اخبار بازی

خالی شدن زود هنگام باتری کنسول استیم دک

طبق گفته‌های ولو، ‌ما می‌توانیم 2 الی 8 ساعت از استیم دک، بدون نیاز به شارژ مجدد، استفاده کنیم. البته این مورد به تنظیمات گرافیکی یک بازی بستگی دارد، اما حال با تست کامل استیم دک توسط چندین یوتوبر، اطلاعات دقیقی در مورد مدت زمان دوام باتری، این کنسول دستی منتشر شده است که نشان می‌دهد حداقل زمان نگهداری باتری استیم دک 2 ساعت نیست و 33 دقیقه زودتر باتری آن به اتمام می‌رسد.

بر اساس تست‌های مختلفی که GamerNexus روی باتری استیم دک انجام داده است، استیم دک با اجرای بازی Devil May Cry 5، بدون محدودیت فریم و با غیرفعال بودن V-Sync و در حالی که روشنایی نمایشگر دستگاه روی 50 درصد تنظیم شده بود، تست شده است؛ با تنظیمات گفته شده، باتری استیم دک فقط 87 دقیقه دوام می‌آورد و برای استفاده مجدد باید آن را به شارژ بزنید.

یوتیوبری با نام Phawx هم تست‌های فشرده‌ای برای سنجش میزان دوام باتری روی استیم دک انجام داده است؛ او با انجام دادن بازی Control به عدد 85 الی 90 دقیقه رسیده است که مشابه با مدت زمان تست GamerNexus است. طبق گفته‌های Phawx؛ اگر یک بازی را بدون محدود کردن فریم، و روشن کردن V-Sync انجام دهید، باتری شما به سرعت خالی می‌شود. البته به دلیل 60 هرتز بودن نمایشگر استیم دک، واقعا دلیلی وجود ندارد که بخواهید بازی‌ها با فریم بیش از 60 FPS انجام دهید. هر دو کانال یوتوبی، با بازی Dead Cells به تست و آزمایش استیم دک پرداختند؛ اما این بار در هنگام اجرای بازی V-Sync روشن بوده است و باتری این کنسول دستی، توانست حدودا 6 ساعت دوام بیاورد.

کنسول استیم دک

این مورد نشان می‌دهد که اجرای بازی‌های قدیمی و مستقل از کتابخانه استیم، که گرافیک ساده‌تری دارند و اجرای آن‌ها توان پردازشی زیادی لازم ندارد، باتری بسیار کمتری مصرف می‌کنند؛ البته این تست‌ها مشخص می‌کنند که مدت زمان دوام باتری این کنسول دستی، با گفته‌های ولو مطابقت ندارد؛ همچنین Phawx گفته است:” در تمام عمرم هرگز نتوانستم به 8 ساعت برسم”.

این آزمایش‌ها یکی از تفاوت‌های کلیدی میان استیم دک و کنسول‌ نینتندو سوییچ را مشخص می‌کنند؛ تنظیمات مناسب برای استفاده از بیشترین بهره کنسول، بسیار مهم است. در تست دیگری که توسط  Phawx انجام شد، با قفل فریم ریت بر روی 30 FPS در بازی  Forza Horizon 5، باتری استیم دک توانست 4 ساعت دوام بیاورد.

البته در تست دیگری که توسط GamerNexus انجام شده است، نشان می‌دهد که این کنسول نسبتا سریع شارژ می‌شود و در حالت روشن می‌تواند با گذشت 100 دقیقه به 80 درصد حجم باتری خود برسد و تقریبا با گذشت 80 دقیقه دیگر باتری استیم دک کاملا شارژ می‌شود؛ سرعت شارژ خوب این کنسول نقطه قوتی در مقابل عملکرد باتری خواهد بود.

منبع: pcgamer

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا