اخبارفناوری

رونمایی از دو تلفن همراه Nokia C21 و Nokia C21 Plus

همان‌طور که می‌دانید شرکت نوکیا عرضه تلفن‌های همراه سری C خود را از سال 2020 شروع کرده است. اولین تلفن همراه این خانواده یکی از ارزان‌ترین دستگاه‌های اندرویدی بود که توانست در مدت کوتاهی نظر افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. به طور کلی گفته شده که تلفن‌های همراه سری نوکیا C توانسته‌اند در چند سال گذشته سهم بزرگی از فروش نوکیا را به خود اختصاص دهند. حال پس از دو سال این شرکت برای رضایت بیشتر کاربران خود چندی پیش از دو عضو جدید این خانواده به‌طور رسمی رونمایی کرد. در ادامه به بررسی جزئیات هریک از این دو دستگاه می‌پردازیم با ما همراه باشید.

تلفن همراه Nokia C21 Plus

بر اساس جزئیاتی که به‌تازگی منتشر شده دانستیم که تلفن همراه نوکیا C21 پلاس، طراحی بسیار شیک و مدرنی دارد و به یک شاسی فلزی مجهز شده است. از طرفی این دستگاه از گواهی استاندارد IP52 پشتیبانی می‌کند و در برابر خط و خش مقاوم است. گفته شده شرکت نوکیا برای محافظت از نمایشگر این تلفن همراه از یک شیشه محکم و مقاوم استفاده کرده است؛ اما هنوز در مورد برند این شیشه اطلاعاتی در دسترس نیست. به‌ هر حال موارد گفته شده نشان می‌دهkد با یک دستگاه سرسخت روبه‌رو هستیم که می‌تواند سال‌ها نیاز بسیاری از افراد را فراهم کند بدون این که ساختار بدنه آن آسیب جدی ببیند.

شرکت نوکیا در ساخت تلفن همراه Nokia C21 Plus از یک نمایشگر 6.5 اینچی استفاده کرده که قادر است تصاویر را با وضوح 720 در 1600 پیکسل نمایش دهد. نسبت تصاویر در این پنل نمایشی برابر 20:9 است. این جمله بدان معنی است که تصاویر نمایش داده شده دارای 20 واحد پهنا و 9 واحد ارتفاع هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهkد این تلفن همراه به سیستم‌عامل اندروید 11 مبتنی بر Go Edition مجهز شده و وصله‌های امنیتی سه ماهه را به مدت دو سال دریافت می‌کند.

Nokia C21 Plus

عملکرد این دستگاه توسط پردازنده مرکزی Unisoc SC9863A کنترل می‌شود. این تراشه‌ی 28 نانومتری دارای هشت هسته Cortex-A55 است که سرعتی برابر 1.6 گیگاهرتز دارند. این پردازنده مرکزی از 2، 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. برای ارتقای ظرفیت حافظه داخلی می‌توانید از نصب کارت حافظه جانبی میکرو SD استفاده کنید. از طرفی فعالیت‌های گرافیکی نیز بر عهده کارت گرافیکی PowerVR GE8322 خواهد بود.

با توجه به تصاویری که از تلفن همراه Nokia C21 Plus منتشر شده می‌توان در پنل پشتی دو دوبین را مشاهده کرد که درون یک ماژول مستطیلی شکل با گوشه‌های خمیده قرار گرفته‌اند. درون این ماژول یک فلش LED نیز وجود دارد که به‌طور مستقیم بر روی کیفیت عکاسی در شب یا محیط‌هایی با نور کم تاثیر می‌گذارد. دوربین اصلی به یک لنز 13 مگا پیکسلی مجهز شده که از فناوری AF پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم نیز دارای یک لنز عمق 2 مگا پیکسلی است. علاوه بر این دو دوربین، یک دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی نیز در پنل جلویی قسمت بالایی نمایشگر وجود دارد که می‌توان از آن برای باز کردن قفل با چهره استفاده کرد.

جالب است بدانید که شرکت نوکیا تلفن همراه Nokia C21 Plus را در دو نسخه با باتری‌هایی با ظرفیت متفاوت برای عرضه به بازار آماده کرده است. یکی از نسخه‌های گفته شده به یک باتری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که می‌تواند نیاز کاربران را تا 3 روز متوالی نیز فراهم کند. در مقابل نسخه دوم دارای یک باتری سبک‌تر با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت است که عمر دو روزه دارد. در کنار هر دو نسخه یک شارژر 10 واتی عرضه خواهد شد.

Nokia C21

تلفن همراه Nokia C21

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد تلفن همراه Nokia C21 یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌تر است که جزئیاتی شبیه به مدل گفته شده دارد. برای مثال این تلفن همراه نیز به یک پنل نمایشی 6.5 اینچی مجهز شده که رزولوشنی برابر 720 در 1600 پیکسل دارد؛ اما با این تفاوت که این نمایشگر فاقد هر نوع گواهی استاندارد IP است. بنابراین باید بیشتر از مدل قبلی از آن مراقبت کنید تا از بروز صدمات احتمالی جلوگیری شود.

شرکت نوکیا در ساخت تلفن همراه نوکیا C21 نیز از یک پردازنده مرکزی Unisoc استفاده کرده که از 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. در این تلفن همراه نیز می‌توانید برای افزایش حافظه داخلی از کارت میکرو SD استفاده کنید. به‌روزرسانی وصله‌های امنیتی دو ساله نیز همچنان پابرجا خواهد بود.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های تلفن همراه نوکیا C21 با مدل پلاس در ظرفیت باتری تعبیه شده در آن‌ها خلاصه می‌شود. آنچه مشخص است این است که در تلفن همراه Nokia C21 یک باتری کوچک با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت تعبیه شده که تنها از شارژ 5 واتی پشتیبانی می‌کند. البته شاید این موضوع کمی نگران‌کننده به نظر برسد؛ اما مطمئنا نمی‌توان از یک تلفن همراه ارزان‌قیمت انتظار دیگری داشت.

از طرفی تنظیمات دوربین نیز نسبت به مدل پلاس افت چشمگیری داشته است. بر اساس جزئیات منتشر شده در قاب پشتی تلفن همراه نوکیا C21 یک دوربین اصلی 8 مگا پیکسلی نصب شده است. اما در قاب جلویی همان دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی قرار دارد که می‌توان از آن برای بازگشایی قفل با چهره استفاده کرد. این دستگاه به‌زودی در رنگ‌های خاکستری و آبی تیره به بازار عرضه می‌شود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا