اخبارفناوری

انتشار جزئیات درباره طراحی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

ازآنجایی‌که خانواده آیفون 13 هنوز حدود 6 ماه از عمرشان می‌گذرد، بعید است فهرست آیفون 14 زودتر از ماه سپتامبر به‌صورت رسمی منتشر شود، احتمالا نباید هیچ‌کدام از اخبار منتشر شده را به‌صورت قطعی در نظر گرفت، اما بررسی این اخبار می‌تواند بینشی نسبت به طراحی آیفون سری 14 برای علاقه‌مندان ایجاد کند.

ابعاد آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

همان‌طور که گفته شد، هیچ‌کدام از افشاگری‌ها به طور قطع قابل اتکا نیستند؛ این اعداد درباره ابعاد گوشی محتمل به نظر می‌رسند و تنها تغییرات در مقایسه با آیفون 13 پرو دوگانه سال گذشته در همین حیطه در نظر گرفته شده که تا حد زیادی مطابق با رندرهایی هستند که هفته گذشته فاش شدند.

با فرض اینکه این اندازه‌ها در طراحی محصولات اعمال شوند؛ ابعاد ۱۴۷.۵ در ۷۱.۴۵ در ۷.۸۵ میلی‌متر، آیفون 14 پرو مقداری بلندتر و ضخیم‌تر از مدل قبلی 6.1 اینچی خود است که مشخصا صفحه‌نمایش مورب آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

در آیفون 14 پرو مکس، ارتفاع و عرض کلی 13 پرو مکس 6.7 اینچی تا حدودی کاهش خواهند یافت و از 160.8 و 78.1 میلی‌متر به ترتیب به 160.7 و 77.58 میلی‌متر کاهش می‌یابند. همچنین انتظار می‌رود که نمایه 7.7 میلی‌متری به 7.85 میلی‌متر برسد که ممکن است به اپل اجازه دهد تا ظرفیت باتری را در دو مدل پرو افزایش دهد.

MacRumors  گزارش می‌دهد که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس دارای برآمدگی دوربین عقب برجسته‌تری نسبت به محصولات قبلی خود هستند و ضخامت کلی را به 12.02 میلی‌متر در مقایسه با 11.45 میلی‌متر می‌رسانند. این موضوع در واقع تغییر محسوسی به نظر می‌رسد و همین امر در مورد ارتفاع و عرض ماژول دوربین سه لنزی نیز اعمال خواهد شد. به‌ عبارت‌ دیگر، دوربین پشتی و ترکیب غیرعادی بریدگی نمایشگر باید در نگاه اول تفاوت‌های اصلی بین آیفون 14 پرو و 13 پرو را نشان دهند.

در این مرحله از چرخه اخبار منتشر نشده آیفون، تشخیص تمایز بین حدس و گمان‌های قابل اعتماد ممکن است دشوار باشد، اما احتمالاتی من‌باب جای‌گیری رم 8 گیگابایتی وجود خواهد داشت و احتمالا بر خلاف آیفون 14 در آیفون  14 Pro و  14 Pro Max  یک تراشه سریع‌تر A16 BIONIC بر روی یک معماری 4 نانومتری تعبیه خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به طراحی محصولات سال قبل، انتظار می‌رود یک لنز اصلی 48 مگا پیکسلی با پشتیبانی از 8K ضبط ویدئو در کنار سنسور اثرانگشت مورد علاقه کاربران، احتمالا برای یک سال دیگر در محصولات اجرایی شود.

بدیهی است که تکنولوژی نرخ بازخوانی صفحه 120Hz در این محصولات نیز وجود خواهد داشت و آیفون  14Pro و  14PRO MAX به ترتیب قیمتی در حدود 999 دلار و 1099 دلار را به ترتیب حفظ خواهند کرد؛ البته اپل می‌تواند A15 Bionic را به‌عنوان A16 برای آیفون 14 افزایش دهد که ممکن است موجب افزایش قیمت‌ها شود.

Ming Chi Kuo تحلیلگر مورد اعتماد اپل گفت که تنها آیفون 14Pro و Pro Max توسط یک چیپست جدید طراحی می‌شوند و مدل‌های معمولی، A15 Bionic سال گذشته را حفظ می‌کنند که همچنین در iPhone SE از آن استفاده شده است.

زمانی که آیفون 5S با تراشه A7 به بازار عرضه شد و آیفون 5C مقرون‌به‌صرفه تر با تراشه A6 در دسترس کاربران قرار گرفت؛ آخرین باری بود که اپل به‌طور آشکارا خط آیفون را با توجه به نوع تراشه محصولات تقسیم کرد و باید در نظر داشت که تراشه  A15 محصول  iPhone 13 Pro دارای پنج پردازنده اصلی و مدل مینی با چهار پردازنده چهار هسته‌ای طراحی شده است و بر اساس اطلاعات مختلف چیزی شبیه به این اتفاق احتمالا در سری آیفون 14 رخ دهد.

اپل در تلاش است تا تمام تراشه‌های A16 و M2 را که نیاز دارد، تولید کند. هر دو این تراشه‌های غیرقانونی با استفاده از فرایند 4nm TSMC تولید می‌شوند و ظاهرا ظرفیت تولید آن‌ها محدود است که اپل تصمیم به اولویت در تولید M2 دارد. احتمالا به همین دلیل غول Cupertino تنها تراشه‌های جدید را برای آیفون 14 Pro و Pro Max ایجاد می‌کند و در دو مدل دیگر از A15 استفاده خواهد شد ولی این شرکت کمی A15 را تغییر خواهد داد، که بر اساس فرآیند 5nm تولیدشده باشد و آیفون  14Pro و Pro Max را قدرت می‌دهد.

قیمت

این حرکت همچنین به اپل اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش دهد؛ چراکه آیفون مینی برای این سری تولید نخواهد شد، قیمت این مجموعه در حال حاضر از 799 دلار شروع می‌شود و حداکثر انتظار می‌رود که محصول Max و Pro هزینه بالاتری داشته باشند. آیفون  14Max نیز حداکثر قیمتی برابر با  899 دلار  و 14 Pro  چیزی در حدود 1،099 قیمت خواهد داشت که سری جدید احتمالا در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

منبع

phonearena

 

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا