اخبارفناوری

افشای اخبار تغییرات جدی در دوربین های Galaxy Z Fold 4

اخبار عرضه سامسونگ Galaxy Z Fold 4 حسابی سر و صدا کرده است. هر از چندگاهی اخبار هیجان‌انگیزی از این گوشی به بیرون درز می‌کند و باعث می‌شود کسانی که قصد خرید گوشی دارند، دست نگه داشته و تا عرضه گوشی Galaxy Z Fold 4 منتظر باشند. بنظر می‌رسد این گوشی تا سه ماه آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

این بار نیز اخباری درباره دوربین‌های پرچمدار تاشوی سامسونگ، به بیرون درز کرده‌است و طرفداران را به وجد آورده‌است.

یک کارشناس خبره در توییتر خود با نام کاربری Ice Universe گفته است که Galaxy Z Fold 4 با لنز سه گانه 50 مگاپیکسلی + 12 مگاپیکسلی + 12 مگاپیکسلی در پشت، با قابلیت زوم فوق عریض و تله فوتو عرضه می شود. همان منبع می گوید دوربین 12 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری «قوی ترین دوربین 3 برابری» گوشی های سامسونگ خواهدبود.

به عبارت دیگر، زوم 3 برابری دوربین 10 مگاپیکسلی موجود در سامسونگ گلکسیs22 اولترا را که در اوایل سال جاری عرضه شده، شکست خواهدداد. هرچند شایان ذکر است که s22 اولترا یک دوربین زوم 10برابری نیز دارد.

پتانسیل‌های احتمالی دوربین‌ها

تا به امروز گمانه‌زنی‌های زیادی درمورد اینکه سامسونگ چگونه می‌خواهد مجموعه دوربین‌های پشتی Galaxy Z Fold 3 را در Galaxy Z Fold 4 بهبود دهد، وجود داشته‌است. مجموعه‌ای که از یک دوربین ۱۲مگاپیکسلی عریض، یک دوربین ۱۲مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲برابری تشکیل شده‌است.

برخی افشاگران اخباری منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه این گوشی با همان دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری عرضه خواهدشد که در سری S22 قرار گرفته است. این البته  از نظر فرآیندهای تولید سامسونگ منطقی است.

از طرف دیگر، برخی پیش‌بینی کرده‌اند که گوشی تاشوی آینده با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود که یک ارتقای قابل‌توجه است. این دوربین یکی از دوربین‌هاییست که در حال حاضر در Galaxy S22 یافت می‌شود.

جزئیاتی از طراحی گوشی Galaxy Z Fold 4 را اینجا بخوانید.

تجزیه و تحلیل: داستان Galaxy Z Fold 4 از چه قرار است

Galaxy Z Fold 4 یکی از موردانتظارترین گوشی‌های سال 2022 است. همانطور که می‌بینید شاهد گمانه‌زنی ها و شایعات زیادی در مورد آن هستیم. زیرا یک گوشی با امکانات بالاست و باید در کنار Samsung Galaxy Z Flip 4 قرار بگیرد.

شنیده‌ها حاکیست که این پرچمدار تاشو سامسونگ باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خود می‌شود تا بتوان آن را راحت‌تر در جیب قرار داد. شایعه دیگر که وجود دارد درباره این است که سامسونگ انتظار دارد تعداد بیشتری از تاشوهای 2022 خود را در مقایسه با نسخه های 2021 بفروشد.

در حالی که به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود از قلم S Pen پشتیبانی شود، انتظار نمی‌رود Galaxy Z Fold4 دارای یک شکاف یکپارچه برای قرارگیری آن باشد (البته در Galaxy Z Fold 3 نیز اینطور نبود). در همین حال، صفحه نمایش کاور قرار است کمی کوچکتر از صفحه نمایش قبلی خود با اندازه 6.19 اینچ باشد.

از دیگر افشاگری‌هایی که به گوش رسیده می‌توان به برابری ظرفیت باتری Galaxy Z Fold4 با گوشی در حال جایگزینی اشاره کرد.(یعنی 4400 میلی‌آمپر ساعت). اخبار دلگرم‌کننده‌ دیگری هم وجود دارد که  قرار است از طرف سامسونگ گوشی های تاشو کتاهش قیمت پیدا کنند. تا چند ماه دیگر همه ما از صحت و سقم این احبار مطلع خواهیم شد.

 

منبع: techradar

زهرا حاج محمد کریمی

من زهرا حاج محمد کریمی هستم، کارشناسی مترجمی زبان دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطاتم، به ادبیات و تئاتر علاقه مندم و کار دوبله و گویندگی هم انجام میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا