اخباراخبار بازی

پشتیبانی کامل استیم دک از فناوری AMD FSR

استیم دک کنسول دستی جدید ساخته ولو است؛ پشتیبانی این کنسول دستی از کتابخانه عظیم استیم می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد و این کنسول را بسیار ارزشمند کند. کنسول دستی ولو استیم دک، به صورت کامل از فناوری AMD’s FidelityFX Super Resolution پشتیبانی خواهد کرد؛ این فناوری با کمک هوش مصنوعی و با Upscaling کردن تصویر باعت می‌شود که فریم ریت بیشتری در بازی تولید شود؛ حال کاربران این کنسول دستی می‌توانند با استفاده از این فناوری نرم افزاری AMD فریم ریت بیشتری دریافت کنند.

این فناوری به طور ویژه‌ای با Steam OS ترکیب شده است و ممکن است با نصب ویندوز روی استیم دک خود، قابلیت آن را از دست بدهید. بازی‌هایی که به صورت پیش فرض تا کنون از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند روی استیم دک هم در دسترس هستند و به دلیل ترکیب این فناوری با سیستم عامل استیم دک، بازی‌هایی که به صورت پیش فرض از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند، نیز از قابلیت‌های FSR بهره‌مند خواهند شد.

اگر با فناوری AMD FSR آشنا نیستید، این فناوری با رندر فریم‌ها در رزولوشن پایین تر و ارتقا آن‌ها به صورت نرم افزاری در رزولوشن بالاتر، کار شبیه سازی را انجام می‌دهد. این فناوری بسیار شبیه DLSS ساخته انویدیا است، با این تفاوت که DLSS فقط برای کارت های سری RTX کار می‌کند، اما از نظر تئوری AMD FSR روی هر مدل کارت گرافیکی فعال می‌شود.

در حال حاضر چگونگی فعالیت این فناوری و فعال سازی آن زمانیکه کنسول به یک مانیتور بزرگ‌تر متصل است، مشخص نیست و باید تا عرضه رسمی استیم دک منتظر ماند؛ اما پشتیبانی سیستم عامل استیم دک از این فناوری دلیل خوبی برای تعویض نکردن سیستم عامل آن به ویندوز خواهد بود، زیرا افزایش فریم چیزی است که این کنسول به دلیل محدویت‌های سخت افزاری به آن نیاز خواهد داشت.

استیم دک در 25 فوریه (6 اسفند 1400) به صورت محدود عرضه خواهد شد و تا عرضه نهایی آن باید مدت بیشتری را صبر کرد. 

منبع: pcgamer

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا