اخبارفناوری

هدست واقعیت مجازی اپل با نمایشگر Micro LED و تراشه M1

به نظر می‌رسد که هدست واقعیت مجازی اپل تا پایان سال رونمایی شود و شایعاتی پیرامون این دستگاه با سرعتی سریع‌تر از حد معمول در جریان هستند. شایعات جدید اطلاعاتی در مورد نمایشگر این هدست و تراشه پردازشگر آن به ما نشان می‌دهند. این اطلاعات از سایت کره‌ای ET News منتشرشده است و ادعا می‌کند که اپل در حال توسعه یک تراشه Micro OLED برای دستگاه خود با TSMC است.

انتظار می‌رود که اپل یک هدست واقعیت مجازی (VR) را در اوایل سال جاری برای بازار متاورس عرضه کند. مشخص شده که تست عملکرد برای تولید هدست واقعیت مجازی به‌تازگی تکمیل شده است. دستگاه‌های Apple VR به نمایشگرهای دیودی ساطع‌کننده نور میکروارگانیک یعنی OLED مجهز هستند.

شرکت اپل با TSMC تایوان در توسعه نمایشگرهای OLED برای دستگاه‌های VR همکاری می‌کند. نمایشگرهای Micro OLED به فیلترهای رنگی نیاز ندارند، زیرا OLED ها مستقیماً روی ویفر تراشه قرار می‌گیرند. Micro OLED در ابعادی کوچک‌تر و نازک‌تر طراحی شده و در عین حال کارآمدتر است.

علاوه بر این، شایعه شده است که اپل، هدست واقعیت مجازی خود را به تراشه M1 مجهز می‌کند که این تراشه روی آخرین مک‌ بوک‌ها و آیپدهای اپل قرار گرفته است و آن‌ها را راه‌اندازی می‌کند. همچنین اطلاعات فاش شده ادعا می‌کنند که اپل از سیستم‌عامل iOS آیفون برای این هدست خود استفاده می‌کند. البته قبلاً گفته شده بود که این شرکت در حال توسعه یک سیستم‌عامل مجزای Reality OS است و گویا این سیستم‌عامل مدنظر بوده است.

ادعای تراشه M1 اعتبار بیشتری دارد؛ زیرا ما می‌دانیم که دستگاه قبلا با پردازنده‌ای که اپل برای جایگزینی اجزای اینتل در برخی از مدل‌های مک خود طراحی کرده، مورد آزمایش قرار گرفته است. شایان ذکر است که پردازنده M1 از نظر قدرت قابل‌مقایسه با تراشه A14 Bionic است که با فناوری 5 نانومتری ساخته شده است که این تراشه 5 نانومتری گوشی‌های سری آیفون 12 را تأمین می‌کند. اما تراشه M1 با تمام 16 میلیارد ترازیستور برای حداکثر قدرت و کارایی کامل شده است.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا