اخبارفناوری

برملا شدن مشخصات TCL 30 SE و E30

امروز صبح خبرهایی درباره دو گوشی هوشمند مقرون به صرفه TCL 30 SE و 30 E فاش شد. با توجه به این خبرها، TCL 30 SE مجهز به پردازنده Helio G25 است. این تراشه بر پایه فناوری 12 نانومتری ساخته شده و دارای 8 هسته پردازشی Cortex-A53 و یک پردازنده گرافیکی GE8230 است.

30 SE دارای حافظه رم LPDDR4X با حجم 4 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی Emmc با حجم 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود. همچنین در بدنه این تلفن همراه یک درگاه برای قرار گیری کارت حافظه microSD طراحی شده است. بنابراین شما در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می‌توانید حافظه گوشی خود را با استفاده از یک کارت microSD افزایش دهید.

بر اساس خبرهای فاش شده، این دستگاه 30 SE دارای پنل نمایشگری از نوع LCD با اندازه‌ای برابر 6.52 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر چیزی حدود 720 در 1600 پیکسل برآورد شده است. صفحه نمایش این تلفن هوشمند قادر است چیزی حدود 70 درصد از طیف رنگ NTSC را پوشش دهد. همچنین می‌تواند روشنایی 450 نیتی را ارائه دهد. در نتیجه انتظار می‌رود تصاویر و ویدیوها در این تلفن به صورت کاملا شفاف و روشن نمایش داده شوند. پنل این نمایشگر دارای یک شیشه 2.5 بعدی است.

دوربین سلفی گوشی هوشمند 30 SE نیز مانند دوربین جلوی TCL 30 با 80.6 در جه FOV بوده و کیفیتی 8 مگا پیکسلی دارد. دوربین‌های پشتی این تلفن بر پایه گوشی‌های گران قیمت سری 30 این شرکت ساخته شده‌اند. به‌گونه‌ای که دوربین اول و اصلی آن نیز مانند گوشی‌های سری 30  دارای یک لنز 50 مگا پیکسلی با اندازه 1/2.76 اینچ است. همچنین دوربین دوم آن نیز یک لنز ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسل و لنز بعدی آن نیز یک سنسور سنجش عمق با کیفیت 2 مگا پیکسل است. ایضا دوربین‌های این دستگاه می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه را ضبط کنند. با فاش شدن این مشخصات متوجه می‌شویم که شرکت سازنده این دستگاه، دوربین سلفی آن را بر پایه گوشی هوشمند دیگر خود یعنی TCL 30 و لنز اول و اصلی 50 مگا پیکسلی آن را بر پایه گوشی‌های گران‌تر سری 30 طراحی کرده است.

تلفن هوشمند 30 SE قابلیت پشتیبانی از اینترنت 4G، VOLTE، VOWiFi،  Wi-Fi 4 (n) و همچنین قابلیت پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 و فناوری NFC را دارد. فناوری NFC به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات خود را از طریق یک‌سری امواج رادیویی خاص برای دستگاه دیگری که آن هم از این فناوری پشتیبانی می‌کند، ارسال کنند. این گوشی در دونسخه مجزا که یکی از آن‌ها دو سیم کارته و دیگری یک سیمکارته است، ارائه خواهد شد. ایضا در بدنه آن نیز یک درگاه برای اتصال USB-C برای سرعت USB 2.0 سیمی طراحی شده است. در جعبه همراه این دستگاه یک شارژر 10 واتی وجود دارد که برای شارژ صفر تا صد باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن به بیش از سه ساعت زمان احتیاج دارد. اما اگر یک شارژر قوی‌تر و بهتری داشته باشد این باتری قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع تا 15 وات را دارد.

دستگاه TCL 30 SE در سه رنگ خاکستری فضایی، آبی یخی و آبی اقیانوس اطلس به بازار عرضه خواهد شد. همچنین این تلفن در حال حاضر در اروپا با قیمتی حدود 150 یورو به فروش می‌رسد و به زودی به بازار کشورهای دیگر نیز ارائه خواهد شد. قیمت این تلفن چیزی حدود 30 یورو کم‌تر از دستگاه TCL 30 که دارای صفحه نمایشی از نوع AMOLED با اندازه‌ای برابر 6.7 اینچ است، در نظر گرفته شده است.

تلفن همراه TCL 30 E مشابه دستگاه 30 SE طراحی شده است اما با این تفاوت که قیمت کم‌تری دارد و برخی از قسمت‌های سخت افزاری آن نسبت به SE کاهش یافته‌اند. به‌گونه‌ای که پنل نمایشگر این گوشی هوشمند 30 E همان پنل به‌کار رفته در SE است اما با این تفاوت که صفحه این دستگاه جدید کاملا مسطح است اما همان اندازه  6.52 اینچ و رزولوشن 720 در 1600 پیکسل را حفظ کرده است. قابل ذکر است که این دستگاه با وجود این‌که با قیمت کم‌تری از گوشی مشابه ارائه می‌شود اما همان کیفیت دوربین‌های اصلی SE را ارائه می‌دهد و مانند آن در پنل پشتی خود یک حسگر اثر انگشت را جای داده است. اما دوربین سلفی آن دارای یک سنسور 5 مگا پیکسلی با اندازه 1/5 اینچ و میدان دید 76 درجه است.

30 E مانند SE مجهز به پردازنده Helio G25 است در نتیجه دوربین‌های آن نیز مانند تلفن مشابه قابلیت ضبط ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را خواهند داشت. گوشی هوشمند 30 ای دارای حافظه رم LPDDR4X با حجم 3 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی Emmc با حجم 64 گیگابایت بدون گزینه 128 گیگابایت است. اما مانند دستگاه مشابه، درگاهی برای قرار گیری کارت microSD برای آن طراحی شده است.

ظرفیت باتری هر دو دستگاه نیز 5000 میلی آمپر ساعت است اما 30 E همان شارژر 10 واتی با قابلیت شارژ صفر تا صد در سه ساعت را ارائه می‌دهد و قابلیت شارژ سریع 15 واتی را ندارد. TCL 30 E نیز در دو رنگ آبی اقیانوس اطلس و خاکستری فضایی ارائه خواهد شد. گفته شده که این دستگاه در ماه آوریل اول به اروپا و بعد به سایر کشورها عرضه خواهد شد. قیمت آن نیز چیزی حدود 140 یوروز تخمین زده شده است که در این صورت فقط 10 یورو کم‌تر از SE است.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا