اخبارفناوری

درز مشخصات تلفن‌های هوشمند vivo X80 Pro و +X80 Pro

طبق گزارش‌ها، دیروز جزئیات غیررسمی از تلفن هوشمند vivo X Fold فاش شد. اکنون می‌خواهیم به دو عضو دیگر این خانواده یعنی vivo X80 Pro و vivo X80 Pro+ نگاهی بیندازیم. احتمالاً باید یک نسخه وانیلی از این خانواده وجود داشته باشد.

بر اساس گفته Shadow_Leak، هر دو نسخه Pro و Pro+ خانواده X80 ویوو از یک صفحه‌نمایش 6.78 اینچی از نوع AMOLED بهره برده‌اند. شایان‌ ذکر است که گوشی vivo X80 Pro+ از یک پنل LTPO2 باکیفیت QHD+ استفاده می‌کند. درحالی‌که نسخه پرو معمولی، تصاویر را با وضوح FHD+ ارائه می‌دهد. پنل هر دو گوشی، توانایی تازه‌سازی تصاویر را با نرخ 120 هرتز دارند، اما نمایشگر LTPO 2 می‌تواند نرخ‌های تازه‌سازی دیگری را ارائه دهد.

گوشی Pro+ مجهز به اسنپ دراگون 8 نسل 1 خواهد بود، درحالی‌که vivo X80 Pro به‌جای آن، تراشه Dimensity 9000 را خواهد داشت. طبق گفته AnTuTu و Geekbench احتمالاً در این گوشی شاهد 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی باشیم. انتظار می‌رود که نسخه وانیلی vivo X80 دارای تراشه Dimensity 8000 باشد.

در افشاگری‌ها در مورد حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی تنها 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه Pro ذکر شده است که به نظر می‌رسد با اطلاعات AnTuTu تناقض دارد. نسخه Pro+، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد.

سیستم دوربین هر دو گوشی یکسان است و یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض و دو لنز تله‌فوتو که یکی 2X و دیگری طولانی‌تر است را شامل می‌شود. بااین‌حال، دوربین‌ها از تنظیمات سخت‌افزاری متفاوتی استفاده خواهند کرد.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در نسخه Pro+ دارای سنسور ISOCELL GN1 است که پیکسل‌هایی به‌اندازه 1.2 میکرومتر با توان ترکیبی 2.4 میکرومتر دارد و همچنین دارای OIS و دیافراگم فوق‌العاده روشن f/1.3 است. به‌ جای آن در مدل پرو از سنسور Sony IMX789 که دارای پیکسل‌هایی به‌ اندازه 1.12 میکرومتر با توان ترکیبی 2.24 میکرومتر است، استفاده می‌شود و از OIS و دهانه f/1.4 بهره می‌برد.

انتظار می‌رود که هر دو گوشی دارای ISP سفارشی vivo V1 باشند که اولین بار با گوشی vivo X70 Pro+ عرضه شد. در نسخه Pro+ دوربین فوق عریض IMX598 با وضوح 48 مگاپیکسل وجود دارد و در نسخه پرو برای دوربین فوق عریض، یک لنز 12 مگاپیکسلی از نوع IMX663 در نظر گرفته‌ شده است.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا