اخبارفناوری

استفاده از پوست دست برای کنترل ساعت هوشمند Google Pixel Watch

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده دریافتیم که شرکت گوگل در تلاش است تا اولین ساعت هوشمند گوگل پیکسل خود را به‌طور رسمی معرفی کند. در حال حاضر تصاویری از این ساعت هوشمند که Google Pixel Watch نام دارد در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که طراحی آن را به‌خوبی نشان می‌دهد. به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که در آینده‌ی نه چندان دور با یک ساعت با صفحه گرد روبه‌رو هستیم که یک دکمه چرخشی در لبه‌ی کناری آن قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این دستگاه پوشیدنی به‌زودی در رنگ‌های نارنجی، آبی و سفید به بازار عرضه خواهد شد. در مورد دیگر ویژگی‌های این ساعت نیز جزئیاتی منتشر شده که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید تا اولین پیکسل واچ گوگل را بهتر بشناسید.

شایعات حاکی از آن است که ساعت هوشمند Google Pixel Watch به سیستم‌عامل Wear OS مجهز شده و همانند تلفن‌های همراه گوگل پیکسل دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهد بود. به نقل از خبرگزاری LetsGoDigital یکی از این ویژگی‌های برجسته که مطمئنا در دیگر ساعت‌های هوشمند وجود ندارد پشتیبانی از فناوری WIPO است. جزئیات این فناوری در سال 2020 توسط گوگل به سازمان جهانی مالکیت معنوی ارائه شد. به طور کلی می‌توان گفت فناوری WIPO یعنی رابط پوستی برای ابزار‌های پوشیدنی. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد اما شما از طریق این فناوری می‌توانید از پوست دست خود برای کنترل ساعت هوشمندی که بر روی دست دارید، استفاده کنید. این فناوری به‌نوعی برای ترکیب حسگر برای بهبود کیفیت سیگنال است.

بر طبق گزارش‌ها با فناوری ذکر شده در برنامه ثبت اختراع، کاربران ساعت هوشمند Google Pixel Watch می‌توانند از حرکاتی روی پوست خود استفاده کنند که می‌تواند به کنترل ساعت کمک کند. برای مثال کاربر می‌تواند با کشیدن انگشت بر روی پوست یا ضربه زدن بر روی آن برخی از عملکردهای دستگاه پوشیدنی خود را کنترل کند. البته باید این کار را در نزدیک‌ترین محل قرارگیری دستگاه بر روی دست انجام دهید. شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که چگونه این کار ممکن است؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با ضربه زدن به پوست یک موج مکانیکی ایجاد می‌شود، این موج توسط دستگاه پوشیدنی که به چندین حسگر و شتاب‌ سنج مجهز شده، تشخیص داده می‌شود و به این ترتیب دستگاه قابل کنترل خواهد بود. به هر حال منتظر رونمایی از این ساعت هوشمند منحصربه‌فرد هستیم تا ببینیم عملکرد آن چگونه خواهد بود.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا