اخبارفناوری

رقابت پرچمدار شیائومی با آیفون بر سر محافظ نمایشگر

اگر پیگیر و علاقه مند به دنیای تکنولوژی هستید، حتما شنیده اید که به تازگی کمپانی شیائومی از محصول جدید خود رونمایی کرده است که با نام شیائومی ۱۴ پرو شناخته می شود. طبق ادعای این شرکت همچنین یک ماده Dragon Crystal در نظر گرفته شده است که سخت ترین و بادوام ترین شیشه مخصوص گوشی‌های هوشمند در بازار است. به گفته کمپانی شیائومی شیشه در نظر گرفته شده کریستال از ترکیب موادی خام مانند اکسید لیتیوم، دی اکسید سیلیکون، اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، اکسید زیرکونیم، پنتوکسید فسفر و اکسید سدیم ساخته شده است که دوام و قدرت زیادی را به محصول بخشیده است. در نظر داشته باشید که مواد اولیه موردنیاز برای تولید دراگون کریستال به مدت زمان 100 ساعت در دمای بیش از 1600 درجه سانتی گراد پردازش می‌شود و در نتیجه بلورهایی با ابعاد 25 نانومتر در شیشه ایجاد می‌شود که تاثیر به سزایی در کیفیت محصول دارد. این کریستال‌ها در واقع ساختاری بهم پیوسته دارند که استحکام گوشی شیائومی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که سبب شده تا از گوشی آیفون هم عملکرد بهتری ارائه دهد.

اگر دوست دارید درباره این گوشی اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما مقاله “شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو با طراحی جدید و دوربین های بازسازی شده لایکا!” را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید. 

همچنین به گفته کمپانی شیائومی شیشه دراگون کریستال از سختی بالایی برخوردار است که نسبت به شیشه سایر محافظ های گوشی سخت تر است. به عنوان مثال می توان گفت که سختی Kunlun Glass 2 هواوی 830 HV0.025، اپل سرامیک شیلد 814 HV0.025 و کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس ۳ 670 HV0.025 می باشد. به ترتیب اعدادی برابر 860، 830، 814 و 670 هستند که به ما ثابت می‌شود شیائومی واقعا عملکرد استثنایی داشته است. در نظر داشته باشید که این محافظ صفحه در برابر سقوط تا 10 برابر مقاومت بیشتری دارد. علاوه بر این علاوه بر دوام بسیار زیاد از شفافیت بالایی هم برخوردار است زیرا قطر ذرات میکروکریستالی آن به طور مساوری توزیع شده‌اند و در نتیجه کیفیت تصویر بسیار خوب است. حتی ویدیویی توسط شیائومی وایرال شده است که براساس آن دوام وشیشه کریستال دراگون را به نمایش گذاشته تا کاربران به وضوح این موضوع را حس کنند. در این ویدیو شاهد رقابت تنگاتنگ این محافظ می‌شویم. که می تواند شیشه سکوریت را خرد کند بدون آنکه آسیبی متوجه آن باشد. همچنین روی یک سطح بتنی خراشیده می‌شوند که بدون هیچ گونه آسیبی سالم باقی می‌ماند.

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه دارید این خبر “شیائومی 14 پرو؛ شبیه ترین به نسل قبل خود” می تواند برای شما خوب باشد. 

در مجموع می توان گفت که شیشه دراگون کریستال نشان دهنده پیشرفت و رو به جلو بودن کمپانی شیائومی در زمینه گوشی های هوشمند است. اگر چه شرکت ها این اعتقاد را دارند که قابلیت های جدیدی را را برای گوشی های خود در نظر بگیرند با این حال می توان گفت که محافظ صفحه نمایشگر هم می تواند یک جز کوچک اما مهم به حساب بیاید که توجه کاربران را به سوی خود جلب می کند و سبب احساس خوب در طرفداران این برند است.

در خصوص رابط کاربری شیائومی مقاله “کدام گوشی‌های شیائومی در سه ماهه دوم 2023، MIUI 14 را دریافت می‌کنند؟” را بخوانید.

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا