اخبارفناوری

جزئیات مربوط به Oppo Find X5 Pro

امروز خبرهای جدیدی درباره گوشی‌های Oppo Find X5 و Find x5 Pro منتشر شد. این اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند که هر دو دستگاه مجهز به پردازنده‌های کوالکام خواهند بود. طبق این خبرها، احتمال می‌دهیم که نسخه دوم Find X5 Pro این شرکت که از پردازنده Dimensity 9000 مدیاتک قدرت می‌گیرد ابتدا به بازارهای کشور چین ارائه شود. قابل ذکر است که این دستگاه اولین گوشی هوشمندی است که به تراشه جدید مدیاتک مجهز شد و در اواخر سال گذشته نیز از آن رونمایی شد.

در این خبرهای انتشار یافته گفته شده است که این نسخه از تلفن هوشمند اوپو که به دایمنسیتی 9000 مجهز شده است مانند نسخه مجهز شده به تراشه کوالکام برای عرضه به بازارهای جهانی، دارای صفحه نمایشی از نوع AMOLED با اندازه‌ای برابر 6.7 اینچ است. همچنین حافظه رم آن نیز مانند نسخه جهانی 12 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی آن 256 گیگابایت خواهد بود. به علاوه ظرفیت باتری هر دوی آن‌ها 5000 میلی آمپر ساعت است و قابلیت شارژ سریع سیمی تا 80 وات را دارد. علاوه بر این‌ها ذکر شده است که دوربین‌های این دو دستگاه نیز از لحاظ سخت افزاری کاملا مشابه هم خواهند بود.

اما باید بگوییم اگر این دو دستگاه Find X5 Pro با تراشه کوالکام و Find X5 Pro با تراشه مدیاتک را از جهت‌های دیگر با هم مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که نسخه‌ای که به دایمنسیتی 9000 مجهز شده است ویژگی‌ها و فناوری‌هایی مانند تراشه تصویر OIS ، MariSilicon X پنج محوره و کالیبراسیون رنگ Hasselbelad  که برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر رنگ در دوربین‌ها به کار برده می‌شود را ندارد.

نسخه 12/256 گگابایتی اوپو فایند ایکس 5 پرو با تراشه دایمنسیتی، در دو رنگ مشکی سرامیکی و سفید سرامیکی و با قیمتی حدود 5799 یوان به بازار عرضه خواهد شد و نسخه جهانی آن نیز که دارای تراشه اسنپ دراگون 8 نسل یک با همان پیکر بندی 12 و 256 گیگابایت است  با قیمتی حدود 880 یورو ارائه می‌شود. طبق گفته اوپو نسخه Dimensity این دستگاه از تاریخ 14 مارس پیش فروش می‌شود و در تاریخ 18 مارس نیز به بازارهای چین عرضه خواهد شد.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا