اخبارفناوری

افشای مشخصات گوشی های سری iQoo 9

امروز صبح خبرهایی مبنی بر جهانی شدن سه مدل از سری گوشی‌های ویوو iQoo 9 منتشر شد. طبق این اطلاعات Vivo به زودی این سه دستگاه جدید خود را به بازارهای جهانی ارائه خواهد کرد. البته قابل ذکر است که هر سه مدل محصولات جدیدی نیستند و مدل‌های iQoo 9 Pro و iQoo 9 SE در بازار موجود هستند. اما SE با نام دیگری شناخته شده بود.

تلفنی که به بازارهای چین عرضه شد مدل iQoo 9 نیست زیرا مشخصات آن به 9 Pro نزدیک‌تر بود. این دستگاهی که قرار است به بازارهای جهانی ارائه شود تراشه، نمایشگر، دوربین و ظرفیت باتری کاملا متفاوتی نسبت به مدلی که در بازارهای چین موجود است، خواهد داشت.

IQoo 9 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس است. این تراشه همان چیپ 888  است که کوالکام سال گذشته آپدیت‌هایی بر روی آن انجام داد و سرعت کلاک آن را افزایش داد. این تلفن هوشمند در دو نسخه ارائه خواهد شد که یکی از آن‌ها حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایتی خواهد داشت و دیگری با رمی 12 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایتی ارائه خواهد شد. این دستگاه از فناوری XMP پشتیبانی می‌کند. XMP یک فناوری توسعه یافته توسط شرکت اینتل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنظیمات رم تلفن‌های خود را با انتخاب یک پروفایل تغییر داده و فرکانس آن را نسبت به فرکانس استاندارد افزایش دهند. همچنین این فناوری قابلیت پشتیبانی از حافظه UFS 3.1 برای بالا بردن میزان حافظه رم مجازی را دارد.

پردازنده به کار رفته در iQoo 9 توسط یک سیستم خنک کننده مایع محفظه بخار کامل با نام Coverage خنک می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند این سیستم می‌تواند گرمای سطح تلفن را تا 4 درجه سانتی گراد و دمای خود پردازنده را در حین انجام بازی‌های سنگین تا 12 درجه سانتی گراد کاهش دهد. IQoo همچنان به جای استفاده از رابط کاربری جدید OriginOS از سیستم عامل قبلی و آپدیت نشده Funtouch در این دستگاه خود استفاده کرده است. این گوشی هوشمند آیکو 9 تا دو یا سه سال آینده نیاز به هیچ آپدیتی برای وصله‌های امنیتی و سیستم عامل ندارد. زیرا از همان ابتدا اندروید 12 را اجرا خواهد کرد. قابل ذکر است که مدل SE آن نیز همین ویژگی را خواهد داشت.

همچنین IQoo 9 نیز مانند iQoo 7 Legend  دارای کنترلرهای لمسی Monster است. به عبارتی نمایشگر این دستگاه به دو قسمت تقسیم شده است که هر دو بخش میزان فشاری که شما با انگشت شست به آن وارد می‌کنید را حس می‌کنند. علاوه بر این‌ها نرخ تازه سازی نمایشگر این تلفن هوشمند 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی آن 300 هرتز برآورد شده است. در نتیجه انتظار می‌رود در این تلفن هم حرکت محرک‌ها و محتواها بسیار روان و سریع باشند هم لمس صفحه نمایشگر آن کاملا بدون تأخیر و سریع باشد. تراشه نمایشگر هوشمند حساس به فشار این دستگاه قابلیت کاهش نرخ فریم بازی را برای خنک شدن پردازنده خواهد داشت. به‌گونه‌ای که می‌تواند فریم ها را از 120 هرتز به 90 فریم در ثانیه کاهش دهد در صورتی که GPU پردازنده تنها سرعت نهایتا 60 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد.

تراشه نمایشگر آیکو 9 قابلیت پشتیبانی از فناوری MEMC  برای تبدیل گیم پلی 60 فریم بر ثانیه به 90 فریم بر ثانیه را دارد. این دستگاه چیزی حدود 8.63 میلی متر ضخامت دارد و ظرفیت باتری آن نیز 4350 میلی آمپر ساعت است. این باتری قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع تا 120 وات را دارد و شارژ صفر تا 100 آن تنها در 18 دقیقه انجام می‌شود. اما متاسفانه باید بگوییم در این مدل شارژ بی سیم وجود ندارد.

این گوشی هوشمند در پنل پشتی خود دارای سیستم دوربین سه گانه است که دوربین اول آن مجهز به یک سنسور Sony IMX598 با کیفیت 48 مگا پیکسل است. این سنسور اندازه‌ای برابر 1/2.0 اینچ با پیکسل‌های 0.8 میکرومتر دارد در حالی‌که مدل چینی آن مجهز به سنسور 50 مگا پیکسلی با اندازه‌ای برابر 1/1.57 اینچ و پیکسل‌های 1.0 میکرومتری بود. دوربین‌های این آیکو 9 جهانی مجهز به لرزشگیر گیمبال هستند. کار اصلی گیمبال ثابت نگه داشتن دوربین و حذف کردن لرزش‌های دست اعم از زیاد و کم است. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که مشکل لرزش دست دارید می‌توانید برای ثبت فیلم‌ها و تصاویر خود از این تلفن و دوربین‌های مجهز شده به گیمبال آن استفاده کرده و تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی بگیرید. دوربین دوم این تلفن یک لنز اولترا واید بسیار عریض با کیفیت 13 مگا پیکسل و میدان دید 120 درجه است که شما با استفاده از آن می‌توانید تصاویری با دامنه دید بسیار گسترده را ثبت کنید. دوربین سوم آن نیز یک لنز پرتره 13 مگا پیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری است. دوربین سلفی آن نیز در بالای نمایشگر و در یک سوراخ دایره‌ای شکل قرار گرفته و کیفیتی 16 مگا پیکسلی دارد.

گوشی iQoo 9 فعلا در مرحله پیش سفارش است و فروش رسمی آن از تاریخ 2 مارس 2022 آغاز می‌شود. گفته شده نسخه اول که رم 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایت دارد با قیمتی حدود 575 دلار و نسخه دوم که رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایتی دارد با قیمتی حدود 630 دلار عرضه خواهند شد. این دستگاه همچنین در سه رنگ آلفا، فینیکس و لجند ارائه خواهد شد. رنگ فینیکس آن از برند BMW M Motorsport است و دارای سه نوار نمادین خواهد بود.

صفحه نمایش گوشی هوشمند iQoo 9  از نوع AMOLED با اندازه‌های برابر 6.62  اینچ است. این اندازه کمی کوچک‌تر از مدل چینی آن است که با نمایشگر 6.78 اینچ ارائه شده است. اما نمایشگر این SE جهانی هنوز هم مانند مدل چینی خود از وضوح تصویر +1080p پشتیبانی می‌کند و حتی هنوز استاندارد +HDR10 را دارد. این تلفن هوشمند از لحاظ سخت افزاری کاملا مشابه مدل iQoo Neo5 S است. این دستگاه مجهز به پردازنده اسنپدراگون 888 غیر پلاس است و از همان ابتدا نیز اندروید 12 را اجرا خواهد کرد. همچنین حافظه رم آن 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی آن 128 گیگابایت تخمین زده شده است. نرخ تازه سازی و نرخ نمونه برداری لمسی آن نیز درست مانند مدل iQoo 9 است و هر دو این مدل‌ها دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند.

دوربین اول و اصلی آن مجهز به یک سنسور IMX598 سونی با کیفیت 48 مگا پیکسلی خواهد بود البته این دوربین نسبت به گیمبال آیکو 9 سیستم OIS کم‌تری را ارائه می‌دهد. دوربین دوم آن نیز یک لنز اولترا واید بسیار عریض با کیفیت 13 مگا پیکسل است که بر روی صفحه قرار دارد و در فاصله 2.5 سانتی می‌تواند عکس ماکرو بگیرد. باتری این دستگاه ظرفیتی 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت و قابلیت شارژ سریع تا 66 وات را دارد. این محصول نیز مانند مدل وانیلی در مرحله پیش سفارش است و فروش آن همزمان با آیکو 9 در 2 مارس آغاز می‌شود. نسخه 8/128 گیگابایتی آن قیمتی حدود 455 دلار و نسخه 12/256 آن قیمتی حدود 510 دلار خواهند داشت.

اخیرا اطلاعاتی نیز درباره محصول جدید iQoo GamePad این شرکت فاش شده است. این اطلاعات نشان می‌دهند که این دستگاه نیز به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. این دستگاه با گوشی مدل iQoo 9 سازگار است و می‌تواند از طریق بلوتوث با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند. به گفته آیکو این گیم پد قابلیت پشتیبانی از Free Fire، BGMI و Call of Duty Mobil را دارد. این دستگاه هنگام عرضه چیزی حدود 40 دلار قیمت خواهد داشت اما ما هنوز اطلاعات دیگری از این تلفن هوشمند نداریم و باید منتظر خبرهای دقیق‌تری از آن باشیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا