اخبارفناوری

ثبت اختراع جدید اپل درباره صفحه کلید جادویی

امروز صبح یک حق ثبت اختراع جدید توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شد که اپل در تاریخ آگوست 2020 آن را به ثبت رسانده است. موضوع این پتنت درباره یک دستگاه کیبورد جادویی اپل است که می‌توان گفت یک رایانه قابل حمل مک است.

اپل درباره این حق ثبت اختراع این گونه توضیح می‌دهد که این یک کامپیوتر در یک دستگاه ورودی است که با قرار گرفتن در یک محفظه کیبورد جادویی اساسا یک مک مینی به شمار خواهد رفت. علاوه بر این اپل می‌گوید دلیل اصلی آن برای ثبت این پتنت تقاضای بسیار زیاد کاربران برای ساخت یک دستگاه محاسباتی قابل حمل بود که بر خلاف سایز کوچک عملکرد بالایی ارائه دهد. بنابراین اپل سعی دارد بر خلاف دستگاه‌های حجیم و پر مصرف محاسباتی قبلی یک دستگاه با اندازه و اجزای محاسباتی کوچک قابل حمل که انرژی کمتری را مصرف می‌کند اما عملکرد بالاتری را ارائه می‌دهد به ثبت برساند.

محفظه این صفحه کلید جادویی مجهز به تمام اجزای مورد نیاز مانند پردازنده‌ها، باتری‌ها، حافظه و مدارهای مجتمع است. به‌گونه‌ای که کاربران فقط برای استفاده باید آن را به یک دستگاهی که دارای نمایشگر است متصل کنند. همچنین در این حق ثبت اختراع به مواد رسانای گرمای به کار برده شده در این دستگاه که باعث دفع گرمای اضافی آن می‌شوند نیز اشاره شده است. علاوه براین‌ها نکته جالب و شگفت انگیزی که در این پتنت برای این صفحه کلید ذکر شده این است که این کیبورد قابلیت تا شدن را دارد و شما می‌توانید حتی سایز آن را از سایز استاندارد آن نیز کوچک‌تر کنید. بنابراین  شما می‌توانید این صفحه کلید جادویی و کاربردی را همه جا همراه خود داشته باشید؛ زیرا بسیار سبک و قابل حمل است. ایضا گفته شده که ممکن است اپل این دستگاه را با یک Trackpad  یا همان حسگر لمسی مسطح طراحی کند تا کاربران برای استفاده از آن دیگر نیازی به دستگاه دیگری که دارای صفحه نمایشگر است، نداشته باشند.

این پتنت در واقع فقط یک نوع دستگاه را نشان نمی‌دهد؛ بلکه تمام پیکربندی‌های سخت افزاری و روش‌های ممکن برای یک کیبورد یا رایانه قابل حمل را نمایان می‌کند. البته باید بگوییم وجود این اسناد حق ثبت اختراع نشان دهنده این نیستند که اپل حتما چنین دستگاهی را تولید می‌کند. اما اگر این اتفاق بیفتد شاهد یک دستگاه بسیار کاربردی و شگفت انگیز خواهیم بود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا