اخبارفناوری

رونمایی از آیفون SE 2022 اپل با تراشه A15

همان‌طور که همه ما می‌دانیم گوشی‌های آیفون از لحاظ قیمتی نسبت به سایر محصولات با برندهای مختلف گران‌تر هستند اما امروز خبری مبنی بر رونمایی اپل از یک گوشی آیفون مقرون به‌صرفه منتشر شد و اطلاعات و مشخصات آن را در اختیار کاربران و علاقه مندان این برند قرار داد. این گوشی جدید، نسل سوم آیفون SE است که حدود دو سال بعد از نسل دوم تولید و راه اندازی شد. این تلفن هوشمند از لحاظ ظاهری تقریبا طرحی مشابه طرح آیفون 6 که در سال 2014 به بازار عرضه شد دارد اما از لحاظ فنی و طراحی داخلی بسیار پیشرفته‌تر و بهبود یافته‌تر است.

در خبرهای منتشر شده گفته شده است که این آیفون SE جدید مجهز به پردازنده Apple A15 خواهد بود. اپل قبلا از این تراشه در آیفون‌های سری 13 خود استفاده کرده بود و می‌توان گفت این چیپست، قدرتمندترین و سریع‌ترین تراشه حال حاضر برای گوشی‌های هوشمند است. SE 2022 در چند نسخه، با حافظه ذخیره سازی داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد.

اندازه نمایشگر این دستگاه مانند نسل قبلی همچنان 4.7 اینچ است اما حاشیه‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر آن ممکن است آن را بزرگ‌تر از یک آیفون مینی نشان دهند. قابل ذکر است که این نسل از آیفون‌های SE اپل مقاوم‌ترین شیشه را در مقایسه با گوشی‌های هوشمند دیگر دارند بنابراین دوام و ماندگاری آن‌ها نیز نسبت به سایر محصولات بالاتر است. علاوه بر این‌ها این تلفن جدید قابلیت  Face ID را دارد و شما با استفاده از آن می‌توانید برای باز شدن قفل گوشی‌تان از قابلیت اسکن و تشخیص چهره آن استفاده کنید. اما اگر در شرایطی هستید که ماسک بر روی صورت‌تان است و دستگاه نمی‌تواند چهره شما را شناسایی کند لازم نیست نگران باشید. زیرا اپل یک حسگر اثر انگشت Touch ID  را نیز در پایین صفحه نمایش این تلفن قرار داده است که شما در چنین شرایطی می‌توانید با استفاده از آن قفل گوشی خود را باز کنید.

علاوه بر سایر مشخصات فنی، دوربین‌های این SE جدید نیز نسبت به نسل دوم بهبود یافته‌اند. این دستگاه دارای یک دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسل است که فاقد ویژگی‌هایی مانند تثبیت کننده تصویر با تغییر سنسور مثل آیفون سری 13 است. این آیفون SE نسل سوم دارای حالت Smart HDR 4، سبک‌های عکاسی و Deep Fusion است. حالت Smart HDR 4 جدیدترین ویژگی به‌کار رفته در دوربین‌های این دستگاه است که از دوربین پیکسل‌ها الهام گرفته است. وجود این حالت باعث می‌شود تا هنگام باز شدن اپلیکیشن دوربین، چهار قاب پیوسته و پشت سر هم ثبت شوند. وجود ویژگی سبک‌های عکاسی در دوربین‌های این دستگاه نیز به شما این امکان را می‌دهند تا برای گرفتن عکس بتوانید چهار پیش تنظیم مانند پر جنب و جوش، کنتراست غنی، گرم و خنک و استاندارد را انتخاب کنید و عکس‌های خود را در این چهار حالت ثبت کنید. علاوه بر این‌ها ویژگی Deep Fusion در دوربین‌های این محصول می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویری با کم‌ترین نویز و واضح‌ترین جزئیات را ثبت کنید.

SE 2022 همچنین قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G را خواهد داشت. قابل ذکر است که SE اصلی که در سال 2016 عرضه شد دارای آخرین نسخه سیستم عامل Ios بود و انتظار می‌رود این دستگاه نیز از آخرین نسخه این سیستم عامل که باعث افزایش هماهنگی بین نرم افزار و سخت افزار می‌شود بهره‌مند باشد.

بر اساس خبرهای منتشر شده، آیفون SE 2022 در روز جمعه و تاریخ 11 مارس پیش فروش خواهد شد. همچنین گفته شده است مدل پایه این دستگاه که دارای حافظه ذخیره سازی داخلی 64 گیگابایتی است قیمتی حدود 429 دلار خواهد داشت. به علاوه ذکر شده است که این دستگاه جدید در تاریخ 18 مارس به بازار 30 کشور از جمله کشورهای استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده ارائه خواهد شد.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا