اخبارفناوری

رونمایی رسمی از گوشی هوشمند Vivi Y0 1

Vivo در هفته گذشته از گوشی هوشمند Y33s 5G خود رونمایی کرد. اکنون این شرکت عضو جدید دیگری از خانواده گوشی‌های Y خود یعنی Vivo Y01 را معرفی کرد و این دسته از محصولات خود را گسترش داد.

گوشی هوشمند Vivo Y01 دارای پنل نمایشگری از نوع LCD با اندازه‌ای برای 6.51 اینچ است. نمایشگر این دستگاه قابلیت پشتیبانی از تصاویری با وضوح +HD را خواهد داشت. گفته شده دوربین سلفی این تلفن در یک بریدگی و در بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته است و کیفیتی 5 مگاپیکسلی دارد. به علاوه در پنل پشتی این دستگاه که از جنس پلاستیک بوده و به شکل راه راه طراحی شده است، یک جزیره مستطیلی شکل قرار دارد که یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. این دوربین اصلی دارای یک فلاش LED است که عکاسی در شب و محیط‌های تاریک را برای شما راحت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در محیط‌هایی که نور کافی ندارند نیز بتوانید عکس‌های نسبتا باکیفیتی را ثبت کنید. در برخی خبرگزاری‌ها گفته شده است که یک نسخه از این دستگاه که قرار است به بازار برخی از مناطق دیگر ارائه شود، دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز هست.

Vivo Y0 1 مجهز به پردازنده Helio P35 و رابط کاربری FuntouchOS 11.1 است. این دستگاه از همان ابتدا اندروید 11 را اجرا خواهد کرد. همچنین گفته شده که این تلفن هوشمند جدید در دو نسخه با رم‌های 2 و 3 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 32 گیگابایت ارائه می‌شود. به علاوه در بدنه این موبایل یک درگاه برای قرارگیری کارت microSD طراحی شده است که شما با استفاده از آن و در صورت نیاز به حافظه ذخیره سازی بیشتر می‌توانید حجم فضای ذخیره سازی داخلی آن را تا حدود 1 ترابایت افزایش دهید.

در بدنه کناری گوشی هوشمند ویوو وای 01 یک حسگر اثر انگشت قرار دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند برای تلفن خود رمز اثر انگشتی گذاشته و امنیت دستگاه و اطلاعات شخصی خود را بالا ببرند. علاوه بر این، این تلفن هوشمند دارای حالت Face Access نیز هست که به شما این امکان را می‌دهد تا قفل گوشی‌تان را با چهره خودتان باز کنید.

باتری Vivo Y0 1 دارای ظرفیتی 5000 میلی آمپر ساعتی است که تا 10 وات برق را به وسیله درگاه microUSB دریافت می‌کند. همچنین این باتری قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی معکوس را نیز دارد. این دستگاه در رنگ‌های آبی یاقوت کبود و مشکی طراحی شده است و احتمالا با همین رنگ‌ها نیز به بازار ارائه خواهد شد. اما متأسفانه این شرکت هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این تلفن منتشر نکرده است. بنابراین برای مطلع شدن از این مشخصات باید تا زمان انتشار خبرهای جدید از سوی شرکت سازنده این دستگاه یعنی Vivo منتظر بمانیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا