اخبارفناوری

پیش نمایش دوم از اندروید 13 توسط گوگل

در ماه گذشته گوگل اولین رونمایی را از اندروید 13 انجام داد و گفته شده است که این نسخه از اندروید در اوایل پاییز به‌طور رسمی مورد استفاده و در دسترس قرار خواهد گرفت. اکنون امروز صبح این شرکت دومین پیش نمایش را از توسعه دهندگان Android 13 منتشر کرد. اگر به یاد داشته باشید این شرکت در ماه فوریه یک جدول زمانی را ارائه داد که تا کنون مطابق با آن جدول پیش رفته است. بعد از این مرحله اولین نسخه بتا این اندروید در ماه آوریل می‌رسد. نسخه بتا به معنای آن است که سرویس در حال استفاده به شکل کامل توسعه داده شده است، اما هنوز به‌طور کامل تست نشده است.

بعد از اولین نسخه بتا به دنبال آن نسخه‌های دوم در ماه مه، نسخه سوم در ماه ژوئن، نسخه بتای چهارم در ماه جولای و چندی بعد از آن نسخه اصلی و نهایی را دریافت خواهیم کرد. مانند همیشه گوگل هنوز تاریخ دقیق و معینی را برای ارائه نسخه اصلی این اندروید اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که این اندروید تا ماه آگوست یا سپتامبر یا حداقل اکتبر برای پیکسل‌های پشتیبانی شده در دسترس باشد.

در خبرهای جدیدی که امروز فاش شده گفته شده است که اندروید 13 برای ارسال اعلان از سوی یک برنامه، زمان مشخص و جدیدی را اعلام می‌کند. این سخن به این معنی است که تمام برنامه‌هایی که از اندروید 13 استفاده می‌کنند باید قبل از ارسال اعلان مجوز دریافت کنند. همچنین این شرکت گفته است که برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که اندروید 12 یا پایین‌تر از آن را هدف قرار می‌دهند، سیستم جریان ارتقاء را از طرف توسعه دهندگان مدیریت می‌کند اما متأسفانه این شرکت در پی این خبر خود توضیحات تکمیلی را ارائه نکرد.

علاوه بر این‌ها برنامه‌هایی که از اندروید 13 استفاده می‌کنند می‌توانند با کم کردن اعلان‌هایی که قبلا داده شده‌اند و دیگر احتیاجی به آن‌ها نیست از حریم خصوصی کاربران محافظت کنند. البته قابل ذکر است که این عمل کاملا به توسعه دهندگان این اندروید بستگی دارد که آیا این کار را به‌طور داوطلبانه انجام خواهند داد یا خیر.

این اندروید 13 ویژگی‌های بسیار دیگری نظیر بسته بندی متن ژاپنی بهبود یافته، ارتفاع خط بهبود یافته برای اسکریپت‌های غیر لاتین، APIهای تبدیل متن برای روش‌های ورودی حروف آوایی و پشتیبانی از فونت‌ها و شکلک‌های نسخه 1 COLR را دارد.این APIها یک فرمت فونت جدید و بسیار فشرده هستند که کاربران می‌توانند از آن‌ها در هر اندازه‌ای استفاده کنند زیرا برخلاف فشره بودن، هم بسیار سریع هستند و هم کاملا واضح. برای مشاهده توضیحات بیشتر درباره اندروید 13 می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

توسعه دهندگان این اندروید درحال حاضر قادر هستند تا برنامه‌های مد نظر خود را برای استفاده از آن انتخاب کنند و انتظار می‌رود که انتخاب این برنامه‌ها باعث عملکرد جادویی این اندروید شوند زیرا همه چیز توسط سیستم مدیریت و هدایت خواهد شد.

اندروید 13 قابلیت پشتیبانی از بلوتوث LE Audio را که یک استاندارد جدید برای انتقال کم مصرف فایل‌های صوتی است خواهد داشت. این فناوری برای صدای HiFi که می‌تواند ضبط و پخش صدا را بارها دقیق‌تر کند و همچنین صداهای بیس و زیر و بم یک موسیقی را به‌طور کامل و مجدد تنظیم کند، بدون این‌که هیچ‌گونه کاهش عمری برای باتری به دنبال داشته باشد، طراحی شده است.

علاوه بر تمام این ویژگی‌ها، اندروید 13 قابلیت پشتیبانی از استاندارد MIDI 2.0 را دارد. استاندارد MIDI 2.0 قابلیت اتصال از طریق USB را نیز دارد. این‌کار باعث بیشتر شدن وضوح کنترلرها، پشتیبانی بهتر از لحن غیر عربی و عملکرد بسیار بهتر و گویاتر با استفاده از کنترلرهای هر نت می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که این استاندارد فقط برای توسعه دهندگان طراحی شده است و اگر شما یکی از آن‌ها نیستید نصب آن برای شما توصیه نمی‌شود.

اگر شما قصد دارید که فقط این اندروید را تست و امتحان کنید می‌توانید تا ماه بعد که اولین نسخه بتای آن ارائه می‌شود صبر کنید و بعد از دریافت نسخه‌های بتا می‌توانید به نسخه اصلی این اندروید دسترسی پیدا کنید.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا