راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

بررسی شیائومی 11T Pro؛ پرچمداری با قابلیت شارژ 120 وات (به‌همراه بررسی ویدئویی)

شیائومی 11T Pro یکی از گوشی های محبوب این کمپانی در سال 2021 محسوب می شود که با پردازنده پرچمدار کوالکام عرضه شده است و نسبت به گوشی های همرده خود در بین سایر تولیدکنندگان قیمت مناسب تری دارد. شیائومی نامگذاری این مدل را به روش نوین و طبق سیاست های جدید خود انجام داده است.

بر این اساس پیشوند Mi از نام گوشی های بالا رده شیائومی حذف شد و گوشی های سری ردمی نیز دیگر بدون پیشوند شیائومی عرضه خواهند شد. در ادامه این مقاله به بررسی این گوشی پرچمدار جدید یعنی شیائومی 11T Pro خواهیم پرداخت تا اگر شما نیز قصد خرید گوشی جدیدی را دارید و به دنبال محصولی کاربردی با قیمت مناسب هستید، بتوانید با دید بازتری به انتخاب بپردازید.

جعبه گشایی شیائومی 11T Pro

پس از عرضه سری آیفون 12 و حذف تمامی لوازم جانبی از جمله آداپتور از جعبه محصولات این کمپانی، سایر سازندگان گوشی های هوشمند نیز به پیروی از این برند، بسیاری از لوازم جانبی را به ویژه در بین محصولات بالارده حذف کردند؛ بنابراین کاربران به صورت کلی چندان انتظاری از اقلام همراه ندارند اما با این وجود شیائومی هرگز طرفداران خود را ناامید نمی کند.
با گشودن جعبه شیائومی 11T Pro شاهد تعدادی استیکر شیائومی هستیم که برای طرفداران این برند بسیار جالب و هیجان انگیز است. در قسمت زیرین گوشی شاهد قرار گیری یک آداپتور 120 وات هستیم که وزن نسبتا بالایی دارد و در کنار کابل USB C امکان شارژ دستگاه را به کاربر ارائه می دهد. شارژر 120 وات از جذاب ترین بخش های این محصول محسوب می شود که در ادامه و در بخش باتری به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.
از جدایی ناپذیرترین اقلام همراه گوشی های شیائومی می توان به قاب محافظ شیشه ای اشاره کرد که به همراه تمامی گوشی های خود عرضه می کند؛ 11T Pro نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و درون جعبه یک عدد قاب محافظ شیشه ای که دقیقا متناسب با این محصول ساخته شده است، مشاهده می شود. از دیگر محتویات جعبه این مدل می توان به سوزن سیم کارت و دفترچه راهنما اشاره کرد که به همراه هر گوشی به کاربران عرضه می شود و موضوع جدیدی نیست.

طراحی

زبان طراحی این مدل شباهت زیادی به سری پرچمداران Mi 11 دارد؛ تعداد لنزهای دوربین اصلی در این مدل متفاوت است اما به طور کلی شباهت زیادی در طراحی شیائومی 11T Pro و محصولات قدیمی دیده می شود. البته این موضوع بدی نیست بلکه نشان از طراحی بی نقص پرچمداران Mi 11 دارد و ثابت می کند که شیائومی در طراحی محصولات خود به چنان بلوغ و اعتباری رسیده است که حتی در تولید مدل های جدید نیز نیازی به تغییر آن نمی بیند.

اصلی ترین مشخصه شیائومی 11T Pro هنگام در دست گرفتن، قاب پشتی با گوشه های منحنی و دو حلقه بزرگ است که درون ماژول دوربین جای گرفته اند و لنز های دوربین اصلی را در خود جای داده اند. پنل جلویی نیز با یک نمایشگر کاملا تخت در بر گرفته شده که با استفاده از مقاوم ترین نوع محافظ موجود یعنی گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است. پنل جلویی به زیبایی با حاشیه های منحنی این مدل ادغام شده است و ظرافت و زیبایی را دو چندان کرده است.

تنوع رنگی  شیائومی 11T Pro

در خصوص رنگ بدنه نیز می توان گفت که انتخاب سه رنگ خاکستری، آبی و سفید بسیار هوشمندانه بوده زیرا به کاربران اجازه می دهد تا بنا بر سلیقه شخصی خود انتخابی ایده آل داشته باشند. طراحی پنل پشتی بر خلاف Mi 11 ساده نبوده و به گونه ای است که انگار با یک برس آغشته به رنگ روی آن کشیده شده و خطوط حاصل از رنگ آمیزی با برس به زیبایی قابل مشاهده هستند؛ این ویژگی سبب شده تا شیائومی 11T Pro بسیار خاص تر باشد و نظرات بیشتری را به سوی خود جلب کند.
اگر با استفاده از محافظ برای بدنه گوشی خود مشکل دارید و باقی ماندن اثرات انگشت و لکه روی بدنه گوشی شما را کلافه کرده است دو رنگ سفید و آبی این مدل می تواند شما را به راحتی از شر این مشکلات رها کند اما اگر رنگ مشکی Xiaomi 11T Pro را انتخاب کردید باید بدانید بهتر است از یک قاب محافظ استفاده کنید زیرا لکه های اثر انگشت را به راحتی می پذیرد البته این لکه ها به سادگی پاک می شوند و مشکلی را ایجاد نخواهند کرد.
فریم گوشی نیز با استفاده از فلز آلومینیوم ساخته شده است که مقاومت بالایی دارد؛ همچنین ظاهر ماتی دارد که زیبایی محصول را دو چندان کرده است.
از دیگر ویژگی های مهم طراحی می توان به میزان مقاومت بدنه شیائومی 11T Pro در برابر آب و گرد و غبار اشاره کرد؛ گواهی IP53 نشان از این دارد که این گوشی تا حدودی در برابر رطوبت و پاشش آب مقاوم است اما توان مقاومت به هنگام غوطه ور شدن در آب را ندارد؛ همچنین در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار نیز مقاومت خوبی دارد.

اجزای مختلف Xiaomi 11T Pro

یررسی پرچمدار جدید شیائومی

تمامی اجزا در این مدل در بهترین موقعیت خود به منظور دسترسی آسان کاربر و تجربه ای بی نقص قرار گرفته اند؛ ماژول دوربین از دو بخش تشکیل می شود که بخشی از آن با یک شیشه ضخیم تر پوشیده شده است؛ ضخامت این قسمت به حدی است که اگر روی یک سطح صاف قرار گیرد سبب تکان خوردن گوشی می شود؛ بخش نازک تر ماژول دوربین فلش LED سه گانه و میکروفون سوم را در خود جای داده است و این در حالی است که بخش ضخیم تر لنزهای دوربین را در خود جای داده است. روی فریم نیز در سمت راست شاهد دکمه های تنظیم میزان صدا و پاور هستیم که با حسگر اثر انگشت ادغام شده است؛ دقت و سرعت بالای این حسگر یکی از محبوب ترین ویژگی های xiaomi 11T Pro محسوب می شود.
در قسمت بالایی دستگاه شاهد یک میکروفون و بلندگو هستیم که می توان لوگوی هارمن کاردن را نیز در این قسمت مشاهده کرد؛ هارمن کاردن یک تولیدکننده برتر در زمینه تجهیزات صوتی است که در زمینه تولید اسپیکرهای قدرتمند ید طولایی دارد؛ قرار گرفتن لوگوی این برند نشان از قدرت بالای بلندگوهای این مدل دارد.
در قسمت پایینی نیز شاهد قرارگیری درگاه ورودی USB C اسلات سیم کارت، میکروفون و بلندگوی دیگری هستیم. اسپیکرهای هارمن کاردن که در قسمت بالایی و پایینی شیائومی 11T Pro قرار گرفته اند، از قدرت صدای بی نظیری بهره مند اند و امکان پخش صدای دوکاناله را برای گوشی فراهم ساخته اند؛ بنابراین هنگام گوش سپردن به موسیقی، تماشای فیلم و همچنین انجام بازی صداهای مختلف را بسیار نزدیک به واقعیت به گوش کاربر می رساند.
در تست های انجام شده، تن صدای اسپیکر تعبیه شده در قسمت پایینی تا حدودی از اسپیکر قرار گرفته در بخش بالایی بیشتر است؛ اما به هنگام پخش موسیقی صداهای هر دو ادغام شده و با یک توازن خاصی به گوش کاربر می رسد که بی نظیر است.
ابعاد این گوشی معادل 164.1×76.9×8.8 میلی متر است و وزنی حدود 204 گرم دارد که با توجه به باتری دستگاه می توان گفت وزن معقولی می باشد. شاید تنها با یکبار در دست گرفتن این گوشی عاشق آن شوید؛ زیرا توازن وزن و بدنه سبب شده است تا حد زیادی خوش دست باشد و در استفاده طولانی مدت سبب خستگی کاربر نشود.

نمایشگر

یکی از جذاب ترین قابلیت های شیائومی 11T Pro نمایشگر 6.67 اینچی آمولد است که از وضوح تصویر 1080p برخوردار می باشد و قابلیت پشتیبانی از یک میلیون رنگ را دارد. نرخ تازه سازی 120 هرتزی دیگر ویژگی بسیار جذاب آن محسوب می شود که امکان نمایش تصاویر مختلف را در بهترین حالت ممکن ارائه می دهد.

نقد و بررسی Xiaomi 11T Pro
در قسمت بالایی صفحه نمایش شاهد قرارگیری دوربین سلفی درون punch-hole هستیم که هیچ گونه بریدگی و قطعی را روی پنل ایجاد نمی کند؛ همچنین سنسور تاچ این گوشی با نرخ 480 هرتز کار می کند که برای انجام بازی های حساس بسیار عالی است.
اما اینها تنها قابلیت های xiaomi 11T Pro نیست؛ پشتیبانی از HDR10 و HDR10+ در کنار قابلیت دالبی ویژن دیگر ویژگی های جذاب این نمایشگر است که پیش از این تنها در گوشی های بالا رده ای چون Mix 4 و شیائومی 11 Ultra دیده شده است.
در خصوص نرخ تازه سازی نیز همانطور که گفته شد این مدل قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز را دارد اما به منظور بهینه سازی مصرف انرژی به صورت خودکار نرخ تازه سازی بین 60 و 120 هرتز، بسته به محتوای در حال نمایش، تغییر می کند.
روشنایی بالای نمایشگر نیز از دیگر ویژگی های کاربردی ای محسوب می شد که به شما اجازه می دهد تا در نور محیط های باز نیز به راحتی از لذت کار با گوشی خود بدون هیچ گونه کاهش کیفیتی بهره مند شوید.

باتری

شیائومی 11T Pro دارای باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری است؛ این باتری در تست های انجام شده بسیار بهینه عمل کرده است؛ به عنوان مثال با قرار دادن نرخ تازه سازی تصویر روی 120 هرتز، برای وبگردی این گوشی با یکبار شارژ حدود 12 ساعت مداوم می تواند به فعالیت بپردازد.
اما باتری 5000 میلی آمپری به تنهایی نظر کاربران را جلب نمی کند بلکه این قابلیت شارژ سریع 120 واتی است که بسیار خیره کننده است؛ شیائومی این قابلیت را HyperCharge نامیده است و ادعا می کند که 0 تا 100 درصد باتری این مدل در مدت زمانی حدود 17 دقیقه تکمیل می شود. اما در تست های انجام شده مشاهده شده است که برای شارژ کامل به مدت زمانی حدود 21 دقیقه احتیاج است که تا حدودی بیشتر از ادعای این تولید کننده است اما همچنان برای یک باتری 5000 میلی آمپری این مدت زمان بسیار کوتاه و شگفت انگیز است.

دوربین

بررسی گوشی های جدید شیائومی

شیائومی 11T Pro از دوربین اصلی سه گانه ای بهره مند است که لنز های آن به ترتیب 108 مگاپیکسلی اولیه، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 5 مگاپیکسلی تله فوتو می باشند.
لنز اصلی این دوربین 108 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ است که از سایز سنسور 1/1.52 اینچی دارد و امکان ثبت تصاویری با پیکسل هایی به سایز 0.7 میکرومتر را ارائه می دهد. دریچه دیافراگم این لنز f/1.75 است و از فیلتر رنگ Nona-Bayer بهره مند می باشد. این فیلتر رنگ خروجی با کیفیت 12 مگاپیکسل را ارائه می دهد همچنین از فوکوس خودکار بهره مند است و از حالت دید در شب نیز پشتیبانی می کند.
لنز فوق عریض xiaomi 11T Pro ساخت سونی است و گشودگی دیافراگم آن معادل f/2.2 است. فوکوس خودکار این مدل روی حالت بی نهایت تنظیم شده و از حالت دید در شب نیز پشتیبانی می کند.
لنز ماکرو مجددا مانند لنز اصلی ساخته سامسونگ است و سایز سنسوری معادل ⅕ اینچ دارد همچنین قابلیت ثبت تصاویری با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر را دارد؛ فاصله کانونی این لنز 50 میلی متر است و گشودگی
دیافراگم آن معادل f/2.4 است.
دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی است و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و نرخ 30/60 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد که می توان گفت مناسب است.

سخت افزار و نرم افزار

این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه شده است؛ بر اساس سیاست های جدید کمپانی سازنده، شیائومی 11T Pro از آپدیت سه ساله اندروید بهره مند خواهد بود که ویژگی بسیار حائز اهمیتی محسوب می شود. رابط کاربری جدید شیائومی امکانات مختلف را در ساده ترین شیوه ممکن به کاربران ارائه می دهد که ویژگی بسیار حائز اهمیتی محسوب می شود.

پردازنده پرچمدار با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G

پردازنده تعبیه شده برای این مدل، جدید ترین پردازنده پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon 888 5G است که از هشت هسته تشکیل شده است که شامل یک هسته Kryo 680 با سرعت کلاک 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با سرعت کلاک 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی Kryo 680 می باشد؛ همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره مند است که کنار هم قرار گرفتن تمامی این ویژگی ها سبب شده است تا پردازش بدون نقصی را تجربه کنید.
برای شیائومی 11T Pro قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه در نظر گرفته نشده است؛ اما این گوشی در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی عرضه می شود که کاربران می توانند بسته به نیاز خود هر یک را انتخاب کنند. برای رم نیز دو مدل 8 و 12 گیگابایتی در نظر گرفته شده است که مجددا بسته به نیاز کاربر انتخاب می شوند.

شیائومی 11T Pro ارزش خرید دارد؟

به عنوان جمع بندی نهایی می توان گفت شیائومی 11T Pro یک گوشی بی نقص و جذاب است که نسبت به هم رده های خود قیمت مناسب تری نیز دارد؛ کیفیت این مدل در گرو انتخاب بهترین قطعات سخت افزاری و نرم افزاری است که در کنار طراحی بی نقص توانسته است نظرات بسیاری را جلب کند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار این برند هستید، xiaomi 11T Pro می تواند یک انتخاب بسیار جذاب برای شما باشد.

مهدیه بهرامی

من مهدیه بهرامی هستم. لیسانس مترجمی زبان انگلیسی علاقه مند به نوشتن، به‌ویژه حوزه تکنولوژی.

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. سلام واقعا که گوشی بسیار عالی وبسیار قیمت مناسب هستش من یک ماهه خریدمش خیلی راضی هستم از هر لحاظ که فکر کنی عالی هستش دست سازندگانش درد نکنه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  2. سلام وقت بخیر من هنوز این گوشیو نگرفتم اما بنظر شما یه گوشی که هم باطریش خوب باشه هم دوربینش هم قدرت بازیش چ گوشیه!؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی تمامی مورادی که گفته شده به بودجه شما بستگی دارد.

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا