پنل براق پشت و فریم‌های مات گوشی Honor X9 5G از جنس پلاستیک هستند و پنل جلو نیز دارای حاشیه قابل توجهی در قسمت پایین است. 

با این تفاسیر، این گوشی میان رده خوش دست است و پنل پشتی دارای خمیدگی ملایمی است. هرچند این پنل از جنس پلاستیک است اما باز هم نسبت به پنل‌های شیشه‌ای باکیفیت، زودتر لک و چربی و خط و خش می‌افتد. البته آنر داخل پکیج محصول، یک کاور شفاف نیز قرار داده است تا بتوانید روی گوشی بیندازید و از آن در برابر خط و خش و لک شدگی محافظت کنید. روی نمایشگر این گوشی، یک لایه محافظ صفحه نصب شده است که به نظر استقامت خوبی دارد و احساس می‌کنید که جزئی از خود تلفن همراه است. چنین محافظ صفحه‌ای که به سختی قابل تشخیص و جدا کردن است، تاثیر چندانی بر کیفیت تصویر نخواهد داشت. البته زمانی که آن را جدا کنید، متوجه تغییراتی در صفحه نمایش خواهید شد. 

نقد و بررسی گوشی Honor X6؛ گوشی جذاب اقتصادی از کمپانی آنر

مشخصا صفحه نمایش 6.81 اینچی IPS، بهترین گزینه ممکن برای چنین گوشی میان رده‌ای نیست. هر چند، نرخ رفرش 120 هرتزی برای چنین رنج قیمتی، نادر است اما زوایای دید آن، ناامیدکننده است و انتظار می‌رود که برای استفاده‌های خارج از منزل و محیط کار، روشنایی بیشتری داشته باشد. علاوه بر نرخ رفرش شگفت انگیز 120 هرتزی، آنر ایکس 9 دارای تاچ سمپلینگ 240 هرتزی است که برای عاشقان گیم و کسانی که دوست دارند روی گوشی خود فیلم و ویدئو تماشا کنند، نکته مثبتی محسوب می‌شود.

آنر تمامی دکمه‌ها را در سمت راست گوشی قرار داده است. در واقع، دکمه‌ پاور و دکمه‌های کنترل صدا در سمت راست گوشی قرار دارند. جالب است بدانید که دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت نیز کار می‌کند. در پایین گوشی نیز شاهد یک پورت USB تایپ سی برای شارژ، خشاب سیم کارت و پنجره اسپیکر هستیم. خشاب سیم کارت گوشی Honor X9 5G از دو سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند و باید بدانید که این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه، امکان ارتقا حافظه را نخواهید داشت.

تجربه کاربری

بررسی نمایشضگر گوشی آنر ایکس 9

اگر برای مدتی از گوشی آنر X9 5G استفاده کنید، متوجه خواهید شد که از لحاظ شارژدهی و عملکرد کلی، گوشی خوبی است. این گوشی به خوبی از پس اجرای تمامی اپ‌ها برمی‌آید و لگی در کار نیست. نکته مهم در مورد این گوشی، عدم نیاز به حمل پاوربانک برای شارژ گوشی در اواسط روز است زیرا شارژدهی آن برای یک روز کاری مناسب خواهد بود.

قلب تپنده گوشی Honor X9 5G، پردازنده اسنپدراگون 6 نانومتری 5G کوالکام است که باعث عملکرد بالا و مصرف کم انرژی می‌شود. علاوه بر این، آنر ایکس 9 از رم Turbo Ram Extended بهره می‌برد که به راحتی از ROM 2 گیگابایتی این محصول برای افزایش ظرفیت رم 8 گیگابایتی استفاده می‌کند تا اپ‌های این گوشی روان‌تر اجرا شوند. هر چند که در مورد بازی‌های پیچیده‌ای نظیر Genshin Impact یا تماس‌های ویدئویی حین انجام چندین کار دیگر، متوجه تقلای این پردازنده برای روان نگه داشتن اوضاع خواهید شد. 

نرم افزار و عملکرد

گوشی Honor X9 5G با اندروید 11 وارد بازار می‌شود که خبر خوبی نیست. زیرا گوگل نسخه 13 اندروید را نیز همین چند روز پیش منتشر کرده است. آنر تصمیم گرفته تا پوسته Magic UI 4.2 را به گوشی خود اضافه کند که به طور قطع، با استانداردهای همیشگی اندروید فاصله دارد (حتی بیشتر از MIUI شیائومی). البته چنین چیزی برای کاربرانی که قبلا هم از گوشی‌های آنر یا هواوی استفاده می‌کردند، مشکلی به وجود نخواهد آورد. اما بیشتر افراد باید به این تغییرات آنر عادت کنند. 

بررسی گوشی آنر 70؛ اقتصادی‌ترین مدل از سری جذاب Honor 70

در حالت پیش فرض، Magic UI از یک اسکرین هوم بدون اپ دراور استفاده می‌کند اما شما می‌توانید این مورد را در تنظیمات سیستم تغییر دهید. علاوه بر این، در قسمت تنظیمات سیستم، دسترسی خوبی به انواع مختلف تم و پک‌های آیکون دارید. متاسفانه، Magic UI از پک آیکون ثالث پشتیبانی نمی‌کند و فقط از موارد مختص خود اپ‌های آنر بهره می‌برد. احتمالا آزاردهنده‌ترین نکته در مورد لانچر این است که با فشردن دکمه هوم، شما به صفحه‌ای متفاوت خواهید رفت که با توجه به اپی که قبلا آن را نبسته‌اید، مشخص خواهد شد. این بدان معناست که اگر شما از طریق نوتیفیکیشن پنل وارد تلگرام شوید، زمانی که بخواهید به هوم بروید، ممکن است به پنل هوم اسکرین رندومی مرتبط با تلگرام برده شوید. چنین چیزی واقعا تکان دهنده است. 

بررسی گوشی آنر ایکس 9

آنر چیزهایی را در این جا و آن جای رابط کاربری و نرم افزارها تغییر داده است تا مثلا تغییر ایجاد کند، اما به جای آن، باعث گیجی افراد می‌شود. برای مثال، شما نمی‌توانید با ضربه زدن و نگه داشتن هوم اسکرین به اطلاعات اپ‌ها یا ویجیت‌ها دسترسی داشته باشید. در عوض مجبورید تا به بخش اپ‌هایی که اخیرا مشاهده کرده‌اید، بروید تا به اطلاعات اپ برسید یا روی هوم اسکرین از minimize gesture استفاده کنید تا به ویجیت‌ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، نمی‌توانید ری نوتیفیکیشن ضربه بزنید و نگه دارید تا آنها را بلاک یا اصلاح کنید. در حقیقت، شما مجبورید تا به سمت چپ ورق بزنید تا به قسمت snooze و میانبر تنظیمات برسید. 

علاوه بر این، شما نمی‌توانید با کمک دکمه‌های کنترل صدا، حالت زنگ گوشی (سایلنت، ویبره یا صدادار) را کنترل کنید، بلکه باید به قسمت تنظیمات سریع بروید. برخی از حذفیات این گوشی نیز به دلخواه کمپانی آنر بوده است. برای مثال، گوشی Honor X9 5G دارای حالت دارک اتوماتیک مبتنی بر اوقات روز نیست. در نتیجه، یا باید به صورت دستی این حالت را تغییر دهید یا به حالت روشن و تاریک موجود عادت کنید. 

آنروت کردن گوشی، چگونه اندروید را Unroot کنیم؟

آنر مانند هواوی، با بستن اپ‌های پس زمینه برای افزایش شارژدهی برخورد شدیدی دار. شاید در اکثر اوقات این موضوع، اهمیت چندانی نداشته باشد اما اگر سرویس‌هایی استفاده کنید که برای خرید ارزانترین بلیط حمل و نقل، مجبور به ردیابی مسیر شما باشد، احتمالا خیلی زود دچار مشکل خواهید شد. اما راه حل این مشکل، خیلی آسان است. کافیست به قسمت باتری در تنظیمات سیستمی بروید و App launch را انتخاب کنید، و تمامی اپ‌های غیرضروری را خاموش کنید. حداقل، راه حلی در دسترس و یکباره برای غیرفعال کردن حالت بهینه ساز خودکار باتری برای تمامی اپ‌ها وجود دارد. 

شارژدهی

آنر برای این گوشی میان رده اقتصادی خود یک باتری 4800 میلی آمپری در نظر گرفته است که واقعا عملکرد خوبی دارد. احتمال اینکه بتوانید باتری گوشی را در عرض یک روز تمام کنید، کم است، حتی اگر خارج از منزل باشید و با گوشی عکس بگیرید یا از نقشه و مسیریاب استفاده کنید. برای مثال، در روزی که بیش از چهار ساعت ویدئو تماشا کنید، باز هم تنها 50 درصد از باتری گوشی مصرف خواهد شد. البته این میزان مصرف انرژی باتری در مورد گیم بازی کردن، متفاوت خواهد بود که قابل انتظار است. 

گوشی Honor X9 5G از فناوری ذخیره انرژی هوشمند AI آنر بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری، شما می‌توانید روی 13 ساعت پخش رسانه یا تماس‌های صوتی، گشتن در شبکه‌های اجتماعی، کار کردن، مسیج دادن، بازی‌ها معمولی و … را در طول روز پشتیبانی کند. حتی اگر شارژ گوشی کم شود و نیاز به شارژر پیدا کنید، آنر با شارژر سوپر شارژ 66 واتی، شما را شگفت زده خواهد کرد. با استفاده از این فست شارژ که در جعبه محصول قرار دارد، می‌توانید در عرض نیم ساعت، گوشی را تا 81 درصد شارژ کنید که واقعا خارق العاده است. 

دوربین‌ها

بررسی دوربین آنر ایکس 9

ماژول دوربین گوشی Honor X9 5G یکی از مشخصات فیزیکی چشمگیر این محصول است که در نگاه اول، نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. این ماژول میزبان سه لنز دوربین آنر ایکس 9 است: یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی. در پنل جلو نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وجود دارد. متاسفانه این دوربین‌ها را می‌توان یکی از نقاط ضعف گوشی آنر X9 دانست زیرا نه توانایی ثبت عکس‌های باکیفیت دارند و نه خود گوشی دارای نرم افزارهای عکاسی عالی است. 

ارزان ترین گوشی آنر را در این مطلب از مبیت ببینید

اپ دوربین شاید در ابتدا، به حد کافی سریع باشد اما زمانی که شاتر می‌زنید، منظره‌یاب  دچار لگ می‌شود و گوشی برای پردازش تصویر به چندین ثانیه زمان نیاز دارد. در شرایطی نوری نه چندان ایده‌آل، هنگام شاتر زدن، یک پیغام روی صفحه ظاهر می‌شود و از شما تقاضا می‌کند تا تلفن را ثابت نگه دارید تا بتواند عکس را شارپ کند. این پیغام را می‌توان ترجمه‌ بدی از این عبارت دانست: “صبر کن، دوربین هنوز دنبال نور برای ثبت عکس می‌گردد”. حتی با وجود چنین پیغام‌هایی، عکس‌های این گوشی عکس‌هایی متلاطم به شما تحویل می‌دهد (برخلاف عکس‌های ثابت و خوبی که اکثر سایر تلفن‌های هوشمند به کاربر تحویل می‌دهند). در ضمن، اگر به این پیام بی‌توجهی نشان دهید و پس از شاتر زدن، گوشی را تکان دهید، شاهد اکسپوژر دوگانه و واکنش‌های عجیب و غریب دیگری خواهید بود.  

سخن پایانی

اگر به دنبال گوشی میان رده خوش قیمتی می‌گردید تا برای انجام کارهای روزمره از آن استفاده کنید، یکی از گزینه‌های پیش روی شما، گوشی Honor X9 5G است. کمپانی آنر پس از جدایی از هواوی، توانسته تا با عرضه گوشی‌های خوش قیمت و مجهز به سرویس‌های گوگل، مخاطبین خاص خود را پیدا کند. گوشی آنر X9 5G با مشخصاتی جذاب نظیر باتری بزرگ 4800 میلی آمپری، فست شارژ 66 واتی، نرخ رفرش 120 هرتزی، می‌تواند گزینه‌ای خوب برای رقابت با سایر گوشی‌های میان رده باشد. البته باید بدانید که گوشی آنر X9 5G، دوربین خوبی ندارد و نمی‌تواند عکس‌های باکیفیتی ثبت کند. پس اگر به دنبال گوشی‌ با دوربین عالی هستید، بهتر است سراغ گزینه‌های دیگری بروید.

الهام اقاملایی

ارشد مترجمی رو که گرفتم، سرم با ترجمه و تدریس زبان گرم بود که خیلی اتفاقی با دنیای تولید محتوا آشنا شدم. دنیایی به وسعت یک اقیانوس ولی با عمق نیم سانت:) آماده ای تا با هم شیرجه بزنیم تو این اقیانوس جذاب! Let's Go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا