اخبارفناوری

رونمایی از کامپیوتر رومیزی MateStation X و تبلت MatePad Paper

بر طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت هوآوی در روز گذشته از جدیدترین رایانه شخصی همه‌کاره خود MateStation X به‌طور رسمی رونمایی کرد. در این رویداد اولین تبلت E Ink هوآوی با نام MatePad Paper نیز معرفی شد که به عنوان بخشی از اکوسیستم رو به رشد Huawei Smart Office آورده شده است. در مورد هریک از این دو محصول جدید هوآوی جزئیات مختصری منتشر شده که بهتر است در ادامه به بررسی آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

کامپیوتر رومیزی MateStation X

با توجه به جزئیات منتشر شده در مورد رایانه شخصی MateStation X می‌توان گفت با بزرگ‌ترین PC هوآوی رو به رو هستیم که دارای ویژگی‌های بسیار مطلوبی است، به طوری که شرکت هوآوی این محصول را یک دستگاه همه‌فن‌حریف خطاب می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود این کامپیوتر بتواند در مدت زمان کوتاهی نظر کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کند. این دستگاه به یک نمایشگر بزرگ 28.2 اینچی مجهز شده که از نوع پنل‌های LCD است و از فناوری IPS پشتیبانی می‌کند. از طرفی این صفحه‌نمایش می‌تواند تصاویر را با وضوح 3840 در 2560 پیکسل نمایش دهد. بنابراین اگر به دیدن فیلم و انیمیشن با کامپیوتر علاقه دارید و علاوه بر آن، عاشق بازی‌های کامپیوتری نیز هستید، می‌توانید این دستگاه را که دارای نمایشگری بسیار باکیفیت است در لیست انتخابی خود قرار دهید.

مانیتور هوآوی

گزارش‌ها حاکی از آن است که پنل نمایشی رایانه شخصی MateStation X نسبت تصویری برابر 3:2 دارد؛ یعنی تصاویر دارای 3 واحد پهنا و دو واحد ارتفاع هستند. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به پوشش رنگی 98 درصدی با پشتیبانی از طیف رنگی P3 اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تصاویر نمایش داده شده جلوه بهتری داشته باشند. علاوه بر این، گفته شده این دستگاه طراحی یکپارچه فلزی دارد و به سه بلندگو که با همکاری شرکت فرانسوی Devialet ساخته شده‌اند، مجهز شده است. بنابراین کیفیت صدایی که از این کامپیوتر PC پخش خواهد شد نیز تضمین شده است.

عملکرد رایانه شخصی MateStation X توسط پردازنده مرکزی Ryzen 5 5600H کنترل می‌شود. این پردازنده مرکزی یکی از تراشه‌های باکیفیت شرکت AMD است که عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد. این دستگاه در یک نسخه با 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع M.2 NVMe برای عرضه به بازار آماده شده است. بر طبق گزارش‌ها این کامپیوتر به دو پورت USB-C، دو کانکتور USB-A و یک جک هدفون مجهز شده است. پشتیبانی از وای فای نسخه 6 و یک حسگر اثرانگشت یکی دیگر از ویژگی‌های این کامپیوتر همه‌کاره است. در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد اجرای سیستم‌عامل ویندوز 11 مایکروسافت هستیم.

تبلت هوآوی

تبلت MatePad Paper

همان‌طور که می‌دانید تبلت‌های سری MatePad هوآوی از گذشته تاکنون به نمایشگرهایی از نوع LCD و OLED مجهز شده‌اند. اما اکنون این شرکت چندی پیش از اولین تبلت خود که به نمایشگری از نوع E Ink مجهز شده رونمایی کرد. این تبلت دارای یک پنل نمایشی به اندازه‌ی 10.3 اینچ است که با فناوری تازه‌سازی هوشمند، برای خواندن و نوشتن یادداشت‌ها طراحی شده است. از طرفی این نمایشگر نسبت به مدل‌های قبلی مزایای بیشتر دارد. برای مثال محتوای نمایش داده شده در نمایشگر E Ink در زیر نور مستقیم خورشید، به‌راحتی قابل مشاهده است؛ زیرا به یک لایه ضد تابش ویژه مجهز شده و از 32 سطح روشنایی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید در محیط‌های تاریک نیز بدون هیچ مشکلی از این تبلت استفاده کنید.

جزئیات منتشر شده نشان می‌دهد تبلت MatePad Paper از نسل دوم قلم M-Pencil هوآوی با همان سطوح حساسیت فشاری 4096 پشتیبانی می‌کند. هوآوی در اینجا ادعای تاخیر 26 میلی‌ثانیه را دارد. همچنین گفته شده این دستگاه در هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 را اجرا خواهد کرد و از انتقال هوشمند محتوا از طریق تلفن‌های هوآوی پشتیبانی می‌کند. این تبلت دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از وای فای نسخه 6 پلاس و حسگر اثرانگشت که روی دکمه پاور تعبیه شده، اشاره کرد. این محصول به‌زودی با وزنی برابر 360 گرم در رنگ‌های مشکی، خاکی و آبی به بازار عرضه خواهد شد. منتظر در دسترس قرار گرفتن محصولات جدید هوآوی هستیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا