اخبارفناوری

رونمایی از گوشی C2 2nd edition نوکیا

امروز صبح شرکت HMD که یک شرکت فنلاندی است و حق انحصاری استفاده از برند نوکیا را به مدت 10 سال خریداری کرده است  از گوشی هوشمند جدید و مقرون به‌صرفه خود یعنی Nokia C2 2nd edition   در کنار تلفن همراه C21 duo رونمایی کرد. این دستگاه جانشین C2 اصلی است و بهبودهای آن با کاهش رتبه جبران می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آپدیت‌ها در C2 2nd ارتقای شاسی فلزی آن است. این شاسی آپدیت شده بر خلاف شاسی پلاستیکی C2 اصلی در برابر ضربات روزانه کاملا مقاوم است. اما کیفیت سایر تجهیزات و فناوری‌های آن در مقایسه با C2 اصلی کاهش یافته‌اند. به‌گونه‌ای که نمایشگر این دستگاه اندازه‌ای برابر 5.7 اینچ داشته و از وضوح تصویر 480 در 960 پیکسل پشتیبانی می‌کند. در حالی که مدل اصلی از رزولوشن 720 در 1440 پیکسل پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی آن نیز که از لحاظ کیفیتی کاهش یافته است، کیفیتی 5 مگا پیکسلی دارد و مجهز به یک سنسور 2 مگا پیکسلی است و یک فلاش LED اختصاصی نیز در آن به کار برده شده است درست مانند مدل اصلی. اما دوربین 5 مگا پیکسلی پشتی را به همان شکل حفظ کرده است.

نوکیا سی 2 جدید دارای یک باتری 2400 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ پایه 5 واتی است که از طریق microUSB انجام می‌شود و این در حالی است که مدل اصلی دارای یک باتری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت بود. اما قابل ذکر است که این تلفن جزو معدود دستگاه‌هایی است که باتری قابل تعویض را ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌ها یک جک 3.5 میلی متری نیز برای اتصال هدفون در بدنه آن طراحی شده است.

با توجه به اطلاعات و مشخصات منتشر شده Nokia C2 2an edition به یک پردازنده جدید مجهز شده است که دارای 4 هسته پردازشی با فرکانس 1.5 گیاهرتز است اما متأسفانه این‌ها تنها اطلاعاتی هستند که ما در مورد تراشه به کار برده شده در آن می‌دانیم. ایضا گفته شده است این دستگاه از همان ابتدا اندروید 11 را اجرا خواهد کرد و به احتمال زیاد تا 2 سال احتیاج به هیچ‌گونه آپدیتی برای وصله‌های امنیتی ندارد. همچنین این تلفن هوشمند از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند و حافظه رم آن نیز 1 یا 2 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی آن نیز 32 گیگابایت برآورد شده است. اما خبر خوش این است که هر دو نسخه تک و دو سیم کارته این دستگاه دارای یک درگاه برای کارت microSD هستند که شما در صورت نیاز به حافظه داخلی بیشتر می‌توانید با قرار دادن یک کارت حافظه در آن حجم حافظه ذخیره سازی داخلی را افزایش دهید.

همچنین اچ ام دی گلوبال علاوه بر این دستگاه تلفن از چند هدفون نوکیا از جمله سیمی و بی سیم نیز رونمایی کرده است. به گفته این شرکت این هدفون‌ها بسیار سبک بوده و جوانه‌های بسیار انعطاف پذیر و نرمی دارند.

علاوه بر این‌ها یک دستگاه Nokia Go Earbuds +2 نیز که قبلا معرفی شده بود، وجود دارد. این شرکت ادعا می‌کند که انرژی باتری این دستگاه 24 ساعت زمان بازی را ارائه می‌دهد. همچنین گفته است این تلفن‌ها دارای رتبه IPX4 بوده و در برابر نفوذ و پاشش آب کاملا مقاوم هستند. این گوشی هوشمند دارای یک باتری با ظرفیت 300 میلی آمپر ساعت است و شارژ صفر تا صد آن از طریق USB-C در عرض 2 ساعت انجام می‌شود.

HMD در سخنرانی‌های اخیر خود اعلام کرد که با طراحی و تولید گوشی‌های مقرون به‌صرفه در سال 2021 توانسته است به سود بسیار خوبی دست پیدا کند و این تلفن‌ها به روند رو به رشد این شرکت کمک فراوانی کرده‌اند. به علاوه اچ ام دی می‌گوید که احتمالا در نیمه اول سال 2022 به سود 1 میلیون مشترک در مجموعه خود برسد. زیرا این شرکت برای پاسخگویی بهتر به نیازهای خود و برآورده کردن سریع‌تر آن‌ها قسمت خدمات را به یک بخش جداگانه تقسیم کرده است.

همچنین ذکر شده است که گوشی هوشمند C2 جدید در دو رنگ خاکستری گرم و آبی تیره عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه و هدفون‌های جدید این شرکت در دست نیست.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا