اخبارفناوری

معرفی رسمی لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ Galaxy Book2 Pro و Pro 360

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده دریافتیم که شرکت سامسونگ چندی پیش از جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود Galaxy Book2 Pro و Galaxy Book2 Pro 360 رونمایی کرد. هردوی این لپ‌تاپ‌ها در دو نسخه با اندازه‌های 13.3 اینچ و 15.6 اینچ برای عرضه به بازار آماده شده‌اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت به‌زودی چهار لپ‌تاپ بسیار باکیفیت وارد بازار رقابت جهانی شود. در مورد هریک از این چهار دستگاه جزئیات مختلفی منتشر شده که بهتر است در ادامه نگاهی به آن‌ها بیندازیم. با ما همراه باشید.

لپ‌تاپ Galaxy Book2 Pro 360

در ابتدا باید بگوییم که لپ‌تاپ Galaxy Book2 Pro 360 به یک لولای بسیار انعطاف‌پذیر مجهز شده است. به همین دلیل می‌توان آن را همانند نسل قبلی خود به‌طور کامل باز کرد. یعنی لپ‌تاپ موردنظر همانند یک تبلت بدون صفحه‌کلید خواهد شد. این ویژگی اصلی‌ترین تفاوت مدل Pro 360 با مدل Pro است. این دستگاه همان‌طور که گفتیم در دو نسخه با اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید شده که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مدل 13.3 اینچی وزنی برابر 1.04 کیلوگرم دارد. در مقابل نسخه 15.6 اینچی دارای وزنی برابر 1.41 کیلوگرم است. بنابراین‌ به طور کلی می‌توان گفت با دو دستگاه بسیار سبک روبه‌رو هستیم که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی جابه‌جا کرد. مخصوصا در مورد مدل 15 اینچی که به نظر می‌رسد در بین سبک‌ترین‌ لپ‌تاپ‌ها در جایگاه مناسبی قرار دارد.

نمایشگری که در ساخت هر دو نسخه لپ‌تاپ Galaxy Book2 Pro 360 استفاده شده از نوع پنل‌های AMOLED است که رزولوشنی برابر 1920 در 1080 پیکسل دارد. روشنایی در این نمایشگر در حالت معمولی برابر 400 نیت خواهد بود. این در حالی است که روشنایی در هنگام نمایش محتوای HDR به 500 نیت نیز می‌رسد. شما با استفاده از قلمی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده می‌توانید بر روی نمایشگر طراحی‌های بسیار زیبایی انجام دهید. از طرفی سامسونگ برای این که شما تجربه بهتری در طراحی و نوشتن با قلم S داشته باشید، سرعت تاخیر را نسبت به مدل‌های قبلی کاهش داده است.

Galaxy Book2 Pro 360

علاوه بر این، سامسونگ در برنامه‌ی Samsung Notes قابلیت تشخیص دستخط و پشتیبانی از لینک‌ها را بهبود بخشیده است. به این ترتیب می‌توان یادداشت‌ها را از طریق لپ‌تاپ با دستگاه‌های گلکسی دارای اندروید همگام‌سازی کرد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که لپ‌تاپ Galaxy Book2 Pro 360 با پردازنده مرکزی Core i7 یا پردازنده مرکزی Core i5 به بازار عرضه خواهد شد. این تراشه‌ها یکی از چیپست‌های نسل 12 اینتل هستند و عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهند. فعالیت‌های گرافیکی نیز بر عهده‌ی کارت گرافیکی Intel Iris X است.

شرکت سامسونگ تصمیم دارد این دستگاه‌ را در نسخه‌هایی با حافظه رم متفاوت 8، 16 یا 32 گیگابایت در دسترس کاربران قرار دهد. در مورد ظرفیت حافظه داخلی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. بر اساس گزارش‌ها لپ‌تاپ مدل 13.3 اینچی به یک باتری با ظرفیت 63 وات ساعت مجهز شده که از شارژ 65 واتی پشتیبانی می‌کند. در مقابل مدل 15.6 اینچی دارای یک باتری با ظرفیت 68 وات ساعت است که از همان میزان شارژ پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های هردو نسخه می‌توان به پشتیبانی از پورت‌های تاندربولت 4 و 2، پورت USB-C، جک ترکیبی هدفون و میکروفون و درگاه میکرو SD اشاره کرد. البته نسخه 15.6 اینچی یک پورت HDMI با اندازه‌ی کامل و یک اسلات برای نصب سیم‌کارت نیز دارد. این لپ‌تاپ‎ها به‌زودی در رنگ‌های نقره‌ای و گرافیت با قیمتی برابر 1050 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

Galaxy Book2 Pro

لپ‌تاپGalaxy Book2 Pro

لپ‌تاپ Galaxy Book2 Pro این نیز در دو نسخه با اندازه‌های 13.3 اینچ و 15.6 اینچ به بازار عرضه می‌شود و دارای نمایشگری از نوع AMOLDE است. این نمایشگر نیز مانند مدل‌های گفته شده در بالا رزولوشنی برابر 1080 در 1920 پیکسل دارد. از طرفی گزارش‌ها نشان می‌دهد مدل 13.3 اینچی به یک صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه جزیره‌ای مجهز شده است. به این ترتیب شما می‌توانید در مکان‌های تاریک نیز علامت‌های روی کیبورد را به‌راحتی ببینید. این در حالی است که مدل 15.6 اینچی دارای یک صفحه‌کلید معمولی است که بر روی آن یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده و می‌توان از آن برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده کرد.

در تصاویری که از لپ‌تاپ گلکسی بوک 2 پرو منتشر شده می‌توان یک دوربین وب‌کم در قسمت بالایی نمایشگر مشاهده کرد. این دوربین قادر است تصاویری با وضوح فول اچ دی ثبت کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که مدل 13.3 اینچی از دو بلندگوی 4 واتی استفاده می‌کند که توسط AKG تنظیم شده، در حالی که لپ‌تاپ بزرگ‌تر دارای دو بلندگوی 5 واتی است. بر طبق جزئیات در این لپ‌تاپ پشتیبانی از وای فای نسخه 6 نیز وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین نکته در مورد لپ‌تاپ Galaxy Book2 Pro وزن بسیار سبک آن است، به طوری که در هنگام جابه‌جا کردن آن انگار یک تبلت را حمل می‌کنید. وزن مدل 15.6 اینچی برابر 1.17 کیلوگرم است. در حالی که مدل 13.3 اینچی تنها وزنی برابر 870 گرم دارد. پورت‌های در نظر گرفته شده برای این دو نسخه نیز همانند مدل‌های گفته شده در بالا است که از گفتن دوباره آن‌ها صرف‌نظر می‌کنیم. در ساخت این لپ‌تاپ نیز از دو پردازنده مرکزی نسل دوازده اینتل Core i5 و Core i7 استفاده شده که از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کنند. منتظر در دسترس قرار گرفتن هر چهار نسخه گفته شده هستیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا