اخباراخبار بازی

نینتندو علاقه ای به خرید و سرمایه گذاری روی استودیوهای جدید ندارد

اگر نگاهی به چند ماه اخیر صنعت گیم بیاندازید، متوجه جنگی بزرگ میان غول‌های این صنعت خواهید شد، شرکت‌های بزرگ در حال خرید و تصاحب سایر استودیو‌ها برای گسترش سهم خود در این صنعت هستند. مایکروسافت با خرید 7.5 میلیارد دلاری بتسدا، آغازگر این جنگ بود، بعد از آن در اوایل ماه گذشته Take-Two Interactive با پرداخت 12.7 میلیارد دلار، شرکت Zynga را خریداری کرد.

تنها بعد از گذشت چند روز مایکروسافت بزرگترین خرید صنعت گیم را انجام داد و اعلام کرد که Activision Blizzard را با قیمت باورنکردنی 68.7 میلیارد دلاری خریداری کرده است. اکتیویژن، بلیزارد، استودیو و ناشر بازی‌های معروفی مانند Call of Duty ،World of Warcraft, Overwatch است که اکنون عضوی از خانواده ایکس باکس خواهد بود.  

در آخر هم سونی، از این قافله عقب نماند و با خرید استودیو بانجی سازنده Halo و destiny به مبلغ 3.6 میلیارد دلار، به این رقابت پیوست.

بعد از تمامی این خرید‌ها و انتقال مبالغ بزرگ، بسیاری به این موضوع می‌اندیشند که آیا نینتندو هم در این خرید‌ها سهمی خواهد داشت؟ اما اگر نگاهی به نتایج سرمایه گذاران این شرکت در ماه گذشته بیاندازیم متوجه می‌شویم که نینتندو علاقه خاصی به این موضوع ندارد.

با توجه به گزارش بلومبرگ، مدیرعامل نینتندو، شانتارو فوروکاوا گفته است: “برند ما بر اساس محصولاتی ساخت شده است که با فداکاری کارمندان ما به وجود آمده‌اند، وجود افرادی که دارای DNA نینتندو نیستند، امتیاز مثبتی برای شرکت ما نخواهد بود.”

بازی افسانه زلدا

طبق اطلاعات بلومبرگ، فوروکاوا در اواخر سال گذشته اشاره کرده است که نینتندو قصد دارد برای تقویت بازی‌های اکوسیستم خود حدود 870 میلیون دلار سرمایه گذاری کند؛ به عبارت دیگر نینتندو علاقه‌ای به خرید استودیو‌های جدید ندارد و تمرکز آن روی گسترش و سرمایه گذاری برای استودیو‌هایی است که تحت مالکیت آن قرار دارند. نینتندو قصد دارد تا بازی‌های بیشتری برای سوییچ توسعه دهد. البته این کمپانی مخالف خرید و گسترش استودیو‌ها در صورت لزوم نخواهد بود، اما فعلا برنامه‌ای برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

در حال حاضر فروش نینتندو سوییچ از 103 میلیون نسخه فراتر رفته است و این تعداد، از فروش 101 میلیون نسخه‌ای نینتندو Wii بیشتر شده است، طبق اعتقاد نینتندو، سوییچ هنوز در میانه راه عمر خود قرار دارد.

منبع: gameinformer

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا