اخبارفناوری

عرضه رسمی تلفن همراه Motorola Edge Plus 2022

همان‌طور که می‌دانید شرکت موتورولا عرضه تلفن‌های همراه سری Moto Edge خود را از سال 2020 شروع کرد. اعضای این خانواده به دلیل قدرت بالا و باتری بزرگی که دارند در مدت‌زمان کوتاهی شهرت زیادی پیدا کردند. اکنون شرکت موتورولا پس از دو سال با عضو جدیدی به نام Motorola Edge Plus 2022 به میدان رقابت جهانی بازگشته است. در مورد جزئیات این تلفن همراه رده بالا گزارش‌های مختلفی منتشر شده که بهتر است به بررسی آن‌ها بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشیم.

در ابتدا باید بگوییم که عملکرد این تلفن همراه پرچم‌دار توسط بهترین و جدیدترین پردازنده مرکزی کوالکام یعنی پردازنده مرکزی اسنپ دراگون 8 نسل 1 کنترل می‌شود. این تراشه قدرت و سرعت بالایی دارد و عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد. همچنین این پردازنده مرکزی از 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع Expandable پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر که در ساخت تلفن همراه Motorola Edge Plus 2022 استفاده شده از نوع پنل‌های OLED است که اندازه‌ای برابر 6.7 اینچ دارد. این نمایشگر نسبتا بزرگ می‌تواند تصاویر را با وضوح فول اچ دی پلاس یعنی رزولوشنی برابر 2400 در 1080 پیکسل نمایش دهد. همچنین گفته شده این صفحه‌نمایش دارای نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی خواهد بود. یعنی در هر ثانیه تصاویر نمایش داده شده 144 مرتبه تازه‌سازی می‌شوند. نسبت تصاویر در این پنل نمایشی نیز برابر 20:9 است. این جمله بدان معنی است که تصاویر دارای 20 واحد پهنا و 9 واحد ارتفاع هستند. مطمئنا تماشای فیلم‌ و انیمیشن در این نمایشگر باکیفیت بسیار جذاب و لذت‌بخش خواهد بود.

منبع تغذیه در تلفن همراه موتو اج پلاس نسخه 2022 یک باتری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ سیمی 30 واتی پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید این باتری از شارژ وایرلس 15 واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. این دستگاه دارای ضخامتی برابر 8.79 میلی‌متر است و طول و عرضی برابر 163 در 75.9 میلی‌متر دارد. از طرفی وزن این تلفن همراه برابر 196 گرم است که کمی سنگین به نظر می‌رسد.

پنل پشتی Motorola Edge Plus 2022

بر اساس جزئیات منتشر شده، این تلفن همراه پرچم‌دار در هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا خواهد کرد. شرکت موتورولا دراین‌باره قول داده که برای این دستگاه دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی دو ماهه را ارائه دهد. از دیگر ویژگی‌های تلفن همراه Motorola Edge Plus 2022 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از گواهی استاندارد IP52
  • پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.2
  • پشتیبانی از اتصال به شبکه وای فای نسخه 6E
  • پشتیبانی از فناوری NFC
  • پشتیبانی از سیستم موقعیت‌یابی GPS
  • قابلیت Ready For دسکتاپ
  • بلندگوهای استریو باکیفیت

علاوه بر موارد گفته شده، گزارش‌ها نشان می‌دهد پنل جلویی این تلفن همراه پرچم‌دار توسط محافظ صفحه گوریلاگلس 3 و قاب پشتی توسط محافظه صفحه گوریلاگلس 5، پوشانده شده است. برجسته‌ترین نکته در مورد تلفن همراه موتو اج پلاس 2022 مربوط به بخش تنظیمات دوربین است. در قاب پشتی این دستگاه یک دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگا پیکسل قرار گرفته که دریچه دیافراگمی برابر f/1.8 دارد. این دوربین که دارای یک لنز واید است از فناوری زوم اپتیکال OIS پشتیبانی می‌کند و اندازه‌ی هریک از پیکسل‌های آن برابر 1 میکرون است.

دوربین دوم به یک لنز اولتراواید مجهز شده که می‌تواند تصاویری با زاویه دید بسیار گسترده با رزولوشن 50 مگا پیکسل ثبت کند. دریچه دیافراگم در این دوربین که پیکسل‌های به‌اندازه‌ی 0.64 میکرون دارد، برابر f/2.2 است. در آخر نیز یک لنز 2 مگا پیکسلی از نوع عمق وجود دارد که دریچه دیافراگم آن برابر f/2.4 است. در پنل جلویی این دستگاه نیز یک دوربین سلفی بسیار باکیفیت با رزولوشن 60 مگا پیکسل درون یک سوراخ پانچ نصب شده که دارای دریچه دیافراگمی برابر f/2.2 است. شما می‌توانید از این دوربین سلفی برای ایجاد تماس تصویر یا عکاسی و فیلم‌برداری سلفی استفاده کنید. تلفن همراه Motorola Edge Plus 2022 به‌زودی در رنگ‌های آبی و سفید با قیمتی برابر 900 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: androidauthority

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا