دوربینراهنمای خریدنقد و بررسی

بهترین گوشی برای عکاسی تا 10 میلیون (دی 1401)

از آن‌جا که تولید محتوای تصویری امروزه بسیار باب شده‌است. کمپانی‌های مختلف به تولید گوشی برای عکاسی پرداخته‌اند تا کاربرانی که قصد خرید یک گوشی مناسب برای عکاسی و تولید محتوای تصویری دارند، بتوانند به سادگی برای رفع نیازشان اقدام کنند. در این مطلب از مبیت لیستی از انواع گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب را فراهم کرده‌ایم تا اگر قصد خرید گوشی ارزان و مناسب عکاسی را دارید بتوانید پس از مطالعه این مقاله انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. ادغام این دو ویژگی یعنی قیمت ارزان در کنار کیفیت بالای دوربین هنگام خرید گوشی برای اکثریت کاربران بسیار حائز اهمیت است. امروزه با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند قدرت خرید مردم به صورت قابل توجهی کاهش یافته و این موضوع بسیار مهم است که یک گوشی در عین ارزان بودن بتوانید نیاز شمار ا به بهترین شکل برآورده سازد.

علاوه بر این، پشتیبانی از دوربین‌های قدرتمند یکی از دلایل خرید گوشی در بین کاربران است. چرا که برای تمامی کاربران خرید دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای مقدور نیست و بیشتر تمایل دارند که یک گوشی مناسب برای عکاسی تهیه کنند تا هم همیشه همراهشان باشد و هم استفاده از دوربین‌های آن نیاز به آموزش خاصی نداشته باشد. در این مقاله ما سعی کردیم که لیستی از بهترین گوشی های مناسب برای عکاسی را برای شما جمع آوری کنیم که حتی از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار باشند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین گوشی برای عکاسی را پیدا کنید و به خرید آن اقدام نمایید.

بررسی دوربین موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G، یک گوشی برای عکاسی

گوشی موبایل Poco X4 Pro 5G از سری تولیدات جذاب کمپانی شیائومی می‌باشد. این گوشی برای عکاسی یک انتخاب ایده‌آل است چرا که از دوربین‌های قدرتمندی بهره برده‌است. به ویژه که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. در ادامه به صورت تخصصی‌تر به بررسی این سه دوربین می‌پردازیم..

دوربین اول در این گوشی از کیفیت 108 مگاپیکسل برخوردار است و دوربین دوم از نوع فوق عریض با کیفیت 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده و در نهایت دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی این مجموعه را کامل کرده‌است. یک فلش LED در پنل پشتی تعبیه شده که دوربین‌ها را برای عکس‌برداری در شب و نورهای کم محیا می‌سازد. دوربین اصلی از وضوح بالایی نسبت به Poco X3 NFC برخوردار است همچنین نسبت به Poco X3 Pro هم ارتقای خوبی پیدا کرده‌است. در این مدل از کمپانی شیائومی سنسور عمق در نظر گرفته نشده‌است. با این حال ما شاهد دوربین ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسل می‌باشیم که برای بزرگ‌نمایی عالی است.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.7 میکرومتر و لنز 24 میلی‌متری می‌باشد که با گشودگی دیافراگم 1.9/f همراه است. ازاین‌رو برای ثبت تصاویر پرتره نسبت به سایر دوربین‌های این مجموعه مناسب‌تر است. فیلتر رنگی این دوربین اصلی از نوع Nona-Bayer می‌باشد. لنز اصلی تنها لنزی است که از قابلیت حالت شب پشتیبانی می‌کند. لنز دوم از کیفیت 8 مگاپیکسلی بهره برده و از نوع فوق عریض است. این سنسور 16 میلی متری می‌باشد و با گشودگی دیافراگم 2.2/f همراه است. فوکوس در بینهایت ثابت است و همچنین از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین آخر از نوع ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4/f است. فوکوس در حدود 4 سانتی متری نیز ثابت شده‌است. در نهایت مجموعه‌ای قدرتمند و جذاب را برای شما فراهم آورده تا لحظات خوشایندی را هنگام تصویربرداری و فیلم‌برداری تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این میان‌رده پرطرفدار مقاله “نقد و بررسی شیائومی Poco X4 Pro؛ میان‌رده محبوب با ظاهری جذاب” را مطالعه کنید. 

بررسی دوربین سلفی گوشی شیائومی مدل پوکو X4 پرو

در این گوشی یک دوربین سلفی تعبیه شده‌است که از نوع عریض با کیفیت 16 مگاپیکسل می‌باشد. این دوربین درون ناچ حفره‌ای قرار گرفته و مزاحمتی برای تماشای فیلم‌ها و تصاویر ندارد. دوربین سلفی پوکو X4 پرو مجهز به فیلتر Quad-Bayer می‌باشد و در پشت یک لنز 2.4/f قرار گرفته که فوکوس ثابت هم است. این دوربین تصاویری با کیفیت 4 مگاپیکسل را ذخیره می‌کند اما اگر بخواهید، خروجی با کیفیت 16 مگاپیکسل هم امکان پذیر است.

بررسی کیفیت تصاویر و ویدیوهای گوشی شیائومی مدل Poco X4 Pro

گوشی مناسب عکاسی: پوکو ایکس 4 پرو

عکس‌های گرفته شده با این گوشی به نظر خوب می‌رسند که این موضوع چندان دور از انتظار هم نیست زیرا در لیست بهترین گوشی های مناسب عکاسی قرار گرفته است. جزئیات حل شده برای این مجموعه قابل قبول است و ما می‌توانیم تعادل رنگ سفید را در این تصاویر ببینیم. متاسفانه عکس‌ها با نویز اضافی مواجه هستند که این مشکل در گوشی موبایل ردمی نوت 11 پرو نیز وجود دارد.

عکس‌های دوربین اصلی این گوشی خوب است به ویژه زمانی که روی صفحه نمایش گوشی نگاه کنید. با این حال اگر کسی به دنبال کیفیت پیکسل‌ها باشد متوجه کاهش کیفیت نیز خواهد شد که می‌تواند به دلیل قدرت پردازش گوشی باشد. یک حالت اختصاصی زوم 2 برابری برای این لنز در نظر گرفته شده اما دوربین تله فوتو به این قابلیت مجهز نشده‌است.

عکس‌های گرفته شده با لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض بسیار خوب است. این سری عکس‌ها محدوده دینامیکی بالایی را ارائه می‌دهند. همچنین قابلیت HDR به صورت خودکار فعال است. علاوه بر این دارای یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است که دارای فوکوس ثابت می‌باشد. عکس‌های این لنز رنگ خوبی را ارائه می‌دهند و جزئیات قابل قبول و محدوده دینامیکی بسیار عالی است. کنتراست بهتر بود کمی بالاتر باشد اما با این حال در این حد هم رضایت کاربران را به دنبال داشته است.

این گوشی عکس‌های پرتره خوبی را به ثبت می‌رساند. حتی اگر سنسور عمق در این دوربین‌ها وجود نداشته باشد. تفکیک سوژه بسیار ماهرانه است و به خوبی جزئیات را مشاهده خواهید کرد. رنگ‌ها زنده و دوست داشتنی هستند و کنتراست به خوبی بالاست. نکته دیگر در این لنز سلفی این است که رنگ‌ها دقیق هستند، سوژه به خوبی در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد و سروصدا به اندازه کافی کم است.

برای بررسی مقایسه دو گوشی میان‌رده می‌توانید مقاله “راهنمای خرید گوشی Poco X4 Pro و مقایسه آن با Poco X3 Pro” را مطالعه کنید.

در خصوص فیلم‌برداری با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان گفت که با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت فیلم‌هایی با کیفیت می‌پردازند. متاسفانه تراشه بکار رفته در این گوشی از فیلم‌برداری با کیفیت 4K پشتیبانی نمی‌کند که البته با توجه به قیمت گوشی منطقی است. فیلم‌برداری با کیفیت 1080 از طریق دوربین اصلی خوب است و جزئیات به خوبی به تصویر کشیده می‌شوند. محدوده دینامیکی مناسب است و کنتراست بالا است.

ویدیوهایی باکیفیت Full HD در نور کم از دوربین اصلی بسیار خوب است. همچنین محدوده دینامیکی مناسب است و رنگ‌ها عالی هستند. در نهایت کیفیت فیلم‌برداری بسیار رضایت بخش است به ویژه برای گوشی با این قیمت…

اپلیکیشن دوربین

برنامه دوربین عملکردی بسیار ساده و راحت دارد. برای تغییر حالت‌ها تنها کافی است تا به سمت راست یا چپ دست خود را بکشانید و سپس می‌توانید با فشردن هر کلید حالت موردنظر خود را انتخاب کنید. تنها با استفاده از کلید کنار شاتر می‌توانید دوربین را از حالت سلفی به اصلی تغییر دهید. حتی به سادگی می‌توانید با رفتن به تب More حالت‌های ویرایش اصلی را حذف یا مجدد تنظیم کنید.

بررسی دوربین گوشی موبایل Honor 50 Lite، دوربینی در حد پرچمداران

بررسی دوربین آنر 50 لایت

دومین گوشی برای عکاسی در این لیست Honor 50 Lite است. این گوشی دارای دوربین 4 گانه است که به ترتیب از کیفیت‌هایی برابر 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسل بهره برده‌است. در ادامه به بررسی تخصصی این 4 دوربین پرداخته‌ایم.

در پنل پشتی گوشی آنر 50 لایت یک ماژول دایره‌ای شکل تعبیه شده که درون آن 4 دوربین قرار گرفته‌است. دوربین‌های این گوشی یکی از مهم‌ترین دلایل خرید Honor 50 محسوب می‌شوند؛ به عبارتدیگر دوربین اصلی این گوشی جزو نقاط قوت آن است. در حالی که برای Honor 50 دو حلقه جدا در نظر گرفته شده که یکی برای لنز 108 مگاپیکسلی اصلی و دیگری برای سایر دوربین‌ها است. دوربین اصلی Honor 50 Lite به 64 گیگابایت کاهش پیدا کرده‌است که البته با توجه به قیمت مناسب آن کاملا منطقی است. با این حال سه دوربین دیگر در این دو گوشی کاملا یکسان است.

آیا اطلاعاتی درباره آنر 50 لایت دارید؟مقاله”بررسی گوشی آنر 50 لایت؛ میان رده جذاب با پشتیبانی از سرویس های گوگل” را مطالعه کنید.

دوربین‌های 64 مگاپیکسلی به یکی از ویژگی‌های استاندارد گوشی‌های میان‌رده تبدیل شده‌اند و Honor 50 Lite نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تصاویری با کیفیت و جذاب را به ثبت برساند. این دوربین در اکثریت شرایط به ویژه هنگام تاریکی و نور کم بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین از نوع واید است و با گشودگی دیافراگم 1.9/f و لنز 26 میلی متری همراه است که برای ثبت تصاویری به صورت پرتره عالی است. لنز اصلی با پشتیبانی از قابلیت PDAF می‌تواند روی سوژه موردنظر زوم کند.

با این حال به زوم 8 برابر محدوده شده و حتی تا زوم 4 برابری مقدار زیادی از کیفیت تصویر از بین می‌رود. لنز عریض برای ثبت تصاویری به صورت گروهی مناسب است. تنها با 2 مگاپیکسل تصاویر بسیار پر جذاب به نظر می‌رسند و مزایای یک لنز ماکرو به سختی قابل مشاهده است. لنز دوم با رزولوشن 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4/f و همراهی لنز 17 میلی‌متری می‌تواند تصاویری به صورت فوق عریض را به ثبت برساند. این دوربین برای ثبت عکس‌هایی از مناظر، دسته‌جمعی و گروهی بسیار کاربردی است.  دوربین سوم با حسگر ماکرو و گشودگی دیافراگم 2.4/f و رزولوشن 2 مگاپیکسل قرار گرفته و در نهایت دوربین چهارم با حسگر عمق و رزولوشن 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4/f این مجموعه را تکمیل کرده‌است.

وجود دو حسگر ماکرو و عمق به کاربران این امکان را می‌دهد تا با خیالی آسوده به ثبت تصاویری باکیفیت همراه با وضوح عالی بپردازد.

بررسی دوربین سلفی گوشی موبایل Honor 50 Lite

برای این میان‌رده اقتصادی یک لنز سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسل در نظر گرفته شده‌است. این لنز از نوع عریض است و در قسمت بالا سمت چپ نمایشگر تعبیه شده‌است. لنز سلفی با گشودگی دیافراگم 2.0/f برای ثبت تصاویری به صورت پرتره مناسب است البته نمی‌توان گفت عالی است اما با توجه قیمت مناسب گوشی توجه کاربران را به دنبال دارد. این دوربین برای ثبت عکس‌هایی به صورت سلفی بسیار مناسب است. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با نور و کیفیت خوب را مشاهده کنید. نکته حائز اهمیت دیگر برای دوربین‌های سلفی بهره‌مندی از قابلیت‌های تماس تصویری است. بدین ترتیب تصویری با وضوح خوب را هنگام برقراری مکالمه به نمایش می‌گذارد تا متوجه این فاصله مکانی نباشید. این موضوع باتوجه به اقتصادی بودن گوشی بسیار عالی است.

با استفاده از یک نوار لغزنده می‌توانید امکاناتی را برای بهتر شدن ظاهر عکس خود داشته باشید. ازاین‌رو با استفاده از این تنظیمات می‌توانید چین و چروک‌های صورت خود را بدون کاهش کیفیت کمی بهبود بخشید و حتی نور عکس را کمی روشن‌تر نمایید. با استفاده از این دوربین ضمن ثبت تصاویری خوب می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم برثانیه را ذخیره کنید.

بررسی کیفیت تصاویر و فیلم‌های انر 50 لایت

با استفاده از این گوشی می‌توانید تصاویری با کیفیت را به ثبت برسانید. لذت استفاده از دوربین‌های این گوشی بسیار رضایت‌بخش است و کاربران را به خرید این میان‌رده بسیار سوق می‌دهد. علاوه بر این با دوربین‌های پشتی می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ذخیره کنید. تراشه در نظر گرفته شده برای این گوشی از کیفیت 4K پشتیبانی نمی‌کند. با این حال باتوجه به اقتصادی بودن این گوشی این موضوع کاملا طبیعی است. برای لنز سلفی هم کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثاینه هنگام فیلمبرداری در نظر گرفته شده که نظرات مثبتی را به دنبال داشته است.

اپلیکیشن Honor 50 Lite

رابط کاربری هنگام استفاده از قابلیت‌های دوربین بسیار ساده و راحت است و به راحتی حتی می‌توانید عکس‌های خود را تا حدودی ویرایش کنید و یا حالت‌های مختلف را تنظیم نمایید.

بررسی دوربین‌های گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 GT، همچنان محبوب

بررسی دوربین گوشی پوکو X3 GT

Poco X3 GT به یک دوربین سه گانه مجهز شده‌ که در ماژول نسبتا بزرگ در پشت گوشی تعبیه شده‌است. این سه دوربین به ترتیب دارای لنزهای 64،8 و 2 مگاپیکسلی می‌باشند که در ادامه در خصوص جزئیات دوربین نکاتی را خواهیم گفت.

لنز اول با رزولوشن 64 مگاپیکسل از نوع عریض برای ثبت تصاویری با کیفیت خوب مناسب است. همچنین از گشودگی دیافراگم 1.8/f با لنز 26 میلی متری برخوردار است که از قابلیت فوکوس خودکار بهره برده و برای ثبت تصاویر به صورت پرتره مناسب است. با این حال در این لنز خبری از لرزشگیر OIS نیست. لنز دوم با رزولوشن 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض است. ازاین‌رو با زاویه 120 درجه به تصویربرداری نیز می‌پردازد که برای ثبت عکس‌های گروهی و دسته جمعی مناسب است. این لنز با گشودگی دیافراگم 2.2/f برای ثبت تصاویری به صورت فوکوس در بینهایت بسیار مناسب است.

دوربین ماکرو دارای سنسور 2 مگاپیکسلی است که با گشودگی دیافراگم 2.4/f و فوکوس در فاصله حدودا 4 سانتی متری ثابت است.

بررسی لنز سلفی گوشی شیائومی پوکو X3 GT

برای این مدل از کمپانی شیائومی یک لنز سلفی در نظر گرفته شده که از سنسور 1.3 اینچی و فیلتر Quad-Bayer بهره برده‌است. این سنسور به یک لنز با دیافراگم 2.4/f مجهز شده که فوکوس ثابتی هم دارد.

کیفیت عکس و فیلم‌های دوربین‌های گوشی شیائومی مدل Poco X3 GT

عکس‌های پیش فرض از دوربین اصلی با کیفیت 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. جزئیات در این دوربین عالی است و رنگ‌ها دقیق هستند. نمایش تصاویر بسیار متعادل و طبیعی است. عکس‌ها از روی نمایشگر به خوبی دیده می‌شوند اما هنگامی که اندکی زوم می‌کنیم ممکن است از کیفیت آن‌ها کاسته شود.

یک حالت اختصاصی برای لنز سلفی 64 مگاپیکسلی وجود دارد. این دوربین جزئیات را به خوبی به نمایش می‌گذارد. با استفاده از این دوربین می‌توانید بدون کاهش کیفیت به اندازه 2 برابر زوم کنید. البته لازم به ذکر است که این شرایط تنها در نور خوب برای شما قابل استفاده است. دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های پرتره خوبی را به ثبت برساند چرا که از گشودگی دیافراگم کمتری برخوردار می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه نقد و بررسی این گوشی می‌توانید مقاله “نقد و بررسی Poco X3 GT، میان رده ای با قابلیت های پرچمداران” را مطالعه کنید. 

Poco X3 GT مجهز به لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی است. جزئیات با توجه به سنسور خوب دیده می‌شوند. نویز خیلی کمتر از حد انتظار است و محدوده دینامیکی بسیار گسترده‌تر می‌باشد. عکس‌های این سنسور بسیار گرم می‌باشند اما خب رنگ‌ها اندکی کدرتر دیده می‌شوند. این تفاوت بین دوربین اصلی و فوق عریض تا حدودی طبیعی است. دوربین ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسلی آنچنان حرفه‌ای عمل نمی‌کند. فوکوس این سنسور روی 4 سانتی‌متر ثابت است. هنگامی که متوجه عملکرد آن شوید می‌توانید چندین عکس از فاصله نزدیک را به خوبی به ثبت برسانید. رنگ و کنتراست عکس‌های این دوربین بسیار بالاست.

پوکو X3 GT از حالت شب به صورت خودکار پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در برخی از پرچمداران مشاهده شده است. البته بهتر است بدانید که تنها دوربین اصلی مجهز به این حالت می‌باشد. با وجود اینکه می‌دانیم این گوشی از این قابلیت خودکار پشتیبانی می‌کند اما عملکرد آن این موضوع را به کاربران اثبات نکرده‌است. البته لازم است بدانید که در این گوشی خود دوربین با توجه به استانداردهای تعریف شده‌ مشخص می‌کند که چه هنگام باید این قابلیت فعال یا غیر فعال شود. بدین ترتیب در مقایسه این احساس را داریم که از این قابلیت استفاده نشده که این موضوع به دلیل بی‌کیفیتی گوشی نیست بلکه تنها به دلیل مغایرت استاندارها می‌باشد.

نکته دیگر این دوربین‌ها این است که با وجود عدم پشتیبانی از لرزشگیر OIS باز هم عکس‌های این لنز تار نیستند و وضوح خوبی را به نمایش می‌گذارند. تصاویر 8 مگاپیکسلی فوق عریض ممکن است نویز داشته باشند. با این حال رنگ‌ها به خوبی حفظ می‌شوند. حتی اگر حالت شب را به صورت دستی برای این لنز فعال کنید نتایج خوبی را خواهید دید. لنز سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسلی تصاویری به صورت سلفی، طبیعی و متعادل به ثبت می‌رساند. کنتراست و رنگ‌ها بسیار خوب هستند و محدوده دینامیکی بالاتر از حد متوسط می‌باشند. دوربین نیز می‌تواند تصاویری به صورت پرتره به ثبت برساند.

دوربین Poco X3 GT می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه، 1080 با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه ذخیره کند. لنز فوق عریض با رزولوشن 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه برای ضبط فیلم آماده است و در نهایت لنز ماکرو با رزولوشن 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. پشتیبانی از قابلیت Super steady برای دوربین اصلی سبب شده تا روی تثبیت کننده تمرکز کند. نرخ بیت ویدیو 50 مگابیت بر ثانیه است و برای برخی از کلیپ‌ها به میزان 1080 پیکسل می‌رسد. در ویدیوهای 4K نویزی وجود ندارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص افشای اطلاعاتی دو گوشی میان‌رده جذاب می‌توانید مقاله “مشخصات گوشی‌‌های شیائومی Redmi Note 11 و Note 11 pro فاش شدند” را مطالعه کنید. 

اپلیکیشن دوربین

کار با برنامه پیش فرض دوربین بسیار ساده و روان است. برای بهره‌مندی از حالت‌های مختلف تنها کافی است که انگشت‌ها را به سمت چپ یا راست بکشید تا حالت‌های مختلف در دسترستان قرار بگیرد. در قسمت بالا یک سوئیچ HDR و فلش دوربین نیز تعبیه شده که به سادگی می‌توانید آن‌ها را فعال کنید همچنین برای عکس‌های خود از جلوه‌ها و فیلترهای زیبایی استفاده کنید.

بررسی دوربین گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 pro

بررسی دوربین ردمی نوت 11 پرو

اما مدل دیگری از کمپانی شیائومی که در لیست بهترین گوشی برای عکاسی قرار گرفته است شیائومی ردمی نوت 11 پرو می‌باشد. این گوشی دارای 4 دوربین با کیفیت‌های 108، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی می‌باشد. که در ادامه به بررسی تخصصی این 4 لنز می‌پردازیم..

لنز اول با گشودگی دیافراگم 1.9/f و از نوع عریض می‌باشد که از قابلیت فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF بهره برده‌است. لنز دوم با کیفیت 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2/f از نوع فوق عریض است. در نهایت دو حسگر ماکرو و عمق با کیفیت‌های 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4/f این مجموعه قدرتمند را تکمیل کرده‌اند. یک فلش LED در کنار این دوربین‌ها طراحی شده‌است. در پنل جلویی نیز یک لنز 16 مگاپیکسلی قرار گرفته که برای ثبت تصاویری به صورت سلفی مناسب است.

لنز اصلی مجهز به فیلتر رنگ Nona-Bayer می‌باشد و وضوح خروجی عکس اندازه 12 مگاپیکسل است. علاوه بر پشتیبانی از قابلیت PDAF، حالت شب نیز در دسترس است. دوربین فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی در فوکوس بی‌نهایت ثابت است. دوربین ماکرو در حدود فاصله 4 سانتی‌متر  ثابت شده‌است. آخرین دوربین این مجموعه سنسور عمق است که با رزولوشن 2 مگاپیکسل و فیلتر Quad-Bayer تصاویری جذاب به ثبت می‌رساند.

کیفیت عکس و فیلم‌های گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 pro

دوربین اصلی تصاویر خوبی به صورت پرتره را به ثبت می‌رساند. رنگ‌ها دقیق هستند و نویز به خوبی کم نگه داشته می‌شود. تصاویر بسیار واضح هستند و یک زوم 2 برابری نیز در اختیار شما قرار می‌دهند که بدون کاهش کیفیت می‌باشد. محدوده دینامیکی و کنتراست خیلی خوب است. عکس‌های فوق عریض از لنز 8 مگاپیکسلی بسیار خوب است. سروصدا نیز نیز به خوبی کنترل می‌شود. دوربین ماکرو خیلی واضح نیست اما برای پست در شبکه‌های اجتماعی خوب است و نویز آن در اکثر مواقع کم می‌باشد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های برجسته این دوربین می‌توان به ثبت تصاویر پرتره فوق‌العاده‌ای اشاره کرد که کنتراست و رنگ‌ها بسیار عالی هستند. عکس‌های ثبت شده از لنز سلفی بسیار دوست داشتنی هستند حتی اگر جزئیات در آن‌ها کم است با این حال رنگ‌ها دقیق، کنتراست عالی، نویز کم و سوژه به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد. عکس‌ها هنگام نمایش روی نمایشگر یا در صورت ارسال در شبکه‌های مجازی بسیار خوب به نظر می‌رسند. سلفی همچنین برای ثبت پرتره عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

حالت شب تنها برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده‌است. در خصوص کیفیت فیلم‌برداری این گوشی می‌توان گفت که دوربین‌های فوق عریض، اصلی و سلفی می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه را به ثبت برسانند. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با کیفیت 720 و نرخ 30 فریم بر ثانیه برای فیلم‌برداری حاضر هستند. متاسفانه تراشه در نظر گرفته شده برای این گوشی یعنی هلیو G96 از کمپانی مدیاتک از فیلمبرداری با کیفیت 4K پشتیبانی نمی‌کند. با این حال روی تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر بسیار بهتر دیده می‌شوند.

تثبیت کننده الکترونیکی در همه دوربین‌ها به جز ماکرو موجود است. این موضوع سبب شده تا فیلم‌ها و تصاویر همیشه روشن باشند. در صورت لزوم در تثبیت تصویر به خوبی کار می‌کند. ویدیوهای با کیفیت 1080 پیکسل خوب هستند و جزئیات حل شده کافی است و وضوح خوبی را مشاهده کرده‌ایم. کنتراست بالا است و محدوده دینامیکی کافی است. ویدیوها در نور کم نتیجه رضایت بخشی دارند با این حال آنچنان چشمگیر نیست. جزئیات کافی است و رنگ‌ها به خوبی حفظ می‌شوند و در کلیپ‌ها نویزی وجود ندارد.

ویدیوهای گرفته شده با دوربین فوق عریض خوب است. جزئیات کافی، رنگ‌ها واقعی و محدوده دینامیکی بسیار بالا برای این دوربین وجود دارد. کنتراست متوسط و دامنه دینامیک خوب است.

برای اطلاع از اخبار دو گوشی‌ میان‌رده شیائومی از سری ردمی مقاله “خبرهای جدید از زمان عرضه گوشی‌های Redmi Note 11 Pro و Pro 5G” را مطالعه کنید.

اپلیکشن دوربین

کار با برنامه دوربین بسیار ساده است. با کلید شاتر در کنار می‌توانید دوربین‌های عقب و جلو را جا به جا کنید. با رفتن به تب More امکان ویرایش، حذف و تنظیم مجدد وجود دارد. برای بهره‌مندی از زوم یا می‌توانید ضربه بزنید یا با کشیدن انگشت به طرفین تصویر را بزرگنمایی کنید. حالت شب برای دوربین‌های اصلی و فوق عریض در دسترس است. این قابلیت در گوشی‌های قبلی کمپانی شیائومی وجود نداشته است.

بررسی دوربین گوشی موبایل هوآوی مدل nova 9 SE

بررسی دوربین Nova 9 SE

برای این مدل از کمپانی شیائومی 4 دوربین در نظر گرفته شده که به ترتیب از کیفیت‌هایی برابر 108، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی بهره برده‌اند و برای ثبت تصاویری با کیفیت نیز یک انتخاب مناسب است. دوربین اصلی با رزولوشن بالای 108 مگاپیکسلی و از نوع عریض می‌باشد که با گشودگی دیافراگم 1.9/f مجهز به قابلیت فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF می‌باشد که به صورت خودکار روی سوژه موردنظر زوم می‌کند. برای دوربین دوم لنز 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض در نظر گرفته شده است که با گشودگی دیافراگم 2.2/f می‌تواند تصاویری با زاویه 112 درجه‌ای ثبت کنید که بیشتر برای عکس‌هایی از طبیعت، دسته جمعی و گروهی قابل استفاده است. دو لنز ماکرو و عمق با کیفیت 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4/f این مجموعه را تکمیل کرده‌اند. در کنار این دوربین‌ها یک فلش LED تعبیه شده که امکان عکاسی و فیلم‌برداری را در شب و نور کم در اختیار شما قرار  می‌دهد.

از دیگر نقاط برجسته این دوربین‌ها می‌توان به پشتیبانی از دو قابلیت HDR و پانوراما اشاره کرد که امکانات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین به لطف بهره‌مندی از تثبیت کننده EIS می‌توانید تصاویر و فیلم‌هایی روشن‌تر و ثابت را به ثبت برسانید. دوربین سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسل و از نوع عریض است که با گشودگی دیافراگم 2.2/f می‌تواند تصاویری به صورت سلفی و با کیفیت بالا را به ثبت برساند.

بررسی کیفیت عکس و فیلم‌های گوشی موبایل هوآوی مدل nova 9 SE

با استفاده از لنز اصلی می‌توانید تصاویر پرتره خوبی را ذخیره کنید زیرا از گشودگی دیافراگم کمتری بهره برده‌است که در نتیجه تصاویر پرتره خوبی را به ثبت می‌رساند. لنز دوم فوق عریض برای ثبت تصاویری از طبیعت و عکس‌های دسته جمعی و گروهی بسیار ایده‌آل است. با استفاده از حسگرهای ماکرو و عمق این مجموعه قدرتمند تکمیل می‌شود و تصاویر به مراتب با نویز کمتر و فوکوس ثابت به ثبت می‌رسند.

در خصوص فیلم‌برداری نیز می‌توان گفت که با کیفیت 1080 و نرخ تازه سازی 30 فریم بر ثانیه فیلم‌های جذابی را به ثبت می‌رساند. متاسفانه تراشه این گوشی قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K را ندارد که با توجه به قیمت مناسب آن قابل درک می‌باشد. لنز سلفی هم از کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که کیفیت خوبی را در اختیار شما می‌گذارد تا هنگام تنهایی فیلم‌هایی به صورت سلفی را ثبت نمایید.

برای مطالعه بررسی تخصصی این گوشی میان‌رده و تازه عرضه شده مقاله “بررسی و راهنمای خرید گوشی هواوی Nova 9 SE؛ جدیدترین میان‌رده هواوی” را مطالعه کنید.

اپلیکیشن دوربین

برای این مدل از کمپانی معتبر شیائومی رابط کاربری راحتی در نظر گرفته شده‌است. شما می‌توانید با کشیدن دست خود به سمت راست یا چپ از حالت‌ها و قابلیت‌های دیگر دوربین‌ها بهره‌مند شوید. می‌توانید از قسمت More به ویرایش عکس‌های خود بپردازید و حتی برای بزرگنمایی تنها کافی است که دو انگشت خود را روی صفحه بکشید.

جمع بندی کلی

تلاش ما در این مطلب از مبیت معرفی انواع گوشی مناسب برای عکاسی است که در رنج قیمتی مقول یعنی زیر 10 میلیون تومان قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر به حرفه عکاسی و فیلم‌برداری علاقه دارید اما قادر به پرداخت هزینه‌های گزاف دوربین‌های حرفه‌ای و خرید گوشی‌های گران و پرچمداران نیستید می‌توانید با استفاده از این مقاله یک گوشی مناسب و متناسب با مبلغ موردنظر خود پیدا کنید. این موضوع بسیار مهم است که شما بتوانید با پرداخت هزینه‌ای کم نیاز خود را به بهترین شکل برآورده سازید، به ویژه تصاویری جذاب و با کیفیت را به ثبت برسانید. عمده این لیست ما ساخت کمپانی مشهور و پرطرفدار شیائومی است که تا به امروز تلاش خود را کرده تا با هزینه تولید بسیار مقرون به صرفه بتواند گوشی‌های با کیفیت عالی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در این بین یک مدل از کمپانی هواوی نیز وجود دارد که آن هم عملکرد خوبی برای ثبت تصاویر و فیلم‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. امید داریم که با مطالعه این مقاله بتوانید انتخابی هوشمندانه هنگام خرید یک گوشی ارزان و مناسب برای عکاسی داشته باشید.

منابع: gsmarena

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا