اخبارفناوری

نشت اطلاعات و مشخصات شیائومی Civi 2

همان‌طور که می‌دانید شیائومی در ماه سپتامبر 2021 اولین گوشی هوشمند Civi  میان رده خود را که طراحی برجسته‌ای داشت به بازار ارائه کرد. اما متأسفانه با وجود فناوری‌های پیشرفته‌ی این دستگاه مانند نمایشگر OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتزی، پشتیبانی از شارژ سریع تا قدرت 55 وات و دوربین‌های سه گانه با کیفیت 64 مگاپیکسل هیچوقت به خارج از بازار داخلی چین و بازار کشورهای دیگر عرضه نشد.

اکنون خبر جدیدی توسط افشاگر معروف چین یعنی Digital Chat Station مبنی بر وجود یک دستگاه جدید فاش شد. با توجه به این خبرها، این دستگاه جدید می‌تواند جانشین مناسبی برای نسل قبل از خود باشد. این تلفن هوشمند Civi 2 جدید آپدیت‌ها و به روز رسانی‌های نسبتا متوسطی نسبت به دستگاه قبلی دارد و تفاوت عمده آن در نوع تراشه به کار رفته در آن است.

تلفن همراه Civi 2 جدید شیائومی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 778G+ است. رابط کاربری این گوشی MUI 13 بوده که با اندروید 12 جفت شده است. بنابراین این گوشی هوشمند از همان ابتدا اندروید 12 را اجرا خواهد کرد و تا حدود دو یا سه سال احتیاج به هیچ آپدیت و به روز رسانی برای ارتقاء سیستم عامل ندارد. به نظر می‌رسد که به جز تراشه و رابط کاربری، مشخصات دیگر این موبایل مثل قدرت شارژ، کیفیت و نوع دوربین‌ها، فناوری صفحه نمایش و سرعت شارژ سریع آن با تلفن Civi نسل قبل یکسان باشند.

پردازنده به کار رفته در Civi 2 یعنی Snapdragon 778G+ نسبت به نسخه غیر پلاس خود و تراشه‌های هم رده دیگر چیزی حدود 20 درصد افزایش عملکرد در CPU و GPU را ارائه خواهد داد. این تراشه مجهز به پردازنده مرکزی با هسته‌های سفارشی Kryo 670 است. این چیپست می‌تواند با حداکثر فرکانس 2.5 گیگاهرتز اطلاعات را پردازش کند. در حالی‌که نسخه غیر پلاس آن اطلاعات را با فرکانس 2.4 گیگاهرتز پردازش می‌کرد. پردازنده گرافیکی این تراشه کوالکام نیز Adreno 642L است. این پردازنده اسنپدراگون 778G+ نیز مانند نسخه غیر پلاس خود بر پایه لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده است. به علاوه این چیپست به سه پردازشگر سیگنال تصویر ISP مجهز شده است. بنابراین با توجه به مشخصات این دستگاه انتظار می‌رود که Civi 2  عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد. اما احتمال می‌دهیم که قدرت و میزان شارژ سریع آن تفاوت چندانی با مشخصات باتری Civi اصلی نداشته باشد.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا