اخبارفناوری

رونمایی از گوشی میان رده Oppo A76

گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهند شرکت اوپو تلفن همراه جدید خود یعنی Oppo A76 را در سکوت کامل خبری و بدون هیچ سر و صدایی رونمایی کرد. این دستگاه یکی از تولیدات میان رده شرکت اوپو است که قیمت مناسبی دارد و به همین دلیل می‌تواند نظر کاربرانی را که بودجه محدودی برای خرید تلفن همراه کنار گذاشته‌اند، به خود جلب کند. آنچه تاکنون مشخص شده این است که این تلفن همراه مقرون به صرفه قرار است با قیمتی حدود 215 دلار به فروش برسد. از طرفی رنگ‌هایی که برای تلفن همراه اوپو A76 در نظر گرفته شده بسیار زیبا و جذاب است که باعث می‌شود احساس کنید با یک دستگاه رده بالا سر و کار دارید. برای شناخت دقیق‌تر این دستگاه در ادامه با ما همراه باشید.

عملکرد تلفن همراه Oppo A76 توسط پردازنده مرکزی اسنپ دراگون 680 کنترل می‌شود. این پردازنده مرکزی یکی از تراشه‌های شرکت کوالکام است که در حد خود عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. در کنار این چیپست یک پردازنده گرافیکی به نام Adreno 610 نیز وجود دارد که فعالیت‌های گرافیکی را انجام خواهد داد. به نظر می‌رسد این بار نیز خبری از اتصال به شبکه پرسرعت 5G نباشد. اما بر طبق شایعاتی که جدیدا در فضای مجازی دست به دست می‌شود تلفن همراه اوپو A76 از اتصال به شبکه LTE mdodem ( 390 مگابیت در ثانیه پایین، 150 مگابیت در ثانیه بالا) پشتیبانی می‌کند. احتمالا این شبکه یک مدل جدید از فناوری 5G است که به زودی وارد بازار می‌شود.

بر طبق اخبار منتشر شده شرکت اوپو دستگاه جدید خود را در یک نسخه با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای عرضه به بازار آماده کرده است. البته این نکته قابل ذکر است که این دستگاه از 5 گیگابایت حافظه رم مجازی نیز پشتیبانی می‌کند که در صورت لزوم می‌توان از آن استفاده کرد. اما خبری از نصب کارت حافظه جانبی برای ارتقا حافظه داخلی نخواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه ارزان قیمت می‌توان به پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید 11 مبتنی بر ColorOS 11.1 و نصب دو سیم‌کارت سایز نانو اشاره کرد.

اوپو A76

در پنل جلویی تلفن همراه Oppo A76 یک نمایشگر 6.56 اینچی به کار رفته که قادر است تصاویر را با وضوح 720 در 1612 پیکسل نشان دهد. نسبت تصاویر در این پنل نمایشی برابر 20:9 خواهد بود که برای تماشای فیلم و انیمیشن بسیار مناسب است. از طرفی گفته می‌شود نرخ تازه‌سازی تصاویر در این نمایشگر نیز مانند مدل‌های قبلی برابر 90 هرتز خواهد بود. این جمله بدان معنی است که صفحه‌نمایش می‌تواند در هر یک ثانیه تصاویر نمایش داده شده را 90 مرتبه رفرش کند. در قسمت بالایی این نمایشگر سمت چپ یک سوراخ برای نصب دوربین سلفی ایجاد شده و درون آن یک لنز 8 مگا پیکسلی قرار گرفته است.

با نگاه به تصاویری که از تلفن همراه اوپو A76 به اشتراک گذاشته شده می‌توان دو دوربین در قاب پشتی مشاهده کرد که درون یک ماژول دایره‌ای شکل بزرگ قرار گرفته‌اند. اما باید بگوییم که بهتر است گول ظاهر جذاب این ماژول دوربین را نخورید؛ زیرا درون آن یک دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی تعبیه شده است. دوربین دوم نیز به یک لنز عمق مجهز شده که تصاویری با رزولوشن 2 مگا پیکسل ثبت می‌کند. در مورد قابلیت‌های ضبط ویدیو هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما به هر حال نباید انتظار زیادی از یک تلفن همراه ارزان قیمت داشت.

برجسته‌ترین ویژگی تلفن همراه OPPO A76 باتری تعبیه شده در آن است. در ساخت این دستگاه یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت به کار رفته که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. این باتری در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل شارژ خواهد شد. اما قبل از این که مشتاق خریدن این دستگاه شوید باید بگوییم بهتر است ویژگی‌های آن را با تلفن همراه نسل قبلی خود یعنی OPPO A74 مقایسه کنید تا بتوانید به یک نتیجه مطلوب برسید. به هر حال منتظر در دسترس قرار گرفتن تلفن همراه گفته شده با رنگ‌های آبی درخشان و مشکی درخشان هستیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا