اخبارفناوری

معرفی محصولات رویداد Peek Performance اپل در 8 مارس

اولین رویداد سال اپل یعنی رویداد Peek Performance در تاریخ 8 مارس و در ساعت 10 صبح به وقت PT آغاز خواهد شد و شما می‌توانید آن را از طریق کانال یوتیوب، وب سایت رسمی و برنامه تلویزیون اپل تماشا کنید. اکنون ما می‌خواهیم به محصولاتی که ممکن است اپل در تاریخ 8 مارس از آن‌ها رونمایی کند یا محصولاتی که ممکن نیست اپل در این رویداد از آن‌ها نامی ببرد بپردازیم.

آیفون SE 5G

Apple نسل سوم آیفون SE را با همان طرح و شکل آیفون SE که در سال 2020 عرضه شد ارائه خواهد داد اما با این تفاوت که این SE نسل سوم از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد و به پردازنده A15 Bionic مجهز خواهد بود. همچنین گفته شده دوربین‌های این آیفون جدید نسبت به SE نسل قبل به‌روز رسانی‌های پیشرفته‌تری دارند و بهبود یافته‌اند. اعلام شده که قیمت آیفون SE 5G از 399 دلار شروع خواهد شد و مارک گورمن تحلیلگر معروف خبرگزاری بلومبرگ نیز پیشنهاد می‌کند که بهتر است قیمت آیفون SE 2020 همان 199 دلار باقی بماند.

به گفته برخی از افشاگران، اپل، آیفون SE 5G خود را در همین ماه به تولید انبوه خواهد رساند و افشاگر معروف اپل آقای مینگ چی کو انتظار دارد که این شرکت در سال 2022 چیزی حدود 25 تا 30 میلیون از این دستگاه را به بازار ارائه کند. این آیفون نسل سوم SE در چند نسخه با فضای ذخیره سازی داخلی 128، 64 و 256 گیگابایت و همچنین با سه رنگ مشکی، قرمز و سفید روانه بازار خواهد شد.

آیپد ایر نسل پنجم

با توجه به خبرهای فاش شده، اپل آیپد ایر خود را به نسل پنجم ارتقا داد. مدل فعلی آیپد ایری که اکنون در بازار است در سال 2020 عرضه شده و به عبارتی دیگر دمده و منسوخ شده است. این شرکت در iPad Air جدید خود از پردازنده A15 Bionic استفاده کرده است و این دستگاه قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم را خواهد داشت. علاوه بر این‌ها اپل 4 بلندگو و قابلیت پشتیبانی از سنتر استیج را به آیپد ایر جدید خود افزوده است. همچنین Apple  تنظیمات و طرح دوربین اولتراواید و دوربین اصلی آیفون 13 خود را در این محصول جدید نیز به کار برده است.

مک مینی با M1 Pro

همان‌طور که می‌دانید چندی پیش شایعاتی درباره این‌که اپل در حال کار بر روی یک مک مینی جدید است فاش شد اما تاکنون خود اپل چنین خبری را تأیید نکرده است و ما نیز چنین دستگاهی را مشاهده نکرده‌ایم. اما اپل چندی پیش سه دستگاه مک مینی را در کمیسیون اقتصادی اوراسیا به ثبت رساند که این می‌تواند نشانگر وجود یک دستگاه مک مینی جدید با تراشه M1 Pro و یا حتی پردازنده M1 Max  در این رویداد باشد.

این مک مینی جدید اولین دستگاه با اندازه نمایشگر 14 و 16 اینچی غیر مک بوک پرو خواهد بود که با جدیدترین نمایشگر سیلیکونی اپل ساخته شده است. به علاوه شایعاتی نیز وجود دارد که ممکن است اپل برای این دستگاه مک مینی جدید خود چند درگاه اضافه نسبت به دستگاه‌های نسل قبلی طراحی کرده باشد.

بر اساس خبرهای جدید دیگر، اپل در حال حاضر در حال کار بر روی یک پردازنده جدید با نام M2 است. گفته شده این تراشه مجهز به چهار هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد است که پردازش و سرعت آن بسیار سریع‌تر از تراشه نسل قبلی یعنی M1 است. اما نسبت به M1 Pro و M1 Max سرعت و قدرت کم‌تری دارد. ما احتمال می‌دهیم که اپل از این تراشه M2 جدید خود در رویداد 8 مارس رونمایی کند و آن را با یک مک بوک پرو 13 اینچی جفت کند.

طبق خبرهای منتشر شده، مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 نوار لمسی و نمایشگر miniLED یا ProMotion نخواهد داشت. باید بگوییم که ما مطمئن هستیم که اپل امسال مک بوک ایر جدید خود را معرفی خواهد کرد اما مطمئن نیستیم که آیا از تراشه M2 جدید خود در آن استفاده خواهد کرد یا خیر. گفته شده است که این مک بوک جدید طرحی مشابه iMac 24 با حاشیه‌های سفید در نمایشگر و بدنه فلزی از جنس مینیمال خواهد داشت و در رنگ‌های مختلفی ارائه می‌شود.

با همه این توصیفات اپل هنوز آمادگی خود را برای رونمایی از تراشه M2 و ایضا دو لپ تاپ 13 اینچی اعلام نکرده است.

علاوه بر تمام این‌ها احتمالا اپل رویداد 8 مارس را با رونمایی از یک مانیتور 27 اینچی مقرون به‌صرفه که مینی ال‌ای‌دی نیست به پایان برساند. همچنین این شرکت می‌تواند در این رویداد از یک دستگاه iMac جدید که مجهز به پردازنده M1 Pro یا Max است یا حتی یک iMac Pro که مجهز به سریع‌ترین پردازنده حال حاضر است رونمایی کند. اما احتمال می‌رود که اپل در این رویداد از آیفون SE نسل سوم، آیپد ایر و مک مینی جدید خود رونمایی کند.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا