اخبارفناوری

رونمایی رسمی از Honor X9 5G با باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی

پیش از این در گزارش رویداد 29 مارس آنر گفته بودیم که این شرکت قرار است از محصولات جدیدی رونمایی کند. امروز خبر رسیده که آنر یک گوشی جدید به سری X خود اضافه کرده است که X9 5G نام دارد. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.81 اینچی از نوع IPS LCD است که حدود 89.2 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. این صفحه‌نمایش می‌تواند تصاویر را با وضوح 1080 در 2388 پیکسل نمایش دهد؛ زیرا 385 پیکسل در هر اینچ از آن جای گرفته است. از سوی دیگر نرخ تازه‌سازی تصاویر در این نمایشگر برابر 120 هرتز است که باعث شده شما بتوانید به راحتی با استفاده از Honor X9 5G بازی کرده و یا فیلم تماشا کنید.

از دیگر مشخصات این گوشی 189 گرمی می‌توان به پردازنده Snapdragon 695 5G اشاره کرد که با معماری 6 نانومتری ساخته شده است. این چیپست دارای 8 هسته Kyro 660 طلایی و نقره‌ای است که با فرکانس 1.8 تا 2.2 گیگاهرتز کار می‌کند. همچنین برای پردازش داده‌های گرافیکی هم از یک پردازنده Aderno 619 استفاده شده است. Honor X9 5G اندروید 11 را بر پایه رابط کاربری Magic UI 4.2 اجرا می‌کند.

علاوه بر این حافظه داخلی این گوشی برابر 128 گیگابایت است که قابلیت ارتقا ندارد. همچنین ظرفیت حافظه رم آن هم 8 گیگابایت در نظر گرفته شده که برای اجرای برنامه‌های هم‌زمان کافی است. Honor X9 5G دارای 3 دوربین در پنل پشتی خود است. دوربین اصلی کیفیتی برابر 48 مگا پیکسل دارد و از لنز واید 26 میلی‌متری استفاده می‌کند. دو دوربین دیگر که از نوع ماکرو و حسگر تشخیص عمق هستند، رزولوشنی 2 مگا پیکسلی دارند و بیشتر برای اصلاح کیفیت تصویر یا عکاسی‌های خاص مانند پرتره استفاده می‌شوند. این جزیره دوربین‌ها شامل فلش LED هم می‌شود و می‌تواند عکاسی پانوراما و HDR را انجام دهد.

علاوه بر این دوربین سلفی آنر ایکس 9 قادر است تصاویری با وضوح 16 مگا پیکسل و فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل در 30 فریم بر ثانیه ثبت کند. آنر برای این گوشی جدید خود درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون در نظر نگرفته است؛ اما شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث نسخه 5.1، هدفون‌ها و هندزفری‌های بی‌سیم را به آن متصل کنید. Honor X9 5G دارای یک حسگر اثر انگشت در بدنه کناری گوشی است.

برای تامین انرژی این گوشی هوشمند از یک باتری با ظرفیت 4800 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که از شارژر سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید تنها در عرض 30 دقیقه، شارژ گوشی خود را به 81 درصد برسانید. قرار است این گوشی در 3 رنگ آبی اقیانوسی، نقره‌ای تیتانیوم و مشکی به بازار عرضه شود. گفته می‌شود که Honor X9 5G امروز با قیمتی حدود 238 یورو در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا