اخبارفناوری

نشت مشخصات Oppo Find X5 Pro قبل از رونمایی

همان‌طور که می‌دانید مدیاتک در ماه نوامبر از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه خود یعنی Dimensity 9000 رونمایی کرد اما تاکنون در هیچ‌ یک از گوشی‌های عرضه شده به بازار از این پردازنده استفاده نشده است. اکنون خبرهایی درباره گوشی هوشمند Oppo Find X5 Pro فاش شد که نشان می‌دهند این تلفن مجهز به پردازنده دایمنسیتی 9000 مدیاتک خواهد بود. علاوه بر این‌ها با توجه به خبرهای فاش شده متوجه شدیم که اوپو این محصول جدید خود را در دو نسخه تولید خواهد کرد که یکی از آن‌ها مجهز به پردازنده Dimensity 9000 و دیگری مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود و اگر این خبرها صحت داشته باشند می‌توان گفت این اقدام استفاده از دو تراشه رده بالا از دو شرکت رقیب برای یک گوشی مشابه برای اولین بار توسط اوپو اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس این خبرها، اوپو فایند ایکس 5 پرو با پردازنده Dimensity Edition ابتدا به بازارهای کشور چین عرضه خواهد شد و احتمالا بعد از آن به بازارهای بیشتری ارائه شود. پردازنده دایمنسیتی 9000 اولین تراشه‌ای است که بر پایه فناوری 4 نانومتری TSMC ساخته شده و رقیب بسیار جدی و قدرتمندی برای تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 پرچمدار جدید کوالکام است. این تراشه دارای یک هسته‌ی بسیار قدرتمند Cortex-X2 با سرعت کلاک 3/05 گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس  2/85 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی بسیار کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس 1/8 گیگاهرتز است. به علاوه پردازنده گرافیکی این تراشه، Mali-G710 جدید مدیاتک بوده که دارای 10 هسته پردازشی است. همچنین این تراشه قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه بلوتوث یعنی بلوتوث 5.3 را خواهد داشت.

طبق خبرها و تیزرهای منتشر شده، تراشه اختصاصی پردازش تصویر MariSilicone X NPU خود اوپو نیز در نسخه دوم این گوشی هوشمند که مجهز به تراشه پرچمدار کوالکام است، به کار برده خواهد شد.

با توجه به خبرهای فاش شده دیگر، Oppo طرح هدفون‌های جدید بی سیم Enco X2 و رنگ جدید Oppo Watch 2 Glacier Lake Blue خود را که قرار است همزمان با گوشی هوشمند Find X5 عرضه شوند، برای کاربران به نمایش گذاشته است. سری این هدفون‌های بی سیم بسیار نرم و سبک هستند و با همکاری Dynaudio که یک شرکت الکترونیک دانمارکی است، ساخته شده‌اند. به علاوه این هدفون‌ها از صدای بی سیم Hi-Res و فرمت صوتی LHDC که توسط اتحادیه HWA توسعه یافته است پشتیبانی خواهند کرد. LHDC موجود در این دستگاه به معنای وجود کدک صوتی بسیار با کیفیت و کم تأخیر است. در نتیجه انتظار می‌رود این هدفون‌ها صدا را بدون کم‌ترین تأخیر و با کیفیت بسیار بالا و رسا پخش کنند.

علاوه بر این خبرها اطلاعات جدیدی نیز از ساعت جدید Glacier Blue  اوپو منتشر شده است که طبق آن‌ها، بند این ساعت جدید به رنگ آبی بوده و با عناصر کاملا شفاف طراحی و تولید شده است.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا