دنیای بازینقد و بررسی بازی

بهترین بازی ها برای گیمر شدن

هر ساله تعداد زیادی بازی ویدئویی در ژانر‌ها و سبک‌های مختلف عرضه می‌شود و تقریبا برای هر فردی با هر سلیقه‌ای یک بازی ویدئویی وجود دارد. بازی‌های ویدئویی علاوه بر سرگرمی، فواید بیشماری برای شما خواهند داشت، اگر جزء افرادی هستید که تا به حال به درستی به دنیای ویدئو گیم قدم نگذاشته‌اید و صرفا تجربه شما به بازی‌های موبایل یا PES و Fifa محدود می‌شود، در این محتوا ما به سراغ معرفی بهترین‌ بازی ویدئویی برای قدم گذاشتن به دنیای هیجان انگیز ویدئو گیم رفتیم، بازی‌های نامبرده شده، از هر نظر شما را با خود همراه می‌کنند و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم می‌زنند. 

شاید همین ابتدای راه از خود بپرسید که چرا باید بازی‌های ویدئویی را تجربه کنید و به یک گیمر تبدیل شوید؟ جواب این سوال بسیار ساده است، در بازی‌های ویدئویی شما می‌توانید پرواز کنید، سوار بر اژدها شوید یا با قدرت‌های ماوراءالطبیعه مبارزه کنید. در برخی موارد در اعماق یک داستان غرق شوید و به جای شخصیت‌های مختلف قرار بگیرید. موارد این چنینی مطمئنا در دنیای واقعی قابل تجربه نیستند و بازی‌های ویدئویی با کمترین هزینه ما را به دنیای‌های جدید و باشکوهی می‌برند. جالب اینکه بازی‌های رایگان زیادی هم برای تجربه وجود دارد که هزینه‌ای برای شما نخواهند داشت. در این محتوا با بهترین بازی‌ها برای گیمر شدن با ما همراه باشید. اگر شما نیز به بازی‌ویدئویی علاقه دارید “10 فایده بازی های ویدیویی برای مغز که نمی‌دانستید” را از دست ندهید.

معرفی بازی God Of War 

بازی God Of War 2018

ژانر: اکشن، ماجراجویی، هک اند اسلش

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، مایکروسافت ویندوز

داستان تراژیک و جنگیدن با خدایان باستانی با خشونت زیاد چیزی است که مجموعه God Of War سالیان سال است با بهترین شکل ممکن آن را ارائه می‌دهد. این بازی یکی از نماد‌های مهم صنعت ویدئو گیم و پلی استیشن است و اگر مقداری با دنیای بازی‌های ویدئویی آشنا باشید، یکبار هم که شده نام God Of War به گوشتان خورده است. اولین قسمت این مجموعه در سال 2005 برای پلی استیشن 2 عرضه شد و از آن زمان تا کنون خدای جنگ یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین مجموعه‌ها در میان گیمر‌ها بوده است. 

God Of War 2018، کمی با دیگر نسخه‌های این مجموعه متفاوت است. اما همین تفاوت‌ها باعث شده که این قسمت، برای افراد جدید و گیمر‌های قدیمی بسیار هیجان انگیز باشید. در این قسمت با کریتوس (شخصیت اصلی بازی) میانسالی رو به رو خواهید شد که دیگر مانند سایر نسخه‌ها به راحتی جوش نمی‌آورد و تنها دغدغه‌اش انتقام از خدایان باستانی نیست. حال کریتوس در نقش پدری قرار دارد که از گذشته خود بیزار است و دست به هر کاری می‌زند که آترئوس (پسر کریتوس ) متوجه سرگذشت پدر خود نشود.

God Of War 2018، یک تجربه کامل داستانی در کنار گیم پلی بی نظیر هک اند اسلش است، که می‌تواند ساعت‌ها شما را در دنیای اساطیر شمال و اسکاندیناوی غرق کند. اما اگر دوست دارید بهتر با فضای این مجموعه آشنا شوید تجربه نسخه God Of War 3 Remastered هم خالی از لطف نخواهد بود. این بازی یکی از نماد‌های کنسول پلی استیشن است، به همین خاطر برای تجربه آن لازم است، صاحب یک کنسول پلی استیشن شوید. اما این تابو در سال 2022 شکست و God Of War 2018 برای اولین بار برای مایکروسافت ویندوز عرضه شد. ادامه داستان کریتوس و آترئوس در نسخه جدید این بازی یعنی God Of War Ragnarök روایت خواهد شد، این بازی قرار است به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 و 5 در اواخر 2022 عرضه شود.

سیستم پیشنهادی برای بازی God Of War 

• Requires a 64-bit processor and operating system

• OS: Windows 10 64-bit

• Processor: Intel i5-6600k (4 core 3.5 GHz) or AMD Ryzen 5 2400 G (4 core 3.6 GHz)

Memory: 8 GB RAM

Graphics: NVIDIA GTX 1060 (6 GB) or AMD RX 570 (4 GB)

DirectX: Version 11

Storage: 70 GB available space

معرفی بازی محبوب Marvel’s Spider-Man 

بازی مارول اسپایدر من پلی استیشن

ژانر: اکشن، ماجراجویی، جهان باز

پلتفرم‌ها: پلی استیشن4 و پلی استیشن 5

مرد عنکبوتی یکی از معروف‌ترین ابر قهرمان‌های حال حاضر دنیای مارول است که تماشای داستان‌های مختلف آن در فیلم‌های ابر قهرمانی همیشه جذاب بوده است. اما حال فرض کنید که قرار است به جای تماشای خشک خالی فیلم‌های اسپایدرمن، کنترل پیتر پارکر را بر عهده بگیرید و با پیچ تاب خوردن بین ساختمان‌های نیویورک و گوش کردن به رادیوی پلیس پا به عمق داستان‌های هیجان انگیز مارول بگذارید. البته بازی Marvel’s Spider-Man اولین بازی ویدئویی ساخته شده بر اساس کمیک‌ها و شخصیت مرد عنکبوتی نیست و در طول تاریخ همیشه یک بازی ابرقهرمانی برای این شخصیت محبوب عرضه شده است. اما به جرات می‌توان گفت بازی Marvel’s Spider-Man ساخته استودیو اینسامنیاک گیمز، بهترین بازی ابرقهرمانی مرد عنکبوتی است که تا کنون عرضه شده است.

علاقه مندان به کنسول های پلی استیشن “تکامل دسته پلی ‌استیشن ۱ تا پلی ‌استیشن ۵” را از دست ندهید

تجربه بازی ویدئویی Marvel Spider Man می‌تواند برای طرفداران دنیای مارول و حتی افرادی که آشنایی خاصی با سری‌های مرد عنکبوتی ندارند، بسیار هیجان انگیز باشد. در این بازی شما کنترل پیتر پارکر 23 ساله را بر عهده می‌گیرید و تا انتهای داستان بازی با شرور‌های مختلف دنیای مرد عنکبوتی رو به رو خواهید شد. مارول اسپایدرمن یک بازی جهان باز است که علاوه بر داستان و ماموریت‌های اصلی و جنگیدن با الکترو، راینو و دکتر اتو اکتاویوس، شما می‌توانید میان ساختمان‌های بلند نیویورک به گشت‌وگذار بپردازید و ماموریت‌های فرعی داستانی را دنبال کنید.

روایت داستان بازی با سرعت خوبی پیش می‌رود و برای به پایان رساندن داستان بازی 17 ساعت زمان لازم خواهید داشت. کنترل اسپایدرمن در نوع خود بی نظیر است، لذت تار زدن و پریدن از بلندترین ساختمان‌های نیویورک وصف ناشدنی است. محیط‌های بازی با جزئیات خوبی کار شده‌اند و مارول اسپایدرمن از نظر محتوا و گیم پلی کمبود خاصی ندارد. Marvel’s Spider-Man در سال 2018 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شده است و اگر یکی از طرفداران دنیای ابر قهرمانی مارول هستید به‌هیچ‌وجه تجربه این بازی از دست ندهید. 

سیستم پیشنهادی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel Spider-Man به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شده است و شما می‌توانید آن را روی پلی استیشن 5 نیز تجربه کنید. برای خرید کنسول بازی سونی مدل پلی استیشن 5 با بهترین قیمت به وب‌سایت مبیت مراجعه کنید.

معرفی بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

ژانر:  اکشن، ماجراجویی، جهان باز، وسترن

پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس و اس، گوگل استدیا 

سفر به دنیای غرب وحشی و مناطق بکر و بومی آمریکا در دنیای کنونی دیگر ممکن نیست. اما همین ابتدا باید بگویم که بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2، فقط یک سفر و تجربه آزاد دنیای غرب وحشی نخواهد بود. شما در این بازی با سرگذشت یک یاغی و کابوی آمریکای همراه خواهید شد که برای زنده ماندن و محافظت از دوستان خود در مقابل صنعتی شدن آمریکا مجبور است در مقابل قانون بایستند. داستان بازی شما را به سال‌های 1899 می‌برد، سال‌هایی که دیگر دوران غرب وحشی و تفنگداران و یاغی‌ها رو به پایان است. شما با گروهی از تفنگداران شکست خورده‌ای همراه خواهید شد و کنترل آرتور مورگان را برعهده می‌گیرید.

داستان این بازی ویدئویی روند آرامی را طی خواهد کرد به گونه‌ای که کم کم در داستان بازی غرق خواهید شد و آرام با آرتور همدردی خواهید کرد و با تک تک اعضای گنگ خود همراه می‌شوید و سرگذشت هر کدام شما را با خود همراه می‌کند. بازی با جزئیات بی نظیری همراه شده است، چه از نظر گرافیک و گیم پلی همه چیز در واقع گرایانه ترین حالت ممکن ساخته شده است. این واقع گرایی به داستان بازی نفوذ کرده و باور پذیری آن را دوچندان می‌کند. جهان بازی با جزئیات بی پایانی برای اکتشاف شما آماده است، تقریبا هر NPC که در بازی می‌بینید، داستان مخصوص و منحصر به فرد خود را دارد و بعد از هم صحبتی با آن‌ها متوجه عمق بازی خواهید شد.

اگر به تازی وارد دنیای گیم شده‌اید “30 اصطلاح رایج گیمرها” را از دست ندهید

شما می‌توانید مشخص کنید که آرتور یک انسان درستکار باشد یا یک تفنگدار بی رحم. اگر با دیگران با مهربانی برخورد کنید و بی مورد به دیگران آزار نرسانید یا به آن‌ها کمک کنید، با ورود به مناطق شهری متوجه رفتار خوب مردم و تعریف آن‌ها از خودتان خواهید شد اما همین موارد می‌تواند بسته به رفتار شما تغییر کند. بازی ویدئویی Red Dead Redemption 2، یک بازی جهان باز است و می‌توانید در تمامی دنیای آن علاوه بر به پایان رساندن مراحل اصلی و فرعی به گشت گذار بپردازید، طبیعت دنیای بازی بکر و بی نظیر است و حیوانات مختلفی در بازی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را شکار یا رام کنید. اسب‌های موجود در این بازی دارای نژاد‌های مختلفی هستند که می‌توانید بعد از خریداری و یا رام کردن آن‌ها برایشان اسم انتخاب کنید و مطمئنا به آن‌ها وابسته خواهید شد. اگر به دنبال یک تجربه داستانی ناب می‌گردید این بازی را حتما تجربه کنید.

سیستم پیشنهادی Red Dead Redemption 2

• Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Windows 10 – April 2018 Update (v1803)

Processor: Intel® Core™ i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X

Memory: 12 GB RAM

Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480 4GB

Network: Broadband Internet connection

Storage: 150 GB available space

معرفی بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بازی Uncharted 4: A Thief's End

ژانر: اکشن، ماجراجویی، مخفی کاری، شوتر سوم شخص

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، مایکروسافت ویندوز 

ماجراجویی در سرزمین‌های گم شده و جستجو‌ برای پیدا کردن گنج و آثار تاریخی شگفت‌انگیز باقی‌مانده از تمدن‌های باستانی، یکی از هیجان انگیز ترین کار‌های ممکن است، سفر به اعماق جنگل‌های آمازون یا به کوه‌های برفی تبت و هیمالیا و گم شدن در میان شن‌های صحرای ربع الخالی، همراه با نیتن دریک تجربه‌ای است که فقط در Uncharted پیدا می‌شود. بازی آنچارتد یک تجربه ناب و ترکیب هنرمندانه دنیای سینما و  بازی ‌های ویدئویی است. قدم گذاشتن در محیط‌های پر جزئیات و شگفت‌انگیز این بازی باعث می‌شود برخی اوقات فقط یک گوشه بایستید و به تماشا بپردازید.

در بازی ویدئویی Uncharted 4 نیتن دریک به جای ماجراجویی در سرزمین‌های ناشناخته، حال زندگی عادی با الینا دارد اما همه چیز با ملاقات برادرش ساموئل تغییر می‌کند و نیتن وارد ماجراجویی تازه‌ای می‌شود که قرار نیست همسرش از آن مطلع شود. مطمئنا ماجراجویی با ساموئل و پیدا کردن جنگ افسانه‌ای دزدان دریایی برای نیتن از کار کردن درون یک شهر بندری هیجان انگیزتر است. روایت داستانی شما را با یک ماجراجویی تمام عیار همراه می‌کند. همراهی گیم پلی و کات سین‌های سینمایی شما را در دنیای بازی غرق می‌کند و شاید برخی اوقات متوجه گذر زمان نشوید. گیم پلی بازی مانند سری‌های قبل با عناصر پلتفرمر گره خورده است، البته تنوع گیم پلی و محیط داستانی در بازی به حدی است که هیچ وقت احساس خستگی نخواهید کرد.

مبارزه تن به تن با مشت در آنچارتد یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های گیم پلی این بازی است. برخی مواقع ممکن برای زنده ماندن از یک دره بزرگ بالا بروید و زمانی که ممکن است بمیرید با شوخ طبعی برادرانه نیتن و ساموئل بخندید و دوباره به بازی ادامه دهید. شخصیت پردازی در این بازی به بهترین حالت خود رسیده است، به صورتی که پس از پایان بازی هیچگاه چهره نیتن دریک را از یاد نخواهید برد. 

مطمئنا برای اینکه دنیای بازی و داستان آن را درک کنید، اتمام نسخه چهارم آنچارتد کافی نخواهد بود و تجربه Uncharted: The Nathan Drake Collection حتما به شما پیشنهاد می‌شود، این کالکشن شامل سه نسخه قبلی بازی است که با بهبود‌های گرافیکی برای پلی استیشن 4 همراه شده‌اند. مجموعه آنچارتد به صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه شده است اما دو بازی Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: The Lost Legacy قرار است در سال 2022 برای مایکروسافت ویندوز عرضه شوند. اگر تا به کنون بازی آنچارتد را تجربه نکرده‌اید بی هیچ عنوان آن را از دست ندهید. 

سیستم پیشنهادی Uncharted 4: A Thief’s End

CPU: Intel Core i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X

RAM: 16 GB

OS: Windows 10 64-bits

VIDEO CARD: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) or AMD Radeon RX 580 (8GB)

معرفی بازی The Last Of Us Series

بازی The last Of Us 2 پلی استیشن

ژانر: اکشن، ماجراجویی، پسا آخر زمانی

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

تصور همگی ما از یک زندگی عادی تقریبا یکسان است، صبح از خواب بیدار شویم و بعد از کمی ورزش و خوردن صبحانه به کار روزانه خود بپردازیم و در طول روز با دوستان خود وقت بگذرانیم. البته تمام مواردی که هر روزه تجربه می‌کنیم ممکن است تنها با یک اتفاق ساده مانند انتشار یک ویروس یا عفونت قارچی به پایان برسد و دنیای انسان‌ها رو به نابودی برود. در شرایط این چنینی کشتن انسان‌های جهش یافته که روزی مانند ما دارای آرزو و رویای خود بودند تبدیل به راهی برای زنده ماندن خواهد شد. آخرین بازمانده از ما، روایت داستانی از دنیای قابل لمس انسانی است، جایی که ممکن است چیز‌های را از دست بدهید که دیگر جبران نخواهد شد. روایت امید در تاریک ترین نقاط تاریخ بشریت، جایی که مرز زندگی و نابودی به باریک‌ترین حد خود رسیده است.

داستان در سال 2033 روایت می‌شود و تقریبا بیست سال از گسترش و همه گیری یک عفونت قارچی که 60 درصد جمعیت جهان را آلوده کرده است می‌گذرد. این عفونت قارچی یا بیماری کوردیسپس مغزی، میزبان را تبدیل به موجودی غیر انسانی می‌کند و با آلوده سازی مغز، میزبان تهاجمی شده و به مرور زمان و پیشرفت بیماری توانایی بینایی خود را از دست می‌دهد و تقریبا قارچ تمامی سر و بدن قربانی را اشغال می‌کند. این عفونت قارچی هیچ درمان و واکسنی ندارد و از انتشار هاگ قارچ‌ها در هوا، و یا تماس مستقیم با افراد مبتلا به دیگران منتقل می‌شود.

اگر شما نیز کنسول بازی PS5 دارید “بهترین بازی های PS5 کدامند؟” را بخوانید

جوئل یکی از بازماندگان این دنیای پسا آخر زمانی است، که به بدترین شکل ممکن دختر کوچک خود را سال‌ها پیش از دست داده است. آن طرف ماجرا الی دختر بچه 14 ساله‌ای قرار دارد که به نظر می‌رسد در نوع خود اولین انسانی است که به عفونت قارچی مقاوم است. در این میان گروهی شبه‌نظامی با نام فایر فلایز سعی دارند با مهندسی معکوس و ساخت واکسن از الی به این کابوس پایان دهند. مارلین رهبر این گروه از جوئل می‌خواهد الی را برای رساندن آن سوی آمریکا برای ساخت واکسن همراهی کند. 

آخرین بازمانده از ما، یکی از بهترین بازی‌هایی است که در طول تاریخ ویدئو گیم ساخته شده است. داستان جوئل و الی همراه با موسیقی بی‌نظیر بازی یکی از ناب‌ترین تجربه‌های داستانی حال حاضر است. این بازی علاوه بر داستان بی نقص خود، دارای گیم پلی مخفی کاری و اکشن بسیار هیجان انگیزی است. The last Of Us، در سال 2013 برای پلی استیشن 3 و 4 عرضه شد و در سال 2014 یک نسخه بازسازی شده (Remaster) برای پلی استیشن 4 از این بازی منتشر شده است. در ادامه برای این بازی بسته الحاقی Left Behind با داستانی حدود سه ساعته عرضه شد، این بسته الحاقی جزئیات بیشتری از گذشته الی را نشان می‌دهد.

The Last Of Us Part 2، ادامه‌ای برای قسمت اول این بازی است، که در سال 2020 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد، این بازی مانند نسخه اول در زمینه داستان و گیم پلی در نوع خود بی نظیر است و تجربه آن پس از نسخه اول پیشنهاد می‌شود. این بازی جایزه بهترین بازی سال 2021 را کسب کرده است. اگر به دنبال تجربه داستانی عمیق و در عین حال کامل می‌گردید بودن شک مجموعهThe Last Of Us  یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

سیستم پیشنهادی The Last Of Us Series

این بازی به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 و 5 در دسترس است و تا کنون خبری مبنی بر انتشار این بازی برای مایکروسافت ویندوز منتشر نشده است. برای خرید دسته بازی ایکس باکس مایکروسافت سری جدید به وب‌سایت مبیت مراجعه کنید.

معرفی بازی Grand Theft Auto V 

بازی GTA V راکستار

ژانر: اکشن، ماجراجویی، جهان باز

پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، ایکس باکس سریز، پلی استیشن 4 و 5، پلی استیشن 3، مایکروسافت ویندوز 

باید قبل از هر چیزی از خود بپرسید که از یک بازی ویدئویی چه انتظاراتی دارید؟ داستان خوب، گیم پلی بی نقص، رفتن به دل درگیری‌ها، رانندگی با اتومبیل‌های مختلف، یا سرقت یک هواپیما در آسمان و تماشای سقوط و غرق شدن آن در پهنه دریا در حالی که با چتر نجات از آن بیرون پریده‌اید. Grand Theft Auto V تمامی انتظارات شما را از یک بازی ویدئویی بر آورده می‌کند و البته نه فقط نسخه پنجم بلکه تمامی GTAهایی که تاکنون منتشر شده‌اند همیشه یکی از هیجان انگیز‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های عرضه شده در طول تاریخ صنعت ویدئو گیم بوده‌اند. البته بعید به نظر می‌رسد که تا به کنون یکی از نسخه‌های این مجموعه را تجربه نکرده باشید، اما اگر فرض هم بر این مورد باشد GTA V آخرین سری عرضه شده از این مجموعه برای شروع و ورود به جهان آن بسیار مناسب است. داستان Grand Theft Auto V، در شهر سن آندریاس توسط سه شخصیت با جهان و دغدغه‌های خود روایت می‌شود. همه در این بازی نسبت به نسخه پیشین خود ارتقا پیدا کرده است، بازی مثل گذشته جهان باز است و شما علاوه بر ماموریت‌های مختلف می‌توانید در شهر آزادانه به گشت گذار بپردازید.

در GTA می‌توانید به صورت دیوانه واری رانندگی کنید، و با سلاح‌های مختلف شورش به پا کنید، اما مهم‌ترین ویژگی این بازی سرگرم کنندگی بینهایت آن است که مطمئنا ساعت‌ها از تجربه آن دست نخواهید کشید. علاوه بر ماموریت‌های اصلی و داستانی بازی شما باید با پدیده‌ای به ماد بازی آشنا شوید تا هر چه که دوست دارید، از ماشین‌های مختلف گرفته تا مکان‌های جدید را به بازی اضافه کنید البته این ویژگی فقط مختص پی سی گیمر‌ها خواهد بود. در کنار تمامی موارد گفته شده از رمز و چیت‌های دورن بازی غافل نشوید. بعد از به پایان رساندن داستان بازی، ماجراجویی شما تمام نمی‌شود و فقط کافیست با پدیده‌ای به نام GTA Online آشنا شوید تا بتوانید با دوستان خود به صورت آنلاین به بازی بپردازید.

سیستم پیشنهادی Grand Theft Auto V 

• Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Windows 10 64 Bit, Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1

Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHz (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHz (8 CPUs)

Memory: 8 GB RAM

Graphics: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD 7870 2GB

Storage: 72 GB available space

معرفی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی افسانه زلدا

ژانر: اکشن، ماجراجویی، جهان باز، نقش آفرینی

پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، نینتندو Wii U

The Legend of Zelda: Breath of the Wild، برای افرادی است که به دنبال یک تجربه ماجراجویی بی پایان می‌گردند، مجموعه زلدا یکی از اصیل‌ترین بازی‌های است که در طول تاریخ ویدئو گیم عرضه شده است. زلدا از همان ابتدا شما را با معنای واقعی نقش آفرینی و ماجراجویی در بازی‌های ویدئویی آشنا می‌کند و آنقدر گشت و گذار در سرزمین‌های بی پایان آن لذت بخش است، که برای درک آن کافیست این بازی تجربه کنید. Breath of the Wild، نوزدهمین سری این مجموعه است، که برای نینتندو سوییچ و نینتندو Wii U در سال 2017 عرضه شد، و همان ابتدا موفق به کسب جوایز زیادی مانند BAFTA Games Award for Innovation شد. شما در این بازی با لینک قهرمان داستان، برای نجات پرنسس زلدا و سرزمین هایرول از چنگ گنون همراه خواهید شد.

اگر به دنیای بازی علاقه‌مندید “چگونه استریم کنیم؟” را از دست ندهید

داستان بازی پس از به هوش آمدن لینک بعد از یک خواب 100 ساله در معبد رستاخیز آغاز می‌شود، لینک هیچ چیزی را به خاطر نمی‌آورد و باید بلافاصله راهی ماجراجویی شود. زلدا یک بازی اکشن ماجراجویی با عناصر نقش آفرینی است، جهان بازی با جزئیات بی پایانی رو به رو است بدین صورت که حتی بعد از اتمام بخش داستانی، نقشه بازی نقاط بسیار زیادی برای گشت گذار دارد و به راحتی نمی‌توانید از آن دست بکشید. Breath of the Wild دارای یک جهان بزرگ و گسترده است که شما می‌توانید آزادانه در آن کاوش کنید، شما می‌توانید به صورت پیاده یا سوار بر اسب، به مناطق مختلف سفر کنید، همچنین می‌توانید به راحتی با رفتن به مناطق بلند و پریدن از آن با گلایدر لینک مسافت زیادی را طی کنید. فیزیک بازی بسیار پویا طراحی شده است، به طور مثال می‌توانید با قطع کردن تنه درخت از آن به جای قایق استفاده کنید، یا با آتش زدن چمن‌ها تاثیر عنصر باد را در مبارزات بیشتر کنید، شما در بازی آزاد هستید که معما‌ها را با شیوه خود حل کنید و بر اساس خلاقیت خود از موجودات الهی جایزه بگیرید. موسیقی متن تمامی عناصر بازی را مانند یک پازل کنار هم قرار می‌دهد، The Legend of Zelda: Breath of the Wild از هر جهت که فکرش را بکنید یک بازی کامل است، و اگر تا به امروز این بازی را تجربه نکرده‌اید این بازی را از دست ندهید. 

سیستم پیشنهادی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه شده است.

معرفی بازی نوستالژیک Minecraft

بازی MineCraft

ژانر: اکشن، ماجراجویی، بقا، جهان باز، سندباکس 

پلتفرم‌ها: اندروید، آی او اس، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس و اس، پلی استیشن 4 و 5 

هر فردی از یک بازی خوب و ایده آل که بتواند وقت خود را در آن صرف کند تعریف متفاوتی دارد، اما عموما یک تصویر مشترک میان عموم گیمر‌ها وجود دارد؛ یک بازی خوب باید با گرافیک و جلوه‌های بصری فوق العاده عرضه شود، برخی اوقات تمامی جنبه‌های دیگر بازی مانند گیم پلی، داستان و مکانیک‌های خاص، یک بازی فدای گرافیک و جلوه‌های بصری می‌شوند. اما این عقیده در سال 2011 با عرضه Minecraft تغییر کرد و اگر بگوییم این بازی صنعت گیم را تغییر داده است، اشتباه نکرده‌ایم. ماینکرفت دنیایی را در پیشه روی بازیکنان قرار می‌دهد که تنها محدودیت آن تخیل است، اگر برای اولین بازی وارد این بازی شوید گرافیک خاص و نوستالژیک آن شما را به یاد دوران طلایی سگا جنسیس و نینتندو فامیکام (میکرو) می‌اندازد، اما همین سادگی در ماینکرفت بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این بازی است. گرافیک و تجربه بصری این بازی با نهایت سادگی، با گرافیکی‌ترین بازی‌ها عرضه شده حتی تا کنون رقابت می‌کند. MineCraft پر فروش‌ترین بازی تمامی دوران پر فراز نشیب صنعت بازی‌های ویدئویی است، و فقط کافیست آن را تجربه کنید تا خواب به چشمانتان راه پیدا نکند.

بهترین راه برای درک بازی ماینکرفت تجربه آن است، اما ممکن است در اولین تجربه خود گیج شوید و  به درستی نتوانید با بازی ارتباط برقرار کنید، در این زمان بهترین راه، کمک گرفتن از یک گیمر حرفه‌ای و یا تماشای ویدئوی آموزشی است. برای تجربه MineCraft مود‌های مختلفی وجود دارد، مود بقا یا Survival شما را در نقشه بازی رها می‌کند و باید برای زنده ماندن و ساخت سرپناه و غذا  به گشت گذار بپردازید و مواد مختلف را بسازید و با جمع آن آوری چوب، سنگ برای خود سرپناهی بسازید. مود Creative یکی از محبوب‌ترین بخش‌های ماینکرفت است، در این مود شما با منابع نامحدودی رو برو خواهید شد و می‌توانید هر چیزی که فکرش را بکنید بسازید. مود Hardcore هم تفاوتی با مود Survival ندارد و تنها تفاوت آن این است، که وقتی بمیرید بازی تمام خواهد شد و دیگر به بازی بر نمی‌گردید. 

شما می‌توانید تمامی بخش ‌های این بازی را به صورت چند نفره و آنلاین با دوستان خود بازی کنید، که مطمئنا لذت آن را دو چندان خواهد کرد. MineCraft اولین بار در سال 2011 توسط استودیوی مستقل موجانگ منتشر شد، این بازی برای تمامی پلتفرم‌ها از موبایل گرفته تا پلی استیشن و ایکس باکس و کامپیوتر شخصی موجود است، دنیای ماینکرفت بی پایان است و واقعا مشخص نیست که چه زمانی برای تجربه آن لازم دارید، پس اگر دنبال یک تجربه ناب و بی انتها می‌گردید ماینکرفت را از دست ندهید. 

سیستم پیشنهادی Minecraft

• Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Windows 10 (November 2019 Update or higher), 8 or 7 (64-bit with the latest updates; some functionality not supported on Windows 7 and 8)

Processor: Core i5 2.8GHz or equivalent

Memory: 8 GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 or equivalent DX11 GPU

DirectX: Version 11

Storage: 6 GB available space

معرفی بازی Forza Horizon 5

بازی فورتزا هورایزن 5

ژانر: ریسینگ، آرکید، اکشن، ماجراجویی

پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس و اس 

تجربه بازی‌های ریسینگ تقریبا برای هر فردی لذت بخش است. مسابقه در یک جاده خاکی و کوهستانی یا در پیست‌های مسابقه‌ای می‌تواند آدرنالین خون شما را به حداکثر برساند، فورتزا هورایزن 5 یک تفاوت عمده با سایر بازی‌های ریسینگ آرکید مانند Need For Speed دارد. آن هم این مورد است، که این بازی در تمامی جهات کامل است. نسخه پنجم این مجموعه وارد کشور زیبای مکزیک شده است و شما باید خود را برای گشت گذار در مناطق زیبای این کشور آماده کنید. بر خلاف نسخه‌های قبل که باید در فستیوال‌های از پیش تعیین شده شرکت می‌کردید، حال در Forza Horizon 5، خودتان باید تمامی فستیوال‌ها را راه اندازی کنید. مراحل و چالش‌های گوناگونی، در گوشه و کنار نقشه بازی وجود دارند که با به پایان رساندن آن‌ها و کسب امتیاز می‌توانید واحد پول بازی را بدست آورید و ماشین‌های جدیدی برای خود خریداری کنید، این بازی شامل 500 ماشین لایسنس شده است که لذت تجربه آن را دو چندان می‌کند.

علاقه‌مندان به حوزه گیم و بازی‌های هیجانی “inside؛ بازی هیجانی و ترسناک شکار بچه‌ها توسط افراد نقاب‌دار” را بخوانید

محیط‌ها و جلوه‌های بصری بازی فوق العاده کار شده‌اند و شرایط آب هوایی مختلف شما را شگفت زده می‌کند، وجود مراحل مختلف و فستیوال‌های گوناگون باعث می‌شود که هنگام تجربه بازی خسته نشوید و بخواهید ساعات بیشتری آن را تجربه کنید. مجموعه فورتزا ساخته استودیو پلی گراند گیمز، بی شک بهترین ریسینگ آرکید دنیای بازی‌های ویدئویی است که می‌توانید آن را تجربه کنید، و به جرئت می‌توان هنوز بازی ریسینگی که بتوانید مانند فورتزا مورد علاقه گیمر‌ها واقع شود ساخته نشده است.

Forza Horizon 5 علاوه بر طراحی مراحل سرگرم کننده، در زمینه طراحی ماشین‌ها سنگ تمام گذاشته است و شما کاملا تفاوت رانندگی میان خودرو‌های مختلف را حس می‌کنید. شما علاوه بر تمامی موارد گفته شده می‌توانید ماشین خود را تیونینگ کنید و از باد لاستیک‌ها گرفته تا میزان سفتی کمک فنر‌ها را دست کاری کنید، اما اگر در زمینه تیونینگ تجربه خاصی ندارید، یک سیستم تیونینگ خودکار در بازی وجود دارد که خودرو شما را به بهترین شکل ممکن تقویت می‌کند. فورتزا یک بازی جهان باز است که می‌توانید در نقشه آن آزادانه به گشت گذار بپردازید و قابلیت آنلاین آن باعث می‌شود بتوانید با دوستان خود مسابقه دهید و تمامی مراحل را با آن‌ها به صورت چند نفره تجربه کنید. فورتزا هورایزن بدون هیچ شکی یک از بهترین بازی‌های ریسینگ آرکید‌ تاریخ است که می‌توانید آن را تجربه کنید. 

سیستم پیشنهادی Forza Horizon 5

• Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Windows 10 version 15063.0 or higher

Processor: Intel i5-8400 or AMD Ryzen 5 1500X

Memory: 16 GB RAM

Graphics: NVidia GTX 1070 OR AMD RX 590

DirectX: Version 12

Network: Broadband Internet connection

Storage: 110 GB available space

معرفی بازی TitanFall 2

بازی ویدئویی TitanFall2

ژانر: شوتر اول شخص، اکشن 

پلتفرم‌ها: مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سریز ایکس و اس 

وقتی از افراد مختلف در مورد بازی‌های تیراندازی و شوتر بپرسید بدون شک نام بازی‌هایی مانند Call Of Duty و Battlefield را زیاد خواهید شنید. اگر می‌خواهید یک شوتر تمام عیار با مکانیزم‌های جدید را تجربه کنید باید حتما یکبار هم که شده وارد دنیای تایتان فال شوید. تایتان فال فرمول همیشگی بازی‌های شوتر را به بهترین شیوه ممکن با سرعت و حرکات آکروباتیک و ربات‌های بزرگ ترکیب می‌کند. استودیو ریسپاون با ساخت تایتان فال پتانسیل خلاقانه خود را به نمایش می‌گذارد و شما را در جنگ‌های تن به تن و رباتیک غرق می‌کند.

بخش داستانی سرگذشت تفنگدار جک کوپر را روایت می‌کند که کنترل تایتان BT-7274 را برعهده می‌گیرد، شخصیت خاص BT همان ابتدا به جذابیت داستان اضافه می‌کند. گیم پلی بازی با هیجان و سرعت زیادی همراه شده است. برای پیشروی در مراحل، برخی اوقات لازم است با سلاح‌های مختلف به مبارزه بپردازید و در اوقات دیگر باید از موانع مختلف با حرکات آکروباتیک گذر کنید. مکانیزم‌های تایتان BT به خوبی با گیم پلی ترکیب شده است و از یکنواختی بازی جلوگیری می‌کند. طراحی محیط‌ ها نسبت به نسخه اول بازی با پیشرفت زیادی رو به رو شده است، اسلحه‌ها در تایتان فال در یک کلام بی نظیرند و فقط کافیست یکبار تیراندازی با آن ها را تجربه کنید. 

تایتان فال علاوه بر بخش داستانی مهیج خود، دارای یک بخش مولتی پلیر نیز هست، که از محتوای بسیار خوبی بهره می‌برد و ارزش امتحان کردن را خواهد داشت، 2 TitanFall، یک بازی خلاقانه و کامل است که می‌تواند شما را به دنیای انسان‌ها و ربات‌های غول پیکر ببرد و ساعت‌ها شما را سرگرم کند، اگر دوست دارید یک بازی شوتر  با ویژگی جدید و بی نظیر را تجربه کنید، تایتان فال 2 را از دست ندهید.

سیستم پیشنهادی TitanFall 2

• Requires a 64-bit processor and operating system

OS: Win 7/8/8.1/10 64bit

Processor: Intel Core i5-6600 or equivalent

Memory: 16 GB RAM

Graphics: NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB or AMD Radeon RX 480 8GB

DirectX: Version 11

Storage: 45 GB available space

جمع بندی نهایی

این فهرست شما را با بهترین بازی‌ها برای گیمر شدن آشنا می‌کند و پس از مطالعه آن فقط کافیست آن‌ها را تجربه کنید، در اولین قدم برای تجربه این عناوین باید به نکاتی توجه کنید، اول از همه به پلتفرم بازی توجه کنید، عموما برخی از بازی‌ها به صورت انحصاری به یک کنسول و پلتفرم خاص منتشر می‌شود و شما برای تجربه آن لازم است، کنسول مخصوص به بازی را تهیه کنید، و اینکه اگر می‌خواهید بازی‌ها را روی سیستم خانگی خود تجربه کنید باید مشخصات سخت افزاری سیستم خود دقت کنید تا برای اجرای بازی مورد نظر مناسب باشد. درنهایت امیدوارم از تجربه بازی‌ها لذت ببرید و شما می‌توانید در قسمت نظرات به ما بگویید که کدام بازی را تجربه کرده‌اید و یا بازی مورد علاقه خود را معرفی کنید.

منابع:

Fandom

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. استاد خودت توی تیتر نوشتی ورود به دنیای گیم ، یعنی کسی که تا حالا گیم پلی نداده و سیستم گیمینگ هم نداره ، نصف گیما که معرفی کردی یا تا امسال انحصاری بودن یا سیستم قوی میخواد خیلی از اینا رو خود گیمر ها هم نمیتونن تجربه کنن چه برسه تازه وارد

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا