راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

بررسی گوشی آنر 50 لایت؛ میان رده جذاب با پشتیبانی از سرویس های گوگل(به همراه بررسی ویدئویی)

گوشی آنر 50 لایت در تاریخ 25 اکتبر 2021 معرفی و پس از گذشت مدت زمانی در تاریخ 17 نوامبر 2021 به بازارهای جهانی عرضه شد و در دسترس همگان قرار گرفت. در نگاه اول به گوشی آنر 50 لایت متوجه تمرکز کمپانی سازنده روی طراحی آن خواهیم شد؛ آنر در تولیدات ابتدایی خود پس از جدایی از هواوی تلاش کرده است تا طرحی بی‌نقص و در عین حال زیبا را بارائه دهد و بار دیگر کاربران خاص پسند را مجذوب خود سازد.

با کمی دقت شاهد یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های فوق ظریف و کیفیت عالی برای گوشی آنر 50 لایت خواهیم بود که لذت تماشای انواع محتواها را دو چندان می‌کند و با مدل‌های هم رده در رقابت است. چهار دوربین اصلی از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این گوشی میان رده آنر می‌باشد که امکانات بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورند. در نهایت آنر توانسته با بکارگیری باتری قدرتمند که از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند حیرت همگان را برانگیزد و با رقبای خود در یک سطح قرار گیرد.

در این مقاله سعی کرده‌ایم با ارائه‌ی کامل ‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول و حتی مقایسه‌ی آن با برخی مدل‌های هم رده، راهنمای خوبی برای خرید آگاهانه و درست شما باشیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

جعبه گشایی آنر 50 لایت

پس از بازگشایی جعبه آنر 50 لایت در نگاه اول متوجه شده‌ایم که با وجود جدایی این شرکت از هوآوی، طرح‌ها همچنان برتری نسبت به‌هم ندارند. به عبارتی تنها با یک نگاه متوجه شباهت فاحش بین این مدل با گوشی نوا 8i نیز می‌شویم؛ علاوه‌براین شاهد یک قاب محافظ از جنس سیلیکون می‌باشم که می‌توان گفت شاید تقلیدی نامحسوس از کمپانی شیائومی است.

بااین‌حال ارائه این قاب از خرید مجدد کاربران جلوگیری کرده و سعی بر بهبود هزینه‌های جانبی آن‌ها نیز داشته که بسیار حائز اهمیت است. با وجود اینکه امروزه اکثر کمپانی‌های سازنده گوشی لوازم جانبی را از جعبه محصولات خود حذف کرده‌اند. کمپانی آنر با تصمیم آگاهانه و با هدف جلب رضایت کاربران خود، یک شارژر با قابلیت فست شارژ در کنار یک کابل شارژ را نیز درون جعبه همراه محصول قرار داده است.

این آداپتور با شارژ سریع 66 وات از امکانات برجسته‌ی این محصول می‌باشد که در بخش باتری به طور مفصل به آن می‌پردازیم. البته این آداپتور در افزایش وزن پکیج نیز سهم به سزایی داشته است. علاوه‌براین یک کابل با رابط USB-C در کنار آداپتور قرار گرفته است که وظیفه‌ی اتصال گوشی به آداپتور را به عهده دارد.

لازم به ذکر است که استفاده از شارژر و کابل اصل و انحصاری خود کمپانی تاثیر به سزایی در افزایش طول عمر باتری شما دارد؛ بدین‌ترتیب کمپانی آنر در جهتی خلاف از برخی برندهای معروف حرکت کرده است تا رضایت کاربرانش را جلب کند.

بررسی طراحی آنر 50 لایت

عکس Honor 50 Lite

همانطور که در بالا اشاره کرده‌ایم این مدل از کمپانی آنر شباهت بسیار زیادی به مدل نوا 8i از کمپانی هوآوی دارد با این وجود تفاوت‌های جزئی نیز به چشم می‌خورد. ابعاد در نظر گرفته شده برای Honor 50 Lite به گونه‌ای است که از نوا 8i اندکی کوچک‌تر و ظریف‌تر می‌باشد. این وزن سبک در خوش دست بودن گوشی تاثیر داشته است.

ابعاد آنر 50 لایت به ترتیب برابر 161.8 در 74.7 در 8.5 میلی‌متر می‌باشد که تجربه‌ی خوبی را به هنگام حمل و استفاده‌ی طولانی مدت فراهم می‌سازد. فریم فلزی نیز زیبایی خاصی را به محصول بخشیده است و برای ساخت بدنه‌ی پنل پشتی از پلاستیک استفاده شده است که این دو متریال در کنار هم هارمونی جذابی را به ارمغان می‌آورند و از افزایش وزن چشمگیر محصول جلوگیری می‌کنند.

پنل پشتی این گوشی نسبت به سایر پنل‌ها لکه و اثر انگشت کمتری را می‌پذیرد. بدین‌ترتیب برای استفاده‌ی طولانی مدت بسیار مناسب است زیرا ظاهر محصول همچنان تمیز به نظر می‌رسد. بکارگیری متریال مناسب سبب شده تا وزن این گوشی زیر 200 گرم باشد. بنابراین از وزنی برابر 192 گرم برخوردار است که در رده‌بندی گوشی‌های سبک و خوش دست قرار می‌گیرد.

Honor 50 Lite در سه رنگ جذاب و منحصربه فرد به بازار عرضه شده که به نظر می‌رسد می‌تواند به خوبی تمامی سلایق را دربرگیرد و نگاه هر بیننده‌ای را مجذوب خود سازد.

طراحی منحصر به فرد پنل پشتی

ویژگی دیگری که در پنل پشتی آنر 50 لایت مشاهده می‌کنیم طراحی غیر یکنواخت آن می‌باشد که سبب تمایز آن با بیشتر محصولات موجود در بازار به ویژه نوا 8i شده است؛ بدین‌ترتیب پنل پشتی به سه قسمت تقسیم شده است. با نگاهی مشاهده می‌کنیم که امتداد دوربین‌ها مجهز به خطوط ریزی می‌باشد که این خطوط از لغزیدن گوشی نیز به خوبی جلوگیری می‌کنند. اطراف آن را روکش‌های صاف و براق در برگرفته که ظاهری بی‌نقص و در عین‌حال ساده را به ارمغان آورده است. 

از مزیت‌های بدنه‌ی پلاستیکی که استفاده از آن بسیار هم رایج می‌باشد می‌توان به بهبود هزینه‌ی کلی دستگاه و مقاومت بیشتر در برابر آسیب‌های احتمالی همچون ضربه، خط و خش اشاره کرد. علاوه‌براین آزمایش‌های متعددی ثابت کرده‌اند که گوشی‌هایی با بدنه‌ی پلاستیکی برعکس فلزات و شیشه‌ها در آنتن‌دهی اختلالی ایجاد نمی‌کنند که بسیار حائز اهمیت است.

بااین وجود معایبی هم دارند؛ به عنوان مثال این متریال در ساخت پرچمداران استفاده نمی‌شود که این موضوع ممکن است برای کاربران خیلی خوشایند نباشد. علاوه‌براین به علت بهره‌مندی از رسانای ضعیف گرما، در شرایط یکسان خروج گرما از بدنه‌ی پلاستیکی به مراتب طولانی‌تر از سایر متریال می‌باشد؛ بنابراین چنان‌چه به دنبال گوشی با قیمت مناسب در کنار دوام بالا می‌باشید، گوشی‌هایی با بدنه‌ی پلاستیکی یک انتخاب ایده آل برای شما است.

ماژول دوربین اصلی آنر 50 لایت

4 دوربین اصلی تعبیه شده در پنل پشتی آنر 50 لایت به لطف یک حلقه‌ی براق به صورت دایره‌ای شکل در کنار هم قرار گرفته‌اند که از دیگر عوامل تمایز این طراحی با سایر مدل‌ها و شباهت با نوا 8i محسوب می‌شود. بااین حال باز هم تفاوت‌هایی مانند مشکی بودن زمینه‌ی ماژول دوربین‌ها به چشم می خورد. فلش LED نیز در گوشه‌ی سمت چپ خارج این ماژول دایره‌ای شکل تعبیه شده است.

پنل جلویی Honor 50 Lite میزبان یک صفحه نمایش بزرگ با پوشش گلس می‌باشد. این صفحه نمایش با حاشیه‌های فوق‌العاده ظریف و طراحی بدون بریدگی سبب شده تا درصد زیادی در حدود 89.5 درصد از بدنه را به خود اختصاص دهد که دید کاربران را به خوبی بهبود بخشیده است. در قسمت بالا و سمت راست این نمایشگر 6.67 اینچی یک لنز سلفی درون پانچ حفره‌ای تعبیه شده است که مزاحمتی برای بهره‌مندی از قابلیت‌های نمایشگر نخواهد داشت.

محل قرارگیری کنترلرها و پورت‌ها

در خصوص قرارگیری پورت‌ها و کنترلرها روی فریم فلزی براق می‌توان گفت در سمت راست آن کلیدهای کنترل میزان صدا و دکمه‌ی پاور با ادغام حسگر اثر انگشت طراحی شده‌اند که دسترسی بسیار آسانی را فراهم می‌آورند. در سمت چپ به علت عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی خالی است و با کمال تعجب در قسمت بالای این فریم نیز شاهد قرار گیری درگاه جک 3.5 میلی متری صدا می‌باشیم که مورد توجه کاربران علاقه‌مند به هدست و هدفون‌های سیم‌دار قرار گرفته است.

اگر شما نیز به دنبال خرید هدفون، هدست و یا هندزفری هستنید پیشنهاد می شود تا به وب سایت مبیت مراجعه کنید و با مناسب ترین قیمت کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

متاسفانه Honor 50 Lite از یک اسپیکر برخوردار است و در قسمت بالا تنها یک میکروفون را مشاهده خواهیم کرد.

قسمت پایینی به پورت Type-C 2.0، شیار دو سیم کارت نانو و اسپیکر اصلی مجهز شده است. شایان ذکر است چیدمان و طراحی اصولی اسپیکر و میکروفون صدایی یکنواخت و همه جانبه را به هنگام برقراری مکالمه و گوش سپردن به موسیقی و انواع محتواهای صوتی فراهم می‌سازد. 

توجه داشته باشید که گوشی آنر 50 لایت از هیچ گونه گواهی معتبری در خصوص مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بهره نبرده که با توجه به قیمت مناسب گوشی و میان‌رده بودن آن قابل چشم پوشی می‌باشد. 

ارزیابی کلی طراحی Honor 50 Lite

در نهایت آنر 50 لایت به لطف بهره‌مندی از ابعاد و وزن مناسب به یک گوشی سبک و خوش دست تبدیل شده است. به عبارتی برای اکثریت کاربران به ویژه افرادی که بیشتر فعالیتشان در استفاده از گوشی هوشمند خلاصه می‌شود، احساس خستگی به ارمغان نمی‌آورد و از بروز هرگونه  آسیب و احساس ناخوشایند جلوگیری می‌کند. 

نمایشگر آنر 50 لایت

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی موبایل می‌باشد. کمپانی آنر برای گوشی میان‌رده‌ی خود تلاش کرده تا نمایشگری قدرتمند را طراحی کند تا نظرات کاربران را جلب کند. برای Honor 50 Lite یک صفحه نمایش 6.67 اینچی در نظر گرفته شده که در رده‌بندی نمایشگرها با اندازه‌بزرگ جایگاه خوبی را بدست آورده است. طراحی اصولی آن سبب شده تا کاربران به هنگام تماشای انواع محتواهای تصویری دید گسترد‌تری داشته باشند.

این نمایشگر از نوع  IPS LCD است که بکارگیری این مدل، ابتدا در گوشی‌های آیفون و سپس بیشتر در گوشی‌های شیائومی دیده شده است و همواره تلاش خود را کرده تا گزینه‌هایی همچون زاویه‌ی دید کم و کیفیت پایین رنگ‌ها را بهبود بخشد. با همه‌ی این توضیحات به جرات می‌توان گفت که این مدل نقش به سزایی در رشد و ارتقای نمایشگرهای موجود در بازار داشته‌است. این مدل نمایشگرها از پنل‌های VA و TN گران‌تر هستند و از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پشتیبانی می‌کنند؛ همچنین وضوح تصویر بسیار بالاتری را ارائه می‌دهند.

قابلیت‌های نمایشگر های LCD

نمایشگرهای مجهز به این پنل توانایی حفظ کیفیت تصویر، هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید را دارند که این قابلیت یکی از مهم‌ترین آیتم‌های مورد توجه کاربران می‌باشد. واضح است که هر کاربر تمایل دارند که در هر شرایطی بتوانند از قابلیت‌های گوشی خود بهره مند شود و محدودیتی نداشته باشد. با این وجود که نمایشگرهای LCD عملکردی رضایت بخش را به هنگام تماشای فیلم‌ها و تصاویر ارائه می‌دهند، باز هم نسبت به نمایشگرهای آمولد ضعیف‌تر می‌باشند.

نمایشگرهای IPSLCD دوست‌دار باتری گوشی شما می‌باشند؛ بدین‌ترتیب به لطف بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید تاثیر به سزایی در بهبود مصرف انرژی و حفظ میزان باتری گوشی شما دارد که برای برخی از کاربران  اولویت بالایی دارد. نکته‌ی بعدی در نمایشگر آنر 50 لایت رزولوشن 1080 در 2376 پیکسل است که از عوامل تاثیرگذار در بهبود کیفیت و وضوح تصویرهای قابل نمایش محسوب می‌شود.

به عبارتی هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد وضوح تصویر بهتری را خواهیم داشت. که در این مدل با توجه به قیمت مناسب بسیار راضی کننده است.  علاوه‌براین در هر اینچ شاهد قرارگیری 391 پیکسل می‌باشیم که در واقع هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد وضوح و دقت بیشتر است.

لازم به ذکر است بدانید که آزمایشات نشان داده چشم انسان تراکم پیسکلی بیش از 300 ppi را نمی‌تواند تفکیک کند؛ به همین دلیل تراکم پیکسلی به اندازه سایر قابلیت‌های یک نمایشگر از اهمیت بالایی برخوردار نیست. از دیگر مزیت‌هایی که کاربران به ویژه علاقه مندان به بازی به آن توجه دارند، نرخ تازه سازی در نمایشگرها می‌باشد؛ با این حال کمپانی آنر برای 50 لایت نرخ تازه سازی برابر 60 هرتز را در نظر گرفته که برای گیمرها خوشایند نیست اما با توجه به کاربری و قیمت مناسب این محصول کاملا منطقی است. 

ارزیابی کلی نمایشگر Honor 50 Lite

نمایشگر در نظر گرفته شده برای آنر 50 لایت با ارائه‌ وضوح و کیفیت مناسب در کنار نور کافی توانسته رضایت کاربران را از یک میان‌رده‌ی قیمت مناسب به خوبی برآورده سازد. اندازه‌ی و طراحی اصولی این صفحه نمایش دید کاربران را بهتر کرده است. علاوه‌براین تلاش خود را کرده تا لذت تماشای انواع محتواها را دو چندان کند و کاربران را به تماشای فیلم، بازی و تصاویر موردعلاقه‌یشان از این پلتفرم تشویق نماید.

بررسی دوربین‌های آنر 50 لایت

در پنل پشتی Honor 50 Lite شاهد قرارگیری 4 دوربین اصلی درون یک ماژول دایره‌ای شکل می‌باشم. این 4 لنز به ترتیب دارای کیفیت‌های 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسل می‌باشند که قابلیت‌های فراوانی را به ارمغان می‌آورند. لازم به ذکر است بدانید که لنز اصلی نسبت به آنر 50 کاهش کیفیت قابل توجهی داشته است؛ بااین وجود همچنان برای اکثریت کاربران مناسب است.

سمت راست در قسمت بالای نمایشگر  یک لنز سلفی با کیفیت تعبیه شده که به گونه‌ای طراحی شده تا عین ارائه‌ی امکانات عالی، فضای زیادی از نمایشگر را درگیر نکند.

ویژگی‌های دوربین‌های اصلی آنر 50 لایت

دوربین آنر 50 لایت

لنز اول عریض با رزولوشن 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8/f  و فاصله‌ی کانونی 26 میلی‌متر در کنار بهره‌مندی از قابلیت فوکوس خودکار می‌تواند عکاسی و فیلمبرداری را به خوبی امکان‌پذیر کند. لنز عریض یک گزینه‌ی عالی برای ثبت تصاویری از مناظر، عکس‌های گروهی و روزمره می‌باشد؛ بنابراین همیشه به دوربین اصلی اختصاص داده می‌شود.

لنز دوم فوق عریض 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4/f و فاصله‌ی کانونی 17 میلی‌متر در کنار زاویه‌ی دید 120 درجه‌ای، فضای گسترده‌ی افقی بیشتری را نسبت به لنز عریض در اختیار شما قرار می‌دهد. لنز فوق عریض متاسفانه با گسترده‌تر کردن زاویه‌ی دید سبب حذف حاشیه‌ها و لبه‌های عکس‌ها می‌شود؛ بااین‌حال مکمل خوبی برای لنز عریض است.

لنز سوم آنر 50 لایت 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4/f به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی  از نمای نزدیک ثبت کنید. لنزهای ماکرو در بین کاربران بسیار محبوب هستند. بااین‌حال در همه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود ندارند و عملکردی شبیه به ذره‌بین را ارائه می‌دهند و تاثیری در افزایش کیفیت تصویر ندارند؛ به همین دلیل از رزولوشن کم‌تری برخوردار می‌باشند.

برای اطلاع از عملکرد دقیق هر لنز پیشنهاد می شود “انواع لنز دوربین گوشی و کاربرد هرکدام” را بخوانید

و در نهایت لنز چهارم 2 مگاپیکسلی از نوع عمق با گشودگی دیافراگم 2.4/f توانایی ثبت تصاویری به صورت پرتره را دارد. لنزهای ماکرو به گونه‌ای عمل می‌کنند که ابتدا سوژه‌ی موردنظر را تشخیص داده و سپس با تار کردن پس زمینه سبب شده تا سوژه‌ی اصلی به خوبی نسبت به سایر قسمت‌ها تفکیک شود تا تصاویر زیباتری را از چهره‌ی یک فرد خلق کنید. این حسگر نیز مانند ماکرو تاثیر چندانی در کیفیت عکاسی ندارد و تنها برای ثبت عکس‌های پرتره امکانات بی‌نظری را به ارمغان می‌آورد.

کیفیت تصویر دوربین Honor 50 Lite

این 4 لنز علاوه‌بر ثبت تصاویری با کیفیت و وضوح عالی از روزمره، مناظر، چهره و هر چیزی که توجه شما را به سوی خود جلب کرده است، به شما اجازه می‌دهد تا تصاویری به صورت پانوراما و HDR را ثبت کنید. تکنیک پانوراما قادر است در یک عکس حجم وسیعی از فضای موردنظر شما را ذخیره کند.

به عنوان مثال می‌توانید از فاصله‌ای نه چندان دور از شرق تا غرب یک کوه را تنها در یک عکس جای دهید. تکنیک HDR که کوتاه‌شده‌ی High Dynamic Range می‌باشد، جزئیات موجود در هر محتوا را به خوبی بیان می‌کند؛ در نتیجه تصویر خروجی بسیار واقعی‌تر، طبیعی‌تر و با کیفیت عالی عرضه می‌شود.

شما با استفاده 4 دوربین آنر 50 لایت می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ذخیره کنید. پشتیبانی از فلش LED امکان عکاسی و فیلمبرداری در شب و نور کم را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا محدودیتی نداشته باشید.

دوربین سلفی آنر 50 لایت

با گسترش تکنولوژی و عرضه‌ی شبکه‌های اجتماعی متنوع، اهمیت دوربین‌های سلفی روز به روز بیشتر شد. شما با استفاده از برنامه‌های تصویری می‌توانید فاصله‌های جغرافیایی را با دوستان و آشنایان خود به خوبی کاهش دهید. پس بسیار مهم است که دوربین سلفی گوشی شما کیفیت تصویر خوبی را از خود به نمایش بگذارید.

با همه‌ی این تفاسیر کمپانی آنر برای این مدل از گوشی‌های هوشمند یک لنز سلفی 16 مگاپیکسلی از نوع عریض را در نظر گرفته که با گشودگی دیافراگم 2.0/f قادر است تصاویری زیبا به صورت سلفی را به ثبت برساند. علاوه‌براین می‌توانید برای برقراری تماس‌های تصویری از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.

لنز سلفی آنر 50 لایت ضمن ثبت تصاویری با کیفیت و وضوح خوب، به شما اجازه می‌دهد تا با تکنیک HDR نیز عکس‌هایی به صورت سلفی ذخیره کنید و با کیفیت 1080 به ثبت فیلم‌هایی جذاب بپردازید.

ارزیابی کلی دوربین آنر 50 لایت

عملکرد رضایت بخش و مطلوب دوربین‌ها در کنار قیمت مناسب محصول سبب شده تا کاربران علاقه‌مند به دنیای عکاسی و فیلمبرداری نظرات مثبتی را ارائه دهند و رضایت کافی از امکانات دوربین‌ها داشته باشند. این دوربین‌ها تجربه‌ی متفاوتی را به هنگام تصویربرداری و فیلمبرداری برای شما فراهم می‌سازند.

بررسی باتری آنر 50 لایت

انباکس Honor 50 Lite

از دیگر ویژگی‌های مورد توجه کاربران در هنگام خرید یک گوشی مرغوب اطمینان از باتری قدرتمند آن می‌باشد. بااین حال با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همگام شدن با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا آیتم‌های دیگری مانند قابلیت فست شارژ در هنگام خرید یک گوشی برای کاربران مهم شد.

نقطه‌ی قوت Honor 50 Lite باتری با کیفیت آن می‌باشد که با ارائه‌ی دوام بالا در کنار پشتیبانی از قابلیت فست شارژ توانست در بین کاربران به ویژه افرادی که زمان زیادی را با گوشی خود سپری می‌کنند، محبوب شود. گوشی آنر 50 لایت به یک باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر مجهز شده است.

برای اطلاع از سلامت باتری گوشی خود پیشنهاد می شود “بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی” را بخوانید

ظرفیت مطلوب این باتری با یک مرتبه دریافت شارژ به شما این اطمینان را می‌دهد که بسته به میزان فعالیتتان می‌توانید برای طولانی مدت حتی تا چند روز از قابلیت‌های گوشی خود بهره‌مند شوید و نگران عدم دسترسی به پریز برق نباشید. باتوجه به ظرفیت این باتری نتیجه می‌گیریم که تا 7 ساعت برای انجام بازی، 16 ساعت وبگردی و در نهایت 8 ساعت برای مکالمه شما را همراهی می‌کند.

این باتری از نوع لیتیوم پلیمری است که بسیار سبک‌تر از سایر باتری‌های لیتیومی می‌باشند و انرژی بیشتری را نسبت به انواع دیگر باتری‌ها منتقل می‌سازند. علاوه‌براین به سبب بهره‌مندی از انعطاف پذیری بالا برای استفاده در مصارف برقی زیادی کاربرد دارد که همین قابلیت نطرات مثبت سازندگان را به دنبال داشته است.

مزیت باتری آنر 50 لایت

اما آن‌چه در مورد این باتری حائز اهمیت است فارغ از ظرفیت و کیفیت آن می‌باشد؛ بنابراین کمپانی آنر برای این مدل گوشی باتری با قابلیت فست شارژ را در نظر گرفته است. طبق بررسی و انجام آزمایشات متعدد متوجه شده‌ایم که این باتری با توان 66 وات انرژی موردنیاز خود را تامین می‌کند؛ بدین‌ترتیب برای دریافت 40 درصد شارژ، تنها به 10 دقیقه زمان نیاز دارد که واقعا حیرت انگیز است.

شایان ذکر است که آداپتور 66 واتی درون جعبه همراه محصول عرضه می‌شود که مجهز به یک کابل دارای رابط USB-A به USB-C می‌باشد تا در بهبود هزینه‌های کاربران نقش به سزایی داشته باشد.

ارزیابی باتری آنر 50 لایت

در مجموع باتری این گوشی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. به گونه‌ای که نشان می‌دهد با رقیبان خود هم مسیر است و دغدغه‌های کاربرانش در بالاترین اولویت قرار دارد. به لطف پشتیبانی از این باتری و قابلیت شارژ در زمان شما بسیار صرفه جویی می‌شود و استفاده از گوشی برای مکان‌های بدون دسترسی به برق بدون نگرانی خواهد بود.

سخت افزار و نرم افزار

نمایشگر Honor 50 Lite

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که کاربری تلفن همراه شما را تعیین می‌کند، بهره‌مندی از سیستم سخت افزاری مناسب می‌باشد. گوشی موبایل آنر 50 لایت با تراشه‌ی اندکی قدیمی و قدرتمند اسنپ دراگون 662 عرضه شده که ساخت کمپانی کوالکام است. این مدل پردازنده پیش‌تر در گوشی‌های ردمی 9 و موتو G دیده شده است؛ بااین‌ وجود ما انتظار داشتم که همانند آنر 50 از شبکه‌ی ارتباطی 5G پشتیبانی کند.

تراشه‌ی اسنپ دراگون 662 بیشتر برای مدل‌های پایین رده و میان رده بکار برده می‌شود و امکان تصویربرداری در نورهای کم را محیا می‌سازد؛ همچنین همانند مدل 610 از  شبکه‌ی ارتباطی WiFi  و داده‌های تلفن همراه با آنتن‌دهی مطلوب پشتیبانی می‌کند.

این مدل همچنین می‌تواند از فناوری بلوتوث نسخه‌ی 5.1 نیز پشتیبانی کند که اطلاعات شما را به خوبی منتقل یا به اشتراک می‌گذارد و برای جفت شدن با انواع دستگاه‌ها مشکلی ندارد. اگر تمایل دارید تا در خصوص پردازنده‌های اسنپدراگون بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌شود مطلب “مقایسه آخرین نسل پردازنده‌ های اسنپدراگون و دایمنسیتی” را بخوانید.

این پردازنده در عین عدم پشتیبانی از جدیدترین شبکه‌‌ی ارتباطی یعنی 5G، سرعت و عملکرد مطلوبی را برای استفاده‌ی روزمره ارائه می‌دهد که نظرات مثبتی را به همراه داشته است. این سرعت با توجه به نرخ تازه سازی 60 هرتزی مناسب است و کندی و اختلالی را به ارمغان نمی‌آورد.

در مقایسه با رقبا می‌توان گفت که به کندترین SoC مجهز شده است. اما به لطف پشتیبانی از ذخیره سازی از نوع UFS همچنان عملکرد رضایت بخشی را ارائه می‌دهد. انجام بازی‌ها با این گوشی مشکل ساز نیست اما نرخ تازه سازی محدود و سرعت مطلوب ممکن است گزینه‌ی ایده‌آلی برای تمامی بازی‌ها نباشد.

پردازنده گرافیکی Honor 50 Lite

پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610 ساخت کمپانی کوالکام در بهبود عملکرد و سرعت گوشی Honor 50 Lite نقش به سزایی داشته است و در کنار این پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای استفاده از گوشی را برای اکثریت کاربران امکان‌پذیر می‌سازد.

آنر 50 لایت با دو رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده است. اما تنها از ظرفیت حافظه‌ای برابر 128 گیگابایت برخوردار است که تا حدودی نیاز به کارت حافظه‌ی جانبی را مرتفع ساخته؛ بااین‌حال شاید برخی از کاربران قصد تمایل به گسترش حافظه‌ی دستگاه خود داشته باشند که با محدودیت مواجه می‌شوند.

کمپانی آنر برای این مدل میان‌رده‌ی خود سیستم عامل اندروید و نسخه‌ی 11 را در نظر گرفته است که در مبنای کاربری Magic UI 4.2 عرضه شده است. بااین‌حال اطلاعاتی مبنی‌بر امکان ارتقای آن به اندروید 12 نیز وجود ندارد.

قابلیت NFC این روزها در بین کاربران طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ اگرچه این ویژگی در حال حاضر برای کاربران ایرانی چندان اهمیتی ندارد. اما اگر برای شما ویژگی حائز اهمیتی محسوب می شود باید گفت که آنر  لایت قابلیت پشتیبانی از NFC را دارد که بسته به مارکت عرضه شده کارایی خواهد داشت.

ارزیابی کلی عملکرد Honor 50 Lite

این گوشی با بهره‌مندی از سیستم سخت افزاری و نرم افزاری که توضیح داده‌ایم توانسته در امتیاز بنچمارک انتوتو رتبه‌ی خوبی را کسب کند. مطمئن باشید که این گوشی برای وب گردی، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و استفاده‌ی روزمره بسیار ایده‌آل است و هیچ‌گونه کندی و اختلالی را احساس نخواهید کرد.

سرویس و خدمات گوگل

پس از ممنوعیت خدمات و سرویس‌های گوگل در ماه می 2019 درآمد و فروش شرکت‌های هواوی در همه‌ی نقاط جهان به ویژه ایالت متحده آمریکا با مشکلات جدیدی مواجه شد. با بیشتر شدن این محدودیت‌ها کمپانی هوآوی برای فروش آنر در نوامبر سال قبل اقدام کرد ؛ بدین ترتیب آنر باری دیگر با پشتیبانی از سرویس و خدمات گوگل ظهور کرد تا محبوبیت خود را در بین کاربران مجدد بدست آورد.

از این رو گوشی آنر 50 لایت اولین گوشی میان‌رده پس از جدایی از شرکت هوآوی می‌باشد. کمپانی آنر تلاش خود را کرده است تا با حفظ قیمت ایده‌آل و مناسب برای هر قشری از کاربران، امکانات بی‌نظیری را در اختیارشان قرار دهد. پس چنان‌چه جزو طرفداران این کمپانی بوده‌اید و به علت عدم پشتیبانی از گوگل و خدماتش به خرید آن اقدام نمی‌کردید؛ از این پس با خیالی آسوده می‌توانید تنها با پرداخت هزینه‌ای کم صاحب یک گوشی با کیفیت و مناسب شوید.

اگر از بروزرسانی خودکار برنامه‌های اندرویدی خود کلافه شده‌اید، پیشنهاد می‌شود “جلوگیری از بروزرسانی خودکار برنامه‌های اندرویدی” را بخوانید

چرا باید آنر 50 لایت را خرید؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید اولویت خود را مشخص کنید. آیا هدف شما از خرید یک گوشی تنها ظاهر آن می‌باشد؟ یا به عنوان مثال گوشی را برای استفاده‌ی روزمره می‌خواهید یا برای کارهای تخصصی تر..

به طور کلی آن‌چه در این گوشی بسیار شفاف است بهره‌مندی از یک قیمت مناسب است که در واقع می‌توان هدف اصلی این کمپانی دانست. ازاین‌رو اگر قیمت مناسب در کنار امکانات کافی و سخت افزار نیمه‌حرفه‌ای می‌تواند نیاز شما را برآورده سازد، گوشی آنر 50 لایت بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

قیمت آنر 50 لایت

همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم این مدل گوشی از یک قیمت بسیار ایده‌آل برای اکثریت کاربران برخوردار است. بنابراین در بازارهای جهانی با توجه به ظرفیت رم از قیمت‌هایی برابر 252.56 یورو، 259.99 دلار و 252.00 پوند برخوردار است که با توجه به امکانات و میان ‌رده بودن این گوشی واقعا مناسب و ایده‌آل است و همواره نظرات مثبت زیادی را متوجه خود ساخته است.

منبع:  theregister.com, notebookcheck.net, gsmarena.com, techadvisor.com

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا