اخبارفناوری

دست به دست شدن شایعاتی در مورد تلفن همراه Sony Xperia 5 IV

همان‌طور که می‌دانید شرکت سونی در آوریل سال 2021 عضو جدیدی از خانواده‌ی سونی اکسپریا 5 را به طور رسمی معرفی کرد. این تلفن همراه که Sony Xperia 5 III نام دارد کمی دیر به قفسه‌های فروش رسید؛ اما توانست نظر کاربران را به سمت خود جذب کند. حال پس از گذشت حدود یک سال شایعاتی در حال منتشر شدن است که نشان می‌دهد عضو جدیدی از این سری تلفن‌های همراه سونی در راه است. در این میان یکی از کاربران شبکه Weibo ادعا کرده که شرکت سونی در حال کار بر روی تلفن همراه Sony Xperia 5 IV است. بنابراین باید کمی دیگر منتظر ماند تا شرکت سونی به‌طور رسمی از این دستگاه رونمایی کند. در ادامه نگاهی به جزئیاتی که در مورد این تلفن همراه منتشر شده می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

بر اساس آنچه تاکنون در مورد تلفن همراه Sony Xperia 5 IV منتشر شده دانستیم که شرکت سونی در ساخت این دستگاه نیز از یک نمایشگر 6.1 اینچی استفاده کرده که تقریبا اندازه‌ی نمایشگر مدل فعلی است. برای محافظت از این پنل نمایشی از فناوری گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده که باعث می‌شود صفحه‌نمایش در برابر خط و خش و ضربات احتمالی مقاومت بالایی داشته باشد. جالب است بدانید پنل پشتی نیز از طریق همین فناوری محافظت می‌شود. این تلفن همراه وزنی برابر 180 گرم خواهد داشت که در برابر وزن 168 گرمی تلفن همراه نسل قبلی بسیار سنگین‌ به نظر می‌رسد. بنابراین اگر عادت دارید در طول شبانه روز به مدت طولانی از تلفن همراه استفاده کنید ممکن با استفاده از این دستگاه دچار مچ درد شوید.

گوشی Sony Xperia 5 IV

شایعات حاکی از آن است که دوربین اصلی تلفن همراه Sony Xperia 5 IV از نوع IMX557 است که می‌تواند تصاویری با رزولوشن 12 مگا پیکسل ثبت کند. این لنز اندازه‌ای برابر 1/1.7 اینچ دارد یعنی دارای پیکسل‌های 1.8 میکرومتری است که از سایر تلفن‌های همراه موجود در بازار بزرگ‌تر خواهد بود. دوربین دوم به یک لنز IMX663 مجهز شده که از نوع تله‌فوتو است. تصاویری که از طریق این دوربین ثبت می‌شوند رزولوشنی برابر 12 مگا پیکسل دارند، اندازه‌ی هریک از این پیکسل‌ها برابر 1.22 میکرومتر است. همچنین این نکته قابل ذکر است که لنز این دوربین دارای فاصله کانونی دوگانه است که می‌تواند بین بزرگنمایی 3 برابری تا 4.4 برابر تغییر کند.

دوربین سوم که به عکاسی با زاویه دید بسیار گسترده کمک می‌کند دارای یک لنز 12 مگا پیکسلی از نوع IMX363 است. هریک از پیکسل‌های تصاویر ثبت شده با این لنز اندازه‌ای برابر 1.4 میکرومتر دارند. به نظر می‌رسد تلفن همراه Sony Xperia 5 IV با تلفن همراه مدل قبلی در بخش تنظیمات دوربین شباهت‌های بسیاری با هم داشته باشند. بر اساس افشاگری‌ها یک منبع معتبر عملکرد تلفن همراه جدید توسط پردازنده مرکزی اسنپ دراگون 8 نسل 1 کنترل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.  منبع تغذیه تلفن همراه سونی اکسپریا 5 نسل چهار یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که در مورد سرعت شارژ آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا