اخبار بازی

تصمیم سونی برای عرضه 10 بازی لایو سرویس تا سال 2026

طبق خبر منتشر شده، پلی استیشن می‌خواهد تا سال 2026 ده عنوان بازی لایو سرویس عرضه کند؛ این اتفاق با کمک استودیو بانجی ممکن خواهد شد. هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی در مورد این خبر گفت :”از طریق همکاری استودیو بانجی و پلی استیشن قصد داریم تا قبل از 31 مارس 2026، ده بازی لایو سرویس عرضه کنیم.”

لایو سرویس، به بازی‌هایی گفته می‌شود، که به مرور زمان با محتوا‌های جدید بروزرسانی می‌شوند، و بیشتر این مدل بازی‌ها، به صورت رایگان عرضه می‌شوند و از طریق فروش محتوا و پرداخت درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کنند. 

هیروکی توتوکی، در مورد جهش درآمدی حاصل از این مدل بازی‌ها گفت: “از سال 2014 تا سال 2021، حجم بازار جهانی محتوا بازی‌ها دو برابر شده است و بخش عظیمی از این رشد مربوط به بازی‌های لایو سرویس می‌شود؛ رشد این بازار هر سال با افزایش 15 درصدی روبرو شده است و انتظار می‌رود که این روند ادامه داشته باشد.”

استودیو بانجی تجربه بسیار زیادی در ساخت بازی لایو سرویس با ارائه بازی Destiny پیدا کرده است و این مورد یکی از دلایل اصلی سونی برای خرید و همکاری با استودیو بانجی بوده است.

بازی دستینی

توتوکی در مورد اهمیت خرید استراتژیک بانجی توضیح داد که سونی نه تنها برای دستیابی به بازی موفق Destiny بلکه برای ساخت و توسعه یک بازی بزرگ با همکاری بانجی گام برداشته است و همه این‌ها با ترکیب تجربه‌های ارزشمند استودیو بانجی و سونی صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که سونی تجربه بسیار زیادی در ساخت بازی‌های تک نفره در طی سالیان زیاد کسب کرده است و بازی‌های ساخته شده توسط استودیو‌های سونی مورد تحسین بسیاری قرار گرفته اند؛ اما از این به بعد در کنار این استراتژی، انتشار بازی‌های لایو سرویس یکی از اولویت‌های سونی خواهد بود. 

در حال حاضر استودیو بانجی در حال کار روی یک عنوان جدید است؛ ممکن است این بازی یک عنوان فرست پارتی باشد. اما شاید شامل لقب انحصاری نشود. طبق گفته هیروکی توتوکی سونی قصد دارد، با توجه به موفقیت‌های انتشار بازی God Of War  روی پی سی، تعامل بیشتری با سایر پلتفرم‌ها و گسترش کاربران پلی استیشن داشته باشد.

سونی در حال حاضر بر روی یک سرویس اشتراکی برای رقابت با Game Pass کار می‌کند و یکی از دلایل تاکید، برای ساخت بازی‌های لایو سرویس ممکن است، ارائه یک سرویس اشتراکی بی نقص باشد، و شاید در آینده این سرویس برای پی سی هم منتشر شود که رقابت بین مایکروسافت و سونی را سخت‌تر می‌کند. ضمنا ارائه این مدل بازی‌ها با توجه به درآمد بسیار خوبی که دارند می‌تواند به سونی برای ساخت عناوین باکیفیت و ارائه خدمات بیشتر کمک کند.

منبع: ign

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا