راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

نقد و بررسی شیائومی Poco X4 Pro؛ میان‌رده محبوب با ظاهری جذاب (به همراه بررسی ویدئویی)

راهنمای خرید گوشی کاربردی و خوش قیمت Poco X4 Pro 5G

گوشی شیائومی Poco X4 Pro از سری تولیدات جدید کمپانی پرطرفدار شیائومی است. Poco X4 Pro در تاریخ 23 مارس 2022 به صورت رسمی به بازار عرضه شد و در مدت زمان کوتاهی نظرات بسیاری را متوجه خود ساخت. شیائومی Poco X4 Pro 5G در زمینه‌ی نمایشگر عملکردی عالی را ارائه می‌دهد و توانسته از رقبای خود پیشی گیرد. بنابراین اگر بهره‌مندی از اندازه مناسب، نمایشگر، کیفیت صدای خوب و دوربین‌های قدرتمند برای شما اولویت است، خرید Poco X4 Pro می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد.

علاوه بر این‌ها قیمت گوشی Poco X4 Pro بسیار مناسب است و همین موضوع توجه کاربران بسیاری را به دنبال داشته است. گوشی شیائومی Poco X4 Pro جزو جدیدترین تولیدات این کمپانی است که قابلیت‌های جذاب آن برای کاربران چندان شناخته شده نیست. به همین دلیل یک نقد و برررسی برای آن ارائه کردیم تا اگر قصد خرید Poco X4 Pro را دارید، به راهنمای ما مراجعه کنید. پس از مطالعه قابلیت‌های بررسی شده در این مقاله، قیمت گوشی Poco X4 Pro شما را حیرت زده خواهد کرد. پس همراه ما باشید…

جعبه گشایی گوشی شیائومی Poco X4 Pro

ترند جهانی در حال حرکت به سمتی است که اکثر گوشی‌های هوشمند با جعبه‌هایی خالی از لوازم جانبی به بازار عرضه می‌شوند؛ اما پوکو سعی داشته تا همچنان با عرضه لوازم جانبی مختلف رضایت کاربران خود را جلب کند؛ پوکو ایکس 4 پرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌است. درون جعبه همراه گوشی شیائومی Poco X4 Pro یک عدد قاب محافظ سیلیکونی قرار دارد. این قاب کاملا مناسب با این گوشی طراحی شده و از کیفیت خوبی برخوردار است. همچنین یک گلس محافظ برای صفحه نمایش نیز وجود دارد. علاوه بر این دارای یک آداپتور فست شارژ نیز می‌باشد که انحصاری خود کمپانی است. بنابراین ضمن مناسب بودن قیمت گوشی Poco X4 Pro، لوازم جانبی بسیاری نسبت به برخی از گوشی‌های دیگر دارد.

بررسی طراحی پوکو X4 پرو؛ پیشرفت محسوس و چشمگیر

پیشرفت در طراحی این مدل تنها به دیزاین محدود می‌شود و در انتخاب متریال هیچ تغییری ایجاد نشده‌است. Poco X4 Pro یک محصول ساخته‌شده از پلاستیک با قاب آلومینیومی است. استفاده از این متریال اگرچه ظاهر گوشی را به مدل‌های پرچمدار شبیه نمی‌سازد اما مزایای خاص خود را دارد. پس اگر قصد خرید Poco X4 Pro را دارید، باید بدانید که متریال بکاربرده شده در ساخت آن کیفیت قابل قبولی در سطح یک گوشی با قیمت مناسب را دارند.

در خصوص ظاهر شیائومی Poco X4 Pro 5G می‌توان با اطمینان گفت که به نظر نمی‌رسد یک گوشی میان رده باشد. زیرا دارای طراحی بی‌نقص با حاشیه‌های نسبتاً باریک و لبه‌های مسطح می‌باشد. به همین دلیل برخورداری از طراحی اصولی با ابعاد مناسب دست کمی از پرچمداران نخواهد داشت.

مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را مدیون گواهی IP53 هستیم. این گواهی نشان می‌دهد که دستگاه در برابر نفوذ رطوبت و تحمل مقداری باران خوب است و به معنای غوطه ور کردن گوشی در آب نمی‌باشد. پوکو X4 پرو در سه رنگ موجود است. رنگ‌ها به ترتیب شامل مشکی، سفید، آبی و رنگ زرد مخصوص سری پوکو است. تنوع رنگ پوکو ایکس 4 پرو سبب شده است تا افراد با سلایق متفاوت به راحتی بتوانند این گوشی را خریداری کنند.

اگر قصد خرید یک گوشی کاربردی را دارید و محدودیت بودجه دارید، “معرفی 5 گوشی ارزان شیائومی” را مطالعه کنید.

بررسی پنل پشتی و جلویی شیائومی پوکو X4 پرو

پنل جلویی با استفاده از شیشه‌ تخت طراحی شده و پنل پشتی شیشه‌ای صاف با قاب پلاستیکی محکم و روکش مات است. محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 است که از مقاوم‌ترین محافظ‌‌ها می‌یاشد، اما در خصوص محافظ پنل پشتی هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است.

پنل پشت شیشه‌ای شیائومی پوکو X4 پرو دارای یک لایه واکنش‌گر نور ‌Laser Black در زیر شیشه است. این قابلیت جلوه‌ی خاصی را به محصول بخشیده و نظرات مثبت زیادی را به سوی خود جلب کرده است. علاوه بر این متاسفانه متریال قاب پشتی به‌گونه‌ای است که لکه و اثر انگشت را به راحتی روی خود می‌پذیرد.

دوربین‌های تعبیه شده برای پوکو X4 پرو درون یک ماژول براق قرار گرفته‌اند. علاوه بر این دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که توسط یک حلقه ضخیم احاطه شده‌است. سایر دوربین‌ها و یک فلاش LED نیز در اطراف وجود دارند. به لطف این مدل طراحی برای ماژول دوربین پوکو X4 پرو، هنگام قرار گرفتن روی سطوحی مانند میز تکان نمی‌خورد و پنل پشتی آن کمتر دچار خط و خش می‌شود.

صفحه نمایش پوکو X4 Pro دارای ابعادی برابر 6.67 اینچ است. این میزان به لطف بهره‌مندی از حاشیه‌های ظریف سبب شده تا نمایشگر 86.0 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. این پنل دارای حفره‌ای کوچک است که در قسمت بالایی در مرکز قرار گرفته است. این حفره میزبانی برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی می‌باشد.

بررسی کنترلرهای گوشی Poco X4 Pro

عکس از گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G

با نگاهی به قاب Poco X4 Pro شاهد یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون و یک جفت بلندگوی استریو بسیار قدرتمند هستیم. آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و برای برقراری مکالمه، صدایی با فرکانس پایین‌تر را ارائه می‌دهند. Poco X4 Pro همچنین دارای سنسور مادون قرمز است که این گوشی را را قادر می‌سازد به عنوان یک کنترل از راه دور عمل کند.

سمت چپ هیچ دکمه‌ای وجود ندارد. کلیدهای کنترل میزان صدا، پاور و قفل در سمت راست قرار دارند. اسکنر اثر انگشت به دو صورت لمسی و فشاری قابل تنظیم است و در کنار دکمه پاور قرار گرفته است.

قسمت پایینی شامل پورت USB-C، میکروفون اصلی به همراه بلندگوی دوم است. علاوه بر این سینی سیم کارت دارای دو اسلات می‌باشد. که اسلات دوم را می‌توان برای سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه microSD استفاده کرد.

اگر از طرفداران برند پوکو هستید، “مقایسه ی پوکو X3 GT و Poco f3” را از دست ندهید

مقایسه‌ی طراحی شیائومی Poco X4 Pro 5G با سری‌های قبل

طراحی گوشی موبایل شیائومی Poco X4 Pro 5G با سایر سری‌های Poco X تغییر نسبتا چشمیگری داشته است؛ در این مدل بدنه‌های ضخیم و درشت Poco X3 Pro و Poco X3 NFC حذف شده و یک قاب باریک‌تر اما سخت‌تر جایگزین شده است.

شیائومی Poco X4 Pro 5G ابعاد مناسب‌تری نسبت به  Poco X3 Pro دارد. در نتیجه کار با آن راحت‌تر از Poco X3 Pro است؛ همچنین تنها با یک دست امکان استفاده از آن وجود دارد. علاوه بر این پنل پشتی در X3 کاملا پلاستیکی است. با این حال برای شیائومی Poco X4 Pro 5G شاهد یک پنل پشتی صاف و شیشه‌ای می‌باشیم.

Redmi Note 11 Pro 5G با روکش شیشه‌ای مات برخلاف این گوشی از جذب لکه و اثر انگشت اجتناب می‌کند. علاوه‌براین Poco X4 Pro دارای ابعاد 164.2 در 76.1 در 8.1 میلی‌متر و وزن 205 گرم است. این اندازه همان سایز Redmi Note 11 Pro 5G می‌باشد اما 3 گرم سنگین‌تر است. این افزایش وزن را تاثیر ماژول دوربین بزرگ‌تر نسبت به ردمی می‌دانیم.

Poco X4 Pro شکل خود را از گوشی‌های Redmi Note 11 الهام گرفته است. به ویژه در اندازه و مدل صفحه نمایش تشابه بسیاری بین این دو مدل وجود دارد.

جمع بندی کلی طراحی گوشی شیائومی پوکو X4 پرو 5G

• طراحی باریک

• پنل پشتی شیشه‌ای و تخت

• بلندگوهای استریو قدرتمند

بررسی نمایشگر گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G

Poco X4 Pro دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح تصویر بسیار عالی است. شیائومی در حال حاضر استانداردهای بالایی را در میان گوشی‌های ارزان قیمت ایجاد کرده‌است. این نمایشگر نسبت به محصولات مشابه در بین دیگر تولیدکنندگان کنتراست عمیق‌تری را ارائه می‌کند و اوج روشنایی بالاتری دارد. قابل توجه‌ترین ویژگی این نمایشگر عملکرد خوب آن هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید است. اگر در کنار پنجره‌ای هستید که نور خورشید از آن تابیده می‌شود، می‌توانید این مهم را خودتان آزمایش کنید. Poco X4 Pro را زیر پرتو قرار دهید و شاهد تغییر رنگ و کنتراست برای به حداکثر رساندن دید، خواهید بود.

عمق رنگ نیز عالی است. رنگ‌های واضح بر اساس موقعیت تغییر می‌کنند. با این حال بخش‌های اصلی رابط، رنگ‌های تقریباً بیش از حد گرمی را نشان می‌دهند که برای همه سلیقه‌ها مناسب نیست. وضوح 2400 در 1080 پیکسل بهترین چیزی است که با توجه به قیمت گوشی Poco X4 Pro می‌توانید انتظار داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که این صفحه نمایش 120 هرتزی است. Poco X4 Pro 5G روی نرخ تازه‌سازی 60 هرتز تنظیم شده‌است اما بیشینه رفرش ریت آن معادل 120 هرتز است که باعث می‌شود فهرست‌های پیمایش روان‌تر به نظر برسند. در تست‌های انجام شده متوجه شدیم که عمر باتری Poco X4 Pro در هر دو حالت خوب است، بنابراین توصیه می‌کنیم از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده کنید. اگر قصد خرید یک گوشی جدید با قیمت مناسب را دارید بهترین گوشی‌ های میان رده 2021 از دیدگاه کارشناسان را بخوانید.

نرخ تازه سازی پوکو ایکس 4 پرو

برخی از تلفن‌های رده بالا می‌توانند نرخ تازه‌سازی را در لحظه تغییر دهند تا عمر باتری را به حداکثر برسانند. Poco X4 Pro روی 120 هرتز باقی می‌ماند مگر اینکه برنامه یا بازی را اجرا کنید که از 120 هرتز پشتیبانی نمی‌کند، در این صورت به 60 هرتز برمی‌گردد. قابلیت پشتیبانی از HDR نیز در این مدل وجود ندارد. پوکو صفحه نمایش را برای سطوح روشنایی را در بازه‌ی 700 نیت تا 1200 نیت برای حداکثر روشنایی ارائه می‌دهد. هنگامی که زیر نور روشن نیستید، روشنایی معمولی پنل 477 نیت است. این میزان کاملا مطابق با اکثر پنل‌های AMOLED اخیر است.

انواع مدل‌های DCI-P3 برای نمایشگر گوشی شیائومی پوکو X4 Pro

نمایشگر Poco X4 Pro 5G از فضای رنگی گسترده DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. در تنظیمات دستگاه سه مدل رنگ مختلف ارائه می‌شود. این سه مدل به ترتیب شامل Vivid (پیش فرض، DCI-P3)، اشباع (DCI-P3 با تقویت اشباع) و استاندارد (sRGB) می‌باشد. بنابراین می‌توانید رنگ را برای هر حالت تنظیم کنید. بهره‌مندی از این قابلیت این اجازه را می‌دهد تا ویدئوهای TikToks، YouTube و فیلم‌های Netflix را در بهترین حالت مشاهده کنید. در قسمت بالای نمایشگر پوکو ایکس 4 پرو حفره‌ای با عرض 4 میلی متر تعبیه شده که محل قرارگیری دوربین سلفی است.

در نهایت نمایشگر این مدل در گوشی‌هایی با قیمتی دو برابر پوکو X4 پرو دیده می‌شود. پس اگر نمایشگر برای شما اولویت دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم به خرید پوکو ایکس 4 پرو فکر کنید.

چنانچه تمایل به مطالعه درباره انواع نمایشگرها دارید، “بررسی انواع صفحه نمایش گوشی” را بخوانید

مقایسه صفحه نمایش شیائومی پوکو ایکس 4 پرو با سری‌های قبلی

کیفیت نمایشگر در این مدل به مراتب نسبت به Poco X3 بهتر عمل کرده است. گوشی‌های قدیمی شیائومی مانند Redmi Note 10 Pro از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کنند با این حال در پوکو ایکس 4 پرو این قابلیت دیده نمی‌شود.  صفحه نمایش آن با پنل AMOLED، روشنایی بالاتر و نرخ نمونه‌برداری لمسی سریعتر بهبود یافته است. بریدگی به همان اندازه کوچک باقی‌مانده و محافظت بار دیگر توسط محافظ گوریلا گلس انجام می‌شود.

جمع بندی کلی نمایشگر Poco X4 پرو

• کیفیت تصویر قوی
• در فضای روباز روشنایی عالی
• رنگ قابل تنظیم

بررسی دوربین گوشی شیائومی پوکو X4 پرو 5G

بررسی دوربین Poco X4 Pro

شیائومی پوکو X4 پرو 5G با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی عرضه شده‌است. یک فلاش LED تکی نیز برای آن در نظر گرفته شده‌است. دوربین اصلی دارای لنز 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 است. همچنین دارای یک فیلتر رنگی است که سبب شده تا خروجی آن وضوح خوبی داشته باشد. علاوه بر این مجهز به فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا روی سوژه موردنظر خود زوم کنید. در این گوشی تنها دوربین اصلی از حالت دید در شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین دوم از نوع فوق عریض با کیفیت 8 مگاپیکسل است. دوربین سوم دارای سنسور ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسلی می‌باشد. فوکوس در حدود 4 سانتی‌متر فاصله ثابت شده است. در قسمت تنظیمات سوئیچ زوم دوربین را دارید که به یکی از  این دو حالت عمل می‌کند. اولین مورد به سادگی ضربه‌زدن روی یکی از سه نقطه است که گزینه‌های فوق عریض، اولیه و دو برابر دیجیتال را نشان می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید روی بزرگ‌نمایی فعال ضربه بزنید و آن را به طرفین بکشید تا زوم بیشتری مانند 2x و 10x را نشان دهد.

عکس‌های لنز 8 مگاپیکسلی کیفیت رضایت‌بخشی دارند. این دوربین محدوده دینامیکی بالایی را ارائه می‌دهد. زیرا قابلیت HDR اغلب به صورت خودکار فعال است. در خصوص لنز ماکرو می‌توان گفت ابتدایی‌ترین چیزی است که می‌توانید در تلفن هوشمند پیدا کنید. به شرط اینکه دقیقاً از فاصله 4 سانتی متری عکاسی کنید. در غیر این صورت تصویری نسبتاً تار و خارج از فوکوس خواهید داشت. عکس‌های 2 مگاپیکسلی رنگ‌های خوبی را ارائه می‌کنند. برای اطلاع از نحوه کار جدیدترین سنسورها در دوربین گوشی‌های هوشمند مقایسه‌‌ی دو لرزشگیر OIS و EIS در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را بخوانید.

تنظیمات کاربردی در برنامه دوربین گوشی شیائومی پوکو ایکس 4 پرو

در تنظیمات این گوشی یک حالت حرفه‌ای با قابلیت خوب وجود دارد، که در آن می‌توانید خودتان پارامترهای عکسبرداری را تغییر دهید. دقت رنگ و تعادل رنگ سفید در دوربین‌ها تحسین برانگیز است. عکس‌های دریافتی همگی کنتراست بالا و محدوده دینامیکی متعادلی دارند.

عکس‌های پرتره با دوربین اصلی Poco X4 Pro 5G کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند. حتی با وجود اینکه سنسور عمق وجود ندارد، تفکیک سوژه ماهرانه است. سوژه تصویر شما به طرز باورنکردنی با جزئیات دیده می‌شود و به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد. رنگ‌ها زنده و دوست داشتنی هستند و کنتراست به طور قابل توجهی بالا است.

بررسی دوربین سلفی گوشی شیائومی مدل پوکو ایکس 4 پرو

Poco X4 Pro دارای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با فیلتر رنگی Quad-Bayer است. متاسفانه مانند سایر مدل‌های شیائومی، دوربین سلفی از کیفیتی کمتر از 16 مگاپیکسل برخوردار است. اما این کیفیت برای یک گوشی میان رده قابل قبول است. کنتراست خوب است و رنگ‌ها دقیق هستند و سوژه همیشه به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد. علاوه بر این سلفی‌های پرتره در دسترس هستند، اما چندان با کیفیت نیستند. تفکیک سوژه در بهترین حالت متوسط ​​است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کاربرد هر لنز در گوشی “انواع لنز دوربین گوشی و کاربرد هرکدام” را بخوانید

بررسی ضبط ویدیوی دوربین‌های شیائومی مدل Poco X4 Pro

قابلیت فیلم‌برداری Poco X4 Pro 5G با حداکثر سرعت 1080pبا نرخ 30 فریم بر ثانیه برای دوربین‌های اصلی، اولتراواید و سلفی است. همچنین گزینه‌ای برای فیلمبرداری ماکرو با سرعت 720p و نرخ 30 فریم بر ثانیه وجود دارد. تثبیت‌کننده الکترونیکی در همه دوربین‌ها وجود دارد. به جز لنز ماکرو که همیشه فعال است و در صورت لزوم در تثبیت تصویر خوب عمل می‌کند. فیلمبرداری 1080p توسط دوربین اصلی خوب است و وضوح نسبتاً متعادل است. رنگ‌ها واقعی و زنده هستند و محدوده دینامیکی خوبی را ارائه می‌دهند؛ همچنین کنتراست بالا است. صدا نیز بسیار رضایت بخش است.

سنسور EIS همیشه روشن تأثیر کمی بر وضوح دارد؛ به گونه‌ای که نمی‌دانید بدون این سنسور آیا ویدیوها می‌توانستند کمی واضح‌تر باشند یا نه. ویدیوهای Full HD در نور کم از دوربین اصلی وضوح قابل‌قبولی را ارائه می‌دهند. این ویدئوها دارای جزئیات کافی برای اهداف میان رده می‌باشند. محدوده دینامیکی مناسب است و رنگ‌ها عالی هستند. دوربین فوق عریض ویدئوهای 1080p خوبی می‌گیرد. البته برای چنین دوربینی وجود اندکی نویز چندان دور از انتظار نیست.

مقایسه دوربین شیائومی Poco X4 Pro با سری‌های قبل

Poco X4 Pro 5G از همان تنظیمات دوربین سه‌گانه موجود در Redmi Note 11 Pro 5G استفاده می‌کند. دوربین اصلی پوکو ایکس 4 پرو وضوح بیشتری نسبت به دوربین 48 مگاپیکسلی Poco X3 NFC و 64 مگاپیکسلی اولیه Poco X3 Pro دارد. با این حال لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض آن با X3 NFC مطابقت دارد، اما وضوح کمتری نسبت به X3 Pro دارد.

در پوکو ایکس 4 پرو سنسور عمق وجود ندارد، اما دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی برای ماندگاری اینجاست. دوربین سوم این گوشی همانند Redmi Note 11 Pro 5G دارای حالت دید در شب نیست و به همین علت متأسفانه عکس‌های به ثبت رسیده توسط Poco X4 Pro در شب با نویز اضافی مواجه می‌شوند. این همان مشکلی است که در Redmi Note 11 Pro 5G سبب نارضایتی برخی از کاربران شده است. البته اکثر گوشی‌های موجود در رنج قیمت گوشی Poco X4 Pro بدون حالت دید در شب ارائه می‌شوند و نمی‌توان این مساله را چندان دور از انتظار دانست.

جمع بندی کلی دوربین شیائومی Poco X4 Pro 5G

• ارائه رنگ برجسته

• محدوده دینامیکی خوب

• کنتراست بالا

اگر قصد خرید یک گوشی شیائومی دارید “راهنمای استفاده از دوربین گوشی‌ های شیائومی” را بخوانید

بررسی باتری گوشی شیائومی پوکو X4 Pro 5G

لوازم جانبی Poco X4 Pro

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، پوکو X4 Pro 5G برای ما تداعی می‌شود. این گوشی با داشتن یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند به راحتی یک روز و نیم با استفاده متوسط ​​دوام بیاورد. با توجه به اینکه نرخ به روزرسانی 120 هرتز ثابت است، طول عمر باتری این مدل یک شاهکار می‌باشد. همچنین اگر از نرخ تازه‌سازی پایین‌تر یعنی 60 هرتز استفاده کنید، پتانسیل طولانی‌تری را دارد.

پوکو ایکس 4 پرو یک گوشی بادوام است. چنانچه نرخ تازه‌سازی گوشی را به‌صورت پیش فرض روی 60 هرتز قرار دهیم تا پایان روز 45 درصد از عمر باتری باقی می‌ماند. عمر باتری در هر دو حالت قوی است، اگرچه این چندان منطقی نیست. پوکو ایکس 4 پرو از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند که یکی از برجسته‌ترین به‌روزرسانی‌های گوشی‌های اخیر شیائومی محسوب می‌شود.

هر چند شیائومی امروزه سرعت شارژ 120 واتی را نیز ارائه می‌دهد و انتظارات کاربران خود را تا حد زیادی بالا برده‌است. اما قابلیت شارژ 67 وات هنوز بسیار قدرتمندتر از هر چیزی است که سامسونگ یا اپل در محصولات پرچمدار خود ارائه می‌دهند. در صورت نیاز به شارژ، فناوری شارژ سریع 67 واتی شیائومی توانسته 59 درصد شارژ را در 15 دقیقه و 94 درصد را در نیم ساعت و شارژ کامل را حدودا در 40 دقیقه تامین کند. برای خرید انواع گوشی‌های شیائومی با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید به وب‌سایت مبیت مراجعه کنید.

بررسی باتری شیائومی پوکو X4 Pro با سری‌های قبلی

به نظر می‌رسد پوکو X4 پرو از Redmi Note 11 Pro 5G دوام بیشتری داشته باشد. وجه مشترک این دو در CPU، ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پنل نمایشگر است. پوکو ایکس 4 پرو در تست‌های انجام شده، امتیاز استقامت 119 ساعت را کسب کرد. این میزان بدین معنی است که 4 ساعت بیشتر از Redmi Note 11 Pro 5G با نمایشگر، چیپست و باتری یکسان دوام می‌آورد. Poco X4 Pro عملکرد آماده به کار بهتری را در مقایسه با همتای خود از سری Note ارائه می‌دهد. همچنین برای وب گردی انتخاب ایده‌آل‌تری است. با همین وجود امتیاز پخش ویدیوی آن اگرچه چشمگیر است، اما کمتر از Note است.

جمع بندی کلی باتری گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G

• عمر باتری طولانی، به ویژه در نرخ نوسازی 60 هرتز
• شارژ سریع 67 واتی
• دارای اشکال در شارژ

بهترین گوشی شیائومی با فست شارژ بالا را در این مقاله “بررسی شیائومی 11T Pro؛ پرچمداری با قابلیت شارژ 120 وات” را مطالعه کنید.

برررسی نرم افزار گوشی شیائومی پوکو X4 Pro 5G

شیائومی پوکو X4 Pro 5G با اندروید نسخه 11 همراه با رابط کاربری MIUI 13 شیائومی عرضه می‌شود. مشکلات موجود در برخی از مدل‌های شیائومی به‌ویژه سری پوکو در بروزرسانی جدید تا حد زیادی رفع شده است اما با این حال نمی‌توان گفت که این گوشی‌ها برای بازی و انجام امور سنگین مناسب‌اند. با وجود تمامی این مشکلات کار با رابط کاربری اختصاصی این سازنده یعنی MIUI نسبت به سیستم‌عامل‌های iOS ساده‌تر است. یک نقطه ضعف عدم به‌روز‌رسانی سیستم عامل است. اکنون بیایید نگاهی دقیق‌تر به MIUI 13 برای Poco در X4 Pro بیندازیم.

قفل صفحه نمایش را از طریق اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در کنار آن، باز می‌شود. عملکرد این حسگر آسان، سریع با دقت فوق‌العاده است. می‌توانید روش باز کردن قفل را روی «لمس» یا «فشار» تنظیم کنید. صفحه‌های اصلی مانند همیشه کار می‌کنند. آن‌ها با میانبرها، پوشه‌ها و ویجت‌ها پر شده‌اند. اگر به این نوع تقسیم‌بندی علاقه ندارید، می‌توانید Control Center را غیرفعال کنید.

بررسی رابط کاربری MIUI 13

MIUI با برنامه‌های چند رسانه‌ای اختصاصی خود مانند گالری، موسیقی، Mi Video (با گزینه های پخش جریان)، رادیو FM ارائه می‌شود. البته یک برنامه Mi Remote نیز برای آن طراحی شده که از مادون قرمز یکپارچه استفاده می‌کند. MIUI همچنین یک برنامه امنیتی ارائه می‌دهد که می‌تواند گوشی را برای بدافزار اسکن کند، لیست سیاه را مدیریت کند، مصرف داده را مدیریت یا محدود کند، میزان مصرف باتری را تنظیم و مقداری از RAM را آزاد نماید. همچنین می‌تواند مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده شما را مدیریت کند، میزان مصرف باتری در برنامه‌های انتخاب‌شده را تعریف کند و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کند.

از دیگر بهبودهای جالب MIUI 13 که ممکن است در ابتدا متوجه آن نشوید می‌توان به ویرایشگر تصویر بهتر، صفحه باتری کاملاً جدید و گزینه‌ی برنامه دوربین برای فیلمبرداری با صفحه نمایش خاموش اشاره کرد. صفحه باتری چهار حالت باتری را ارائه می‌دهد. یک گزینه عملکرد جدید در این نسخه برای باتری وجود دارد ک ممکن است برای مدتی عملکرد کمی را افزایش دهد، اما منجر به کاهش سرعت شود. همچنین می‌توانید دمای باتری را نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که حالت عملکرد برای همه گوشی‌های شیائومی در دسترس نیست، اما در Poco X4 Pro 5G و Redmi Note 11 Pro 5G وجود دارد.

بررسی سخت افزار شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G

برای این مدل پردازنده اسنپدراگون 695 ساخت کمپانی کوالکام در نظر گرفته شده‌است. متاسفانه این پردازنده در انجام برخی امور ممکن است دچار لگ شود. برای رفع برخی اختلالات پیشنهاد می‌شود نرم افزارها را به‌روزرسانی کنید. همچنین همین مشکل به طور جدی در Redmi Note 11 Pro 5G نیز وجود داشت. با این حال Poco X4 Pro در زمینه بازی به گوشی‌هایی مانند Pocofone F1، Poco X3 Pro و Poco F3 نزدیک نیست و در بهترین حالت یک گوشی معمولی است.

پردازنده‌ی گرافیکی در نظر گرفته شده برای این مدل نیز Adreno 619 است که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. نمایشگر و بلندگوها هر دو با اختلاف قابل توجهی نسبت به گوشی‌های Poco X3 Pro برتری دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یکی از گوشی‌‌های شیائومی به مقاله “بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11s” مراجعه کنید.

مقایسه شیائومی پوکو x4 پرو با پوکو x3 پرو

پوکو x3 PRO از ابعادی بزرگتر از Poco X4 Pro برخوردار است. همچنین پنل پشتی این مدل قدیمی‌تر از پلاستیک ساخته شده است. با این حال متوجه شده‌ایم که وزن بیشتری نسبت به Poco X4 Pro دارد. خوشبختانه هر دو مدل توانسته‌اند گواهی IP53 را داشته باشند. کیفیت نمایشگر پوکو X4 پرو نسبت به مدل قبلی ارتقا پیدا کرده که این خبر خوبی برای اکثریت کاربران است. هر دو نمایشگر از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که همین موضوع سبب شده تا بتوانید از هر دو گوشی برای تماشای فیلم‌های اکشن و بازی‌ها استفاده کنید. وضوح تصویر در هر دو نمایشگر یکسان است و اندازه‌ای برابر دارند. نکته جالب در نمایشگرهای این دو گوشی این است که مدل قبلی یعنی پوکو X3 پرو مجهز به گوریلا گلس 6 می‌باشد که این لایه محافظتی نسبت به مدل جدیدتر کاهش پیدا کرده است. دلیل این اتفاق را می‌توان استفاده ا زگلس بای پنل پشتی Poco X4 Pro دانست.

دوربین‌ها ارتقای خوبی نسبت به مدل قبلی پیدا کرده‌اند. در پوکو ایکس تری پرو ما شاهد 4 دوربین با کیفیت‌های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی هستیم. این در حالی است که مدل جدیدتر Poco X4 Pro  دارای دوربین‌هایی با کیفیت‌های 108، 64، 8 و 2 مگاپیکسلی می‌باشد. لنز سلفی در Poco X4 Pro کاهش پیدا کرده ست. بنابراین برای مدل جدیدتر لنز سلفی 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که در مدل قبلی به اندازه 20 مگاپیکسل است. تا حدودی دلیل سبک‌تر بودن مدل جدیدتر برای ما روشن است. باتری در نظر گرفته شده برای POCO X3 Pro از ظرفیتی برابر 5160 میلی آمپر بهره برده است. این در حالی است که پوکو x4 پرو دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر می‌باشد. پشتیبانی از قابلیت فست شارژ جزو آیتم‌هایی است که برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده است. با این تفاوت که Poco X4 Pro با توان 67 وات در مدت زمان 41 دقیقه انرژی مورد نیاز خودش را تامین می‌کند.

اما برای مدل قدیمی‌تر توان 33 وات در نظر گرفته شده است که صفر تا صد باتری را در 59 دقیقه شارژ می‌کند. در خصوص سیستم سخت افزاری می‌توان گفت که هر دو مجهز به تراشه‌ای از کمپانی کوالکام می‌باشند. برای Poco X4 Pro یک تراشه قوی‌تر در نظر گرفته شده که از شبکه ارتباطی 5G هم پشتیبانی می‌کنند. پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای مدل جدید برابر Adreno 619  است و مدل قدیمی‌تر Adreno 640 می‌باشد. سیستم عامل در نظر گرفته شده برای پوکو ایکس تری اندروید و نسخه 11 است که امکان ارتقا تا اندروید 12 را دارد و در مبنای کاربری MIUI 13 for POCO عرضه شده است. در مقابل پوکو X4 پرو از سیستم عامل اندروید و نسخه 11 پشتیبانی می‌کند که با رابط کاربری MIUI 13 for POCO عرضه شده و اطلاعاتی در خصوص نحوه و میزان ارتقا در دسترس نیست.

هر دو این گوشی‌ها در ظرفیت‌های متفاوتی عرضه شده‌اند که با توجه به نوع فعالیت و نیازتان می‌توانید ایده‌آل‌ترین ظرفیت را انتخاب کنید. با این حال اگر با کمبود حافظه مواجه شدید نگران نباشید به سادگی می‌توانید با استفاده از کارت حافظه، ظرفیت را ارتقا دهید.

 

چرا باید گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G را بخریم؟

اگر قصد خرید Poco X4 Pro را دارید باید بدانید بهره‌مندی از یک صفحه نمایش عالی از مهم‌ترین مزیت‌های این گوشی است. Poco X4 Pro دارای صفحه نمایش آمولد بزرگ، رنگارنگ و روشن است؛ همچنین حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز با بهترین گوشی‌های موجود در یک گوشی ارزان‌تر مطابقت دارد. بلندگوهای استریو عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند و Poco X4 Pro را به یک گوشی قوی برای طرفداران موسیقی و پادکست تبدیل کرده‌اند. این بلندگوها صدای محیط را قطع می‌کنند و برای بازی و فیلم در موقعیت خوبی قرار می‌گیرند. تمامی این قابلیت‌ها در کنار مناسب بودن قیمت گوشی Poco X4 Pro، نظرات مثبتی را به دنبال داشته‌است.

ردمی نوت 8 2021، نسخه بروزتر از یک محبوب قدیمی

مقایسه ردمی نوت 8 2021 و پوکو M3، میان رده های کاربردی شیائومی

مقایسه Poco X3 و Realme 7، دو گوشی ارزان و محبوب

چرا گوشی شیائومی پوکو ایکس 4 پرو مناسب نیست؟

اگر از طرفداران بازی‌های اندرویدی هستید، پردازنده Poco X4 Pro چندان برای شما مناسب نیست و بر خلاف سری‌های خرید آن به کاربران حرفه‌ای گیم پیشنهاد نمی‌شود. Poco X4 Pro در قسمت دوربین نیز کمی ناامید کننده عمل کرده و در این رنج قیمت می‌توان محصولات بهتری را پیدا کرد. در نهایت اگر گیمر هستید و قصد خرید یگ پوشی جدید را دارید، پوکو ایکس 4 پرو را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. با این حال اقتصادی بودن قیمت گوشی Poco X4 Pro سبب شده‌است تا انتخابی مناسب برای آن دسته از کاربران باشد که با گوشی خود تنها به وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند.

منابع:

gsmarena.com

techradar.com

techadvisor.com

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

57 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  1. پس میگفتن باتری تو ۴۱ دقیقه از صفر تا صد شارژ میشه من زدم دو ساعت کشید تا شارژ کامل بشه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی، این موضوع هنگام تست در محیط آزمایشگاهی است اما ممکن است در طمان عادی مقداری بیشتر طول بکشد که 2 ساعت برای این بازه نیز نرمال نیست پس لطفا سلامت کابل شارژ خود را چک کنید.

  2. سلام نمی دانم چرا گوشی x4po من تا حالا سه زمانیکه کسی به من زنگ می زند هنگ می کند و برنامه ها قاطی می کند و باید گوشی رو بحالت تنظیمات اولیه کارخانه بزنم که در نتیجه همه اطلاعات گوشیم پاک میشه ؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی این مورد باید توسط تعمیرکار متخصص مورد بررسی قرار گیرد

  3. سلام گوشی من پوکو ایکس 4پرو هست میزنم شارژ وبعد اینکه درمیارم تو هر درصدی باشه 3درصد کم میکنه
    مثلا 97درصد داره میشه 94به گوشی فروشی گفتم گفته طبیعه نظر شما چیه???

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی البته که این مورد طبیعی نیست و ممکن است اشکال از باتری دستگاه باشد

  4. وقتی میزنم شارژ و در میارم خیلی سریع 3 درصد کم میکند شاید به مرور زمان درست شود

  5. سریع 3 درصد کم میکنه وقتی از شارژ در میارم و شارژش خیلی زود تموم میشه

  6. سلام بنده همین گوشی رو دارم و یک ماه کمتر شده خیلی ام ازش استفاده نمیکنم زود شارژ تموم میکنه از شارژ میکشم چن درصد یهو کم میکنه مثلا شبا میزارم کنارم بااینکه کار نمیکنم تا صبح ۴درصد کم میکنه هرشب ۴ درصد کم میکنه یا مثلا روشن خاموشش میکنم بازم ون درصد کم میکنه و داخل کامنتا ببشتر افرادی که این گوشیو دارن این اتفاقا براشون پیش اومده

    1. سلام وقت بخیر این مشکل می تواند از خرابی باتری دستگاه باشد و نیاز است تا به صورت حضوری دستگاه را به متخصص نشان دهید

  7. سلام من گوشی پوکوx4پرو دارم ی مشکلی هس که وقتی گوشیمو میزنم شارژ مثلا۷۵ درصد شارژ میشه وقتی درمیارم از شارژ بلافاصله ۳ درصد کم میشه از باطریش میخاستم بدونم طبیعیه یا مشکل داره

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی این مورد طبیعی نیست و نیاز به بررسی متخصص دارد.

  8. سلام.
    در فضای دوم X4 متاسفانه در بخش move فقط امکان جابجا کردن اپ ها بین فضای اول و دوم هست و هیچ گزینه دیگری برای جابجایی فیلم و عکس و… نشان داده نمیشه. درحالیکه در تمام فیلم های آموزشی نشون داده میشه. علت را کسی میدونه؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      شما می توانید با نصب اپلیکیشن Files از پلی استور و رفتن به قسمت تنظیمات این برنامه گزینه Save to SD card را فعال کنید؛ زمانی که روی آن ضربه بزنید یک اعلان برای دسترسی به کارت حافظه نمایش داده می شود که باید روی گزینه Allow ضربه بزنید.

  9. سلام یه ایرادی که x4pri داره اونم اعلان هایی هست که پایین صفحه میاد مثلا وقتی بی صدا میکنی گوشی رو. پایین صفحه مینویسه گوشی بیصدا شد و دقیقا هم روی صفحه کلید میفته و هنگ میکنه حداقل سی ثانیه میمونه روط صفحه و من یک ماهه نتونستم اون رو پیدا کنم و غیر فعال کنم اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  10. ظاهرخوبی داره ازهمه لحاظ اوکیه ولی دوربینش تو نورمصنوعی بشدت ضعف داره فقط اونو طبیعی عکس و فیلم خوبی تحویل آدم میده درغیراین صورت داخل خونه یاتاریکی اصن دوربینش اوکی نیس

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  11. با سلام بنده چند ماهه دارم از این گوشی نسخه‌ی ۲۵۶ گیگ رم ۸ استفاده میکنم قاطعانه میگم همه جوره نسبت به پوکو x۳ پرو پیشرفت کرده درسته عدد پردازنده ۶۹۵ هست ولی در عمل خیلی قوی‌تر از این حرفاس یعنی تمام بازی ها رو بدون لگ و باگ یا کندی اجرا میکنه تازه داغ هم نمیکنه خلاصه من به شدت راضی هستم از این گوشی البته فراموش نکنید که تنظیمات گوشی رو درست انجام بدید تا بهترین عملکرد رو داشته باشید.با تشکر

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی قطعا در بین گوشی‌های گیمینگ 2022 مدل های قدرتمندتری هم وجود دارد اما این گوشی نیز در نوع خود می‌تواند برای گیم مناسب باشد

  12. سلام من این گوشی رو بیشتر برای گیم میخوام میخواستم بدونم مثلا بعد از چند دقیقه بازی کالاف لگ میگیره بازی یا نه ؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی این گوشی یکی از محصولات ارزان قیمت گیمینگ محسوب می شود اما با این وجود عملکرد خوبی را از خود نشان داده است در خصوص مدت زمان ایجاد لگ نیز این مورد بسته به عوامل مختلفی است؛ بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای آن لحاظ کرد

  13. سلام من تازه خریدم فقط مورد عجیب واسه من که در دوربین برنامه کلیپ ساز vlog نداره در حالی که من به جهت تبلیغ کارم لازم داشتم آیا امکان افزودن این اپ به بخش دوربین هست ؟؟؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی آپشن های نرم افزاری دوربین می تواند نسبت به مدل های دیگر و بسته به رابط کاربری متفاوت باشد؛ شما برای انجام این مورد می توانید از برنامه های ترد پارتی استفاده کنید

  14. سلام
    گوشی رو تازه خریدم وقتی گوشی قفله خاموش میشه گوشی و دوباره باید روشن کنم مشکلش چیه؟؟

    1. سللم خدمت شما همراه گرامی
      این مشکل می تواند نوعی اختلال در تنظیمات دستگاه باید

  15. سلام خدمت دوستان گرامی یکی بیاد بهم بگه که x4 فضای دوم دارد یا ن

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      این قابلیت در رابط کاربری MIUI وجود دارد بنابراین می توان گفت در تمامی گوشی های شیائومی این قابلیت وجود دارد

  16. سلام
    واقعا گوشی بدرد نخور
    من خریدم همون روز اول دیدم دوربینش جلوش زرده
    فرستادم گارانتی ی گوشی دیگه بهم دادن
    اینم لگ داره و هنگ لحظه ای میکنه
    واقعا گوشی بدرد نخور
    دوربینش میگن ۱۰۸هس ولی در مقایسه با پوکو x3gt پایین تر هس
    همه چیزش از x3gt پایین تر هس

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  17. السلام علیکم
    به نظر شما گلکسی اس ده پلاس 5 جی بهتر است یا اینکه پوکو اکس فور پرو 5 جی است
    لطفا جواب بدهید

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      با توجه به اینکه گوشی پوکو جدیدتر است و مشخصاتی بروزتر دارد می تواند انتخاب بهتری باشد اما با این وجود اس 10 نیز در زمان خود پرچمدار بوده و انتخاب شما به اولویت هایی که دارید باز می گردد

  18. سلام من خریدم راضییم ولی این مادون قرمزه پشتش یا چی یه نقطه قرمز رنگ کنار نوشته داره

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

    2. سلام من این گوشی رو تازه خریدم اول که دوربینش چند باره هنگ میکنه وقتی بازش میکنی صحفه کاملا سیاه بعد از چند ثانیه کلا از حالت دوربین خارجه میشه و تا راه اندازیش نکنی درست نمیشه بعدش هم عکس هم که میگیرم دورتا دور عکس ی تاری داره باید چکار کرد ؟؟؟

    3. سلام خدمت شما همراه گرامی با توجه به توضیحات شما این مورد مخی تواند یک نقص سخت افزاری باشد که نیاز به مراجعه حضوری شما به تعمیرات موبایل دارد.

  19. درود بنده گوشی x4 تهیه کردم ولی الان هر دو سیم‌کارت رو سرویس دهی نمیکنه چکار باید کرد

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی بهتر است با مراجعه به مراکز تعمیر معتبر از سلامت شیار کارت حافظه و درستی عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

  20. سلام خدمت شما

    من این گوشی رم 8 حافضه ۲۵۰ خریدم

    داخل دوربین که میشم نور صحفه کم میشه

    یا قسمت تنظیمات که میشم نور گوشی کم میشه یا تنظیمات گالری یا داخل خود گالری بخوام فیلم ببینم نور گوشی کم میشه چیکار باید بکنم

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید
      نور صفحه گوشی رو روی حالت خودکار تنظیم کردید که با کاهش و افزایش نور کم یا زیاد میشه می تونید با مراجعه به بخش تنظیمات نمایشگر آن را روی حالت دستی تنظیم کنید.

  21. میشه راهنمایی کنین بین گوشی poco f3 و poco x4 pro کدوم بهتره؟ من اهل بازی کردن نیستم. بیشتر دوربین برام مهمه و حافظه ۲۵۶ و رم ۸.
    ادیت عکس و شبکه های اجتماعی و وب گردی و کارای روزانه انجام میدم.
    و اینکه این دو مدل تا چند سال آپدیت دریافت میکنن؟ تا اندروید چند رو میگیرن؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

    1. سلام وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی شما می توانید با استفاده از یک دستگاه بلوتوثی دیگر سلامت بلوتوث گوشی خود را چک کنید و در صورتی که مشکل از گوشی بود با مراجعه به مراکز تعمیر عیب یابی نمایید.

  22. کاش قبل از خریدن پوکو ایکس ۴ مطالب بالا رو میخواندم
    در بازی کالاف دیوتی با گرم شدن گوشی دچار لگ و fps drop میشم

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  23. سلام من حسین هستم.من دنبال یه گوشی خیلی خوب برای بازی های سنگین مثل پابجی و کالاف هستم.الان من بین دو گوشی poco x3 pro و poco x4 pro موندم و نمیدونم کدوم یکی برای بازی بهتره اما اکثرا گوشی poco x3 pro رو پیشنهاد میدن.خواستم بدون پیشنهاد شما کدوم یکی از این گوشی هاست.
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید
      همانطور که در مطلب نیز اشاره شد گوشی Poco X3 pro به علت بهره‌مندی از پردازنده قدرتمند تر برای انجام بازی گزینه بهتری خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا