اخبارفناوری

آخرین اخبار درباره Doogee S98

به تازگی خبرهای جدیدی در باره شرکت مدیاتک که یک شرکت طراح محصولات نیمه رسانا برای کاربردهای بی سیم، رسانه‌های دیجیتال و پردازنده در چین است منتشر شده است. با توجه به این خبرها، مدیاتک در حال حاضر مشغول طراحی و کار بر روی یک تراشه 6 نانومتری جدید با نام رمز Next-G است و به احتمال زیاد تاپایان سال 2022 از آن به‌طور رسمی رونمایی خواهد کرد.

بر اساس خبرهای فاش شده، گوشی هوشمند جدید شرکت دوجی یعنی Doogee S98 مجهز به این پردازنده جدید مدیاتک خواهد بود. قابل ذکر است که دوجی جزو اولین برندهایی است که از این پردازنده جدید 6 نانومتری مدیاتک در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. اما باید بگوییم که ما هنوز هیچ اطلاعی از جزئیات و مشخصات دقیق گوشی‌های هوشمند این شرکت نداریم.

در برخی خبرگزاری‌ها گفته شده است که Doogee سه دستگاه دیگر با نام‌های S98، S98 Pro و S98 Ultra را نیز ارائه خواهد داد. بنابراین انتظار می‌رود که این شرکت حداقل دو نسخه پرو و اولترا این محصولات خود را تا اواخر ماه آوریل یا می به‌طور رسمی به بازار عرضه کند. باید بگوییم تنها اطلاعاتی که این شرکت از محصولات خود در اختیار کاربران قرار داده است مربوط به دستگاه مدل وانیلی یا همان Doogee  S98 است. با توجه به این اطلاعات احتمال می‌دهیم که این دستگاه تا ماه آینده به بازار عرضه شود.

طبق مشخصات منتشر شده، گوشی هوشمند دوجی اس 98 مجهز به پردازنده Helio G96 Soc مدیاتک خواهد بود. همچنین گفته شده که این دستگاه دارای رمی با حافظه 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت UFS 2.2 است. هاردهای UFS که به تازگی در گوشی‌های اندورید از آن‌ها استفاده می‌شود سرعت بسیار بالایی دارند و ساختار امنیتی و عمر آن‌ها به مراتب از هاردها و کارت‌های حافظه دیگر بیشتر و بالاتر است. به علاوه این‌ها در این تلفن همراه یک درگاه برای قرار دادن کارت microSD نیز طراحی شده است که شما در صورت نیاز به حافظه بیشتر می‌توانید از آن استفاده کرده و حافظه ذخیره سازی داخلی موبایل‌تان را تا 512 گیگابایت افزایش دهید. در نتیجه می‌توان گفت این تلفن همراه برای افرادی که علاقه زیادی به تماشای فیلم و انیمیشن، گوش دادن به موسیقی و گرفتن عکس دارند کاملا مناسب و کارآمد است.

در خبرهای فاش شده گفته شده است که Doogee S98 از همان ابتدا اندروید 12 را اجرا خواهد کرد و این دستگاه حداقل تا سه سال احتیاج به هیچ به‌روزرسانی امنیتی و آپدیتی برای نسخه اندروید نخواهد داشت. ایضا ذکر شده که نمایشگر این دستگاه از نوع LCD با اندازه‌ای برابر 6.3 اینچ است. به علاوه این نمایشگر قادر است از تصاویر و فیلم‌هایی با رزولوشن FullHD+ پشتیبانی کند. دوربین سلفی آن نیز در یک بریدگی دایره‌ای شکل در بالای صفحه نمایشگر قرار دارد که مجهز به سنسور S5K3P9SP با کیفیت 16 مگا پیکسل است. صفحه نمایش این تلفن مجهز به محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس، مقاوم‌ترین محافظ حال حاضر است.

در پنل پشتی دوجی اس 98 یک نمایشگر دیگر با ظاهر دایره‌ای شکل طراحی شده است که مشابه گوشی هوشمند Huawei P50 Pocket است. این نمایشگر قادر است از تصاویر پس زمینه سفارشی پشتیبانی کند. همچنین وجود این نمایشگر به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند با استفاده از دوربین‌های پشتی نیز عکس‌های سلفی بگیرند.

این دستگاه جدید دوجی در پنل پشتی خود دارای سیستم دوربین سه گانه است که دوربین اول و اصلی آن کیفیتی 64 مگا پیکسلی دارد. دوربین دوم Doogee S98 نیز یک لنز اولتراواید بسیار عریض با کیفیت 8 مگا پیکسل و میدان دید 130 درجه FOV است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تصاویری با دامنه دید گسترده و جزئیات بیشتر را ثبت کنند. علاوه بر این‌ها گفته شده که این دستگاه یک دوربین دید در شب با کیفیت 20 مگا پیکسل نیز دارد که مجهز به سنسور Sony IMX350 بوده و به دوربین دوم متصل شده است. دوربین‌های این تلفن همراه مجهز به یک فلاش اولیه که در زیر نمایشگر پشتی قرار دارد و دو چراغ دید در شب مادون قرمز که در زیر دوربین اصلی طراحی شده‌اند خواهند بود. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این دوربین‌ها در شب و مکان‌هایی که نور کافی ندارند نیز عکس‌های بسیار با کیفیت و شفافی را ثبت کنید.

طبق گفته دوجی شرکت سازنده این تلفن همراه، Doogee S98 چیزی حدود 15.5 میلیمتر ضخامت و 320 گرم وزن خواهد داشت. ظرفیت باتری آن نیز 6000 میلی آمپر ساعت تخمین زده شده است. این باتری قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم 33 وات و شارژ بی سیم 15 وات را دارد. گفته شده این دستگاه در سه رنگ طلایی شامپاین، قرمز شاه بلوطی و خاکستری نقره‌ای طراحی شده است و احتمالا با همین سه گزینه رنگی نیز به بازار عرضه شود. همچنین در بدنه این تلفن هوشمند یک حسگر اثر انگشت طراحی شده است که شما برای بالا بردن امنیت تلفن‌تان می‌توانید با استفاده از آن رمز اثر انگشتی بگذارید.

این دستگاه دارای رتبه‌های IP68، 69K و گواهینامه MIL-STD-810G  است. وجود این رتبه‌ها این اطمینان را به کاربران می‌دهند که Doogee S98 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کاملا مقاوم است. علاوه بر این‌ها این تلفن هوشمند قابلیت پشتیبانی از Wi-Fi های دوبانده، بلوتوث نسخه 5.1 و فناوری NFC را دارد اما متاسفانه باید بگوییم این دستگاه از اینترنت 5G پشتیبانی نخواهد کرد و شاید این یکی از نقطه ضعف‌های اساسی آن باشد.

با تمام این اوصاف ما هنوز نمی‌دانیم که این محصول با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد اما با توجه به این که زمان عرضه آن نزدیک است احتمالا دوجی تا هفته آینده اطلاعات و جزئیات بیشتری از قیمت و زمان عرضه دقیق آن منتشر خواهد کرد.

طبق آخرین اطلاعات دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند Doogee S98 Pro و S98 Ultra این شرکت مجهز به دوربین دید در شب Starlight و دوربین دوم آن‌ها مجهز به یک دوربین تصویر برداری حرارتی خواهد بود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا