اخباراخبار بازی

تغییرات جدید آپدیت بتای پلی استیشن 5

سونی آپدیت بتا جدیدی، برای پلی استیشن 5 منتشر کرده است که شامل تعدادی قابلیت جدید می‌شود؛ یکی از این قابلیت‌های جدید “پارتی باز” است که این قابلیت برای بازیکنان پلی استیشن 4 نیز در دسترس است. دستورات صوتی با این آپدیت به پلی استیشن 5 اضافه خواهند شد؛ این دستورات برای جستجو و پخش مالتی مدیا و باز کردن بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ البته ویژگی دستورات صوتی فعلا به ایالات متحده و بریتانیا محدود می‌شود.

بازیکنان می‌توانند، بعد از نصب این آپدیت پارتی باز و بسته ایجاد کنند؛ در زمانی که پارتی باز باشد، دوستان شما بدون نیاز به دعوت، می‌توانند عضو پارتی شوند و بر عکس این ماجرا، برای عضو شدن به یک پارتی بسته نیاز به دعوت خواهند داشت. چت صوتی هم در این آپدیت بهبود پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که در این آپدیت اضافه شده، قابلیت تنظیم صدای هر بازیکن داخل پارتی برای پلی استیشن 4 است؛ بعد از این آپدیت شما می‌توانید بازی‌های خود را بر اساس ژانر و ویژگی‌های دیگر فیلتر کنید و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید، بروزرسانی اصلی در اواخر سالی جاری منتشر خواهد شد.

پارتی باز و بسته برای پلی استیشن 5 و 4

• در هنگام ساخت پارتی می‌توانید انتخاب کنید که پارتی باز یا بسته باشد.

• در پارتی باز، دوستان شما نیاز به دعوت نخواهد داشت و می توانند که به راحتی عضو پارتی شوند.

• در پارتی بسته، بازیکنان فقط با دعوت، می‌توانند عضو شوند.

البته، اگر هنگام ساخت یک پارتی، پارتی باز را انتخاب کنید فقط بازیکنانی می‌توانند به آن وارد شوند که آپدیت بتا را نصب کنند؛ برای اینکه افرادی که هنوز آپدیت بتا را نصب نکرده‌اند بتوانند عضو پارتی شوند، باید پارتی بسته را انتخاب کنید.

آپدیت ویژگی گزارش چت صوتی پلی استیشن 5

اگر می‌خواهد چیزی را گزارش و ریپورت کنید، حالا ویژگی های بصری اضافه شده است، که می‌توانید توسط آن‌ها تشخیص دهید چه کسی صحبت می‌کند. این مورد به ایمنی پلی استیشن کمک می‌کند تا بر اساس ریپورت شما اقدام مناسبی صورت گیرد.

آپدیت Share Play برای پلی استیشن 5

با استفاده از این ویژگی به راحتی و مستقیما از قسمت چت صوتی می‌توانید صفحه بازی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تنظیم صدای چت صوتی در پلی استیشن 4

به راحتی می‌توانید صدای افراد داخل پارتی را به صورت جداگانه تنظیم کنید؛ این ویژگی مانند قابلیت پلی استیشن 5 است، که در نسخه بتا برای پلی استیشن 4 منتشر شده است.

بهبود‌های کلی پلی استیشن 5

• در حال حاضر چت صوتی با نام پارتی شناخته می‌شود؛ برای دسترسی راحت‌تر منوی Game Base به سه تب Messages ،Friends ،Party تقسیم شده است.

• وقتی فردی در پارتی صفحه بازی خود را به اشتراک بگذارد، حال نماد On Air نمایش داده خواهد شد.

• یک دکمه ویژه رد کردن در خواست دوستی اضافه شده است، که رد درخواست‌ها را آسان تر می‌کند.

ویژگی‌های جدید رابط کاربری پلی استیشن 5

فیلتر بازی‌ها بر اساس ژانر: گزینه جدیدی، برای فیلتر کردن بازی‌ها بر اساس ژانر آن‌ها اضافه شده است، که بر راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را پیدا کنید.

نگهداری بازی‌ها در صفحه اصلی: شما می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های خود را در صفحه اصلی نگهدارید، برای این کار باید گزینه “Keep in Home” را فعال کنید؛ شایان ذکر است که حداکثر 5 بازی یا برنامه را می‌توانید در صفحه اصلی نگه‌دارید.

منبع: gamingbolt

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا